Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2162
    • Vantaa

    Onko kukaan kiinnittänyt huomiota tuohon comfort penkin ristiseläntukeen? Toimii ihan miten sattuu meikäläisellä, molemmissa penkeissä. Tai ainakin siltä se selässä tuntuu.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • lassiv
      BTCF Member
      • Nov 2015
      • 312
      • Lahti

      Onkohan kaikki F11 koriset vielä ilman adblue systeemiä vai missä vuosimallissa tuo raja menee?

      Tarkemmin kiinnostaisi tilanne 520d osalta takaveto ja neliveto farmarina.

      ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

      Comment

      • PNM2
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2015
        • 1071
        • Espoo

        Originally posted by lassiv View Post
        Onkohan kaikki F11 koriset vielä ilman adblue systeemiä vai missä vuosimallissa tuo raja menee?

        Tarkemmin kiinnostaisi tilanne 520d osalta takaveto ja neliveto farmarina.
        Ei ole kaikki ilman Adblueta vaan olisiko N47 -> B47 -vaihdossa tullut. Eli osa 520d:tä on ilman Adblueta ja osa Adbluella.
        i4 M50
        ex: G30 530e xDrive M-Sport
        ex: F11 525d xDrive
        ex: F11 520d
        ex: E91 318i

        Comment

        • lassiv
          BTCF Member
          • Nov 2015
          • 312
          • Lahti

          Ok itsekkin mietin tuota moottori vaihdosta, mutta itsellä tuo 420d b47 ja tuo on ainakin vielä ilman adblue:ta.

          ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 1996
            • Tampere/kainuu

            AdBlue löytyy jo viimeisistä N47 koneisista xdriveistä, jotka jo euro 6 normilla.
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • PNM2
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2015
              • 1071
              • Espoo

              Originally posted by lassiv View Post
              Ok itsekkin mietin tuota moottori vaihdosta, mutta itsellä tuo 420d b47 ja tuo on ainakin vielä ilman adblue:ta.
              Tossa saattoi olla erojakin tietyillä spekseillä. Joku kertoi muistaakseni LCI-525d:stä, jossa oli Adblue. 525d oli F1X:ssa aina N47 kaksilitraisena.
              i4 M50
              ex: G30 530e xDrive M-Sport
              ex: F11 525d xDrive
              ex: F11 520d
              ex: E91 318i

              Comment

              • bmw323it
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1824
                • N/A

                Originally posted by bmw323it View Post
                Aamustartissa vasen ajovalo syttyy kahden vilkahduksen kautta. Lämpimänä, eli jos valot ovat olleet hiljattain päällä, sekin ajovolo syttyy oikeanpuoleisen tapaan kerralla. Polttimot ovat uudet ja autossa ns normi Xenonit. Mitään muuta ongelmaa valoissa ei ole, eikä tuokaan varsinaisesti häiritse, tulipahan huomattua.

                Enteileekös tämä nyt sen ballastin rikkoontumista? Pitäisikö tuota nyt kiirehtiä korjaamaan ennen hiihtoloman pohjoisen reissua, vai vilkutteleeko se yleensä pitempään ennen kuin hajoaa kokonaan? Mieluummin jättäisin tuon remontin vähän lämpimämmille keleille.

                Onko rikkinäinen osa nro 1 vai 2 tässä kuvassa, vai ihan joku muu? http://bmwfans.info/parts-catalog/F0...c_parts_bulbs/
                Voisiko vika muuten olla huonolaatuisessa polttimossa? Ne on vaihdettu ihan äsken, mutta en tiedä mitkä polttimot se kyläseppä sinne nyt laittoi.

                Miten se hajoava ballasti alkaa oireilemaan?
                Nyt:
                BMW 530e (g30)
                BMW 335i (e90)
                BMW 323iC (e36)
                BMW 850i (e31)
                Golf GTE
                ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                Comment

                • luikas
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2004
                  • 644
                  • Oulu area

                  Originally posted by bmw323it View Post
                  Voisiko vika muuten olla huonolaatuisessa polttimossa? Ne on vaihdettu ihan äsken, mutta en tiedä mitkä polttimot se kyläseppä sinne nyt laittoi.

                  Miten se hajoava ballasti alkaa oireilemaan?
                  Omien kokemuksien mukaan ei syty aina ensimmäisellä kertaa ja lopuksi ei syty ollenkaan.
                  Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                  Past:
                  F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                  F31 318d xdrive -14
                  F07 530d GT-11
                  E90 330xda LCI -09
                  E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                  E39 530d M-Sport -03
                  E39 530iA M-Sport -02
                  E39 528i -97
                  E30 320i -88

                  Comment

                  • Jore86
                    Newbiemmer
                    • Dec 2014
                    • 6
                    • Vaasa

                    F11 Driving stabilisation drive moderately

                    Auto sytyttää kylmänä lähes aina ensimmäisessä risteyksessä oikealle käännyttäessä
                    Driving stabilisation drive moderately vian.
                    Kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin ei tee enää tätä vikaa.
                    Suoraa ajettaessa tai vasemmalle käännettäessä ei ole ikään tehnyt tätä vikaa.

                    Comment

                    • brainsurgery
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1355
                      • Helsinki

                      Originally posted by PNM2 View Post
                      525d oli F1X:ssa aina N47 kaksilitraisena.
                      Siis LCI vai mitä tarkoitat? Alkupään F1x 525d oli 3 litrainen.

                      Comment

                      • PNM2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2015
                        • 1071
                        • Espoo

                        Originally posted by brainsurgery View Post
                        Siis LCI vai mitä tarkoitat? Alkupään F1x 525d oli 3 litrainen.
                        Kaksilitrainen tuplaturbollinen F1X 525d oli aina N47. Kolmilitrainen sitten toki muuta.
                        i4 M50
                        ex: G30 530e xDrive M-Sport
                        ex: F11 525d xDrive
                        ex: F11 520d
                        ex: E91 318i

                        Comment

                        • brainsurgery
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1355
                          • Helsinki

                          Originally posted by PNM2 View Post
                          Kaksilitrainen tuplaturbollinen F1X 525d oli aina N47. Kolmilitrainen sitten toki muuta.
                          Selkisi

                          Comment

                          • PNM2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2015
                            • 1071
                            • Espoo

                            Originally posted by brainsurgery View Post
                            Selkisi
                            Joo, lähinnä tarkoitus oli miettiä, missä vaiheessa 520d tai N47 sai noita urealaitteita. Suoraan B47 ei siis ollut vastaus vaan tosiaan ainakin xDriveissä oli jo N47:n kyljessä Adblue.
                            i4 M50
                            ex: G30 530e xDrive M-Sport
                            ex: F11 525d xDrive
                            ex: F11 520d
                            ex: E91 318i

                            Comment

                            • lassiv
                              BTCF Member
                              • Nov 2015
                              • 312
                              • Lahti

                              Kiitoksia infosta, taitaa olla ainoa varma keino nähdä auto paikanpäällä tuon adblue varmistamiseen. Tankin luukun alta näkee ainakin varmuuden

                              ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                              Comment

                              • Stroop
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2006
                                • 284
                                • Jyväskylä

                                Enpä viitsi aloittaa uutta topicia koska uskon että vastaus tulee tähän ketjuunkin. Lukaisin ISTA+:lla kaverin autosta (2012 F10 520d) vikakoodit kun on vähän drivetrain-herjaa. DPF:n puolelle päädyttiin ja koneen lämmöt ei nouse=termari lienee jumissa. Harjoittelen tuota Istan käyttöä vasta, ja katselin livedataa; huomasin että pakokaasun lämpötila ennen dpf:ää näytti -0,04C°, muut pakokaasulle löytvät lämpöarvot loogisia (n. 130C°) joten päättelin kokemukseen perustuen että anturihan siellä on rikki. Aiemmin omassa X1 2.3d ei lähtenyt poltto päälle, ja silloin laina-Launchilla löysin samaisen anturin antamaksi -40C°, ja silloin päättelin aivan oikein että ko. anturi sökö ja vaihdon jälkeen kaikki toimi kuten piti. No takaisin tuohon F10:iin. Tilattiin eilen kaverille marmorilta uusi anturi ja termari. Tänään sitten serkun samanlainen F10 520d koodien tyhjennykseen, ja kas; livedatasta löytyi tuolle anturille sama arvo 0,04 astetta pakkasta. Sen jälkeen tsekkasin vielä omasta 530d ja sama homma. Onkohan kyseessä softabugi tms? Toki kaikista kolmesta voi olla anturi sökö mutta enpä usko kun poltto näyttää kaikesta huolimatta toimivan kaikissa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎