Voin toki muistaa väärin/silmät valvomisesta kieroina, mutta juuri tänään vaihdettiin kusiletku ja väittäisin FUBissa olleen arvojen 2,1-3 ohm. Mutta niin tai näin, jos metering linestä on koodi, on joko linja rikki tai liitin auki mun kokemuksella
Sitä minä en tiedä että mittaako se resistanssia vai virtaa mutta jokatapauksessa eräässä autossa resistanssi oli ollut 11ohm ja tuo oli riittänyt siihen että naru ei toiminut.
Tarkoitin lähinnä sitä, että vastus korimallista riippuen ohjearvo alle ohmin sisään.
Ei ne vastukset mitenkään "paljoa" muutu. Lisäksi en ole nähnyt yhtään linjaa, jossa vastus olisi jotenkin väärä, vaan se on joko ehjä tai poikki. SCR ei valvo tuon vastusta mitenkään ohmin tarkkuudella, vaan joko siellä on vastusta tai ei ole/on ääretön.
Sitä minä en tiedä että mittaako se resistanssia vai virtaa mutta jokatapauksessa eräässä autossa resistanssi oli ollut 11ohm ja tuo oli riittänyt siihen että naru ei toiminut.
Tuossa suuttimen kuvassa olevat kiteet eivät estä suuttimen toimintaa. Urea putsaa lievät kiteytymät suihkullaan kyllä tieltä. Tuonne reunoille sitä kertyy helposti mihin suihku ei varsinaisesti osu.
Jäätyminenhän se suurin rasittava tekijä lienee (-11c) vaikka linja tyhjennetäänkin joka käyttökerran jälkeen tuoreemmissa versioissa.
Nuo linjaston lämmitysvastuksen vastusarvot vaihtelevat paljon riippuen linjan mallista ja pituudesta.
Ei ne vastukset mitenkään "paljoa" muutu. Lisäksi en ole nähnyt yhtään linjaa, jossa vastus olisi jotenkin väärä, vaan se on joko ehjä tai poikki. SCR ei valvo tuon vastusta mitenkään ohmin tarkkuudella, vaan joko siellä on vastusta tai ei ole/on ääretön.
Vaihto noin parin tunnin homma, ja 240euron letku.
Koko paskanhan voi myös ohjelmoida pois, mutta voi myös korjata
Tietääkö kukaan mikä tässä narunvaihtamisessa on niin kovatöistä vai joutuuko tuossa ottamaan tankkia tms alas että narun saa kukemaan oikeasta paikasta? edit. Sweduilta löytyi tietoa asiasta(google translate) eli tankkia pois jne...:
Ei tarvitse välttämättä polttoainetankkia kokonaan ottaa pois, esimerkiksi nosturilla tehtynä riittää kun pudottaa n.30-40cm alemmas. Tässä tietysti huomioitavaa jokatapauksessa se, että työn suorittaa mielellään tyhjän tankin kanssa. Näppärillä käsillä pariin tuntiin vaihtaa tuon linjan helposti.
Tuossa suuttimen kuvassa olevat kiteet eivät estä suuttimen toimintaa. Urea putsaa lievät kiteytymät suihkullaan kyllä tieltä. Tuonne reunoille sitä kertyy helposti mihin suihku ei varsinaisesti osu.
Jäätyminenhän se suurin rasittava tekijä lienee (-11c) vaikka linja tyhjennetäänkin joka käyttökerran jälkeen tuoreemmissa versioissa.
Nuo linjaston lämmitysvastuksen vastusarvot vaihtelevat paljon riippuen linjan mallista ja pituudesta.
Noista kannattaa pysyä kaukana vaan jos mahdollista..toinen vaihtoehto on koodata pois..
Eräälle vaihdettiin ensin pumppu kun hajosi, sitten vaihdettiin suutin ja lopuksi tuo linja
Onneksi noiden osien hinta on hiukan laskenut, mutta ei noita silti voi suositella. Kovemmilla pakkasilla kiukuttelee herkästi myös
Edit: Okei, SCR puollustukseksi tuolla kiikulla on menty jo hyvän matkaa yli 300tkm.
Varsin monimutkainen ja haavoittuvahan tuo järjestelmä on vielä kun joka osaa ja palikkaa pitää lämmittää. Etummaisten NOX-anturien rikkoontumisesta olen myös lukenut.
Yhden video tuossa mulgaisin jossain välissä missä tuo itse annostelijasuutin tai sen ympäristö oli aivan täynnä tuota kiteytynyttä ainetta. Tuon voi puhdistaa ilmeisesti vedellä. Nuo kolme reikää pitäisi näkyä tuolta.
Noista kannattaa pysyä kaukana vaan jos mahdollista..toinen vaihtoehto on koodata pois..
Eräälle vaihdettiin ensin pumppu kun hajosi, sitten vaihdettiin suutin ja lopuksi tuo linja
Onneksi noiden osien hinta on hiukan laskenut, mutta ei noita silti voi suositella. Kovemmilla pakkasilla kiukuttelee herkästi myös
Edit: Okei, SCR puollustukseksi tuolla kiikulla on menty jo hyvän matkaa yli 300tkm.
Mikä tuossa tarkalleen ottaen hajoaa? edit. vastus lopettaa toiminnan.
Onko tuossa itse narussa joku vastus sisällä vai mikä lämmityksen hoitaa? edit. vastus putken ympärillä.
Onko osaa parannettu vai millätapaa tuon vian uusiutuminen on estetty? Vai onko onko tuon hajoaminen "ominaisuus"? Osanumero on ainakin pysynyt samana.
Hoitaako DDE tuon pytyn toimintaa vai onko siellä oma matolaatikko tuota vasten? edit. on oma SCR-boksi
Tietääkö kukaan mikä tässä narunvaihtamisessa on niin kovatöistä vai joutuuko tuossa ottamaan tankkia tms alas että narun saa kukemaan oikeasta paikasta? edit. Sweduilta löytyi tietoa asiasta(google translate) eli tankkia pois jne...:
They switched the electric heating hose and feed module to SCR, priced on parts 6450 SEK + work 6200 SEK, it's the hose that is about 4 meters, which has been tightest most of the time, you have to pick up many parts under the car incl. diesel tank, encoding / programming / activation of the SCR system and testing of the system is less than 30 km. The catalytic converter and the dosing pump have passed.
Itse narusta:
Siitä mahdollisesti aiheutuvat koodit:
8051C5 Metering line heating, activation: Short circuit to ground.
DDE: 2C3000 SCR System, diagnosis feedback: Status transfer, OBD system fault from SCR control unit to DDE
SCR: 80518A Metering line heating, activation: Line disconnection
Resistanssi narulla pitäisi olla 2.64 - 2.10 Ohmia (nimellisteho 12 v jännitteellä 60W)
Leave a comment: