F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2352
    • Vantaa

    #46


    Tuolta katsoin 2015 f11 b47 haku ehdoin. Vakio levy(330mm). Jos näin, niin nuo linkin levyt ja palat sopivat.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • mEL0
      Newbiemmer
      • Mar 2023
      • 18
      • Tampere

      #47
      Originally posted by VilleP View Post
      http://bmwfans.info/parts-catalog

      Tuolta katsoin 2015 f11 b47 haku ehdoin. Vakio levy(330mm). Jos näin, niin nuo linkin levyt ja palat sopivat.
      Kiitos linkeistä ja vinkeistä, ATEn levyt sieltä saapuivat ja tänään vaihtuivat alle. Hyvältä vaikuttaa tässä vaiheessa, hinta ainakin omilla osilla vaihdettuna oli kolmannes yhden puljun tarjoamasta. Huollossa huomasivat tai sanoivat että takalevyt ja palatkin alkais olla vaihdon tarpeessa, ei kyllä ennen huoltoa mun mielestä ääntänyt, nyt hieman rahisee joka vähän ihmetyttää Varmaan sitten samaa luokkaa osat sinnekkin..
      Jarrut ei ainakaan täristäneet mitä nyt pikku matkan kotiin ajoin, mutta tuota sisäänajoa mietin tarviaako jotenkin pumppailla tms tahi varoa, vaiko kovaa ajoa vain?

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2352
        • Vantaa

        #48
        Ekat 300km välttää kovia jarrutuksia, eli ns normaalia ajoa vaan.
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • nun6
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 292
          • where the sun doesn't shine

          #49
          Jarrut pitää ajaa sisään ja siihen nimenomaan kuuluu kovia jarrutuksia. Oikean proceduurin voi etsiä netistä ja joskus palojen/levyjen mukana tulee ohjeet.

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8279
            • Järvikylä (Nakkila)

            #50
            Originally posted by nun6 View Post
            Jarrut pitää ajaa sisään ja siihen nimenomaan kuuluu kovia jarrutuksia. Oikean proceduurin voi etsiä netistä ja joskus palojen/levyjen mukana tulee ohjeet.
            Ei ATE:n ohjeiden mukaan.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • nun6
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 292
              • where the sun doesn't shine

              #51
              Originally posted by peto2 View Post

              Ei ATE:n ohjeiden mukaan.
              Valmistajaa pitää tietenkin uskoa, eli ei ATE:lle sitten.
              Viimeksi vaihdoin Ferodon palat ja siinä oli sisäänajo. Edellisissä paloissakin oli sama juttu, en nyt muista enää mitkä ne oli.

              Comment

              • Kamppi
                Newbiemmer
                • Dec 2024
                • 11
                • In the middle of nowhere

                #52
                Tässä on kilometrejä tullut marraskuusta yli 20tkm ajettuna. Muutamat seikat melkoisesti häiritsee. Tuulisella kelillä hankala, tyynellä menee ihan kunnolla. Iskarit tuntuu olevan vielä ok kuntoiset. Ei ole mikään ns lulla, keulan tukivarret kaikki on uusittu.
                Mutta, onko kellään ollut ongelmia radion kuuluvuudella? Siis radiokanavat eivät kuulu väliin lainkaan. Kerran huomasin kun moottorin sammutin niin kanavan kuuluvuus parani selkeesti.

                Comment

                • VilleP
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2352
                  • Vantaa

                  #53
                  Kyllähän nuo hieman tuulipusseja on. Adaptiivisella alustalla saa hieman apuja kun jäykistää iskareita. Radion herkkyys ei ole kyllä itsellänikään kovin hyvä jos vertaa vaikka saman ikäisen X5:seen. Mutta täysin mykkä ei ole ollut missään päin Suomea.
                  F11 530xd LCI
                  S2 Avant

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 5126
                    • Paimio

                    #54
                    En ole suurempia tuuliherkkyyksiä kyllä huomannut...rengastuskin varmasti tuohon vaikuttaa..

                    Radiota kuuntelen todella harvoin kun yleensä on musiikki tikulta päällä. Mutta se vähän mitä olen kuunnellut niin hyvin on kuulunut, Radio Rockilla pientä pätkintää joissain paikoissa.
                    Veikkaan että on vastaanottimessa/antennissa jotain häikkää.
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • skt
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2013
                      • 354
                      • Etelä-Pohjanmaa

                      #55
                      Joskus aikanaan, kun siirryin Octavia mk2:sta e61:seen radion kuuluvuudessa oli valtava ero. Octaviassa oli vielä ulkoinen antenni ja Ruotsin kanavat kuuluivat Seinäjoellakin. BMW:n pienempi antenni ei ole yhtä hyvä, mutta paikalliskanavat pitäisi kuulua ongelmitta. Nykyään nettiradion kautta voi kuunnella muita maita, joten vastaavaa tarvetta ei enää ole.

                      Ellet asu katveessa, ehkä radioantennisi ei ole enää alkuperäisessä kunnossa?
                      Last edited by skt; 28-06-2025, 22:09.
                      F11 LCI 520d -14
                      F45 225xe -17
                      Ex. E61 LCI 520d -08,
                      Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

                      Comment

                      • Silmaauki
                        BTCF Member
                        • Jan 2015
                        • 1970
                        • Turku

                        #56
                        Originally posted by Kamppi View Post
                        Tässä on kilometrejä tullut marraskuusta yli 20tkm ajettuna. Muutamat seikat melkoisesti häiritsee. Tuulisella kelillä hankala, tyynellä menee ihan kunnolla. Iskarit tuntuu olevan vielä ok kuntoiset. Ei ole mikään ns lulla, keulan tukivarret kaikki on uusittu.
                        Mutta, onko kellään ollut ongelmia radion kuuluvuudella? Siis radiokanavat eivät kuulu väliin lainkaan. Kerran huomasin kun moottorin sammutin niin kanavan kuuluvuus parani selkeesti.
                        Mulla on E93:ssa vastaavaa ongelmaa radion kuuluvuuden osalta. Käytännössä aina tämä aina ilmenee käynnistettäessä ja ajon aikana kuuluvuus sitten useimmiten palaa. Luulen ja epäilen, että antennikaapelissa on jossain huono kontakti (kylmäjuotos, huono kontakti liittimessä tai johto osin poikki). Tämmöinen satunnainen vika on vaan kovin hankalasti löydettävissä.
                        E93 335i Aarre, Montego blue
                        E90 318i talvipulkka

                        Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                        Comment

                        • Janna
                          BTCF Member
                          • Dec 2013
                          • 1098
                          • Rovaniemi

                          #57
                          Etujousien vaihto ja kuulemma pakollinen nelipyöräsuuntaus tehdään samalla.
                          Pitääkö paikkaansa että on pakollista vai koijataanko apinaa?

                          Comment

                          • VilleP
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2352
                            • Vantaa

                            #58
                            Tehtaan ohjeen mukaan kyllä. Aina kun alustan osia irroitellaan. En kyllä itse ole suuntauksessa käyttänyt joka kerta kun jotain purkanut.
                            F11 530xd LCI
                            S2 Avant

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 5126
                              • Paimio

                              #59
                              En myöskään suuntauksessa käyttänyt kun jouset vaihdoin...eipä siinä oikein mitään semmoista osaa joudu irroittamaan millä vaikutus kulmiin olisi.
                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              • VilleP
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 2352
                                • Vantaa

                                #60
                                Jos tukivarsia ei irroita, niin ei periaatteessa mikään muutu.
                                F11 530xd LCI
                                S2 Avant

                                Comment

                                Working...
                                X