Tällainen raskasrakenteinen auto ( 640 DA X-Drive / reilu 70 tkm.) kuluttaa etupään osia/niveliä keveitä vähemmän, satuin ajamaan yhteen tiekoloon ja vasempaan ripustukseen taisi tulla välystä ja pääsee väsäilemään, millä kilsoilla muutoin olette saaneet alkaa ripustus'jumppanne' ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by HV530XD View PostF11 pre-LCI hajosi sisempi takalyhty. Onko kokonaisen lyhdyn vaihdossa mitään ihmeellistä, kuten tarviiko liimoja poistaa/liimata tms., vai onko perinteinen pura ja kokoa vaihto-operaatio?Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by kailinds View PostOnkos kellään kokemuksia GKN:n (Löbro / Spidan) vetoakseleista, joita Autodoc yms. myyvät? Hintaero BMW:n leimalla olevaan on aikamoinen (240€ vs 1075€).
Omassa autossa etupää alkoi rahista hiljaisessa nopeudessa silloin tällöin ja vetoakselin kumi revennyt + vaseliinit ulos sieltä. Eli jos tässä tulee vetarin vaihto, niin toki ei haittaisi, jos pääsisi vähän halvemmalla kuin marmorin hinnat...
Itselleni laitettu tässä parin-kolmen kuukauden sisään Löbron vetarit eteen. Toistaiseksi ei ainakaan valittamista. Spidanissa kuulemma aivan jumalattoman kovat kumit, jotka eivät herätä luottamusta kestosta.Hubraum statt spoiler!
Nyt: 530dA xDrive F11 -15
Ex.penaalit: 2000 NK -66/-67, 520iA E28 -86, 520 E12 -80, 520i E28 -84, M535i E28 -86, 2000 TI-Lux NK -67, 525iA/M5 E34 -89/-93, 520d Touring E39 -00, 325i Cabrio E30 -89 'Sultans Edition', 316i E46 -02, 320dA E90 -06, 320dA Touring E91 -06, M5 3.8 E34 -92, 530dA Touring E61 -05, 320d Touring E91 -08, 330dA Touring M-sport E46 -04, 320dA xDrive touring E91 -10/11, X3 xDrive20d F25 -11, 530dA xDrive Touring F11 -11, X3 xDrive20d F25 M-sport -12
Comment
-
-
Originally posted by Neutrone View PostTänään parkkipaikalta lähtiessä vastassa oli joulukuusi, eli check controlliin tuli varmaan kaikki mahdollinen...brake system, drivertrain, airbag, pedestrian collision system jne. Akku kävi ekana mielessä mutta se on talvella uusittu ja jännitteet näytti järkeviltä. Voiko abs-anturin antautuminen saada tuon aikaan? Vikakoodeja tietenkin tulee älyttömästi eivätkä katoa carlylla nollaamalla. Myös nopeustieto puuttuu ja nopeusmittari näyttää nollaa. Potilas 2010 530d.F10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostIlmastointi ei tunnu pukkaavan talven jälkeen kylmää. Ulkona 13C joten pitäisi mennä päälle.
Näkyykö vikakoodeilla kylmennyksestä mitään? Lähinnä vajaita aineita, onko siellä paineanturia?
Sulakevikaa vai mitä muuta miettiä?
Paljonkos nykyään huutavat aineiden laitosta? Tampereella ketään kylmäkallea jolla laitteet?Originally posted by zakspeed View PostKeulan lauhdutin todennäköisesti puhki ja aineet pihalla.
Uusi aika painekokeeseen varattuna. Ilmeisesti kannattaisi hommata lauhdutin valmiiksi koska siinä se vuoto mahdollisesti on. Kuulemma lauhdutin on huonon näköinen, lamelleja hävinnyt pois jne.
Onko tarvikelauhduttimet minkä laatuisia? Hinnan kiroissa ei ole kun sataseen saa postitettuna.
ATP-autoteilesta 75€ toimitettuna
Millainen homma tuo lauhduttimen vaihto on? Lähinnä, että onko se helpohko vaihtaa, vien vaan lauhduttimen ja vaihtavat sitten vaikka varmuuden vuoksi...Last edited by alspe; 22-04-2019, 21:13.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostKäyty ilmastointihuollossa jossa totesivat, että paineita eli aineita ei ole. Laittoivat uudet aineet, mutta ottivat ne kumminkin pois koska linjauksensa on se että ei laiteta aineita taivaalle. Ei täyttöä ennen kuin on varmuus vuotaako suuresti ja mistä. No, hyvä kai niin.
Millainen homma tuo lauhduttimen vaihto on? Lähinnä, että se helpohko vaihtaa, vien vaan lauhduttimen ja vaihtavat sitten vaikka varmuuden vuoksi...
Jos valmiiksi tyhjä järjestelmä niin 30 min homma se kennon vaihto. O-renkaat täytyy uusia siihen putkien päihin.
Uskoisin hinnan seurailevan tässä jollain tasoa kennon laadun kanssa sillä sitä kennoa on materiaalisesti muutettu alkuperäisessäkin.
Voihan tietty tarvikekenno ollakkin lujempi, kuka tietää.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by ptikkala View PostMyös rikkinäinen vahvistin voi polttaa ca sulaketta.F10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Comment
-
-
Originally posted by Silencio View Postrupes valittamaan Headlight vertical aim control failurea mistä vois ruveta vikaa ettimään olisko kellään kokemuksia tälläisestä?
1. Jommankumman puolen xenonin tasonsäätö
2. Jos myös ilmajousitus oireilee myös niin sitten anturivika takana -> itsellä takavasen anturi meni uusiks ja ongelmaan liitty se että välillä vasen pussi nosteli ja laski omaan tahtiinsa perää ja sitten valotkin eli omaa elämäänsä kun takaa signaali tieto väärä.
Kannattaa välttää harjapesu- ym. automaattisia pesupisteitä - tämä näin mutuiluna
Comment
-
-
2014 vuotinen farkku kyseessä.
Peräpää alkoi kuukausi takaperin tiputtelemaan säännöllisesti itseään alas kuskin puolelta parkissa ollessaan, tallissa tasaisella pysyi perä ylhäällä yön yli.
Käynnistyttyään nosti perseen ylös vaivatta.
Vaihdoin äsken Arnottin pussin kuskin puolelle, vaihtaminen itsessään oli aika kivuton. Vanha pois, uusi tilalle, letkut kiinni.
Nyt perä ei kuitenkaan nouse normaaliin korkeuteen kuskin puolelta, hanttarin puolen nostaa ylös normaalisti, mutta kuskin puoli jää alemmas. Tarkistin vielä liitokset, eikä niissä ollut vuotoa.
Kompura käy hetken ja sammuu itsestään ennen kuin molemmat puolet ovat normaalitasolla.
Tauluun pamahtaa "Chassis function restricted"-herja, mutta ei joka käynnistyksellä.
Onko ideoita, miksei kuskin puoli täyty loppuun asti? En ajanut sillä vielä isompaa lenkkiä, kiersin muutaman korttelin mutta siinä ajassa muutosta ei tapahtunut.
E: Parikymmentä kilsaa ajettu, eikä muutosta.Last edited by Hiiripäällikkö; 23-04-2019, 07:09.
Comment
-
-
Originally posted by Hiiripäällikkö View Post2014 vuotinen farkku kyseessä.
Peräpää alkoi kuukausi takaperin tiputtelemaan säännöllisesti itseään alas kuskin puolelta parkissa ollessaan, tallissa tasaisella pysyi perä ylhäällä yön yli.
Käynnistyttyään nosti perseen ylös vaivatta.
Vaihdoin äsken Arnottin pussin kuskin puolelle, vaihtaminen itsessään oli aika kivuton. Vanha pois, uusi tilalle, letkut kiinni.
Nyt perä ei kuitenkaan nouse normaaliin korkeuteen kuskin puolelta, hanttarin puolen nostaa ylös normaalisti, mutta kuskin puoli jää alemmas. Tarkistin vielä liitokset, eikä niissä ollut vuotoa.
Kompura käy hetken ja sammuu itsestään ennen kuin molemmat puolet ovat normaalitasolla.
Tauluun pamahtaa "Chassis function restricted"-herja, mutta ei joka käynnistyksellä.
Onko ideoita, miksei kuskin puoli täyty loppuun asti? En ajanut sillä vielä isompaa lenkkiä, kiersin muutaman korttelin mutta siinä ajassa muutosta ei tapahtunut.
E: Parikymmentä kilsaa ajettu, eikä muutosta.
Comment
-
-
onkos porukalla mennyt noista DD alustalla olevia takaiskareita?
näköjään räkäissyt nesteet pihalle toiselta puolelta.!!
ja näyttää olevan kivan hintaista alkaa niitä vaihtaa.!
ja eikö ne pitäisi kummatkin vaihtaa samalla.??
auton hommannut 4kk sitten, niin mitäköhän liike mahtaa tuumata, tulisiko yhtään vastaan, vai onko käytetty aina käytetty.!!F11 530d
ex bemut E21, E30, E36, E46,E91, E28
Comment
-
Comment