Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alpine3
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2010
    • 1216
    • Kajjjaani

    Mikäs Kamuxissa on sitten mahdollisesti vikana?
    BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
    BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

    Comment

    • Artsi93
      Newbiemmer
      • Mar 2013
      • 10
      • Kokkola

      Originally posted by alpine3 View Post
      Mikäs Kamuxissa on sitten mahdollisesti vikana?

      ​​Suurimmalla osaa tullut autoihin lähes heti oston jälkeen vikoja joka tietysti kuuluu vanhoihin autoihin, mutta oli takuut mitälie otettu ja silti sai tapella ja maksaa suurimmanosan itse. Yksi tuttu kehunut vain mutta vaihtaa autoja kuin sukkia. Mitä eroa edes on kuluttajasuojalla ja kamuxin turvapalvelulla? En pidä kovin pahana 200e kuljetusmaksua jos auto kuskataan toiselta puolen suomea koeajoon. Ajanut tavis v70 d5 2008 250tkm alkanut kyllästyttämään autoilu. Ainut että uudet renkaat ja vaihtohyvitys aika mitätön. Yksi kans että 20ke autoissa lähes nahkakaljuja renkaita alla ainakun kysellyt.

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 4846
        • Paimio

        Itse en kamuxilta ostaisi ellei aivan loistoyksilö tulisi vastaan...Asiakaspalveluhan noissa liikkeissä on aivan hirveää ja epäammattimaista. Nuo jälkitaistelut lienee samanlaisia joka puljussa. Mutta kannattaa lähteä siitä että vanhaa autoa ostamassa että jos vikoja tulee niin korjataan vaan eikä taistella tuulimyllyjä vastaan muutaman satasen säästön takia.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • Grapes
          BTCF Member
          • Jul 2008
          • 599
          • Hämeenlinna

          Originally posted by mEL0 View Post
          EGR kamppiksessa käytetty viime elokuun loppupuolella, siellä vaihdettiin en nyt muista mitä osia, mutta käsittääkseni kaikki mitä kamppikseen kuului, on se lappu autossa tallessa. Mutta niin, itse asiaan, viime viikolla auto yhdenäkin ilmoitti alhaisesta jäähärin tasosta, ei mitään, lisäilin sitä sitten litran verran (raakaa, ei ollut just siinä pönttöä mihin laittaa sekoitusta), säiliö meni pikkuisen max-tason alle, ilmotus hävisi, eikä ole sen jälkeen tullut.

          Nyt sunnuntaina ajelin kauppareissun ja tulin kotia, rupesin autoa siivoamaan ja lisäsin samalla pissapoikaa ja arvelin että katsompa jäähdytinneste tasoa samalla, säiliössä taso olikin reilusti alle minimin nopealla vilkaisulla, kone oli ehkä hieman lämmin vielä.

          Kysymykseni siis kuuluu kuullostaako siltä että johtuisi tuosta EGR kamppikseen vaihdetuista osista tai niiden hajoamisesta, ja jos siitä johtuvaa niin voiko auton viedä takaisin Käyttöautolle missä kamppis tehtiin että tutkivat takuun piikkiin vai meneekö nestettä niin paljon koneeseen että voi tuollalailla näyttää vajaalta säiliössä vielä hetken päästä kun on ajon lopettanut?

          Vikailmoitusta iDriveen ei nesteen tasosta ole tullut, mutta hieman mietityttää että hävittääkö tuo nestettä vai mikä tuolla on. Lammikkoa auton alle ei tule, ei näy pohjapanssarin päälläkään vihreää mönjää eikä mun mielestä savutakkaan mitenkään erikoisesti. Autona F11 520d 2015 jos sillä jotain väliä on.​

          Mulla alkoi myös EGR kamppiksen jälkeen häviämään jäähdytinnestettä, remppa tehtiin joskus lpppukesällä, taisi olla elokuun alkua. Noin kuukausi rempan jälkeen auto ilmoitti nesteen vähyydestä ja käytin auton merkkarilla tsekattavana että EGR ole hajonnut. Jäähdytinjärjestelmä paineistettiin kylmänä ja kuumana ja ei vuotoja systeemissä. Ei merkkaile pihaan ja ei savuta mutta jonnekin sitä katoaa, noin 0.7 - 1L per 1000km saa lisäillä.

          Ylävesiletkun kannen lähtöä tsekkailin mutta kuivalta vaikutti se paikka mut onhan siellä niitä pikaliitoksia systeemissä et kaippa se täytyy auto pajalle kiikuttaa et selviää mihin häviää nestettä.
          Mystinen homma ja nnäköjään en ole ainoa mutta ilmoittelen tänne jos ja kun vika löytyy jos sit vaikka jeesais muitakin.
          F11 M550d -13

          ex:
          E60 535d -08 405/800
          E39 M5 -99
          E60 530dA -03 302/660
          E39 523iA -98
          Lada 1600 -91
          Ford Escort Sport -72

          Comment

          • alpine3
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2010
            • 1216
            • Kajjjaani

            Originally posted by Artsi93 View Post


            ​​Suurimmalla osaa tullut autoihin lähes heti oston jälkeen vikoja joka tietysti kuuluu vanhoihin autoihin, mutta oli takuut mitälie otettu ja silti sai tapella ja maksaa suurimmanosan itse. Yksi tuttu kehunut vain mutta vaihtaa autoja kuin sukkia. Mitä eroa edes on kuluttajasuojalla ja kamuxin turvapalvelulla? En pidä kovin pahana 200e kuljetusmaksua jos auto kuskataan toiselta puolen suomea koeajoon. Ajanut tavis v70 d5 2008 250tkm alkanut kyllästyttämään autoilu. Ainut että uudet renkaat ja vaihtohyvitys aika mitätön. Yksi kans että 20ke autoissa lähes nahkakaljuja renkaita alla ainakun kysellyt.
            Ok. Kuulostaapa sitten huonolta, jos kerta tuollaista on Kamuxilla suurimmalla osalla ollut niin sittenhän sieltä ei varmaan kannata ostaa, kuulostaa arpapeliltä. Itsellä ei ole omakohtaista kokemusta kyseisestä autokaupasta.
            BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
            BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

            Comment

            • TinoTK
              BTCF Member
              • Apr 2009
              • 802
              • Kirkkonummi

              Ei ole omalla kokemuksella huonoa sanottavaa tuosta puljusta. Entisen M550d:n sähköinen vetokoukku korjattiin mukisematta kamuxin turvan piikkiin ja auton sai viedä mihin huoltoon vain.
              Sama juttu transporterin kanssa DSG:n kohdalla.
              Nuo rengasjutut voi ihan keskustella myyjän kanssa jos siihen vaikka saisi uudet renkaat mukaan, näinkin on tehty. Kamux ei tee itse vaihtoautojansa, vaan kuluttajat vie sinne paskansa vaihdossa ihan niinkuin kaikkiin muihinkin liikkeisiin. Halvempiin autoihin ei edes saa laajaa turvaa ihan syystäkin ja lukemalla selviää mitä ne sisältää, niin ei tarvitse pettyä jälkeenpäin kun ei ne vaihtanut 450tkm ajettuun autoon moottoria.

              Ostajiakin on monenlaisia. Erään (4000 euron) E36:sen myyneenä (yksityisenä) ostaja soitti neljän vuoden jälkeen hajonneesta moottorin tukikumista, että on taas vitunmoista paskaa myyty hänelle. Yritti vielä vaatia kaupanpurkua tai auton korjausta. Ennen ostoa kävi kahteen kertaan vielä auton alla ja koeajoilla.
              Last edited by TinoTK; 19-04-2024, 08:14.
              ///BMW G30 M-Sport
              ///Transporter T5.1

              Comment

              • Artsi93
                Newbiemmer
                • Mar 2013
                • 10
                • Kokkola

                Originally posted by TinoTK View Post
                Ei ole omalla kokemuksella huonoa sanottavaa tuosta puljusta. Entisen M550d:n sähköinen vetokoukku korjattiin mukisematta kamuxin turvan piikkiin ja auton sai viedä mihin huoltoon vain.
                Sama juttu transporterin kanssa DSG:n kohdalla.
                Nuo rengasjutut voi ihan keskustella myyjän kanssa jos siihen vaikka saisi uudet renkaat mukaan, näinkin on tehty. Kamux ei tee itse vaihtoautojansa, vaan kuluttajat vie sinne paskansa vaihdossa ihan niinkuin kaikkiin muihinkin liikkeisiin. Halvempiin autoihin ei edes saa laajaa turvaa ihan syystäkin ja lukemalla selviää mitä ne sisältää, niin ei tarvitse pettyä jälkeenpäin kun ei ne vaihtanut 450tkm ajettuun autoon moottoria.

                Ostajiakin on monenlaisia. Erään (4000 euron) E36:sen myyneenä (yksityisenä) ostaja soitti neljän vuoden jälkeen hajonneesta moottorin tukikumista, että on taas vitunmoista paskaa myyty hänelle. Yritti vielä vaatia kaupanpurkua tai auton korjausta. Ennen ostoa kävi kahteen kertaan vielä auton alla ja koeajoilla.
                Ei saanut parempia renkaita eikä hintaa tipputtanut mikään, toisaalta en ole nuin kalliita autoja ruukannut ostaa mutta olettanut että 20ke autoon tulisi lähes uudenveroiset renkaat eikä mitään millä ajaa puoli kesää tai kesken talven joutuu vaihtamaan paremmat talvirenkaat. Yleensä ostellut juuri n. 5k autoja niin ei mikään ongelma tehdä remppoja tai hommata heti uudet renkaat, puhumattakaan 1-2ke kieseistä, näitäkin ihmiset tulevat ostamaan kuin uutta autoa. Kuullut vain tuttujen kautta kauhutarinoista että autosta mennyt moottori tai turboa hyvin pian kaupan teon jälkeen vaikka ajettuja 100-200tkm. Tuntu olevan aika paljon saksan tuonteja näiden listoille tiedä sitten onko rullattu oikeasti paljon enemmän. Aloin kyllä miettimään onko bensa malleissa mitään verrokkia 530D jossa kulutus pysyisi käyttöajossa kohtuu aisoissa mutta olisi voimaa, näyttää saavan ihan hyvillä kilsoilla kohtuuhintaan. Näillä jos pikku rempoilla rullaisi sinne 400-500tkm (ostaessa 200-300tkm) niin olisi auto palvellut oman käyttöikänsä. Vuodessa 25-35tkm ajoja.

                Comment

                • Silmaauki
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 1592
                  • Turku

                  Originally posted by Artsi93 View Post

                  Ei saanut parempia renkaita eikä hintaa tipputtanut mikään, toisaalta en ole nuin kalliita autoja ruukannut ostaa mutta olettanut että 20ke autoon tulisi lähes uudenveroiset renkaat eikä mitään millä ajaa puoli kesää tai kesken talven joutuu vaihtamaan paremmat talvirenkaat. Yleensä ostellut juuri n. 5k autoja niin ei mikään ongelma tehdä remppoja tai hommata heti uudet renkaat, puhumattakaan 1-2ke kieseistä, näitäkin ihmiset tulevat ostamaan kuin uutta autoa. Kuullut vain tuttujen kautta kauhutarinoista että autosta mennyt moottori tai turboa hyvin pian kaupan teon jälkeen vaikka ajettuja 100-200tkm. Tuntu olevan aika paljon saksan tuonteja näiden listoille tiedä sitten onko rullattu oikeasti paljon enemmän. Aloin kyllä miettimään onko bensa malleissa mitään verrokkia 530D jossa kulutus pysyisi käyttöajossa kohtuu aisoissa mutta olisi voimaa, näyttää saavan ihan hyvillä kilsoilla kohtuuhintaan. Näillä jos pikku rempoilla rullaisi sinne 400-500tkm (ostaessa 200-300tkm) niin olisi auto palvellut oman käyttöikänsä. Vuodessa 25-35tkm ajoja.
                  Renkaat? Ihanko oikeasti oletat että aina käytetyssä autossa kun se on riittävän kallis, niin siinä olisi uudet tai uudenveroiset renkaat? Käytetty auto on käytetty ja siinä on ne renkaat, joilla sillä on viimeksi ajettu. Väittäisin, että tuskin missään käytetyssä on uuden veroiset renkaat. Ne on lähes aina kuluneet tai loppuun ajetut. Ts. useimmiten ne on huonot. Tää on mun oletus.
                  E93 335i Aarre, Montego blue
                  E90 318i talvipulkka

                  Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                  Comment

                  • ritariässä
                    BTCF Member
                    • Jan 2006
                    • 3335
                    • Raisio

                    Aika moneen autoon saa autoliike/autoliikkeet ostella uusia kumeja ja toki liikkeiden toimintamalleissa isojakin eroja ja jotkin välttää sitä ( renkaiden uusimista ) viimeiseen asti, mitään ei näiden käytettyjen kohdalla kannata yleistää.
                    E39&E93

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 4846
                      • Paimio

                      Kyllä autoliike siihen uudet renkaat hommaa varmasti. Hinta voi vaan olla vähän kovempi kuin mitä rengasliikkeessä.
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • ekaBMW
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 399
                        • Oulu

                        Kyllä jotku harrastaa sellaistakin että jos sattuu olemaan lähes tuliterät renkaat niin vaihdetaan renkaita ristiin toisen auton kanssa. Eli sinne liikkeeseen menee auto nillä loppuunajetuilla renkailla ja toiseen autoon tai kaverille jää ne lähes uudet renkaat.

                        Eli edellistä omistajaa saa ”kiittää” renkaiden kunnosta. Ehkä jossain tapauksessa liikekin voi moista harrastaa.
                        F11 530d xDrive 09/16
                        Ex E60 530d xDrive A 10/08
                        Ex E60 520dA 09/08 liisari
                        Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                        Ex Opel Kadett 1.6 -89

                        Comment

                        • VilleP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2025
                          • Vantaa

                          Ja on myös uuvatteja jotka vaihtaa autoa kun pitäisi uudet rekaat hankkia. Matematiikka ei ole heidän vahnin alue.
                          F11 530xd LCI
                          S2 Avant

                          Comment

                          • Artsi93
                            Newbiemmer
                            • Mar 2013
                            • 10
                            • Kokkola

                            Joo renkaita saa kyllä uusia. Lueskelin lisää tästä 57 motista onko tosiaan että alkuperäinen jakopääntiivisteestä irtoaa maalia öljyjen sekaan ja öljypumppu poks? Tämän vaihtamalla + ketjut olisi koneen puolesta huoleton peli? Hmm vaihtomoottorit ei ole niin hieveän kalliita samakai hakea auto pois kuleksimasta niin pääsee nautiskelemaan tienpäälle.
                            Last edited by Artsi93; 20-04-2024, 09:44.

                            Comment

                            • alpine3
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2010
                              • 1216
                              • Kajjjaani

                              Originally posted by Artsi93 View Post
                              Joo renkaita saa kyllä uusia. Lueskelin lisää tästä 57 motista onko tosiaan että alkuperäinen jakopääntiivisteestä irtoaa maalia öljyjen sekaan ja öljypumppu poks?
                              Näinkin voi käydä. Lisäksi alakerran laakereitahan näistä menee, varsinkin jos on ajettu pidemmillä öljynvaihtoväleillä.
                              BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                              BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                              Comment

                              • VilleP
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 2025
                                • Vantaa

                                Laakereita on mennyt enemmin tupla ja tripla turboista. Ja yleensä nämä on ollut vielä softattuja, eikä ole ollut merkitystä vaikka on lyhyillä öljynvaihto väleillä menty. Eli ei kannata yleistää kaikkien n57 koneiden kohdalle, toki huono tuuri voi käydä, mutta muuttujia on melko paljon.
                                F11 530xd LCI
                                S2 Avant

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎