Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soininen
    BTCF Member
    • Nov 2006
    • 1295
    • Kajaani

    Tuli viimein vaihdettua voimansiirtoon uudet öljyt näin ennakoivana huoltona, alkoi olla jo ihan aiheellista. Mittariin juuri pyörähti 184tkm.

    Etuperän öljyt, tuli pikkusen reilu 5dl



    Peräöljyt, sähköisellä öljypumpulla sain reilun 7dl pihalle



    Jakovaihteston öljy olikin odotettavasti melko tummaa kun koskaan ollut vaihdettu. Sieltä en saanu kun reilun 4dl ulos samalla sähköisellä pumpulla. Jos ajelisi jonkun satakilmoteriä ja vaihtaisi uudelleen.

    E28 "525i" M52 -84
    F11 520d xDrive -16

    Comment

    • buubaa
      Bimmer Rookie
      • May 2013
      • 140
      • Lahti

      Ostin tossa 9/2013 valmistetun 535d ja heti seuraavana päivänä valitteli että jäähdytinneste vähissä. Olikos näihin nyt vielä joku takaisinkutsukampanja egr coolerin puolesta? Auto on pari vuotta sitten saksasta tuotu eikä mistään auton lapuista käy ainakaan ilmi että olis jotain tehty. Täytyykö vaan soitella autokeskukselle tms ja kysellä sieltä?

      Comment

      • Soininen
        BTCF Member
        • Nov 2006
        • 1295
        • Kajaani

        Originally posted by buubaa View Post
        Ostin tossa 9/2013 valmistetun 535d ja heti seuraavana päivänä valitteli että jäähdytinneste vähissä. Olikos näihin nyt vielä joku takaisinkutsukampanja egr coolerin puolesta? Auto on pari vuotta sitten saksasta tuotu eikä mistään auton lapuista käy ainakaan ilmi että olis jotain tehty. Täytyykö vaan soitella autokeskukselle tms ja kysellä sieltä?
        Mene esim tuonne -> https://www.bmw.fi/fi/footer/yhteyde...aa-huolto.html

        Tuolta valitsen jonkun liikkeen ja laitat autosi rekkarin sinne huoltovaraukseen, yhteen vedon alle siihen listaan antaa sitten aktiiviset kampanjat näkyviin jos jotain kamppista on auki. Itsellä on auki numerolla 0011600600. Kyselin jo aikaa kamppikseen mutteivät edes tienneet vielä mitä siinä tehdään
        E28 "525i" M52 -84
        F11 520d xDrive -16

        Comment

        • kakkoskuski
          Bimmer Rookie
          • Oct 2015
          • 83
          • Rauma

          Kauheeta mustaa kuraa noi voimansiirron öljyt. Periä näistä ei kai ole juurikaan menny sököksi vaikka niihin kai harvemmin keskiverto kuluttaja tekee mitään öljynvaihtoja?

          Mulla taitaa olla jo 230tkm mittarissa eikä perien öljyjä ole tietääkseni koskaan vaihdettu. Nuo kuvat nähtyäni aloin miettimään pitäisikö nekin vaihtaa samalla kun auto on muutenkin menossa aika pian vaihteistoöljyn ja jakolaatikon öljynvaihtoon. Ne molemmat olen jo kerran vaihdattanu vajaa 60tkm sitten.

          Comment

          • buubaa
            Bimmer Rookie
            • May 2013
            • 140
            • Lahti

            No perhana löytyhän tuolta autosta vielä kauhee lappunivaska, vuonna 2015 50tkm kohdalla ” Job: EGR cooler (incl. bypass flap) / exhaust cooler Cracked / broken / torn Off” ja vuonna 2020 180tkm kohdalla ” Job: Fx N57 Check and if required replace EGR-radiator”. Eli autoon on ainakin kerran se jo vaihdettu ja 2020 vuonna tarkastettu ja mahdollisesti vaihdettu jo toiseen kertaan?

            Näyttäis mulla olevan vain toi sama kampanja auki mikä sullakin:think

            Comment

            • Soininen
              BTCF Member
              • Nov 2006
              • 1295
              • Kajaani

              Originally posted by kakkoskuski View Post
              Kauheeta mustaa kuraa noi voimansiirron öljyt. Periä näistä ei kai ole juurikaan menny sököksi vaikka niihin kai harvemmin keskiverto kuluttaja tekee mitään öljynvaihtoja?

              Mulla taitaa olla jo 230tkm mittarissa eikä perien öljyjä ole tietääkseni koskaan vaihdettu. Nuo kuvat nähtyäni aloin miettimään pitäisikö nekin vaihtaa samalla kun auto on muutenkin menossa aika pian vaihteistoöljyn ja jakolaatikon öljynvaihtoon. Ne molemmat olen jo kerran vaihdattanu vajaa 60tkm sitten.
              Suosittelen lämpimästi, ei enää isoa lovea tee lompakkoon kun samassa yhteydessä teetättää. Etuperiä näistä joistain on mennyt.
              E28 "525i" M52 -84
              F11 520d xDrive -16

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8257
                • Järvikylä (Nakkila)

                Onko kellään tullut vastaan jälkimasennus M-Sport korisarjaa missä olisi aktiivivakkarin tutkalle tarkoitettu etupuskurin ritilä?
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • Soininen
                  BTCF Member
                  • Nov 2006
                  • 1295
                  • Kajaani

                  Mikähän nyt on vikana kun keulan säleikkö on kokoajan auki :think

                  Lisävaloja asentaessa sattui hazardi ja menin tösväämään keulan johtosarjaa. Väliaikaisesti korjailin sen jotta uusi johtosarja saapuu merkkarilta. Juuri tuolla samalla osanumerolla ei saanut johtosarjaa vaan tuli vastaava jossa muutamalle muulle varusteelle johdot valmiina. Nyt kun laittaa auton käyntiin keulan ritilikkö aukeaa ja on kokoajan auki, auton kun sammuttaa se menee kiinni :think Mikähän tätä mahtaa vaivata

                  Edit. Tosiaan nyt on uusi johtosarja paikoillaan, kaikki muuten toimii paitsi tuo ritilikkö väärin. Vikakoodeja ei ole. Onko tähän joku kalibrointi homma vai onko nyt uudessa johtosarjassa jotain hämärää?
                  Last edited by Soininen; 14-12-2022, 16:07.
                  E28 "525i" M52 -84
                  F11 520d xDrive -16

                  Comment

                  • sönkkö
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2013
                    • 65
                    • Etelä

                    -16 F10 comfort kahvoilla. Kuskin puoli alkanut pakkasilla temppuilemaan. Ovi aukeaa ulkoota kahvasta, mutta ei mene vetämällä/työntämällä enää kiinni. Avatessa ulkokahva tuntuu jotenkin jähmeältä.

                    Ovi auki -hälytyksen saa pois kun sisäpuolelta vetää kovaa ovea kiinni ja samalla napsauttaa lukitusnapin ikkunan vierestä alas. Tämän jälkeen ovi ei aukea enää sisältä vaan kahva liikkuu tasaisesti ääriasentoonsa avaamalla kyllä lukitusnapin mutta ei ovea. Ulkoa aukeaa kyllä. Ajon (lämpenemisen) jälkeen taas toimii normaalisti. Myös ulkokahvan jähmeys poistuu lämpenemisen myötä.

                    Oli pari päivää lämpimässä hallissakin, eikä sen jälkeen heti tehnyt, mutta tuli takaisin. Epäilisin kosteutta väärässä paikassa mutta lähdeppä nyt sitten arvailemaan, että missä? Onko samanmoisia kokemuksia kellään?

                    E: Eipä aukea enää ulkoakaan näillä pakkasilla eli saa molempiin suuntiin kammeta apukuskin puolelta sisän ja ulos
                    Last edited by sönkkö; 15-12-2022, 07:02. Reason: Lisäys
                    2016 F10 520d

                    Comment

                    • Agee-
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2010
                      • 594
                      • Jns

                      Originally posted by sönkkö View Post
                      -16 F10 comfort kahvoilla. Kuskin puoli alkanut pakkasilla temppuilemaan. Ovi aukeaa ulkoota kahvasta, mutta ei mene vetämällä/työntämällä enää kiinni. Avatessa ulkokahva tuntuu jotenkin jähmeältä.

                      Ovi auki -hälytyksen saa pois kun sisäpuolelta vetää kovaa ovea kiinni ja samalla napsauttaa lukitusnapin ikkunan vierestä alas. Tämän jälkeen ovi ei aukea enää sisältä vaan kahva liikkuu tasaisesti ääriasentoonsa avaamalla kyllä lukitusnapin mutta ei ovea. Ulkoa aukeaa kyllä. Ajon (lämpenemisen) jälkeen taas toimii normaalisti. Myös ulkokahvan jähmeys poistuu lämpenemisen myötä.

                      Oli pari päivää lämpimässä hallissakin, eikä sen jälkeen heti tehnyt, mutta tuli takaisin. Epäilisin kosteutta väärässä paikassa mutta lähdeppä nyt sitten arvailemaan, että missä? Onko samanmoisia kokemuksia kellään?

                      E: Eipä aukea enää ulkoakaan näillä pakkasilla eli saa molempiin suuntiin kammeta apukuskin puolelta sisän ja ulos
                      Ulkokahvan vaijereita näihin on vaihdettu samojen oireiden vuoksi, itelläkin olis sama homma edessä
                      VW T5 -08
                      XC70 -05
                      Superb -11

                      Comment

                      • Lenkka
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2019
                        • 183
                        • Kajaani

                        Originally posted by Soininen View Post
                        Mikähän nyt on vikana kun keulan säleikkö on kokoajan auki :think

                        Lisävaloja asentaessa sattui hazardi ja menin tösväämään keulan johtosarjaa. Väliaikaisesti korjailin sen jotta uusi johtosarja saapuu merkkarilta. Juuri tuolla samalla osanumerolla ei saanut johtosarjaa vaan tuli vastaava jossa muutamalle muulle varusteelle johdot valmiina. Nyt kun laittaa auton käyntiin keulan ritilikkö aukeaa ja on kokoajan auki, auton kun sammuttaa se menee kiinni :think Mikähän tätä mahtaa vaivata

                        Edit. Tosiaan nyt on uusi johtosarja paikoillaan, kaikki muuten toimii paitsi tuo ritilikkö väärin. Vikakoodeja ei ole. Onko tähän joku kalibrointi homma vai onko nyt uudessa johtosarjassa jotain hämärää?
                        Ootko kokeillu istalla ajaa Radiator shutter - testin? Näkisi toimiiko käskettynä oikein.

                        Comment

                        • sönkkö
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2013
                          • 65
                          • Etelä

                          Originally posted by Agee- View Post
                          Ulkokahvan vaijereita näihin on vaihdettu samojen oireiden vuoksi, itelläkin olis sama homma edessä
                          Okei :think Oiskohan siihen ensiapua lukkosulasta tms jos töräyttelee lukkomekanismiin oven päädystä? Ainakin saa varmasti kaikki muoviklipsit uusia samalla jos alkaa näillä keleillä pihalla itse purkamaan

                          E: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=51_7830 tarkoitatko tästä 8 tai 9 kaapelia? Aika työläältä vaikuttaa ohjeet vaihtoon..
                          Last edited by sönkkö; 15-12-2022, 11:12. Reason: Linkki
                          2016 F10 520d

                          Comment

                          • ptikkala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 1568

                            tuota samaa oven avaus ongelmaa oli G12:ssa, vaijerinpätkä uusiksi ja toimii taas

                            Comment

                            • Soininen
                              BTCF Member
                              • Nov 2006
                              • 1295
                              • Kajaani

                              Originally posted by Lenkka View Post
                              Ootko kokeillu istalla ajaa Radiator shutter - testin? Näkisi toimiiko käskettynä oikein.
                              Täytyypä etsiä se ja kokeilla
                              E28 "525i" M52 -84
                              F11 520d xDrive -16

                              Comment

                              • Agee-
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2010
                                • 594
                                • Jns

                                Originally posted by sönkkö View Post
                                Okei :think Oiskohan siihen ensiapua lukkosulasta tms jos töräyttelee lukkomekanismiin oven päädystä? Ainakin saa varmasti kaikki muoviklipsit uusia samalla jos alkaa näillä keleillä pihalla itse purkamaan

                                E: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=51_7830 tarkoitatko tästä 8 tai 9 kaapelia? Aika työläältä vaikuttaa ohjeet vaihtoon..
                                Tuo kaapeli nro 8 on siis kyseessä. Jopa alle tuntiin vaihtaa ensikertalainenkin jos on joskus työkaluja käsissään pitänyt.
                                VW T5 -08
                                XC70 -05
                                Superb -11

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎