Ostin tuossa 523i:n N53 moottorilla. Miten kuumana näiden kuuluisi käydä? Salavalikosta vakoiltuna öljyt nousee noin 100c, mutta jäähdytysnesteet pyörivät 87-90c välillä... Olen antanut itseni ymmärtää että etenkin veden pitäisi käydä kuumempana?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Säädetäänkö takapään camber alatukivarren sisemmän takapuslan epäkeskopultilla? Mulla toinen pultti juminu sisäkooliin. Arvelin puslat/pultit vaihtaa kun suuntauksessa pitäs myös käyttää,ja oli jo 2v takaperin jumissa eikä saanu induktiollakaa liikkeelle. Onko yleensä muuta vaihdontarpeessa olevaa löytynyt takapäästä? Autolla ajettu 320t,vois samalla laittaa kun vähän joutuu purkamaan kumminkin. Esim integral linkit tai toista tuon alatukivarren sisäpuslaa/ulompaa palloniveltä?
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostMolempia säätöjä pitää pyöritellä ns. yhtäaikaa, jotta saadaan auraus sekä camber haluttuun.Mutta kysymys oli että onko se camber säätö nimenomaan alatukivarren sisemmän takapuslan pultista?
Ja jos nyt tosiaan muut huomannu näissä jotain muuta kulumaa takapään alustanosissa nii kertokaa ihmeessä. Kelkan/perän puslat hyvässä jamassa vielä.
Comment
-
-
Nimenomaan, kun molempi vaikuttaa molempiin, eli f-sarjassa ei enää suoranaisesti voi puhua pelkästä camber tai aurausäädöstä. E-sarjassa ne vielä selkeästi ovat erillään ja kun säädöt ovat suoraan alla ja ylähäällä etupuolella.
Itsekkin noita säätelyjen vuoksi koluan tiuhaan tahtiin ja mitään isompia ongelmia noista ei eteen ole tullut takapäässä.
Comment
-
-
Originally posted by Raksu89 View PostOstin tuossa 523i:n N53 moottorilla. Miten kuumana näiden kuuluisi käydä? Salavalikosta vakoiltuna öljyt nousee noin 100c, mutta jäähdytysnesteet pyörivät 87-90c välillä... Olen antanut itseni ymmärtää että etenkin veden pitäisi käydä kuumempana?
öljynlämpötila 117c ajossa ja kun hiljaa ajaa tai paikallaan tippuu hieman.
Minusta tuo öljynlämpötila tuossa omassa autossa on liian kuuma ja en oikeen tiedä mistä johtuu kun käsittääkseni näissä n53 moottorisissa ei ole öljyntermostaattia?F11 523i
Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d
Comment
-
-
Nyt kun on melko varmasti syyllinen nuo kierot levyt, niin lähtis vaihtoon sitten eestä levyt sekä toki palat, niin kyselisin raadilta kokemuksia, mitä ootte levypuolelle laittanu, tai mitä ette ainakaan suosittele? Brembolaisilla tehtynä yhdestä liikkeestä kuulin sellasen hinta-arvion että meinasin tippua tuolilta, toki edellisestä rempasta se 2 vuotta aikaa, 500 nurkille se Zimmereillä sillon töineen kipusi, mutta nyt on inflaatio sen verta purassu ettei tuplilla selviä yhden tarjouksen perusteella. Rempan kaks vuotta tehneeseen liikkeeseen olin yhteydessä niin Zimmereillä loppuu ’takuukin’ 20tkm kohdalla.
Mutta, kokemuksia, risuja ruusuja mikä merkki on hyväksi todettu. Pitänee sitten metsästää varaosanumero ja katsella mihin hintaan Aeromotorsilta tms saisi vermeet itse tilattua jos saisi hintaa vähän alemmas. F11 520d B47 takaveto kyseessä. Ja toki saa vinkata edukasta tahi hyväksi todettua mestaa oikeastaan Pirkanmaan alueella missä on hommat toiminu eikä rahallisesti nyhdetty kaikkea.
Comment
-
-
Eipä varmasti Bremboilla metsään mennä. Itse olen ATE:n levyjä suosinut...ei ole vielä ongelmia niiden kanssa koskaan ollut. Toki nykyisessä oli saksan liikkeen jäljiltä uudet levyt niin niiden merkkiä en tiedä, mutta koska BMW-liikkeessä tehty olettasin että ns. originaalit on, minkä merkkiset ne sitten on en tiedä.
ATE:n levyt näyttää Aeromotorssilla olevan n.118€ pari...Brembot saman hintaiset.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by mEL0 View PostNyt kun on melko varmasti syyllinen nuo kierot levyt, niin lähtis vaihtoon sitten eestä levyt sekä toki palat, niin kyselisin raadilta kokemuksia, mitä ootte levypuolelle laittanu, tai mitä ette ainakaan suosittele? Brembolaisilla tehtynä yhdestä liikkeestä kuulin sellasen hinta-arvion että meinasin tippua tuolilta, toki edellisestä rempasta se 2 vuotta aikaa, 500 nurkille se Zimmereillä sillon töineen kipusi, mutta nyt on inflaatio sen verta purassu ettei tuplilla selviä yhden tarjouksen perusteella. Rempan kaks vuotta tehneeseen liikkeeseen olin yhteydessä niin Zimmereillä loppuu ’takuukin’ 20tkm kohdalla.
Mutta, kokemuksia, risuja ruusuja mikä merkki on hyväksi todettu. Pitänee sitten metsästää varaosanumero ja katsella mihin hintaan Aeromotorsilta tms saisi vermeet itse tilattua jos saisi hintaa vähän alemmas. F11 520d B47 takaveto kyseessä. Ja toki saa vinkata edukasta tahi hyväksi todettua mestaa oikeastaan Pirkanmaan alueella missä on hommat toiminu eikä rahallisesti nyhdetty kaikkea.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Last edited by VilleP; Yesterday, 17:33.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostEipä varmasti Bremboilla metsään mennä. Itse olen ATE:n levyjä suosinut...ei ole vielä ongelmia niiden kanssa koskaan ollut. Toki nykyisessä oli saksan liikkeen jäljiltä uudet levyt niin niiden merkkiä en tiedä, mutta koska BMW-liikkeessä tehty olettasin että ns. originaalit on, minkä merkkiset ne sitten on en tiedä.
ATE:n levyt näyttää Aeromotorssilla olevan n.118€ pari...Brembot saman hintaiset.
Jos siis nyt oikein ymmärsin Aeron sivuja niin tuo 118e oli per levy, kun automaattisesti lisää kaksi kpl ostoskoriin, mutta kuitenkin, halvat ovat nuihin tarjouksiin verrattuna.
Comment
-
-
Originally posted by mEL0 View Post
No tuo ATE vois kyllä lähteä kokeiluun tällä kertaa, tarvii vaan kaivaa se alkup. osanumero jostain, kun tuntuis tuota tarjontaa olevan aika paljon tuolla aeromotorsillakin. Ei kyllä ole nuo hinnalla pilattu jos alle kolmeensataan saa parin levyjä, kun kaksikin liikettä tarjosi niitä Bremboja, niissä oli yhden levyn hinta 400 Työn osuus oli aivan mitätön, reilun satasen, eikä sitä tosiaan ollut laskettu hintaan. Helpompi itse tilata tuolta Aerolta tai VilleP:n mainitsemasta mestasta osat kun löytää varmasti oikeat, ja viedä omilla osilla korjaamolle.
Jos siis nyt oikein ymmärsin Aeron sivuja niin tuo 118e oli per levy, kun automaattisesti lisää kaksi kpl ostoskoriin, mutta kuitenkin, halvat ovat nuihin tarjouksiin verrattuna.
-> https://web.tecalliance.net/ate/en/h...icleCountry=fiF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Post
Atella on kätevä verkkokatalogi, mutta näissä voi olla lisävarusteena eri jarrut jotta varmista se kans.
-> https://web.tecalliance.net/ate/en/h...icleCountry=fi
Varmaan näkyis mdecoderissa jos ois jotkut erikoisemmat jarrut ruksittu? En ainakaan muista mitään mainintaa olleen mistään jarruista kun katselin ostaessa tuota varustelistaa.
Comment
-
Comment