Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyyn0
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 1053
    • Fin

    Onkos joku päivitelly karttoja viimeaikoina? Laitoin cic.hen 2020-2 East kartat mutta suomessa näkyy vaan päätiet, eikös eastin kartoissa pitäs olla koko suomi. Vai onkohan vika tuossa paketissa minkä latasin. Kyllä nuo on aikaisemmin toiminut.
    -BMW F11 530xd -12
    -BMW E60 530dA -04
    -BMW E23 735iA -85
    Ex
    -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
    -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
    -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
    -BMW E39 528i 96

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2692
      • Tampere

      Originally posted by pyyn0 View Post
      Onkos joku päivitelly karttoja viimeaikoina?
      Go West, young man.
      B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • molotow
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 450
        • pohjanlahden rannoilla

        saako start/stop toiminnon ohjelmoitua kokonaan pois käytöstä? ei tarttis joka ikinen kerta muistaa painaa sitä pois päältä startatessa..
        sigpic
        F11 520d 2014

        Comment

        • rizzo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2007
          • 5418
          • Oulu

          Originally posted by molotow View Post
          saako start/stop toiminnon ohjelmoitua kokonaan pois käytöstä? ei tarttis joka ikinen kerta muistaa painaa sitä pois päältä startatessa..
          En tiedä voiko disabloida kokonaan, mutta voi koodata siten että se starttaa OFF-asennossa.

          Esim. Carlystä löytyy Codings -alta nimellä "Start/Stop-Automatic default off"

          Comment

          • pyyn0
            BTCF Member
            • Jun 2008
            • 1053
            • Fin

            Originally posted by JaniLap View Post
            Go West, young man.
            life is peaceful there.. näin kai se on tehtävä.
            -BMW F11 530xd -12
            -BMW E60 530dA -04
            -BMW E23 735iA -85
            Ex
            -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
            -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
            -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
            -BMW E39 528i 96

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2692
              • Tampere

              Originally posted by molotow View Post
              saako start/stop toiminnon ohjelmoitua kokonaan pois käytöstä? ei tarttis joka ikinen kerta muistaa painaa sitä pois päältä startatessa..
              Saa koodattua joko kokonaan pois käytöstä tai muistamaan viimeisimmän asetuksen myös seuraavassa startissa.
              B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • alspe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 3402
                • Tre

                Sigun dieselvehje alkoi tehottoman tuntuiseksi. Ei anna vikakoodeja.
                Auto tuntuu kuin olisi liikaa poratussa mopossa läpät jumissa ��
                Pintakaasulla ajellen meinaa jopa vauhti hiljentyä mutta kulutusviisari kipuaa herkästi 10-15L väliin. Hiukan kun painaa kaasua niin ei juuri kiihdy, mutta kulutustappi on 15L. Kaasu pohjaan ilman kickdownia niin auto miettii ja yrittää kiihtyä (jollain 1300rpm ) ja sitten vaihtaa yhden isompaan ja alkaa mennä. Mielestäni aiemmin D-lla kun linttasi kaasun pohjaan, vaihtoi kaksi pienemmälle. Ihan kuin vaihteisto olisi adaptoitunut (taas) liian pienille kierroksille mutta se ei selitä sitä miksi auto meinaa puutua pintakaasulla ja kulutus lipuu ylöspäin. Oireet melko lieviä mutta havaittavissa ja molemmat auton kuskit huomanneet tämän toisistaan tietämättä.

                Mitän nyt ekana? D-suodatin vaihto, fortea suodattimeen ja ilmansuodatin uusiksi? Sitten katselemaan koneelle, mitä? Ahtoja, suutinkorjauksia, ilmamäärän näyttämää ja lämpötila-anturien lukemia?
                Last edited by alspe; 12-08-2020, 19:36.
                G30 520d xDrive
                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                Comment

                • kailinds
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2015
                  • 230
                  • Vantaa

                  191tkm ajettuun F11:een pitäisi vaihtaa raidetangot kun ovat niin ruostuneet, ettei pyörien suuntaus onnistunut.
                  Mitä muuta alustaan kannattaisi vaihdattaa samalla kertaa noiden kanssa "200-tonnin huollossa"?
                  Autoon ei ole vaihdettu mitään alustaosia omistusaikanani 137tkm ajon jälkeen.
                  Tesla Model X Performance Ludicrous Mode

                  ex showroomit:
                  BMW F11 535dA xDrive
                  BMW F10 520dA ///M-Sport
                  BMW E92 335dA

                  Comment

                  • Mirska
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 110
                    • Turku



                    Katalysaattori sytyttää moottorivaloa, nopeesti googlettelemalla näin neuvoja että lambda kannattaa tsekata ensin? Vai voiko jo 200tkm mittarissa katalysaattori olla kaput? Ei oo vaan F-sarjan kanssa toimivaa inpaa nopeesti saatavilla. :think
                    F10 528iA

                    Ex. E39 528iA, E60 530iA, MB CLK55 AMG, CLS350, E60 530iA, F30 328iA

                    Comment

                    • alspe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 3402
                      • Tre

                      Originally posted by kailinds View Post
                      191tkm ajettuun F11:een pitäisi vaihtaa raidetangot kun ovat niin ruostuneet, ettei pyörien suuntaus onnistunut.
                      Mitä muuta alustaan kannattaisi vaihdattaa samalla kertaa noiden kanssa "200-tonnin huollossa"?
                      Autoon ei ole vaihdettu mitään alustaosia omistusaikanani 137tkm ajon jälkeen.
                      Mulla on mennyt 200-278tkm välillä aika reippasti etupäätä. Jousi meni poikki joten sen takia laitoin iskarit+jouset. Koiran luut vaihdoin kun toinen klopisi. Toinen etupyörän laakeri rohisi, mutta ei mennyt rikki asti, senkin vaihdoin silti. Kaikki neljä alatukivartta menivät sököksi pallonivelistään tuossa ajovälillä.

                      Vaihtaisin kerralla ainakin koiran luut, raidetangot ja neljä alatukivartta kerralla. Ehkä nelikkoon vielä etuvetarin samassa kun eikös ne ole aika tavallinen kulumiskohta? Pääset paljon vähemmällä jumppaamisessa seuraavat vuodet, veikkaisin.
                      Last edited by alspe; 12-08-2020, 23:13.
                      G30 520d xDrive
                      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                      Comment

                      • Ileh
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2008
                        • 44

                        Originally posted by alspe View Post
                        Sigun dieselvehje alkoi tehottoman tuntuiseksi. Ei anna vikakoodeja.
                        Auto tuntuu kuin olisi liikaa poratussa mopossa läpät jumissa ��
                        Pintakaasulla ajellen meinaa jopa vauhti hiljentyä mutta kulutusviisari kipuaa herkästi 10-15L väliin. Hiukan kun painaa kaasua niin ei juuri kiihdy, mutta kulutustappi on 15L. Kaasu pohjaan ilman kickdownia niin auto miettii ja yrittää kiihtyä (jollain 1300rpm ) ja sitten vaihtaa yhden isompaan ja alkaa mennä. Mielestäni aiemmin D-lla kun linttasi kaasun pohjaan, vaihtoi kaksi pienemmälle. Ihan kuin vaihteisto olisi adaptoitunut (taas) liian pienille kierroksille mutta se ei selitä sitä miksi auto meinaa puutua
                        Veikkauksia, 1) imusarjaläppien akseli poikki eli alaväännöt häviää tai 2) loodan mekatroniikka antaa periksi alakierroksilla, lähteekö vetämään heti kun vaihtaa pienemmälle?

                        Comment

                        • alspe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 3402
                          • Tre

                          Originally posted by Ileh View Post
                          Veikkauksia, 1) imusarjaläppien akseli poikki eli alaväännöt häviää tai 2) loodan mekatroniikka antaa periksi alakierroksilla, lähteekö vetämään heti kun vaihtaa pienemmälle?
                          Onko tässä nelarissa edes imusarjan läppiä?
                          G30 520d xDrive
                          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4595
                            • Tampere

                            Originally posted by alspe View Post
                            Onko tässä nelarissa edes imusarjan läppiä?
                            On, ne on tiivisteen kanssa samassa paketissa.
                            Tiivisteen vaihtuessa vaihtuvat myös läpät.
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4595
                              • Tampere

                              Ajattelinkin että olin laittanut tuollaisesta läppätiivisteestä johonkin. Tuolta se löytyikin...

                              Ei mikään hassumpi idea vaihtaa tätä jollain aikavälillä N47-koneisiin.... :think


                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • HV530XD
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2015
                                • 399
                                • Lappeenranta

                                Originally posted by kailinds View Post
                                191tkm ajettuun F11:een pitäisi vaihtaa raidetangot kun ovat niin ruostuneet, ettei pyörien suuntaus onnistunut.
                                Mitä muuta alustaan kannattaisi vaihdattaa samalla kertaa noiden kanssa "200-tonnin huollossa"?
                                Autoon ei ole vaihdettu mitään alustaosia omistusaikanani 137tkm ajon jälkeen.
                                Oliko raidetangot niin jumissa että ei lähtenyt auki? Kokeiltiinko induktiokuumennusta? Nuo osaa kyllä olla tiukassa. Mulla annettiin induktiolla lämpöä pariin otteeseen todella rajusti, ja siinä välissä laitettiin irrotusöljyt muhimaan muutamaksi päiväksi, eli hyväksi tunnettu irroitusöljy (en kyl nyt muista merkkiä) sinne kierteeseen ja elmukelmut päälle. Sitten liotuksen jälkeen taas induktiolla lämpöä niin että hirvitti, ja sitten kyllä viimein aukesi.
                                Noista muista osista voi tietysti olla montaa mieltä, että kannattaako ehjää käydä korjaamaan, jos ei selkeästi löydy rikkinäisiä tai väljiä palikoita. Mulla sama kärry ja vasta 300tkm paikkeilla vaihdettiin reaktiotangot, ja nyt pohdinnassa että onko alatukivarret sitten seuraavat vaihdettavat, mutta ei nekään osoita väljyyden merkkejä. Ei nuo keulan palikat lopulta niin isotöisiä vaihdettavia ole. Mutta ei kai siinäkään mitään pahaa ole jos ennakoivasti vaihtaa ja lompsa kestää. Ainakin ne reaktiotankojen isot puslat kannattaa kattoa, ne taitaa olla se ensimmäinen antautuva kohta näissä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎