Kiitoksia näin arvelinkin! Pitää vielä tutkia kaapelit ja liitokset. Tarvitseeko noita NOX antureita jotenkin sopeuttaa vai riittääkö pelkkä mekaaninen vaihto?
Adblue/SCR järjestelmän häikät/toiminta
Collapse
X
-
Last edited by temezuella; 03-09-2025, 12:48.F20 120D Xdrive 2017 Jet Black
F11 520D Xdrive 2014 Jet Black
e46 316 vm.04 Graugruen Metallic
(ex) E87 120i vm.06 Quartzblau Metalic
(ex) e46 330xd vm.01 stahlgrau metallic
(ex) e91 318d vm.10 jet black
(ex) e46 316 vm.99 hellrot
(ex) e36 318 vm.93 Cosmosschwarz metallic
-
Kyllähän niille istassa adaptioiden nollaus on siellä service functioissa.EX: Ford mondeo -96"isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
Comment
-
Molemmat NOX anturit vaihdettu ja adaptaatiot nollattu carlylla, mutta edellään aktiivisena vikakoodit:
2BC100 DDE sensor CAN: communication fault
2BC300 Nitrogen Oxide Sensor Upstream of SCR Catalytic Converter, Message: Missing
2BC500 Nitrogen Oxide Sensor Downstream of SCR Catalytic Converter, Message: Missing
2BC600 Nitrogen Oxide Sensor Upstream of SCR Catalytic Converter, Message: Missing
2BC700 Nitrogen Oxide Sensor Downstream of SCR Catalytic Converter, Message: Missing
Mitäs seuraavaksi osaisi tehdä? Sulake 128 testattu ehjäksi. Live dataa seuratessa molempien NOX antureiden arvot näyttää -0.01 kokoajan ajaessa
F20 120D Xdrive 2017 Jet Black
F11 520D Xdrive 2014 Jet Black
e46 316 vm.04 Graugruen Metallic
(ex) E87 120i vm.06 Quartzblau Metalic
(ex) e46 330xd vm.01 stahlgrau metallic
(ex) e91 318d vm.10 jet black
(ex) e46 316 vm.99 hellrot
(ex) e36 318 vm.93 Cosmosschwarz metallic
Comment
-
Auto oli ohjelmoitu ja SCR+EGR oli ohjelmoitu pois käytöstä. Kävi "vakioinnissa" eli päivittävät softan uusimpaan. Vikakoodit ilmestyivät tuossa yhteydessä ja eivät pysy kuittaamalla pois.F20 120D Xdrive 2017 Jet Black
F11 520D Xdrive 2014 Jet Black
e46 316 vm.04 Graugruen Metallic
(ex) E87 120i vm.06 Quartzblau Metalic
(ex) e46 330xd vm.01 stahlgrau metallic
(ex) e91 318d vm.10 jet black
(ex) e46 316 vm.99 hellrot
(ex) e36 318 vm.93 Cosmosschwarz metallic
Comment
-
Kyllä on kaikki paikallaan. Uusi SCR linjasto poisti metering line herjan ja adblue system fault valon. EGR lähti toimimaan tulppauksen poistolla ja hyvällä puhdistuksella. NOX anturit eivät nyt toimi uusien antureiden vaihdosta huolimattaF20 120D Xdrive 2017 Jet Black
F11 520D Xdrive 2014 Jet Black
e46 316 vm.04 Graugruen Metallic
(ex) E87 120i vm.06 Quartzblau Metalic
(ex) e46 330xd vm.01 stahlgrau metallic
(ex) e91 318d vm.10 jet black
(ex) e46 316 vm.99 hellrot
(ex) e36 318 vm.93 Cosmosschwarz metallic
Comment
-
No ei varmaan oikeaa brändiä. Oikealla varaosa numerolla mutta halvinta brändiä eli NTY ENOX (trodo). Kävikö niin, ettei köyhällä ole vara ostaa halpaa?F20 120D Xdrive 2017 Jet Black
F11 520D Xdrive 2014 Jet Black
e46 316 vm.04 Graugruen Metallic
(ex) E87 120i vm.06 Quartzblau Metalic
(ex) e46 330xd vm.01 stahlgrau metallic
(ex) e91 318d vm.10 jet black
(ex) e46 316 vm.99 hellrot
(ex) e36 318 vm.93 Cosmosschwarz metallic
Comment
-
AdBlue ongelmiin liittyen;
Onko kenelläkään kokemuksia Urea Frost Booster aineesta? Lupaavat AdBluen jäätymispisteen alenevan -17,5 asteeseen. Aineen luvataan estävän myös kristallisoitumista. 50ml pullo riittää 20 litraan saakka. Mietin voiko tuollaisella seos-suhteella saada pakkaskestävyyttä lisää?
Comment
-
-
Originally posted by HanSep57 View PostAdBlue ongelmiin liittyen;
Onko kenelläkään kokemuksia Urea Frost Booster aineesta? Lupaavat AdBluen jäätymispisteen alenevan -17,5 asteeseen. Aineen luvataan estävän myös kristallisoitumista. 50ml pullo riittää 20 litraan saakka. Mietin voiko tuollaisella seos-suhteella saada pakkaskestävyyttä lisää?
Comment
Comment