Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset vol.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tontsa80
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 271
    • pori

    #46
    Samoin näytti täällä

    Originally posted by H3nu View Post
    Jos AJ penkki näyttää kovasti yläkanttiin, niin miten selitätte sen, että vakiotehoja mitatessa tulokset ovat hyvin linjassa tehtaan ilmoitusten kanssa? Esim. omassa vakiona oli 7hp vähemmän kuin tehtaan ilmoittama. Tuolla 10% kaavalla se tarkoittaa sitä, että mun autosta olisi uupunut yli 30hp ja 70nm


    Ihmeellistä Antin mustamaalaamista, jos jollain on paremmat rullat ja ohjelmat, niin ilmoittautukoon täällä. Kiva olisi myös kuulla miksi se edustamasi ohjelma on parempi. Mutu tai 3-5hp ei riitä. Kunnon data kelpaa.

    Parempaa palvelua ainakin saa hakea kauan, itselle ohjelma ja reilusti koodausta, ja hinta halvempi kuin yksikään vastaava.

    Ja ettei menisi haihatteluksi, niin mikäli teet hinta laatu suhteeltaan paremman ohjelman kuin Aj, ja sen pystyt rullilla todeksi näyttämään, niin saa ottaa yhteyttä.
    Vikakoodien lukua porin suunnalla

    Comment

    • Atom
      BTCF Member
      • Dec 2014
      • 102
      • Mäntsälä

      #47
      Originally posted by LUMI View Post
      Ja mulle sano -90 luvulla 7.9 vartilla ajanut, että katuato ei tarvi yli 500 heppaa ja se pitänee edelleen paikkaansa
      Näinhän se tuppaa olemaan. Eilen juuri laitoin e91 lci 330d(n57) manuaali takavetoon ohjelman. Kosteassa asfaltissa ei saanut pitoja edes 5-vaihteella... Muutoksen huomasi aika selvästi

      Eilen tuli myös lisää tietoa F-sarjan obd-vaylän ohjelmoinneista. Tammikuussa pitäisi onnistua melkein kaikilla koska Alientech lupaili uutta ohjelmointi softa versiota. 245hp n57 (edc17c0x) koneet ei käsittääkseni mene kellään obdsta edelleenkään vai olenko väärässä?
      G21 330e xDrive M-sport


      Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d

      Uudenmaan Moottorioptimointi
      +358407496923

      Comment

      • Heksunaattori
        Bimmer Rookie
        • Nov 2012
        • 60
        • Tuusula

        #48
        Originally posted by Tontsa80 View Post
        Ihmeellistä Antin mustamaalaamista, jos jollain on paremmat rullat ja ohjelmat, niin ilmoittautukoon täällä. Kiva olisi myös kuulla miksi se edustamasi ohjelma on parempi. Mutu tai 3-5hp ei riitä. Kunnon data kelpaa.

        Parempaa palvelua ainakin saa hakea kauan, itselle ohjelma ja reilusti koodausta, ja hinta halvempi kuin yksikään vastaava.

        Ja ettei menisi haihatteluksi, niin mikäli teet hinta laatu suhteeltaan paremman ohjelman kuin Aj, ja sen pystyt rullilla todeksi näyttämään, niin saa ottaa yhteyttä.
        Komppaan täysin, pelkkää positiivista sanottavaa kahden auton verran Antin tekemästä työstä.

        Mihin muiden ilmoittamat "luvatut tehot" perustuvat kun Antin penkin haukutaan antavan lukuja niin yläkanttiin? Täälläkin taitaa useampi mustamaalata Anttia, vaikka ei omia tekeleitään edes penkissä aja

        Itseä ei nuo luvut niin kiinnosta, mutta ollaan ihmetelty kun oma Antin yläkantti-penkistä rapiat 300hv/600nm vie tiellä mennentullen kaverin Tampereelta hakemat 330hv/750nm. Liekö voimansiirrossa niin paljon eroa vai missä, kun ensimmäinen n57 F10 ja toinen MB 350?
        F10 525dA -10
        E90 320dA -09
        E36 320i -95
        E60 525dA -05

        Comment

        • salmol
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2013
          • 244
          • Helsinki

          #49
          Originally posted by Atom View Post
          Eilen tuli myös lisää tietoa F-sarjan obd-vaylän ohjelmoinneista. Tammikuussa pitäisi onnistua melkein kaikilla koska Alientech lupaili uutta ohjelmointi softa versiota. 245hp n57 (edc17c0x) koneet ei käsittääkseni mene kellään obdsta edelleenkään vai olenko väärässä?
          Celtic Tuning Hirvipuro Oy laittoi minun F36:een softan OBD-väylän kautta jo 18.12.2017 (ensimmäinen suomessa) joten kyllä se jo F-sarjan autoihin ainakin tuolla onnistuu.

          BMW-mallit: F01, F02, F06, F07, F10, F11, F15, F16, F18, F25, F26, F30, F31, F32, F34, F36, F80, F85, F86
          Mini-mallit: F55, F56, F57

          Koneet: N13, N20, B47, N47, N55, S55, N57, N63TU, S63TU (ei OBD: B48 ja B58)
          Last edited by salmol; 23-12-2017, 12:31.
          Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

          Comment

          • H3nu
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 252
            • Hämeenlinna

            #50
            Originally posted by Tontsa80 View Post
            Ihmeellistä Antin mustamaalaamista, jos jollain on paremmat rullat ja ohjelmat, niin ilmoittautukoon täällä. Kiva olisi myös kuulla miksi se edustamasi ohjelma on parempi. Mutu tai 3-5hp ei riitä. Kunnon data kelpaa.

            Parempaa palvelua ainakin saa hakea kauan, itselle ohjelma ja reilusti koodausta, ja hinta halvempi kuin yksikään vastaava.

            Ja ettei menisi haihatteluksi, niin mikäli teet hinta laatu suhteeltaan paremman ohjelman kuin Aj, ja sen pystyt rullilla todeksi näyttämään, niin saa ottaa yhteyttä.

            Sinulle suosittelisin äidinkielen luetun ymmärtämisen peruskurssia.
            MINÄ nimenomaan puolustin, sekä olen aina puolustanut Anttia. Kerrataan vielä: Antin penkissä omassa F11 530d 245hp oli Vakiona 238hp. Ohjelmoinnin ja 3"downpipen jälkeen tulos oli 343hp. Yritin aikaisemmin nimenomaan puolustaa Antin penkin luotettavuutta koska vakiona mm. Minulla ja monella muulla mitatut tehot ovat olleet lähellä tehtaan ilmoittamaa. Suomeksi tämä tarkoittaa sitä, että penkki tuntuu olevan luotettava. Itse en edusta mitään ohjelmaa. Olen täysin samaa mieltä siitä, että Antti on erittäin asiallinen kaveri ja aion myös jatkossa olla hänen asiakkaansa.
            Last edited by H3nu; 23-12-2017, 14:48.
            BMW F82 M4 -16
            BMW F20 116d M-sport -14
            Aprilia Dorsoduro 900 -20
            Sea-Doo RXP300RS -16

            Comment

            • Tontsa80
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2009
              • 271
              • pori

              #51
              Terveisiä perseestä

              Originally posted by H3nu View Post
              Sinulle suosittelisin äidinkielen luetun ymmärtämisen peruskurssia.
              MINÄ nimenomaan puolustin, sekä olen aina puolustanut Anttia. Kerrataan vielä: Antin penkissä omassa F11 530d 245hp oli Vakiona 238hp. Ohjelmoinnin ja 3"downpipen jälkeen tulos oli 343hp. Yritin aikaisemmin nimenomaan puolustaa Antin penkin luotettavuutta koska vakiona mm. Minulla ja monella muulla mitatut tehot ovat olleet lähellä tehtaan ilmoittamaa. Suomeksi tämä tarkoittaa sitä, että penkki tuntuu olevan luotettava. Itse en edusta mitään ohjelmaa. Olen täysin samaa mieltä siitä, että Antti on erittäin asiallinen kaveri ja aion myös jatkossa olla hänen asiakkaansa.
              Juuri siksi lainasin sinun kommenttia penkistä koska siinä oli järkeä, eihän sinun tekstistä mitään negatiivistä löytynyt, vaan olin juuri samaa mieltä kanssasi! Edellinenkin vastaaja oli ymmärtänyt asian. Sinä et ilmeisestikään.

              Luin siis koko topicin enkä vain kahta viimeistä. Lue itsekin, niin ehkä ymmärrät mihin viittasin.
              Vikakoodien lukua porin suunnalla

              Comment

              • H3nu
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 252
                • Hämeenlinna

                #52
                Originally posted by Tontsa80 View Post
                Juuri siksi lainasin sinun kommenttia penkistä koska siinä oli järkeä, eihän sinun tekstistä mitään negatiivistä löytynyt, vaan olin juuri samaa mieltä kanssasi! Edellinenkin vastaaja oli ymmärtänyt asian. Sinä et ilmeisestikään.

                Luin siis koko topicin enkä vain kahta viimeistä. Lue itsekin, niin ehkä ymmärrät mihin viittasin.
                Ok, pahoittelut. Tarvii varmaan itselle varata se äidinkielen kurssi :think
                BMW F82 M4 -16
                BMW F20 116d M-sport -14
                Aprilia Dorsoduro 900 -20
                Sea-Doo RXP300RS -16

                Comment

                • Tontsa80
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2009
                  • 271
                  • pori

                  #53
                  No

                  Originally posted by H3nu View Post
                  Ok, pahoittelut. Tarvii varmaan itselle varata se äidinkielen kurssi :think
                  Kummelia lainaten, asia kunnossa
                  Vikakoodien lukua porin suunnalla

                  Comment

                  • atcc
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2014
                    • 373
                    • Joensuu

                    #54
                    Jos ohjelmoinnin jälkeen tuntee selvästi ajossa että teho on lisääntynyt sekä teho riittää omassa ajosuoritteessa, on viritys onnistunut Olipa ne lukemat sitten mitä hyvänsä

                    Toisaalta tuntuu aika turhalta se lukemien vertailu, kun autot on kuitenkin yksilöitä, jopa jo tehtaalta lähtiessään.

                    Jos oikeasti haluaa tehoja vertailla niin eikun viivalle niin sinä se paremmuus punnitaan.

                    Tämähän on vain minun henkilökohtainen mielipide, jolla ei oikeastaan ole minkäänlaista arvoa missään
                    F15 X5 M50d -15
                    Ex:
                    F11 530dA xDrive -11
                    E61 530xdA M-sport LCI -07

                    Comment

                    • pheno
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1996
                      • Tampere

                      #55
                      Mikähän noissa imuilman sensoreissa nyt on vialla? nyt jo kolmas menossa ja tuntuu kestävän sen pari viikkoa. Sensorin skaala on pienentynyt nyt 0-20 asteeseen ja reagoi hitaasti lämmönvaihteluihin. Uutena reagoi nopeasti ja koko skaala käytössä, täyskaasulla menee lämmöt helposti yli +50 astetta ja sitten taas nopeasti alas

                      Comment

                      • makkis
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 5152
                        • Kouvola, Savisto

                        #56
                        Originally posted by Tontsa80 View Post
                        Ihmeellistä Antin mustamaalaamista, jos jollain on paremmat rullat ja ohjelmat, niin ilmoittautukoon täällä. Kiva olisi myös kuulla miksi se edustamasi ohjelma on parempi. Mutu tai 3-5hp ei riitä. Kunnon data kelpaa.

                        Parempaa palvelua ainakin saa hakea kauan, itselle ohjelma ja reilusti koodausta, ja hinta halvempi kuin yksikään vastaava.

                        Ja ettei menisi haihatteluksi, niin mikäli teet hinta laatu suhteeltaan paremman ohjelman kuin Aj, ja sen pystyt rullilla todeksi näyttämään, niin saa ottaa yhteyttä.
                        Minäkään en puhunut Anttia vastaan vaan puolustin, vaikka Tuikun softia laitellaankin.
                        Enkä ole huomannut muidenkaan softanlaittajien mustamaalaaman Aj:tä:think

                        Tottakai suosittelen Tuikkua jos minulta kysytään, mutta en rupea sanomaan Aj:n softia sen huonommiksi, sen takia yritin kertoa faktoja penkkien eroistakin.
                        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                        Comment

                        • tuikku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1353

                          #57
                          Originally posted by Tontsa80
                          ...Ihmeellistä Antin mustamaalaamista, jos jollain on paremmat rullat ja ohjelmat, niin ilmoittautukoon täällä. Kiva olisi myös kuulla miksi se edustamasi ohjelma on parempi. Mutu tai 3-5hp ei riitä. Kunnon data kelpaa.

                          Parempaa palvelua ainakin saa hakea kauan, itselle ohjelma ja reilusti koodausta, ja hinta halvempi kuin yksikään vastaava.

                          Ja ettei menisi haihatteluksi, niin mikäli teet hinta laatu suhteeltaan paremman ohjelman kuin Aj, ja sen pystyt rullilla todeksi näyttämään, niin saa ottaa yhteyttä......
                          Tuotatuota
                          Makkis kyllä puhuu ihan asiaa.
                          Kyllähän se vain on niin, että sinä itse olet tässä se pahin Antin mustamaalaaja riehumalla asian ympärillä ja haastamalla riitaa kaikkien kanssa....

                          Sitten jos annan vastineen tuohon muuhun, joka liittyy minuun.

                          Ensiksikin, annat ymmärtää, että "paremmassa ohjelmassa on enemmän tehoa", en oikein ymmärrä, miten se korreloi paremmuuden kanssa.
                          Toinen paremman ohjelman kriteerisi on halpa hinta, en siitäkään ymmärrä, miten se todistaa ohjelman olevan parempi.
                          Kolmanneksi, hinta/laatusuhde pitäisi olla parempi ja rullilla enemmän vetoja, tämä ei kyllä oikein eroa jo aiemmin paalutetuista vaatimuksista mitenkään ...



                          Mielestäni, tehon mittaamisella ole oikein paljoa yhteistä ohjelman laadun kanssa.
                          Hyvän ohjelman "mittari" voisi olla vaikkapa sellainen, että autolla on kiva ajaa, se vastaa kaasuun paremmin, vaihteisto pelaa hyvin kasvaneen väännön kanssa ja osaa ottaa sen huomioon, ei savuttele ja tehoero lähtötilanteeseen on asiakkaalle jo ajokokemuksen perusteella, ettei sitä tarvitse sen kummemmin mittaamalla perustella, tai todistella.
                          Tämä ei nyt sitten tarkoita, etteikö sitä voisi mitata.
                          Siis, hyvän ohjelman mittari olisi mielestäni pikemminkin se, että asiakas on tyytyväinen autoon ja sen toimintaan, ei se, että se on mitattu.
                          Mittaus rullilla kertoo vaan tilanteen kaasupohjassa noin 10s ajan, ei mitään tekemistä käytännön ajosuoritteen kanssa.
                          Eikä varsinkaan niillä muutamien hv,n eroilla, kuten itsekkin mainitset.


                          Hinta ei sitten kerro ohjelman hyvyydestä mitään.
                          Parhaiten tehdyt ovat käytännössä sieltä halvimmasta päästä.
                          Ihan hyviä softan tekijöitä kyllä on, useita, ihan tässä foorumillakin.

                          Jos on mahdollista, niin ei kannattaisi etukäteen kirjoittaa mielipuoltaan kiveen jo valmiiksi, vaan koettaa päästä kyytiin, tai ajamaankin eri äijien tekemillä softilla - niin, kyllä niissä on eroja, sen jälkeen alkaisi olla jo mahdollisuus muodostaa jonkinlainen kuva ko. auton softaustilanteesta ja mahdollisuuksista, sekä realistisista odotuksista.
                          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                          Comment

                          • salmol
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2013
                            • 244
                            • Helsinki

                            #58
                            Originally posted by tuikku View Post
                            Ensiksikin, annat ymmärtää, että "paremmassa ohjelmassa on enemmän tehoa", en oikein ymmärrä, miten se korreloi paremmuuden kanssa. Toinen paremman ohjelman kriteerisi on halpa hinta, en siitäkään ymmärrä, miten se todistaa ohjelman olevan parempi. Kolmanneksi, hinta/laatusuhde pitäisi olla parempi ja rullilla enemmän vetoja, tämä ei kyllä oikein eroa jo aiemmin paalutetuista vaatimuksista mitenkään ... Mielestäni, tehon mittaamisella ole oikein paljoa yhteistä ohjelman laadun kanssa. Hyvän ohjelman "mittari" voisi olla vaikkapa sellainen, että autolla on kiva ajaa, se vastaa kaasuun paremmin, vaihteisto pelaa hyvin kasvaneen väännön kanssa ja osaa ottaa sen huomioon, ei savuttele ja tehoero lähtötilanteeseen on asiakkaalle jo ajokokemuksen perusteella, ettei sitä tarvitse sen kummemmin mittaamalla perustella, tai todistella.
                            Samaa mieltä. Edellisessä F30 320dA:ssa oli CdiTuikun softa jossa mitattuna 225hp/520nm ja se ei ollut ajossa mukava. Nyt F36 420dA:ssa Celtic Tuning softa jossa luvattuna 240hp/440nm (ei mitattu) ja tuntuu paljon paremmalta. Eli ei hinta, teho tai vääntö ole hyvyyden mittari, vaan softan toiminta normaaliajossa. Minun mielestäni.
                            Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                            Comment

                            • Jussi_koo
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2017
                              • 42
                              • Lahti

                              #59
                              299hp vai 313hp

                              Tjänare

                              F11 535d hankinnassa ja tehoohan siihen pitää saada. Entiset 530d käytetty Antilla ohjelmassa. Mikä ero noissa koneissa on jos joku osais kertoo ilman et tarttee lukee koko foorumi. Onko oltava toi 313hp

                              Kiitos
                              M550d

                              Comment

                              • veku
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6325
                                • P-Pohjanmaa

                                #60
                                Originally posted by Jussi_koo View Post
                                Tjänare

                                F11 535d hankinnassa ja tehoohan siihen pitää saada. Entiset 530d käytetty Antilla ohjelmassa. Mikä ero noissa koneissa on jos joku osais kertoo ilman et tarttee lukee koko foorumi. Onko oltava toi 313hp

                                Kiitos
                                Erona taisi olla suuttimet (muistaakseni) ja pumppu himpun isommat 313 hp mallissa.
                                Omasta 300 hp mallista hierottu 411\780 (kolmas ohjelma nyt ja samalla imusarja putsattiin ja läpät heivattiin mäkeen) Antilla,lähtömittaus 305\600 tms,.DPF on poistettu.

                                Veikkaan että 313 malli antaa tuossa penkissä 410-425 pelkällä ohjelmalla.

                                Samassa penkissä 313hp mallista isommalla ic,downpipe ja 550d pumppulla +450\870 jos oikeen muistaan

                                Jos nyt ostaisin niin 313hp malli ja 4 wd,ainoa mitä kaivannut on tuo 4 wd
                                F11 M550D
                                E39 M5
                                F26 3.0 Da M-Sport
                                E61 535D M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎