Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset vol.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paapaa
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 194
    • Finland

    335i N54/N55 vs 335XD

    mikä näistä on nopein kiihtymään,
    jos 335XD 313hp M550D pumpulla + IC

    N54 335i pelkällä ohjelmalla ei liene yhtä nopea kiihtymään
    alle 200 km/h vauhdissa..mutta turbojen
    päivityksen jälkeen lienee nopeampi

    N55 335i ei kait sekään ohjelmalla
    yhtä nopea kiihtymään kuin tuo 335DX noilla
    parilla muutoksella

    aikaisemmin ex N54 335iA:stani otettiin ohjelmalla
    n 360/480 downpipe päivityksellä muistaakseni
    n 380. Nyt netin mukaan otetaan 335i:stä
    jo 400?

    pohdintaa tässä, 335XD edellä mainitulla
    päivityksellä vs 335i..voimansiirron kestävyys
    ja luotettavuus ja kiihtyvyys..

    Comment

    • tuikku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1353

      .
      Taitaa mennä ihan teho/paino suhteen mukaisesti se suorituskky.
      Paljon tehoa ja hyvä kestövyys on hankala saada samaan pakettiin - lähinnä se taitaa onnistua vaan ostamalla valmiiksi riittävän tehokas auto.

      Vauhti maksaa ...
      CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
      Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
      Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
      tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

      Comment

      • blitzi
        Bimmer Rookie
        • Jul 2004
        • 79
        • Kemi

        Miten ja missä olette noita imusarjoja putsanneet/putsauttaneet?
        Itsellä reilu 160tkm mittarissa ja juuri ohjelmalla poistettu EGR toiminta, voisi putsauttaa jos vaikuttaisi hieman tehoihin.

        Lisäksi, onko kukaan penkittänyt 530d tai 535d downpipen vaihdon jälkeen että tuleeko mitään muutosta? ja tosiaan niin että olisi vain dowpipe muutos penkitysten välissä.
        Vai vaatiiko downpipe muutos aina myös ohjelmaan lisää muutosta?

        itsellä siis ohjelma jo sisässä 530d f10 autossa ja mietin tuota downpipen vaihtoa jolla pääsisi eroon katista ja dpf:stä. Liekkö kannattavaa vai ei?

        Myös wagner mietinnässä mutta hinta/tehonlisäys suhde ei ehkä järkevä.
        Nyt alla:
        f10 530xd m-sport -11

        Entisen biilit:
        e36 316i -91
        e39 M5 -99
        e30 325ix -89
        e34 540ia -93
        e87 120d -05
        e32 750il -90

        Comment

        • Hezman
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2012
          • 708
          • Jyväskylä

          Originally posted by blitzi View Post
          itsellä siis ohjelma jo sisässä 530d f10 autossa ja mietin tuota downpipen vaihtoa jolla pääsisi eroon katista ja dpf:stä. Liekkö kannattavaa vai ei?
          Minun mielipide, ei mitään järkeä poistaa kattia sekä dpf:ää. Jälkimmäisen voisin ehkä siinä vaiheessa poistaa, kun pöntön käyttöikä lähenee loppuaan, tai aiheuttaa muuta ylimääräistä ongelmaa ja kulua. Kattia ei kannata poistaa. Alkuperäisen tilalle saa virityskäyttöön suunniteltuja katteja, jos tuntuu että on putken heikoinlenkki.

          Comment

          • Jussi_koo
            Bimmer Rookie
            • Mar 2017
            • 42
            • Lahti

            Vikaako 535d

            Yliahto ongelmat kuulemma selätetty, tänää tuli viimeisen kerran huollosta ja vaihdettiin hukkaportin solenoidi sillon viineks ja nyt melkonen määrä tiivisteitä ja alipaine letku joka oli halki kokonaan päästä. Nyt kuulemma kunnossa. Nyt tuntuu että tää ei lähde paikaltaa samanlailla kun ennen... anto Antilla vakiona penkistä joku 305hp muistaakseni mut lähti paikaltaan aivan jäätävän hyvin ihan sportilla ilman launch controllii. Eli onko kaukaa haettua että vika sekottaa autosta jotain vaikka nyt yliahto tai joku syöttää johonkin jotain enemmän et lähti paremmin ? Ja nyt kunnossa on vähän tasasempaa.
            Last edited by Jussi_koo; 19-06-2018, 19:22.
            M550d

            Comment

            • Jussi_koo
              Bimmer Rookie
              • Mar 2017
              • 42
              • Lahti

              Vikaako 535d

              Tai sit se sa*tanan vika on siirtyny korvien väliin.
              M550d

              Comment

              • paapaa
                Bimmer Rookie
                • Apr 2008
                • 194
                • Finland

                Originally posted by Hezman View Post
                Minun mielipide, ei mitään järkeä poistaa kattia sekä dpf:ää. Jälkimmäisen voisin ehkä siinä vaiheessa poistaa, kun pöntön käyttöikä lähenee loppuaan, tai aiheuttaa muuta ylimääräistä ongelmaa ja kulua. Kattia ei kannata poistaa. Alkuperäisen tilalle saa virityskäyttöön suunniteltuja katteja, jos tuntuu että on putken heikoinlenkki.
                eli jos x30D ssä päivittää IC,turbon ja pumpun joilla saisi n 370-390/750-800 ulos..onko hyötyä katiton 3” DP (+optiona kisakatti) vs dpf-katti DP josta
                dpf fyysisesti poistettu? eli onko alkup DP ilman dpf ää silti ahdistava?

                Comment

                • [pmp]
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 650
                  • Vantaa

                  Originally posted by Jussi_koo View Post
                  Yliahto ongelmat kuulemma selätetty, tänää tuli viimeisen kerran huollosta ja vaihdettiin hukkaportin solenoidi sillon viineks ja nyt melkonen määrä tiivisteitä ja alipaine letku joka oli halki kokonaan päästä. Nyt kuulemma kunnossa. Nyt tuntuu että tää ei lähde paikaltaa samanlailla kun ennen... anto Antilla vakiona penkistä joku 305hp muistaakseni mut lähti paikaltaan aivan jäätävän hyvin ihan sportilla ilman launch controllii. Eli onko kaukaa haettua että vika sekottaa autosta jotain vaikka nyt yliahto tai joku syöttää johonkin jotain enemmän et lähti paremmin ? Ja nyt kunnossa on vähän tasasempaa.
                  Onko näissä joku launch control? Miten kytketään jos on?
                  En oo jaksanu kauheesti selata italian kielistä manuaalia 🤨
                  F31 335dx m-sport
                  Ex F10 535d m-sport
                  Ex E30 325i
                  Ex E36 325td
                  Ex E30 320i

                  Comment

                  • Hezman
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2012
                    • 708
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by paapaa View Post
                    eli jos x30D ssä päivittää IC,turbon ja pumpun joilla saisi n 370-390/750-800 ulos..onko hyötyä katiton 3” DP (+optiona kisakatti) vs dpf-katti DP josta
                    dpf fyysisesti poistettu? eli onko alkup DP ilman dpf ää silti ahdistava?
                    Tuo asia pitäisi jonkun tutkia/testata.

                    Onko pakopaine- tieto luettavissa F-sarjalaisten eculta?

                    Comment

                    • Jussi_koo
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2017
                      • 42
                      • Lahti

                      Originally posted by [pmp] View Post
                      Onko näissä joku launch control? Miten kytketään jos on?
                      En oo jaksanu kauheesti selata italian kielistä manuaalia ��
                      On facelifteis mut ei kaikissa. Vissiin kai jossain tehokkaimmista. Mulla auto -14. Selaa sieltä aakkosista owners handbook ja jos siellä on launch control niin sit sul on se. Tosin eti sama italiaksi. Sit asetuksista sport+ ja vaihdekeppi manuaaliasentoo ja jarru pohjaa ja sit kaasu niin tulee hudii ja kojetauluu launch control ready ja jarru ylös ja menoks. Hyvin lähtee, ei tosin suositella paljon käytettäväks
                      Last edited by Jussi_koo; 20-06-2018, 11:13.
                      M550d

                      Comment

                      • salmol
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2013
                        • 244
                        • Helsinki

                        Originally posted by Jussi_koo View Post
                        On facelifteis mut ei kaikissa. Vissiin kai jossain tehokkaimmista. Mulla auto -14. Selaa sieltä aakkosista owners handbook ja jos siellä on launch control niin sit sul on se. Tosin eti sama italiaksi. Sit asetuksista sport+ ja vaihdekeppi manuaaliasentoo ja jarru pohjaa ja sit kaasu niin tulee hudii ja kojetauluu launch control ready ja jarru ylös ja menoks. Hyvin lähtee, ei tosin suositella paljon käytettäväks
                        Vaatii vissiin että löytyy sport-vaihteisto ja sport+ -moodi.

                        Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                        Comment

                        • [pmp]
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 650
                          • Vantaa

                          Molemmat löytyy, pitää varmaa kokeilla nii voi sit keuhkota shellin baarissa.
                          F31 335dx m-sport
                          Ex F10 535d m-sport
                          Ex E30 325i
                          Ex E36 325td
                          Ex E30 320i

                          Comment

                          • Jussi_koo
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2017
                            • 42
                            • Lahti

                            Originally posted by salmol View Post
                            Vaatii vissiin että löytyy sport-vaihteisto ja sport+ -moodi.

                            http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php...105546#p105531
                            Melko varmaan vaatii
                            M550d

                            Comment

                            • -kiki-
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1160
                              • Hämeenkyrö

                              Originally posted by Jussi_koo View Post
                              Melko varmaan vaatii
                              Mistäs sitä tietää onko sport vaihteisto?
                              F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                              Comment

                              • awd-69
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2015
                                • 229
                                • Sawo

                                Urpå kyselee..! Entinen E90 320 (177hv) oli hetken vakio, sitten auto kävi Kajaanissa. Tuikku teki kevyet jutut, auto muuttui kevytkulkuiseksi ja pirteäksi.
                                50tkm ajoin kunnes vaihdoin pois. Ohjelma oli mielestäni todella hyvä, voimaa tuli läpi kierrosten, todella vaivattoman ajettava auto.

                                Kysymys kuuluu: nykyinen 530d on vielä tällä hetkellä ollut uskomattoman "voimakas" en siis ole vielä kaivannut lisää voimaa......outoa erittäin outoa. .

                                Kenen ohjelmalla saan siis vastaavaan (E90) tunteen? Eli en kaipaan mitään potkua, vaan haen voimaa pitkin koko kierrosten alueen.

                                Niin, edelleen, ei vielä kertaakaan oikea jalka konehuoneessa.
                                F10 530d xdrive LCI

                                EX: E90 320d xdrive LCI

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎