Originally posted by Kamppi
View Post
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Mulla on E93:ssa vastaavaa ongelmaa radion kuuluvuuden osalta. Käytännössä aina tämä aina ilmenee käynnistettäessä ja ajon aikana kuuluvuus sitten useimmiten palaa. Luulen ja epäilen, että antennikaapelissa on jossain huono kontakti (kylmäjuotos, huono kontakti liittimessä tai johto osin poikki). Tämmöinen satunnainen vika on vaan kovin hankalasti löydettävissä.
-
Joskus aikanaan, kun siirryin Octavia mk2:sta e61:seen radion kuuluvuudessa oli valtava ero. Octaviassa oli vielä ulkoinen antenni ja Ruotsin kanavat kuuluivat Seinäjoellakin. BMW:n pienempi antenni ei ole yhtä hyvä, mutta paikalliskanavat pitäisi kuulua ongelmitta. Nykyään nettiradion kautta voi kuunnella muita maita, joten vastaavaa tarvetta ei enää ole.
Ellet asu katveessa, ehkä radioantennisi ei ole enää alkuperäisessä kunnossa?Last edited by skt; 28-06-2025, 22:09.
Leave a comment:
-
En ole suurempia tuuliherkkyyksiä kyllä huomannut...rengastuskin varmasti tuohon vaikuttaa..
Radiota kuuntelen todella harvoin kun yleensä on musiikki tikulta päällä. Mutta se vähän mitä olen kuunnellut niin hyvin on kuulunut, Radio Rockilla pientä pätkintää joissain paikoissa.
Veikkaan että on vastaanottimessa/antennissa jotain häikkää.
Leave a comment:
-
Kyllähän nuo hieman tuulipusseja on. Adaptiivisella alustalla saa hieman apuja kun jäykistää iskareita. Radion herkkyys ei ole kyllä itsellänikään kovin hyvä jos vertaa vaikka saman ikäisen X5:seen. Mutta täysin mykkä ei ole ollut missään päin Suomea.
Leave a comment:
-
Tässä on kilometrejä tullut marraskuusta yli 20tkm ajettuna. Muutamat seikat melkoisesti häiritsee. Tuulisella kelillä hankala, tyynellä menee ihan kunnolla. Iskarit tuntuu olevan vielä ok kuntoiset. Ei ole mikään ns lulla, keulan tukivarret kaikki on uusittu.
Mutta, onko kellään ollut ongelmia radion kuuluvuudella? Siis radiokanavat eivät kuulu väliin lainkaan. Kerran huomasin kun moottorin sammutin niin kanavan kuuluvuus parani selkeesti.
Leave a comment:
-
Jarrut pitää ajaa sisään ja siihen nimenomaan kuuluu kovia jarrutuksia. Oikean proceduurin voi etsiä netistä ja joskus palojen/levyjen mukana tulee ohjeet.
Leave a comment:
-
Kiitos linkeistä ja vinkeistä, ATEn levyt sieltä saapuivat ja tänään vaihtuivat alle. Hyvältä vaikuttaa tässä vaiheessa, hinta ainakin omilla osilla vaihdettuna oli kolmannes yhden puljun tarjoamasta. Huollossa huomasivat tai sanoivat että takalevyt ja palatkin alkais olla vaihdon tarpeessa, ei kyllä ennen huoltoa mun mielestä ääntänyt, nyt hieman rahisee joka vähän ihmetyttääOriginally posted by VilleP View Posthttp://bmwfans.info/parts-catalog
Tuolta katsoin 2015 f11 b47 haku ehdoin. Vakio levy(330mm). Jos näin, niin nuo linkin levyt ja palat sopivat.
Varmaan sitten samaa luokkaa osat sinnekkin..
Jarrut ei ainakaan täristäneet mitä nyt pikku matkan kotiin ajoin, mutta tuota sisäänajoa mietin tarviaako jotenkin pumppailla tms tahi varoa, vaiko kovaa ajoa vain?
Leave a comment:
-
Tänks! Täytyypä vilkasta.Originally posted by peto2 View Post
Atella on kätevä verkkokatalogi, mutta näissä voi olla lisävarusteena eri jarrut jotta varmista se kans.
-> https://web.tecalliance.net/ate/en/h...icleCountry=fi
Varmaan näkyis mdecoderissa jos ois jotkut erikoisemmat jarrut ruksittu? En ainakaan muista mitään mainintaa olleen mistään jarruista kun katselin ostaessa tuota varustelistaa.
Leave a comment:
-
Atella on kätevä verkkokatalogi, mutta näissä voi olla lisävarusteena eri jarrut jotta varmista se kans.Originally posted by mEL0 View Post
No tuo ATE vois kyllä lähteä kokeiluun tällä kertaa, tarvii vaan kaivaa se alkup. osanumero jostain, kun tuntuis tuota tarjontaa olevan aika paljon tuolla aeromotorsillakin. Ei kyllä ole nuo hinnalla pilattu jos alle kolmeensataan saa parin levyjä, kun kaksikin liikettä tarjosi niitä Bremboja, niissä oli yhden levyn hinta 400 Työn osuus oli aivan mitätön, reilun satasen, eikä sitä tosiaan ollut laskettu hintaan. Helpompi itse tilata tuolta Aerolta tai VilleP:n mainitsemasta mestasta osat kun löytää varmasti oikeat, ja viedä omilla osilla korjaamolle.
Jos siis nyt oikein ymmärsin Aeron sivuja niin tuo 118e oli per levy, kun automaattisesti lisää kaksi kpl ostoskoriin, mutta kuitenkin, halvat ovat nuihin tarjouksiin verrattuna.
-> https://web.tecalliance.net/ate/en/h...icleCountry=fi
Leave a comment:
-
No tuo ATE vois kyllä lähteä kokeiluun tällä kertaa, tarvii vaan kaivaa se alkup. osanumero jostain, kun tuntuis tuota tarjontaa olevan aika paljon tuolla aeromotorsillakin. Ei kyllä ole nuo hinnalla pilattu jos alle kolmeensataan saa parin levyjä, kun kaksikin liikettä tarjosi niitä Bremboja, niissä oli yhden levyn hinta 400 Työn osuus oli aivan mitätön, reilun satasen, eikä sitä tosiaan ollut laskettu hintaan. Helpompi itse tilata tuolta Aerolta tai VilleP:n mainitsemasta mestasta osat kun löytää varmasti oikeat, ja viedä omilla osilla korjaamolle.Originally posted by TheRipper View PostEipä varmasti Bremboilla metsään mennä. Itse olen ATE:n levyjä suosinut...ei ole vielä ongelmia niiden kanssa koskaan ollut. Toki nykyisessä oli saksan liikkeen jäljiltä uudet levyt niin niiden merkkiä en tiedä, mutta koska BMW-liikkeessä tehty olettasin että ns. originaalit on, minkä merkkiset ne sitten on en tiedä.
ATE:n levyt näyttää Aeromotorssilla olevan n.118€ pari...Brembot saman hintaiset.
Jos siis nyt oikein ymmärsin Aeron sivuja niin tuo 118e oli per levy, kun automaattisesti lisää kaksi kpl ostoskoriin, mutta kuitenkin, halvat ovat nuihin tarjouksiin verrattuna.
Leave a comment:
-
Ate ehdottomasti ja esim motointegrator.de. Halvempi ku aeromotors.
Oletettavasti oikeat:
https://m.motointegrator.de/artikel/...siert-1-stueck
https://m.motointegrator.de/artikel/...60-72682-vorneLast edited by VilleP; 12-05-2025, 17:33.
Leave a comment:
Leave a comment: