Bemariosilla on just tarjous noista D1S Osrameista. 40€ kipale ei ole paha kotimaan hinnaksi.
Tuolla hintaa voisikin kotimaista toimintaa tukea. Mutta se tuplahinnoittelu normaalisti kummasti ohjaa hyödyntämään Euroopan markkinoita. Mutta hyvä vinkki
Miten olisi järkevintä pitää kirjaa ylimääräisistä öljynvaihdoista? Ostaa bmw huoltovihko vaaai?
Itellä on oma excel, jossa on kaikkien autojen huollot välilehdittäin.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Itellä on oma excel, jossa on kaikkien autojen huollot välilehdittäin.
Mulla on kuitit ja Excel-tiedosto josta sitten tekee tulosteen autoa myydessä. Aika ihmisvihaaja saa olla jos ei usko tuota vaikka ei kirjaisi (täyttäisi) alkuperäistä BMW huoltovihkoa lisä-öljynvaihdolla.
Teen kopiokoneella A4 kopion tarvikekuitista, teippaan alkuperäisen kuitin viereen ja kirjoitan selitteeksi "moottoriöljynvaihto + suodatin, XXX-547 @ 247 000tkm / 15.4.2018. Vaihdettu itse."
Miten olisi järkevintä pitää kirjaa ylimääräisistä öljynvaihdoista? Ostaa bmw huoltovihko vaaai?
Itse menossa ylim. väliöljynvaihtoon torstaina... sähköiseen huoltokirjaan luonnollisesti merkintä tulee mutta itse olen säilyttänyt kuitit auton kansiossa niin sieltä ne kaikki on todennettavissa !!
Itse menossa ylim. väliöljynvaihtoon torstaina... sähköiseen huoltokirjaan luonnollisesti merkintä tulee mutta itse olen säilyttänyt kuitit auton kansiossa niin sieltä ne kaikki on todennettavissa !!
Meinasitko Laakkoselle viedä? Hinta? Ajattelin noita ylimääräisiä itse tehdä, kai se pitää tiskiltä se vihko hakea. Kiitos vinkeistä..
Pesussa meni umpion sisään vettä, ja ensin pimeni Angel eyes ja hetken kuluttua myös vilkku ja se keltainen kulmakarva. Korkeussäätökin meni sekaisin.
ISTA antaa vikakoodit vilkulle ja rinkuloille ja kertoo ettei FRM pysty juttelemaan jollekin headlight yksikölle tms. Ilmeisesti siis vesi löysi tiensä kyseiseen yksikköön. Onkohan nyt kyseessä jompikumpi tämän kuvan moduuleista: http://bmwfans.info/parts-catalog/F0...c_parts_bulbs/
Siis osa 1 tai 2, vai ihan joku muu? Mikä noita umpiossa olevia eri valaisimia mahtaa ohjata?Mielellään ostaisi osan valmiiksi kun aloittaa vuodon tutkimiseen.
Auto siis F07. Xenonit toimii ok.
Last edited by bmw323it; 27-02-2019, 21:48.
Reason: :it
Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Veikkaisin laakeria. Mulla ainakin kuului laakerista sellainen matala jurina.
Koitappa muuttuuko ääni kun autolla kaartelee että paino vaihtuu puolelta toiselle. Äänen pitäis muuttua jos on laakerista kyse.
Ihan mielenkiinnosta: mites noita näyttöjä/systeemejä on ollut? Kaverini toi tammikuussa Ruotsista 12/2016 valmistetun 520d:n ja siinä ei ole navia ollenkaan ja rullanakin pienempi versio. Lienee siis navittomissa aina vanha rulla. Ihme, ettei navi tullut vakiovarusteeksi ollenkaan.
Pesussa meni umpion sisään vettä, ja ensin pimeni Angel eyes ja hetken kuluttua myös vilkku ja se keltainen kulmakarva. Korkeussäätökin meni sekaisin.
ISTA antaa vikakoodit vilkulle ja rinkuloille ja kertoo ettei FRM pysty juttelemaan jollekin headlight yksikölle tms. Ilmeisesti siis vesi löysi tiensä kyseiseen yksikköön. Onkohan nyt kyseessä jompikumpi tämän kuvan moduuleista: http://bmwfans.info/parts-catalog/F0...c_parts_bulbs/
Siis osa 1 tai 2, vai ihan joku muu? Mikä noita umpiossa olevia eri valaisimia mahtaa ohjata?Mielellään ostaisi osan valmiiksi kun aloittaa vuodon tutkimiseen.
Auto siis F07. Xenonit toimii ok.
Vastaus: osa numero 1 ohjaa ledejä ja valojen korkeussäätöä.
Ja vesi meni umpioon siksi, että *merkkihuollossa* olivat laittaneet xenoneiden suojakannen huonosti paikalleen, ja oli ajaessa pudonnut pois. Aargh.
Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment