ja varmaan myös 3mm spacerilla. Minulla on 10" ET40 takana ja nankangin vannesuoja tulee varmaan 2-3mm vanteen reunan yli. Siltikään ei ota mihinkään kiinni :think
Olikohan tuossa nyt varmaan testattu mahtuminen kun auto on pyörillään? Kuulostaa todella oudolta.
Siis rengas mahtuu paikkalleen ja pyöriin, mutta vanne ei mene tuolla ET luvulla perille asti vaikka vedät pultit kuinka tiukalle. 3mm tai 5mm spacerilla sais vanteen paikalleen, mutta en mielellään tuohon spaceri hommaan lähde kun vanteet taakse on mahdollista vaihtaa. Ainut ongelma on, että kauankohan joutuu odottaan vanteita kun ei maahantuojalla ollut varastossa Et38 olevia vanteita
Tuossa kuva vielä:
530e G30 M-Sport -21
***********************
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
Eli ottaa akselin nokka kiinni tuonne vanteen kupin pohjaan
530e G30 M-Sport -21
***********************
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
Eli ottaa akselin nokka kiinni tuonne vanteen kupin pohjaan
[ATTACH]129495[/ATTACH]
Eipä olisi millään voinut tajuta että tuota tarkoitetaan akselin nokalla On sitä itsekin tullut sahattua siivu pois tuosta keskitys kauluksesta parista autosta että saa 10mm spacerit mahtumaan. Ei muuta kun rälläkkä laulamaan vaan ja hiot siitä pari milliä pois, niin ei tarvitse sen enempää surkutella asiaa.
Edit: Siinä voi kestää vaikka koko kesä, jos maahantuojalta on jo tämän kevään uudesta erästä loppunut pienemmällä ET:llä olevat vanteet. Oliko noi vanteet kuitenkin ET45?
Vanteet oli ET43 lopen. Joo ei vaihtoehtoja muuta kuin spacerit 5mm väliin (tänään kokeillaan) tai rälläkkä laulaan (jota en tod. kyllä tee). Maahantuojalla ei tälle kesälle ole vanteita tulossa oikealla Et:llä. Ihmeteltiin vaan myyjän kanssa, että mihin helevatun autoon nuo sitte sopii kun kaikissa pääsääntöisesti 13mm tuo huullos johon vanne keskittää ja vanteessa syvennys 10mm:think
Ei taida 5*120 pulttijakoa olla kuin Opelissa ja keskireikää 72,6mm muutakuin F10/11 bemareissa. Eihän tuo ilman toimenpiteitä perkules mene mihinkään autoon.
530e G30 M-Sport -21
***********************
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
Vanteet oli ET43 lopen. Joo ei vaihtoehtoja muuta kuin spacerit 5mm väliin (tänään kokeillaan) tai rälläkkä laulaan (jota en tod. kyllä tee). Maahantuojalla ei tälle kesälle ole vanteita tulossa oikealla Et:llä. Ihmeteltiin vaan myyjän kanssa, että mihin helevatun autoon nuo sitte sopii kun kaikissa pääsääntöisesti 13mm tuo huullos johon vanne keskittää ja vanteessa syvennys 10mm:think
Ei taida 5*120 pulttijakoa olla kuin Opelissa ja keskireikää 72,6mm muutakuin F10/11 bemareissa. Eihän tuo ilman toimenpiteitä perkules mene mihinkään autoon.
Jep, 5mm spacerit oli ratkaisu Viikonloppuna pitäisi noitua nuo madaltavat jousilautaset paikalleen katotaan miten onnistuu. On vaan niin matala tuo pohja, että ei tahdo saada tunkkia auton alle, että sais koko keulan ilmaan. Noh, pitää kokeilla ajaa osittain keula noiden biltemasta ostettujen kiilapalojen päälle jotta saa tunkin alle ja keulan ilmaan.
Vielä noista renkaista ja vanteista, niin kyllä se pitää vanhan miehen vielä ulkonäöllä kikkailla kun se mukavuus alkaa tässä iässä oleen se ykkösasia
Auto on nyt hiano, mutta mukavuu kärsi kitkojen jälkeen aikalailla:think
530e G30 M-Sport -21
***********************
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
Jep, 5mm spacerit oli ratkaisu Viikonloppuna pitäisi noitua nuo madaltavat jousilautaset paikalleen katotaan miten onnistuu. On vaan niin matala tuo pohja, että ei tahdo saada tunkkia auton alle, että sais koko keulan ilmaan. Noh, pitää kokeilla ajaa osittain keula noiden biltemasta ostettujen kiilapalojen päälle jotta saa tunkin alle ja keulan ilmaan.
Vielä noista renkaista ja vanteista, niin kyllä se pitää vanhan miehen vielä ulkonäöllä kikkailla kun se mukavuus alkaa tässä iässä oleen se ykkösasia
Auto on nyt hiano, mutta mukavuu kärsi kitkojen jälkeen aikalailla:think
Juu kyllähän kitkoilla meno oli melkosen pehmeää ja hiljaista.
Sää oot onneksi vähän nuorempi kuin minä
Ero ajomukavuudessa 20" 245/35 vs. 19" 245/40?
Vaihtamassa F11:n rengastuksen (18 " 245/45) isompaan. Vaihtoehtona 20" 245/35 tai 19" 245/40 eteen ja taakse. Onkohan noilla merkittävää eroa ajomukavuudessa? Tarkoituksena kuitenkin säilyttää mahdollismman hyvä ajomukavuus!
Vaihtamassa F11:n rengastuksen (18 " 245/45) isompaan. Vaihtoehtona 20" 245/35 tai 19" 245/40 eteen ja taakse. Onkohan noilla merkittävää eroa ajomukavuudessa? Tarkoituksena kuitenkin säilyttää mahdollismman hyvä ajomukavuus!
Kyllä siihen ajomukavuuteen vaikuttaa paljon muutkin asiat, kuin pelkkä rengaskoko.
mm. rengasmerkeissä on eroja samoissa kokoluokissa, nopeusluokka, runflat, alustan jäykkyys jne vaikuttavat.
Tämmöset tuli laitettua 20" 9/10,5 et 20/25. Avantgarde m355 onko porukalla heitellä hyvän merkkisiä säädettäviä alustoja 😎
Attached Files
Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.
BMW G31 540D x-Drive
BMW F11 530DA -12
Ex:
BMW E61 535da individual -10 340/680nm
BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
BMW F30 320Da -12
Bmw E70 3.0DA -07
Bmw F10 525DA -10
Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03
Comment