Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kiree äMMä
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 309
    • Jyväskylä

    Oisko tiedossa N63-moottorin remontointitaitoisia tekijöitä? Ajossa olevaan f10 550:een tyyppivikojen korjausta...

    Comment

    • alspe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 3402
      • Tre

      Ilmastointi ei tunnu pukkaavan talven jälkeen kylmää. Ulkona 13C joten pitäisi mennä päälle.
      Näkyykö vikakoodeilla kylmennyksestä mitään? Lähinnä vajaita aineita, onko siellä paineanturia?
      Sulakevikaa vai mitä muuta miettiä?
      Paljonkos nykyään huutavat aineiden laitosta? Tampereella ketään kylmäkallea jolla laitteet?
      G30 520d xDrive
      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        Ja edelliseen liittyen, miten ihmeessä noita sulakeita on tarkoitus vaihtaa vai eikö oo tarkoitus? Hyvä kun käsi taipuu hanskalokeroon, sitten ei enää kunnolla näe. Sulakkeet on myös niin tiiviisti ettei väliin mene sulaketyökalu.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4582
          • Tampere

          Originally posted by alspe View Post
          Ja edelliseen liittyen, miten ihmeessä noita sulakeita on tarkoitus vaihtaa vai eikö oo tarkoitus? Hyvä kun käsi taipuu hanskalokeroon, sitten ei enää kunnolla näe. Sulakkeet on myös niin tiiviisti ettei väliin mene sulaketyökalu.
          Eiköhäm ne siltä sopivilla kärkipihdeillä saa jo muuten ei irtoa..
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 1994
            • Tampere/kainuu

            Originally posted by alspe View Post
            Ilmastointi ei tunnu pukkaavan talven jälkeen kylmää. Ulkona 13C joten pitäisi mennä päälle.
            Näkyykö vikakoodeilla kylmennyksestä mitään? Lähinnä vajaita aineita, onko siellä paineanturia?
            Sulakevikaa vai mitä muuta miettiä?
            Paljonkos nykyään huutavat aineiden laitosta? Tampereella ketään kylmäkallea jolla laitteet?
            Keulan lauhdutin todennäköisesti puhki ja aineet pihalla.
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3402
              • Tre

              Originally posted by zakspeed View Post
              Keulan lauhdutin todennäköisesti puhki ja aineet pihalla.
              Jaahas, onko tyyppivika vai miksi näin? Talven aikana yksikseen lakkasi toimimasta.
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • HV530XD
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2015
                • 399
                • Lappeenranta

                Originally posted by alspe View Post
                Ilmastointi ei tunnu pukkaavan talven jälkeen kylmää. Ulkona 13C joten pitäisi mennä päälle.
                Näkyykö vikakoodeilla kylmennyksestä mitään? Lähinnä vajaita aineita, onko siellä paineanturia?
                Sulakevikaa vai mitä muuta miettiä?
                Paljonkos nykyään huutavat aineiden laitosta? Tampereella ketään kylmäkallea jolla laitteet?
                Mulla meni viime kesänä kompuran magneettikytkin. Siitä tulee vikakoodi, on myös helppo mitata tuleeko kytkimelle jännite ja mikä on käämin vastus. Uutta magneettikytkintä ei ainakaan viime kesänä saanut erillisenä joten vaihtoehtoina kompuran vaihto, joko käytetty purkuosa tai uusi tarvikeosa.
                Jos aineiden vähyys kyseessä niin asiantunteva ilmastointihuolto kyllä näkee painetesteillä ja vuodonilmaisimella onko järjestelmä tiivis, vai riittääkö pelkkä täyttöhuolto.

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4048
                  • Turku

                  Originally posted by alspe View Post
                  Jaahas, onko tyyppivika vai miksi näin? Talven aikana yksikseen lakkasi toimimasta.
                  On tyyppivika. Kysy merkkarilta onko aktio auki vielä autoosi.
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3402
                    • Tre

                    OK, luetaan vikakoodit ja sen jälkeen painetestit. Jossain Tampereella, suosituksia paikasta?

                    Reaoem.comin mukaan kompressori 64529399072


                    ja lauhdutimelle antaa muutamia osanumeroita.


                    ebay.de ei tarjoa kompressorin tarkalla osanumerolla mitään järkevän hintaista eikä uutta tarvikeosaa. Luulisi nyt, että yleisimpään 5er kikottimeen olisi vaikka mitä tarvikeosaa tarjolla.
                    Last edited by alspe; 07-04-2019, 09:41.
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • alspe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 3402
                      • Tre

                      Originally posted by suppari View Post
                      On tyyppivika. Kysy merkkarilta onko aktio auki vielä autoosi.
                      OK! Aika outoa on jos vielä 8,5vuotiaaseen menisi valmistajan piikkiin edes osin kun kyseessä ei ole esim. turvallisuusriski.
                      G30 520d xDrive
                      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                      Comment

                      • zakspeed
                        BTCF Member
                        • Nov 2003
                        • 1994
                        • Tampere/kainuu

                        Jos aukoton merkkiliikehistoria niin menee suhteellisen varmasti osin jossei täydestä gw:nä. Jos kamppis auki niin sinne lunnollisesti.
                        -M5- '00
                        -i3 94 rex '19
                        -Ascona B 4.0 '80
                        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                        Comment

                        • alspe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 3402
                          • Tre

                          Originally posted by zakspeed View Post
                          Jos aukoton merkkiliikehistoria niin menee suhteellisen varmasti osin jossei täydestä gw:nä. Jos kamppis auki niin sinne lunnollisesti.
                          Ei tässä muuta merkkarihistoriaa ole kuin öljyvaihtohuollot, muistaakseni ei historiaa A/C -huolloista ja nyttemmin olen merkkaillut itse öljynvaihdot kirjaan. Eli ei aukoton merkkari. Päteekö kamppikset enää tällaisissa tapauksissa ollenkaan? Alkavatko muka jotain selvittelemään ennenkuin on itse teetetty täyttöhuolto ilmastoinnille?
                          G30 520d xDrive
                          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                          Comment

                          • zakspeed
                            BTCF Member
                            • Nov 2003
                            • 1994
                            • Tampere/kainuu

                            Originally posted by alspe View Post
                            Ei tässä muuta merkkarihistoriaa ole kuin öljyvaihtohuollot, muistaakseni ei historiaa A/C -huolloista ja nyttemmin olen merkkaillut itse öljynvaihdot kirjaan. Eli ei aukoton merkkari. Päteekö kamppikset enää tällaisissa tapauksissa ollenkaan? Alkavatko muka jotain selvittelemään ennenkuin on itse teetetty täyttöhuolto ilmastoinnille?
                            Ei ilmastoinnin huolloilla ole määrästä tai paikasta väliä tilanteeseen. Jos autoosi on kampanja vielä auki kennon vaihdon suhteen niin kannattaahan se ilmainen korjuu hyödyntää. Jos vaihdettu jo kampanjan puitteissa kerran niin voihan sitä käydä kysymässä olisiko gw mahdollisuutta jos siis vika diagnosoitu kennoon.
                            -M5- '00
                            -i3 94 rex '19
                            -Ascona B 4.0 '80
                            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                            Comment

                            • alspe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 3402
                              • Tre

                              Originally posted by zakspeed View Post
                              Ei ilmastoinnin huolloilla ole määrästä tai paikasta väliä tilanteeseen. Jos autoosi on kampanja vielä auki kennon vaihdon suhteen niin kannattaahan se ilmainen korjuu hyödyntää. Jos vaihdettu jo kampanjan puitteissa kerran niin voihan sitä käydä kysymässä olisiko gw mahdollisuutta jos siis vika diagnosoitu kennoon.

                              Joo ei tietenkään ole. En ole koskaan käyttänyt mitään takaisinkutsukampanjoita joten en tiedä miten niiden kanssa pitää toimia. Onko se siis niin, että jos kampanja on auki niin ei ole mitään väliä toimiiko ilmastointi vai ei? Kenno vaihdetaan pyydettäessä?
                              G30 520d xDrive
                              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                              Comment

                              • zakspeed
                                BTCF Member
                                • Nov 2003
                                • 1994
                                • Tampere/kainuu

                                Originally posted by alspe View Post
                                Joo ei tietenkään ole. En ole koskaan käyttänyt mitään takaisinkutsukampanjoita joten en tiedä miten niiden kanssa pitää toimia. Onko se siis niin, että jos kampanja on auki niin ei ole mitään väliä toimiiko ilmastointi vai ei? Kenno vaihdetaan pyydettäessä?
                                Kyllä se kenno sinne voidaan vaihtaa vaikkei se järjestelmä toimikaan. Siinähän se kuntoon tulee samalla jos vika oli vieläpä ko komponentissa.

                                Tietysti järkevintä olisi tehdä pikainen painetesti ensin ja varmistua ettei ole jokin muu vika ilmastoinnissa.
                                -M5- '00
                                -i3 94 rex '19
                                -Ascona B 4.0 '80
                                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎