Sinällään mitä noista NOx anturiesta on oppinut jo bensakoneista niin eipä nuo ole järin luotettavia ole tuntuneet olevan, tai ainakaan mitään ikuisia. Taitaa olla sama juttu näiden diiselienkin kohdalla vaikka menossa oleva anturiversio on jo seitsemäs. Omaankin autoon nuo on joskus vaihdettu jo takuuseen ja ovat jo viimeiset versiot noista antureista. :think
uusin 13628589846 (455€/kpl saksassa) ->
13628580410 (07/01/2015 — 06/16)
13628576471 (09/01/2013 — 06/30/2016)
13628518791 (11/01/2012 — 04/17/2014)
13628511666 (03/01/2011 — 06/19/2014)
13628509721 (09/01/2009 — 09/09/2011)
13627812530 (09/01/2008 — 10/22/2009)

Tuosta annosteluventtiilistä ( 18308514448, Bosch 0444025010 ~240€) taisi ollakin jo aikaisemmin jotain puhetta. Onko näitä saanut käytännössä puhdistettua niin että ne ovat vielä toimineet luotettavasti? Toisaalta kyllä luulisi että melko jumissa tuon pitäisi olla jos sieltä ei tule tavara ulos asti ja pakoputkessa olevan kiteytymän ei luulisi vaikuttavan millään tavalla ainakaan aineen kulutukseen. Tuskin se suutin nyt tukkoonkaan asti menee...

Se myös tuntuu erikoiselle että miksi jenkeissä tuollainen NOx anturi maksaa puolet siitä mitä täällä euroopassa? (toki kiinalaisiakin näkyy olevan markkinoilla mutta jätettäköön ne pois laskuista suoraan)
Jonkun kannattas alkaa diilaan noita tuolta. Toki kalusto on se verran uutta vielä että moni taitaa käyttää näitä autoja vielä hoidossa merkkarilla...
Antureista juttua: https://www.energy.gov/sites/prod/fi...deer_orban.pdf
Leave a comment: