Originally posted by fraatti
View Post
Tosiaan anturiosa on NGK:n valmiste ja kalibrointi noihin tehdään Saksassa Continentalin toimesta. Kyseisille mittapäille ei ollut ylipäätään kun muutama valmistaja mitä tuota pöyhin aikoinaan.
Tutkin asiaa hiukan ja selvisi että mittapää on NGK NS11A. Yleensä osasta mitä myydään ohjainyksikön kanssa ei tuota tietoa löydy vaan se on jätetty pois mittapäästä. Varmaan siitä syystä että tarkoitus ei ole myydä mittapäätä vaan koko paketti kerralla.

Silmämääräisesti mitä nyt muistan vielä tuosta alkuperäisistä antureista niin tuo ostamani anturi näytti "laadukkaalle" ja epäilen että jossain on harmaita markkinoita antureille ja jotkut ottavat sitten noita kuormasta... Ainakin jossain missä tapasin näitä myynnissä oli anturin kuvassa taustalla myös sellaisia missä oli tuo ohjausyksikkö paikoillaan. Ellei sitten ollut kyse kinukin kopio tuotteista.

No, niin tai näin. Tuollainen on jouten tuossa jos joku haluaa testata toimintaa. Tuon tilasin pienen kiinalaisen valikoimista. Mitä tuota tutkin niin pelkkien mittapäiden vaihdollakin homma oli saatu rokkaamaan. Liettualaiset näyttävät myyvän samoja mittapäitä myös nykyään iipeissä mutta hintaan on laitettu hiukan läskiä lisää. Pikaisesti katsoin muutamia arvosteluja niin nämä ovat toimineen myös N53 moottorissa. Juottamisesta on mainittu että tina ei meinaa ottaa kiinni joten paras liitostapa lienee nuo mukanatulleet puristusliittimet, sopivat pihdit ja kutistesukka päälle.
Leave a comment: