F10 b47 8hp 240tkm. Startatessa moottori/voimalinja kolahtaa, aivan kuin metalli metallia vasten. Samoin pienestä vauhdista keskivoimakkaasti kiihdyttäessä kuuluu samankaltainen ääni hetken aikaan. Tavallaan kolajaa (klunk, grind jne). Onko näillä kuvauksilla tyypillisiä vikapaikkoja? Foorumia ja youtubea kaiveltu kovasti, mutta vastaavaa ääntä en ole löytänyt.
							
						
					F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia VI
				
					Collapse
				
			
		
	This is a sticky topic.
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Täällä vähän samaa oiretta, samalla voimalinjalla. Itsellä tosin ei kuulu mitään varsinaista kolahdusta, vain auto ns. vaimeasti nytkähtää starttauksen perään kun käyntiin itsensä saanut. Tämäkin tosin satunnaisesti, ei joka startilla. Eikä myöskään kiihyttäessä ole minulla mitään mainitsemiasi oireita.Originally posted by Sha View PostF10 b47 8hp 240tkm. Startatessa moottori/voimalinja kolahtaa, aivan kuin metalli metallia vasten. Samoin pienestä vauhdista keskivoimakkaasti kiihdyttäessä kuuluu samankaltainen ääni hetken aikaan. Tavallaan kolajaa (klunk, grind jne). Onko näillä kuvauksilla tyypillisiä vikapaikkoja? Foorumia ja youtubea kaiveltu kovasti, mutta vastaavaa ääntä en ole löytänyt.
 
 Moottorin tukikumien vaihdolla ei vaikutusta asiaan ainakaan omalla kohdalla.
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Nykyrenkaille (Varsinkin matalaprofiilisille) suositellaan suurempia paineita mitä ovenpielissä saattaa lukea.. 2,7-3 on varmaankin ihan hyvä. Jos on Runflatit niin sitten alhaisempikin paine riittää.F10 523iA 2010
 
 Ex: E39 528iA 1997
 Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
 Ex: E65 745iA 2003
 Ex: E46 318i 1998
 Ex: E34 525iA 1989
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 No siellä lukee taakse tosiaan kovemmat paineet, mutta en ymmärrä miksi, jossei mitään halkokauppiashommia tuollaisella siihen sopivalla korimallilla aleta tekemään?Originally posted by 314da View PostSiitä ovenpielestä kattoo ne täyden kuorman paineet ko renkaalle, takana on kovemmat paineet.
 Jos ei ole perässä kuormaa niin 2,8bar lienee ihan ok 245/40R19 -renkaille? Vai onko näissä sen verran painoa enemmän taka-akselilla ihan tyhjänäkin että olisi hyvä pitää enemmän paineita takana?
 
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Menee paremmin suoraan kun pidät ne kovemmat paineet takana. Olen tässä vuosien saatossa testaillut näissä eri Bemareissa rengaspaineita ja todennut parhaaksi nuo tehtaan ”täyden kuorman” paineet. Kannattaa varmistaa, että rengaspainemittari on sellainen joka pitää paikkansa.Originally posted by Kajakki2 View Post
 No siellä lukee taakse tosiaan kovemmat paineet, mutta en ymmärrä miksi, jossei mitään halkokauppiashommia tuollaisella siihen sopivalla korimallilla aleta tekemään?
 Jos ei ole perässä kuormaa niin 2,8bar lienee ihan ok 245/40R19 -renkaille? Vai onko näissä sen verran painoa enemmän taka-akselilla ihan tyhjänäkin että olisi hyvä pitää enemmän paineita takana?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kiitokset sinulle ja muillekin, laitoin tuon 2,8/3.0 mutten huomannut ajokäytöksessä mitään eroa noilla uusilla renkailla, paitsi ehkä takapää saattoi tuntua hitusen kovemmalta hidastetöyssyissä ilmajousista huolimatta, mutta antaa olla nyt nuo paineet.Originally posted by VilleP View PostJuu taakse pari kymmenystä enemmän, kuten ovenpielen tarra neuvoo. 2.8/3.0 varmaan aika sopiva.
 
 Vielä sellaista kysyisin että kuinka olette asentaneet Defan ylläpitolaturin tuonne konehuoneeseen niin ettei se olisi huoltohommien tiellä, ja millaisilla liittimillä olette sen kytkeneet kiinni niihin moottoritilan plus ja miinus -napoihin? Ja mistä pannsarikaapelin/miniplugin ulostulo, jostain sieltä etupuskurin alaritilästä varmaankin?
 Joko tuo tai sitten 10A:n malli pitäisi hankkia ja asentaa: https://www.espare.fi/DEFA-Akkulatur...rger-1205-Flex
 Autossa on Webasto ja tulee aika lyhyttä pätkää ajettua. Penarissa on 105AH:n AGM-akku niin voi olla hitusen pienitehoinen tuo 5A:n laturi Webaston kanssa.
 
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kyllä minulla ainakin aikanaan toimi ihan hyvin tuommonen 5A laturi E70 X5:ssa ja just webaston takia sen asensin. Ja samanlaisen laitoin myös C6 korimallin Audi A6. Siinä ei tosin ollut webastoa vaan tuli laitettua TT Thermo ja tuo laturi kaiken varalta. Näppäriä laitteita eikä ole vaikeita asentaa kunhan nyt sopivan paikan löytää.Originally posted by Kajakki2 View Post
 Kiitokset sinulle ja muillekin, laitoin tuon 2,8/3.0 mutten huomannut ajokäytöksessä mitään eroa noilla uusilla renkailla, paitsi ehkä takapää saattoi tuntua hitusen kovemmalta hidastetöyssyissä ilmajousista huolimatta, mutta antaa olla nyt nuo paineet.
 
 Vielä sellaista kysyisin että kuinka olette asentaneet Defan ylläpitolaturin tuonne konehuoneeseen niin ettei se olisi huoltohommien tiellä, ja millaisilla liittimillä olette sen kytkeneet kiinni niihin moottoritilan plus ja miinus -napoihin? Ja mistä pannsarikaapelin/miniplugin ulostulo, jostain sieltä etupuskurin alaritilästä varmaankin?
 Joko tuo tai sitten 10A:n malli pitäisi hankkia ja asentaa: https://www.espare.fi/DEFA-Akkulatur...rger-1205-Flex
 Autossa on Webasto ja tulee aika lyhyttä pätkää ajettua. Penarissa on 105AH:n AGM-akku niin voi olla hitusen pienitehoinen tuo 5A:n laturi Webaston kanssa.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
 E32 Diamantscwharz 750iL '94
 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
 B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
 Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
 Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Onkohan reaktiotangon puslat tiensä päässä.Originally posted by Bugsneeze View PostF10. Vaihdoin eteen jarrulevyt ja -palat. Nyt ajellut 15 tkm ja jarrut täristää. Etulevyt ilmeisesti kierot. Mistä tuo voi johtua?
 
 Osat tilattu Trodosta, levyt Febi Bilstein ja palat Brembo.BMW G31 540iA xDrive B58 -18
 Polestar 2 LRDM -21
 Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
 Ex. BMW F31 320iA xDrive LCI -19
 Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
 Ex. BMW F10 530dA -10
 Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
 Ex. BMW E34 518i M43 Touring
 Ex. BMW E60 525i -04
 
 BimmerCode & BimmerLink + MHD + ENET
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ok, katsoin vaan kun tuo penari oli webasto käynnissä ja 5A:n Lidlin älylaturin perässä niin ei riittänyt sen laturin 5A,n virta, ja samoin kun Istalla jotain koettaa tehdä niin ei se 5A:n laturi oikein riitä kun virrankulutus on suurempaa.Originally posted by Haju69 View Post
 Kyllä minulla ainakin aikanaan toimi ihan hyvin tuommonen 5A laturi E70 X5:ssa ja just webaston takia sen asensin. Ja samanlaisen laitoin myös C6 korimallin Audi A6. Siinä ei tosin ollut webastoa vaan tuli laitettua TT Thermo ja tuo laturi kaiken varalta. Näppäriä laitteita eikä ole vaikeita asentaa kunhan nyt sopivan paikan löytää.
 
 Ja tosiaan kun vilkaisin sinne konehuoneen plussanavalle niiin siellähän on jakorasia joss on paikka vaikkapa sille Defan 10A:n laturille, ja miinuksen nyt saa mistä vaan konehuoneen pultin alta.
 
 
 Comment
 
	
Comment