Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kailinds
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2015
    • 230
    • Vantaa

    Originally posted by pyroz View Post
    Muistitko hakea Biltemasta M5-merkin konttiin myös?
    Hehheh. Olipa todella typerä kysymys. Totta kai laitoin, varmuuden vuoksi molemmille puolille. Ja samalla mahdollisimman ison BITURBO -tarran ja asensin Le Mans -tuplaraidat kulkemaan koko auto yli, koska niillä auto kulkee vielä vähän kovempaa. Pakareitakin laitoin kuusi. :P

    Kyseessä ihan BMW:n speksien mukainen M-sport -retrofit aidoilla osilla. Keulaan tulee paljon enemmän osaa kuin mitä tarvikepuskurien konversioseteissä on mukana, esim. kaikki ilmanohjaimet on erilaisia.
    Last edited by kailinds; 13-05-2019, 15:20.
    Tesla Model X Performance Ludicrous Mode

    ex showroomit:
    BMW F11 535dA xDrive
    BMW F10 520dA ///M-Sport
    BMW E92 335dA

    Comment

    • nappe74
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 2845
      • South Carelia

      Mitenkäs tuon F10:n haineväantennin irroitus tapahtuu??
      G30 530e xDrive A M-Sport -20

      ex-Bimmerit:
      F10 525dA xDrive M-Sport -13
      E21 316 -80
      E91 330xdA M-Sport -06
      E53 X5 3.0iA Sport -04
      E91 335xiA M-Sport -08
      E60 530iA M-Sport -06
      E36 320i Cabriolet M-Sport -96
      E91 320d -06
      E39 530iAT M-Sport -01
      E36 328iA -96
      E39 528iA -96
      E36 325i -92

      Comment

      • pyyn0
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 1053
        • Fin

        Originally posted by nappe74 View Post
        Mitenkäs tuon F10:n haineväantennin irroitus tapahtuu??
        Tuulilasiliimalla näyttäs olevan kiinni ja parilla klipsulla: help
        -BMW F11 530xd -12
        -BMW E60 530dA -04
        -BMW E23 735iA -85
        Ex
        -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
        -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
        -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
        -BMW E39 528i 96

        Comment

        • TON-III
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2018
          • 480
          • Turku

          Autossani (F13) on Dynamic Drive ( eli säätyvät iskarit ja kallistuksenvakaimet), onko niiden toiminta erilaista Sport- ja Sport + -tilassa ?

          Kestääkö nuo säätyvät iskarit 20 mm. alustamadalluksen ?
          F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

          Comment

          • Anzafin
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 3747
            • Kajaani

            Originally posted by TON-III View Post
            Autossani (F13) on Dynamic Drive ( eli säätyvät iskarit ja kallistuksenvakaimet), onko niiden toiminta erilaista Sport- ja Sport + -tilassa ?

            Kestääkö nuo säätyvät iskarit 20 mm. alustamadalluksen ?
            Mulla on ollut F10:ssä nyt pian kolme vuotta -35mm madallus vastaavilla iskareilla, ja ei ongelmia ainakaan toistaiseksi.

            - Antti -

            Comment

            • TON-III
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2018
              • 480
              • Turku

              Originally posted by Anzafin View Post
              ei ongelmia ainakaan toistaiseksi.

              - Antti -
              Kiitos tiedosta ! Kärry 'kelluu' vähän turhan ylhäällä, taidan tilata Eibach:in -25/20 mm. sarjan vaikka sen jälkeen talliin pääseminen ja talviajo vähän ehkä vaikeutuvatkin ...... onneksi työt ovat (ainakin nyt) polkupyörämatkan etäisyydessä
              F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

              Comment

              • TON-III
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2018
                • 480
                • Turku

                Originally posted by Anzafin View Post
                Mulla on ollut F10:ssä nyt pian kolme vuotta -35mm madallus vastaavilla iskareilla.

                - Antti -
                Sen verran vielä että muuttuiko alustan toiminta lineaarisemmaksi ? Meinaa omaan makuun alusta on esim. Comfort + :lla liian vetelä etenkin takapäästään ja sitten Sport +-asetuksella kanto on mielestäni liikaa isksreilla. Uusi G20 vastaavalla alustalla (mutta otaksuttavasti ensimmäisellä ehdalla M-Sport-alustalla vaikka nelari olikin) toimi jotenkin lineaarisemmin (pehmeänäkin jämäkkä sopivan suppealla liikeradalla).
                F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                Comment

                • >Jon1<
                  BTCF Member
                  • Oct 2007
                  • 1054
                  • Kuopio

                  imusarjoja irrottaneet. Pitäisikö tuo läppien akseli lähteä ihan vetämällä irti? Omasta 535d imusarja irti ja yritin akselia vetää pois vaan ei liiku kyllä mihinkään
                  ex:F11 535xd M-Sport
                  ex:e61 530D M-Sport
                  ex:e38 740i mafia
                  ex:e36 328
                  ex:e36 320
                  ex:e30 320->325

                  Comment

                  • pyyn0
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 1053
                    • Fin

                    Originally posted by >Jon1< View Post
                    imusarjoja irrottaneet. Pitäisikö tuo läppien akseli lähteä ihan vetämällä irti? Omasta 535d imusarja irti ja yritin akselia vetää pois vaan ei liiku kyllä mihinkään
                    lähtee vetämällä, onkohan niin vitusti vaan karstaa että jumittaa, voiteluainetta joka väliin niin alka liikkumaan.
                    -BMW F11 530xd -12
                    -BMW E60 530dA -04
                    -BMW E23 735iA -85
                    Ex
                    -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                    -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                    -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                    -BMW E39 528i 96

                    Comment

                    • alspe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 3402
                      • Tre

                      No nyt ei enää pidä ilmastointini sellaista surisevaa ääntä kuin muuntaja tai F1 auto moottorijarrutuksella.
                      Mutta pitää kohisevaa/kahisevaa ääntä. Ääni ei tule puhaltimesta kun puhallinnopeus kasvaa, ei ääni kovene. Ääni poistuu kun ottaa hiutaleen pois.
                      Tuleeko toi nyt vi**u höyrystinkennosta vai tuleeko kompressorin ääniä läpi putkia pitkin? Ääni ei kuulu mistään muista kuin keskisuuttimista.
                      Auto jäähdyttää vielä, voiko noissa paineellisissa järjestelmissä olla niin pieni vuoto että vaan kohisee mutta ei tyhjene?

                      Taitaa mennä järki jos tuohon kenno pitää vaihtaa...



                      Vanha ketju E46 kohinasta.

                      EDIT: Lueskelin vähän hissing sound A/C BMW juttuja netistä. Monissa syy oli löytynyt vajaasta kylmäaineesta, mutta myös viallinen paisuntaventtiili oli vissiin syynä. Osa kirjoitti, että ääni on normaalikin, kuuluu kylmäaineen virtaus. :-P
                      Kohiseva ääni aaltoilee minulla välillä, että se voisi viitata paisuntaventtiiliin joka syöttää nestettä kennoon. Tai sitten ei...
                      Lisäksi oikean puoleisesta ilmakanava keskellä, tulee kylmempää kuin vasemmalta. Ero joku 4-5C. Mittasin IR-mittarilla niin oikealta sain lukemaa -11C ja vasemmalta ehkä -7C. Saattaa olla normaalikin tai sitten vika juuri paisuntaventtiilissä joka ei syötä nestettä oikein.

                      EDIT2: Kokeilkaas joku, että onko teillä A/C aivan äänetön. Lämpötilan pyynti minimiin ja hiutaletta päälle/pois.
                      Last edited by alspe; 15-05-2019, 00:23.
                      G30 520d xDrive
                      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                      Comment

                      • TON-III
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2018
                        • 480
                        • Turku

                        Noista VDC-iskareista vielä, jos 'normaali' iskunvaimennnin on tiukka niin silti se sallii sen ensimmäisen liikkeen ja vaimentaa paluun, onko niin että nämä säädettävät ovat jäykkiä kumpaakin suuntaan ? Eli ei tiukimmassa moodissa salli liikettä oikein kumpaakaan suuntaan?
                        F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                        Comment

                        • Anzafin
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 3747
                          • Kajaani

                          Originally posted by TON-III View Post
                          Sen verran vielä että muuttuiko alustan toiminta lineaarisemmaksi ? Meinaa omaan makuun alusta on esim. Comfort + :lla liian vetelä etenkin takapäästään ja sitten Sport +-asetuksella kanto on mielestäni liikaa isksreilla. Uusi G20 vastaavalla alustalla (mutta otaksuttavasti ensimmäisellä ehdalla M-Sport-alustalla vaikka nelari olikin) toimi jotenkin lineaarisemmin (pehmeänäkin jämäkkä sopivan suppealla liikeradalla).
                          En ymmärrä kysymystä.

                          - Antti -

                          Comment

                          • TON-III
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2018
                            • 480
                            • Turku

                            Originally posted by Anzafin View Post
                            En ymmärrä kysymystä.

                            - Antti -
                            Että huomasitko liikeradan supistuneen jousienvaihdon myötä ?

                            Oma auto tuntuu Comfort + -asennossa etenkin takapäästään yhtä huonolta kuin se yksi koeajamani löysäperäinen Audi TT ( kun jousi on löysä ja pitkäliikkeinen) mutta tuo G20 oli selkeästi ryhdikkäämpi löysimmälläkin iskunvaimenninasetuksella ( kun siinä oli jäykät jouset).
                            F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                            Comment

                            • Anzafin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 3747
                              • Kajaani

                              Originally posted by TON-III View Post
                              Että huomasitko liikeradan supistuneen jousienvaihdon myötä ?

                              Oma auto tuntuu Comfort + -asennossa etenkin takapäästään yhtä huonolta kuin se yksi koeajamani löysäperäinen Audi TT ( kun jousi on löysä ja pitkäliikkeinen) mutta tuo G20 oli selkeästi ryhdikkäämpi löysimmälläkin iskunvaimenninasetuksella ( kun siinä oli jäykät jouset).
                              Vaikea sanoa. Ennen jousien vaihtoa olin tosi vähän ajellut muulla kuin normalilla. Aika pienet on ääripäiden erot kuitenkin nyt madallusjousilla.

                              - Antti -

                              Comment

                              • >Jon1<
                                BTCF Member
                                • Oct 2007
                                • 1054
                                • Kuopio

                                Itsellä ainakin kun vakio jouset oli edessä niin comfort+ keula oli todella löysä.. Ihan kun jollain jenkkiautolla ois ajellu monttupätkällä
                                ex:F11 535xd M-Sport
                                ex:e61 530D M-Sport
                                ex:e38 740i mafia
                                ex:e36 328
                                ex:e36 320
                                ex:e30 320->325

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎