525d mallithan on N47 moottorillisia siitä eteenpäin kun eivät oo enää 3 litraisia. Se 525 kai poistui valikoimista B47 esittelyn myötä, siis pari vuotta aiemmin kuin F11 valmistus loppui.
Onhan tuossa 6-sylinterisessä N57:ssa myös omat juttunsa. Alakerran laakereita niihin on uusittu ja jakopäävaivoja löytynee myös niistä. Sen puoleen en nelosta vierastaisi jos se muuten käy pirtaan - jännitettävää riittää myös sen pitkän koneen kanssa.
Jakopään osathan on tätä nykyä kohtuu halpoja, mutta homma on toki työläs. Kai näitä viimeisen sarjan N-koneita on myös jonkun verran päivitetty verrattuna alkupään koneisiin eikä vaihdettavien osien määrä sitäkään kautta oo enää repullinen. Nick zener tuon remontin tais dokumentoida projektitopikkiinsa, ja varmaan löytyy muualtakin ohjetta jo.
Aiemmin jossain topicissa juteltiin noista urea-laitteista. Nelivetoisissako ne on kaikissa LCI:ssä (paitsi M550d), mutta takavetoisista vois löytyä tuoreempia ilman niitä. Sen laitteiston kestoa pääsee myös jännittämään jakolaatikon ohella - joskin kai nuo jakolaatikot on kohtuudella pelanneet kunhan öljyjä on edes joskus uusittu? Sitten on ne etuvetonivelet yhtenä juttuna, OE:nä ei saa kuin koko akselia (800e?) mutta vaikkapa aeromotorsista löytyy toki pelkkä nivel.
Meidän autoa on tänä keväänä korjailtu koritakuun ja EGR & airbag takaisinkutsujen piikkiin merkkarilla pariin eri kertaan. Hyvin pelaa 9v ja 156tkm ajetun saksantuonnin kanssa nämä "goodwillit."
Onhan tuossa 6-sylinterisessä N57:ssa myös omat juttunsa. Alakerran laakereita niihin on uusittu ja jakopäävaivoja löytynee myös niistä. Sen puoleen en nelosta vierastaisi jos se muuten käy pirtaan - jännitettävää riittää myös sen pitkän koneen kanssa.
Jakopään osathan on tätä nykyä kohtuu halpoja, mutta homma on toki työläs. Kai näitä viimeisen sarjan N-koneita on myös jonkun verran päivitetty verrattuna alkupään koneisiin eikä vaihdettavien osien määrä sitäkään kautta oo enää repullinen. Nick zener tuon remontin tais dokumentoida projektitopikkiinsa, ja varmaan löytyy muualtakin ohjetta jo.
Aiemmin jossain topicissa juteltiin noista urea-laitteista. Nelivetoisissako ne on kaikissa LCI:ssä (paitsi M550d), mutta takavetoisista vois löytyä tuoreempia ilman niitä. Sen laitteiston kestoa pääsee myös jännittämään jakolaatikon ohella - joskin kai nuo jakolaatikot on kohtuudella pelanneet kunhan öljyjä on edes joskus uusittu? Sitten on ne etuvetonivelet yhtenä juttuna, OE:nä ei saa kuin koko akselia (800e?) mutta vaikkapa aeromotorsista löytyy toki pelkkä nivel.
Meidän autoa on tänä keväänä korjailtu koritakuun ja EGR & airbag takaisinkutsujen piikkiin merkkarilla pariin eri kertaan. Hyvin pelaa 9v ja 156tkm ajetun saksantuonnin kanssa nämä "goodwillit."
Comment