Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset vol.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4048
    • Turku

    #31
    Antaa kyllä täydet tehot vaikka etupyörät ei pyöri, myös nelivedot.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • paapaa
      Bimmer Rookie
      • Apr 2008
      • 194
      • Finland

      #32
      päivitystä / hartge:

      80-200 km\h


      435d F32 vakio 18,12
      435d F32 hartge 14,14 (362hp)

      750iA F01 vakio 17,55
      750iA F01 hartge 14,79 (481ps)

      750d xDrive F01 vakio 17,81
      750d xDrive F01 hartge 14,45 (438ps)

      335i xDrive F30 vakio 19,54
      335i xDrive F30 hartge 14,97 (362hp)

      330d F30 vakio 21,12
      330d F30 hartge 16,46 (302hp / 655nm)


      ---------------------------------------------------

      530xd vakio 27,19
      530xd hartge 21,31 (309hp)

      535d vakio 18,78
      535d hartge 14,59 (354hp)

      M550xd vakio 17.51
      M550xd hartge 15.2 (438hp)

      528i vakio 25,18
      528i hartge 21,21 (286 hp)

      F07 535i vakio 21,21
      F07 535i hartge 18,97 (362hp)

      E91 335i vakio 19.3
      E91 335I hartge 15.35 (362hp)

      F30 335XD vakio 17,58
      F30 335XD hartge 14,05 (362hp)

      80-250 KM\H

      F10 M5 vakio 19,93
      F10 M5 hartge 17,87 (642 hp)
      __________________

      tuon mukaan diisselit tuolla välillä hiuman bensaversiota nopeampia..
      ja nelikko hidastaa mutta F30 335XD onkin ihme peli ajalla 14,05 vaikka
      nelikko

      hidas varmaan ole mutta luulin että F30 335i ohjelmoituna olisi nopeampi...

      750i olisi mehevä äänimaailma..mutta moottorin kestävyys / ylläpitokulut suuri kysymys ja paljon vie löpöä
      (näköjään eräs bemaristi jo selvittänyt eri korjaamoilta ja tuota kaikista malleista sanottiin että kannattaa välttää)



      750d, jos unohtaa nuo i:n äänet olisi rivakka peli myös..noin isoksi vielä.

      330d F30 jotenkin ihmetyttää..luulisi nopeammaksi :/ 300/650 tehoilla...
      Last edited by paapaa; 20-12-2017, 08:40.

      Comment

      • akzuh
        BTCF Member
        • Jan 2009
        • 173
        • Seinäjoki

        #33
        Originally posted by MajorDrake View Post
        AJ:n lukemat vaan tuppaa olemaan aikapahasti yläkantissa...

        Dynotin AJ:n 412 hp:n lapuilla olevan eri paikassa ja siellä lukemiksi saatiin 368 hp... 535xdta 2012...
        AJ penkki on ainakin säädetty samoin kun seinäjoen tekun penkki ja tekun penkin säätää vtt.. :think
        F01 418/830 "Alpina D7"
        E70 X5 30D
        Instagram

        Comment

        • sirkus
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 2194
          • kaustinen

          #34
          Originally posted by akzuh View Post
          AJ penkki on ainakin säädetty samoin kun seinäjoen tekun penkki ja tekun penkin säätää vtt.. :think
          Löytyisköhän näistä mittauksista molemmista mitattu pyöräteho? Tuo koneteho on kuiteski aina enemmän ja vähemmän arvio kun mittaus tehdään renkaalta. Mitä nyt oon noita lappuja joskus katellu niin melko isoja häviöitä on näyttäny olevan
          Chrysler 300c crd touring 2010
          Daily driver
          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
          Man cave on wheels
          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
          Built not bought
          V8, only juice&milk come in 2 litres

          Kawasaki zzr1100 fighter


          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            #35
            Penkki ei oikein kerro absoluuttista totuutta tehosta vaan on vain työväline muutoksen toteamiseen. Tämän vuoksi eri penkkien tuloksia ei voi verrata keskenään vaikka näin monesti tehdään. Tuossa jo aiemmin tämä tuli ilmi kun 10% hävisi voimasta S-joki-Hki välillä eikä ole ainut tapaus. Luotettavaa touhua...
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • hatemi
              Bimmer Rookie
              • Jan 2009
              • 106
              • Jkl

              #36
              Ja varsinkaan pyörätehoja ei kannata verrata. Esimerkiksi isolla sinkkurullalla olevassa penkissä häviöt ovat aivan eriluokkaa kuin pienemmillä tuplarullilla olevissa. Sinkkurullilla häviötä vähemmän. Myös huomioitava seikka on että esimerkiksi MAHA näyttää häviöissä myös jarrun ottaman voiman ja silloin häviölukema näyttää järkyttävän isolle.
              tdituning.fi

              Comment

              • H3nu
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 252
                • Hämeenlinna

                #37
                Jos AJ penkki näyttää kovasti yläkanttiin, niin miten selitätte sen, että vakiotehoja mitatessa tulokset ovat hyvin linjassa tehtaan ilmoitusten kanssa? Esim. omassa vakiona oli 7hp vähemmän kuin tehtaan ilmoittama. Tuolla 10% kaavalla se tarkoittaa sitä, että mun autosta olisi uupunut yli 30hp ja 70nm
                BMW F82 M4 -16
                BMW F20 116d M-sport -14
                Aprilia Dorsoduro 900 -20
                Sea-Doo RXP300RS -16

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6327
                  • P-Pohjanmaa

                  #38
                  Originally posted by H3nu View Post
                  Jos AJ penkki näyttää kovasti yläkanttiin, niin miten selitätte sen, että vakiotehoja mitatessa tulokset ovat hyvin linjassa tehtaan ilmoitusten kanssa? Esim. omassa vakiona oli 7hp vähemmän kuin tehtaan ilmoittama. Tuolla 10% kaavalla se tarkoittaa sitä, että mun autosta olisi uupunut yli 30hp ja 70nm
                  Omassa oli aluksi 5 hp yli tehtaan ja nyt 106 hp enempi kun lähtiessä
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17550
                    • Turku

                    #39
                    Originally posted by H3nu View Post
                    Jos AJ penkki näyttää kovasti yläkanttiin, niin miten selitätte sen, että vakiotehoja mitatessa tulokset ovat hyvin linjassa tehtaan ilmoitusten kanssa? Esim. omassa vakiona oli 7hp vähemmän kuin tehtaan ilmoittama. Tuolla 10% kaavalla se tarkoittaa sitä, että mun autosta olisi uupunut yli 30hp ja 70nm
                    Hyvä huomio, sama juttu itsellä jo kahdessa autossa. Jään odottelemaan teorioita.
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5151
                      • Kouvola, Savisto

                      #40
                      Joissain penkeissä pystyy helposti muuttamaan sitä "kalibrointi" lukua, en usko että Aj sen kanssa kikkailisi, mutta olen nähnyt paikkoja jossa niin tehdään.

                      Sen takiahan tuota epäillään kun jotkin paikat eivät vaan saa softalla tehtyä niin paljon voimaa kuin esim. Aj, sitten vielä kaupan päälle mennään käymään toisessa penkissä ja sitten se antoikin vähemmän...

                      Muutokset kun katsotaan samassa penkissä niin ollaan aika lähellä totuutta tehonlisäyksen kanssa.

                      Mutta jos se tehonlisäys joudutaan todentamaan penkissä ajamalla että uskoo sellaisen siellä olevan niin silloin kyseessä on epäonnistunut softaus, kyllä sen eron huomaa ilman penkkiäkin.

                      Dyno dynamicsin penkit taitaa olla kaikki kalibroitu samaan ja mainostetaan että olisi ympäri maailman vertauskelpoisia keskenään:think
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • hatemi
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2009
                        • 106
                        • Jkl

                        #41
                        Jokaisessa penkissä on omat ongelmansa. Myös Dynamicsissa

                        Yksi teoria minulla on noihin lukemiin liittyen. Jos AJ:n penkissä on nopeusanturi etummaisessa rullassa, eikä rullia ole linkitetty toisiinsa, muuttuu todellinen inertia jos auto pääsee nousemaan vaan etummaiselle rullalle. Laskennassa käytetään siis molempien inertiaa mutta todellisuudessa vain toisen massa hidastaa kiihtymistä. Tuolloin vakiolla autolla saattaa vielä molemmat pyöriä mutta isommalla väännöllä renkaat nousevatkin vain etummaiselle rullalle.
                        tdituning.fi

                        Comment

                        • HannuE60
                          R.I.P.
                          • Mar 2012
                          • 809
                          • Espoo

                          #42
                          Eiköhän tuo ainakin jollain tasolla selviäisi jos joku joka on mittauttanut tehot aj,llä kävisi mittauttamassa tehot esim. Motorbitillä, tai päinvastoin.
                          Ainakin näkis kuinka hurjat erot penkeissä.

                          Se on sitten eri asia kumpi penkki on oikeassa, siihen onkin tavallisen tallaajan vaikea ottaa kantaa.

                          Jos itsellä on asiaa Seinäjoelle, voin kyllä käydä Antin penkissä.

                          -Hannu-
                          [SIGPIC]
                          BMW 535d M-sport

                          Comment

                          • LUMI
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2011
                            • 251
                            • kotona

                            #43
                            Isot pojat ameriikassa mittaa tehot varttimailiajoista
                            Niillo iha kaavat siihe
                            Millää muulla ookkaan väliä ku ajalla

                            Comment

                            • poke
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 3113

                              #44
                              ei kai sillä lopullisella teholapulla ole oikeesti suurta merkitystä näissä käyttörakkineissa?
                              lähinnähän penkki näyttää, ettätehoa on tullut lisää.
                              kyllä sen virityksen huomaa persiin allakin näissä.
                              ja se on totta että eihän sitä koskaan ole liikaa kuitenkaan.

                              komppaan edellistää postaajaa eli vartille vaan ensin vakiolla ja sitten lastutetulla.

                              eräs kotimainen virittäjä sanoi minusta hyvin kesällä: " tuntuu, että nykyään ei alle 500 hepoasilla ajele kuin vanhukset ja vaivaset"
                              Kulkineet/projektit:

                              M2 F87
                              530iA E39
                              635 CSi E24
                              518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                              Comment

                              • LUMI
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2011
                                • 251
                                • kotona

                                #45
                                Ja mulle sano -90 luvulla 7.9 vartilla ajanut, että katuato ei tarvi yli 500 heppaa ja se pitänee edelleen paikkaansa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎