Originally posted by macman_lahti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 Vanne- ja rengasfit -topic II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostToimii aivan varmasti, kunhan spacer on laadukas.
Kilpa-autoissa voi olla 100mm spacereita käytössä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by macman_lahti View PostEn jaksanut kahlata kaikkea läpi mutta onko edessä joku nyrkkisääntö kuin paksu spacer voi olla ? Olisi kivat vanteet myytävänä edullisesti, mutta ET on 38. Pitäisi olla vähintään se 15mm spacer. Toimiiko se ravistamatta edessä ? 19" vanne kyseessä.
Kilpa-autoissa voi olla 100mm spacereita käytössä
Leave a comment:
-
-
En jaksanut kahlata kaikkea läpi mutta onko edessä joku nyrkkisääntö kuin paksu spacer voi olla ? Olisi kivat vanteet myytävänä edullisesti, mutta ET on 38. Pitäisi olla vähintään se 15mm spacer. Toimiiko se ravistamatta edessä ? 19" vanne kyseessä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ManseJanspa View PostTietämättömänä kyselen. Mahtuuko F11 alle 9.5x18 et 20 vanteet renkaina 255/45 edessä ja takana. Taakse tarkoituksena 10mm spaserit.
Leave a comment:
-
-
Vanne ongelma.
Tietämättömänä kyselen. Mahtuuko F11 alle 9.5x18 et 20 vanteet renkaina 255/45 edessä ja takana. Taakse tarkoituksena 10mm spaserit.
Leave a comment:
-
-
Minkälaisen rengastuksen porukka laittas 10x20” & 11x20” vanteille? :think
Autona BMW F11. Ajatuksena laittaa sopivalla venyllä.
Leave a comment:
-
-
RF riittää kyllä vähempikin, sen verran jäykempi runko. Toki voi ehkä vedellä vähemmän kun painetta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by VilleP View PostTestaamalla selviää. Varmaan 2.6-3.0 aika sopiva. Takana 0.1-0.2 etusta enempi, miten nyt auton kilpi neuvoo.
Koeajolenkillä ainakin tuntui hyvältä...no niin hyvältä kuin runflatit nyt voi tuntua...mutta ajotuntuma oli erittäin hyvä kuten syksystä jo muistelin...ehkäpä jopa jämäköityi vielä vähän tuon paineen noston ansiosta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TheRipper View PostMitäs paineita olette vakiorengastuksen kanssa (245/40R19, 275/35R19) käyttäneet?
Saksan jäljiltä niissä oli vain 2,4bar mikä oli mielestäni aivan liian vähän niin tööttäsin 3bar jokaiseen....onko jo liikaa?
Leave a comment:
-
-
Mitäs paineita olette vakiorengastuksen kanssa (245/40R19, 275/35R19) käyttäneet?
Saksan jäljiltä niissä oli vain 2,4bar mikä oli mielestäni aivan liian vähän niin tööttäsin 3bar jokaiseen....onko jo liikaa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by VilleP View PostAuton hyvät ajo-ominaisuuet saa helposti pilalle huonolla renkaalla, onko se sitten muutaman satasen säästön arvoista?
En ota kantaa mikä on hyvä rengas ja mikä ei, olisi aivan mahtavaa jos olisi mahdollisuus kokeilla eri renkaita alla sillä mikään kirjoitus ei korvaa sitä tietoa mikä tulee sillä renkaalla ajaessa.
Rengas on sanoisin sen alustakokonaisuuden tärkein lenkki, jos sen ominaisuudet eivät sovi sinulle ei sen aiheuttamaa 'virhettä' korjaa mikään iskari/ jousi / hieno kallistuksen vakaaja.
Varsin moni tuntuu varustelevan autonsa renkaiden suhteen siten että autonsa pystyisi käsittelemään g-voimia enemmänkin sataa mutkaan ajaessa. Ainakin minun autoni kulkee n. 99,8% suoraan joten olen yrittänyt valita renkaan siihen sopivaksi. Minulla oli aiemmin Hankook Ventus S1 (vai kakkoset) 245/40 ja 275/35 koossa 19" vanteille kietaistuna ja en tykännyt. Yhtenä aiempana hyvänä kokemuksena ollut Contin Sport Contact 2:et ( vm.2008) ja olin kääntymässä Contiin, hakiessani myös suhteellisen kevyttä rengasta ( merkinnee ohuita kylkiä ?/ 'veltto' rakenne/ mukavuus mukana ?) sain vinkin Goodyear F1 Asymmetric 5 renkaista. Pistin tilaten mutta nanon kapeampina. Ajossa nyt tuo mainittu rengas 225/45 ja 255/40 koossa 19" vanteella ja ai että menee mukavasti, menee kuin taikamatto samalla kun on riittävä tuntuma tienpinnasta. Ovat ihan nappikympit omaan makuuni (sigun auto).
Leave a comment:
-
-
245 ja 275 on oikea kombo.
Laadukas rengas on laadukas ja halpa rengas voi olla vähemmän laadukas. Mitä isompi koko, sitä enemmän ominaisuudet ja hyvät/huonot puolet tulee esille.
Auton hyvät ajo-ominaisuuet saa helposti pilalle huonolla renkaalla, onko se sitten muutaman satasen säästön arvoista? Nankangista ei kokemusta.
Leave a comment:
-
-
530xd
Moro,
Nyt pitäisi lähteä rengaskauppaan ja tosiaan näitä xdriven rengaskokemuksia lueskellut. Eli tuo 245/35 -20 ja 275/30 -20 on siis oikea koko vaikkakin halkaisijan mukaan 285/30 olisi sama kuin edessä.
Myös rengasmerkistä olen kuullut uhkauksia, että jos ei laita kalliita micheliinejä niin saattaa myös tulla ongelmia. Maalaisjärjellä ajateltuna en kyllä ihan purematta tuota niele. Nankangit kun ovat puolet halvempia, että onko nyt vaan kyseessä myyntipuhe rengasliikkeestä...? Onko kokemuksia ns. halvemman hintaluokan renkaista xd:ssä? Tuskin noissa kokoluokissa enää se ominaisuudet vaihtuu niin kauheana kun hinta tuplaantuu ja spekseistä sekä arvosteluista päätellen pärjää nankangeillakin.
E: Ja tosiaan jakolaatikon ongelmat mietinnässä.Last edited by Santsees; 15-04-2021, 13:44.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by majgul View PostOmaan f11 535i xdriveen olen nyt päättänyt laittaa tällaisen setin: Edessä 20x8.5 245/35 taakse 20x9.5 275/30. Tämähän pitäisi nyt mennä ongelmitta että jakolaatikko ei tykkää kyttyrää? Kysymys että mikähän ET olisi paras että vanteet istuu kaariin mahdollisimman hyvin?
Leave a comment:
-
Leave a comment: