Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2693
    • Tampere

    Originally posted by alspe View Post
    Ääni tulee heti kun kompressorin mg-kytkin nappaa kiinni eli poistuu kun hiutaleen kuvan nappaa pois. Ei siis suhise hetkeäkään sen jälkeen. Ääni tulee moottorin kierrosten mukaan.
    Ilmastoinnin kompressorista se ääni tulee ja sen poistamiseksi joutuu todennäköisesti vaihtamaan kompuran.

    Nyt kun järjestelmä on ollut jonkin aikaa lähes tyhjänä aiemmin vuotaneen lauhduttimen johdosta, niin ehdotan ajelemaan jonkin aikaa ilmastointi jatkuvasti päällä, josko tuo ääni vaimenisi kun kompura joutuu jälleen tekemään pidempään töitä - olettaen ettei ääntä samalla tavalla kuulunut kuin ennen kylmäaineiden katoamista ja järjestelmän alhaisesta paineesta johtunutta kompuran seisottamista.
    B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • Benzi87
      BTCF Member
      • Feb 2011
      • 1106
      • Oulu

      Löytyykö mistään mitään infoa huolto ohjelmista?
      Kiinnostaisi mitä F11 525xd vm.2012 huolto ohjelmat sisältää?
      Autooni olisi pitänyt tehdä 180tkm huolto ja käsittääkseni pitäisi olla siis laaja huolto? :think:think

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4595
        • Tampere

        Originally posted by Benzi87 View Post
        Löytyykö mistään mitään infoa huolto ohjelmista?
        Kiinnostaisi mitä F11 525xd vm.2012 huolto ohjelmat sisältää?
        Autooni olisi pitänyt tehdä 180tkm huolto ja käsittääkseni pitäisi olla siis laaja huolto? :think:think
        Löydät varmaan huoltotarpeet sieltä ajotietokoneen näytöltä. Suurin huolto taitaa olla Vehicle Check. Tässä sen sisältö, samalle kerralle saattaa ajoittua myös öljyhuolto.


        Tuossa öljyhuolto.
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • TON-III
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2018
          • 480
          • Turku

          Vastaavassa kopassa (F13 640 DA X-Drive) alla nyt edessä 245/40/19 takana 275/35/19 renkaat, millä paineilla ajaisitte ?
          F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17512
            • Turku

            Originally posted by TON-III View Post
            Vastaavassa kopassa (F13 640 DA X-Drive) alla nyt edessä 245/40/19 takana 275/35/19 renkaat, millä paineilla ajaisitte ?
            Valmistajan ilmoittamilla.
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • TON-III
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2018
              • 480
              • Turku

              ^ Heh, aika usein on tullut ajettua 'ihan kaikilla muilla' .....

              Löysin suositustaulukon ja yllätyin kuinka oikeat tasot olenkin laittanut ihan näppituntumalta, etupäähän maksimit ( takapään matkustajien vaikutus eteen on pieni/ rullaavuuden aikaansaamiseksi) ja takapäähän noin suosituksen puolenvälin ja etupäätä matalemmat paineet (kun takapää jokseenkin 100% varmuudella tyhjä/ ei matkustajia).

              Eli suomeksi 2,6 edessä ja 2,5 takana, kyljet näyttävät hieman joustavan ja tämän huomaa tietyssä mukavuudessa ( toki itse rengaskin vaikuttaa, RF-rengas ei ole koskaan joustava olipa paine sitten mikä tahansa).
              F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17512
                • Turku

                Originally posted by TON-III View Post
                ^ Heh, aika usein on tullut ajettua 'ihan kaikilla muilla' .....

                Löysin suositustaulukon ja yllätyin kuinka oikeat tasot olenkin laittanut ihan näppituntumalta, etupäähän maksimit ( takapään matkustajien vaikutus eteen on pieni/ rullaavuuden aikaansaamiseksi) ja takapäähän noin suosituksen puolenvälin ja etupäätä matalemmat paineet (kun takapää jokseenkin 100% varmuudella tyhjä/ ei matkustajia).

                Eli suomeksi 2,6 edessä ja 2,5 takana, kyljet näyttävät hieman joustavan ja tämän huomaa tietyssä mukavuudessa ( toki itse rengaskin vaikuttaa, RF-rengas ei ole koskaan joustava olipa paine sitten mikä tahansa).
                Eikö valmistaja pyydä taakse enemmän painetta kuin eteen? Näin ainakin omissa Bemareissani.
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • TON-III
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2018
                  • 480
                  • Turku

                  Originally posted by Laku View Post
                  Eikö valmistaja pyydä taakse enemmän painetta kuin eteen? Näin ainakin omissa Bemareissani.
                  Ihme kyllä ei ja tämä kevyesti kuormattuna, isolla kuormalla tilanne muuttuu.
                  Attached Files
                  F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                  Comment

                  • pyyn0
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 1053
                    • Fin

                    Originally posted by TON-III View Post
                    Ihme kyllä ei ja tämä kevyesti kuormattuna, isolla kuormalla tilanne muuttuu.
                    No toi taulukkokin näyttää että aina tulee taakse joko saman verran painetta tai enemmän kuin eteen.
                    -BMW F11 530xd -12
                    -BMW E60 530dA -04
                    -BMW E23 735iA -85
                    Ex
                    -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                    -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                    -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                    -BMW E39 528i 96

                    Comment

                    • TON-III
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2018
                      • 480
                      • Turku

                      Originally posted by pyyn0 View Post
                      No toi taulukkokin näyttää että aina tulee taakse joko saman verran painetta tai enemmän kuin eteen.
                      Mikäköhän lisäarvo tällä kommentilla oli ?
                      F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                      Comment

                      • pyyn0
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 1053
                        • Fin

                        Originally posted by TON-III View Post
                        Mikäköhän lisäarvo tällä kommentilla oli ?
                        No sitä mitä Laku tossa aikasemmin sano, taakse tulee käytänössä aina kovemmat paineet kun lastaus vaihtelee kevyen ja painavan välillä.
                        -BMW F11 530xd -12
                        -BMW E60 530dA -04
                        -BMW E23 735iA -85
                        Ex
                        -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                        -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                        -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                        -BMW E39 528i 96

                        Comment

                        • Kahimooni
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2017
                          • 122
                          • Espoo

                          Laitoin valmistajan ilmoittamat paineet eteen ja taakse ja vetelee hulluna kun vähänkään uraa. Talvikitkoilla ei ollut mitään ongelmaa. 245/45R18 on koko. En tiedä ovatko gummit sitten vialliset - täristääkin hieman vaikka on tasapainotettu kahteen kertaan. Taisivat olla LingLong Greenmaxit. Tarkistan vielä.

                          -K

                          Comment

                          • touring39
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 3901
                            • Kaarina

                            Originally posted by pyyn0 View Post
                            No toi taulukkokin näyttää että aina tulee taakse joko saman verran painetta tai enemmän kuin eteen.
                            Just näin. Aina enemmän painetta taakse kuin eteen.
                            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                            Ex:
                            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17512
                              • Turku

                              Originally posted by pyyn0 View Post
                              No toi taulukkokin näyttää että aina tulee taakse joko saman verran painetta tai enemmän kuin eteen.
                              Tätä juuri tarkoitin aiemmalla kysymykselläni.
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • TON-III
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2018
                                • 480
                                • Turku

                                Hmmmm., millainen mahtaisi olla se ammattimaisin vastaus ?

                                Jos tuota taulukkoa katsoo niin sen tasapaineistuksen voisi laittaa tilanteessa jossa autossa on 3 ihmistä ?), oma käyttö on 98% sellaista että takana/takakontissa ei ole ketään/mitään ja kun katsastuspaino oli edessä 100 kiloa takapäätä korkeampi ( edessä 2 x 80 kilon äijelit) niin sen mukaan takana voisi ihan oikeastikin pitää etupäätä alhaisempia paineita ?

                                Sattumoisin olen viimeisen 10 vuotta mennyt juuri näin, takapäässä yleensä kymnmenyksen pienemmät paineet.

                                Vai onko jotein reaalista syytä miksi takana pitäisi pitää korkeampia paineita vaikka kuorma olisi etupäätä pienempi ?
                                F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎