F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kajakki2
    Bimmer Rookie
    • Mar 2018
    • 37
    • Helsinki

    #106
    Millaisella jännitteellä kuuluisi tuollaisen vm 2013 F11 525DX:n ladata (kun akun lepojännite oli ennen käynnistystä ja mittausta 105Ah:n akulla 14,46V) jossa on se typerä jarruenergian degenerointi vielä deletoimatta? AIemmn latasi jotain 1,44V mutta nyt on innostunut lataamaan jännitteellä 15,06V (ja testasin kahdella yleismittarilla)? Ei ole 12V:n pihtiampeerimittaria käytössä, ja akku on likimain uusi.

    Vai onko toi ihan ok vielä? Katsoin mittariston piilovalikosta että siellä näytti olevan system voltage 14,8V silloin kun laturi pukkaa tuota 15V:n jännitettä joka on mielestäni hiukan liikaa AGM-akulle?
    Laturi vaihtoon kaiketi?
    Tuossa pitäisi olla kait jokin Valeon 230A:n laturi, sellainen on hurjan kallis uutena, mutta Hellan 230A:n laturin saisi hintaan 270€, luulisi senkin olevan ihan ok?

    Voisihan tuon vanhankin kunnostaa ja olen muutamia Saabin latureita korjannutkin mutten äkkiseltään löytänyt tuohon sopivia liukupintoja. Säätimen, laakerit ja vapaakytkimen saisi kyllä ostettua.

    Comment

    Working...
    X