Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17797
    • Jämsä

    Originally posted by Tourister View Post
    Pikanen kyssäri. Meneekö f10 520d:hen alle alkuperäset style135 vanteet? 8x18 et20, 245/40 renkailla. Bmw liikkeen myyjä väitti että ei käy :think
    Vanteet menee hyvin mutta renkaat on tosiaan liian matalat.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Tourister
      BTCF Member
      • Jul 2012
      • 834
      • Kotka

      Kiitoksia
      e30 328i Alpinweiss 2
      e46 330i M-sport2

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17546
        • Turku

        Originally posted by bemu2000 View Post
        Vanteet menee hyvin mutta renkaat on tosiaan liian matalat.
        Näin, mutta eikö pulttikokokin ole eri? Menevätkö paksut pultit reikiä suurentamatta vanteiden läpi?
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • Aatti
          Newbiemmer
          • Sep 2015
          • 7
          • Helsinki

          Syksy tulee ja talvirenkaiden tilailu on työlistalla. Autona F10 takaveto, ja kesärenkaina 20x8.5 ET20 / 20x10 ET30 jotka istuu kuin nenä päähän.

          Vastaavasti talvivanteiksi siis tulossa varmaankin 18 tai 19" x 8.5" ja ET35 eteen, ET20 taakse. (Talvikumeilla lie turhaa pitää leveämpää takavannetta, kun ei noita kumejakaan oikein löydy enää 9.5 kiekolle)


          Kysymys, onko porukalla kokemusta ajettavuuden osalta, miten kulkee F10 koppa 19" nastoilla? Vai pitäisikö suosiolla pienentää 18" kokoon? Ovat vain niin orvot tuon korin alla 18" vanteet vaikka mitenpäin kääntäisi, eikä hintaerokaan kumeissa NIIN mahdoton ole tuossa tuuman matkalla.

          Kitkat nyt varmasti olisi läpihuutojuttu koosta riippumatta, mutta vähän kehnoja kokemuksia on edellisistä 5-sarjan takavedoista kitkoilla sitten kun se jää/sohjopäivä yllättää, kärry jumissa äkkiä aika naurettavassa paikassa kun sopivasti sattuu. Niin en tiedä uskaltaako lähteä kokeilemaan.

          Onko 245/40-19" nastat ok vai silkka painajainen F10 korin kanssa?

          Comment

          • jiihaa
            BTCF Member
            • Jul 2012
            • 17
            • KÖYLIÖ

            Originally posted by Aatti View Post
            Syksy tulee ja talvirenkaiden tilailu on työlistalla. Autona F10 takaveto, ja kesärenkaina 20x8.5 ET20 / 20x10 ET30 jotka istuu kuin nenä päähän.

            Vastaavasti talvivanteiksi siis tulossa varmaankin 18 tai 19" x 8.5" ja ET35 eteen, ET20 taakse. (Talvikumeilla lie turhaa pitää leveämpää takavannetta, kun ei noita kumejakaan oikein löydy enää 9.5 kiekolle)


            Kysymys, onko porukalla kokemusta ajettavuuden osalta, miten kulkee F10 koppa 19" nastoilla? Vai pitäisikö suosiolla pienentää 18" kokoon? Ovat vain niin orvot tuon korin alla 18" vanteet vaikka mitenpäin kääntäisi, eikä hintaerokaan kumeissa NIIN mahdoton ole tuossa tuuman matkalla.

            Kitkat nyt varmasti olisi läpihuutojuttu koosta riippumatta, mutta vähän kehnoja kokemuksia on edellisistä 5-sarjan takavedoista kitkoilla sitten kun se jää/sohjopäivä yllättää, kärry jumissa äkkiä aika naurettavassa paikassa kun sopivasti sattuu. Niin en tiedä uskaltaako lähteä kokeilemaan.

            Onko 245/40-19" nastat ok vai silkka painajainen F10 korin kanssa?
            Terve, mulla 520da m-sport ja talvella breytonin etu 8,5 et 35 19 ja taka 9,5 et 30 , nokian 8 ja hienosti toimii, mukavammat, kuin orkkis runflat kesäkiekot 18. Nyt kesällä ympäri auton 9 et 32 20.

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17797
              • Jämsä

              Originally posted by Laku View Post
              Näin, mutta eikö pulttikokokin ole eri? Menevätkö paksut pultit reikiä suurentamatta vanteiden läpi?

              On niissä sen verran välystä...
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17797
                • Jämsä

                Originally posted by Aatti View Post
                Syksy tulee ja talvirenkaiden tilailu on työlistalla. Autona F10 takaveto, ja kesärenkaina 20x8.5 ET20 / 20x10 ET30 jotka istuu kuin nenä päähän.

                Vastaavasti talvivanteiksi siis tulossa varmaankin 18 tai 19" x 8.5" ja ET35 eteen, ET20 taakse. (Talvikumeilla lie turhaa pitää leveämpää takavannetta, kun ei noita kumejakaan oikein löydy enää 9.5 kiekolle)


                Kysymys, onko porukalla kokemusta ajettavuuden osalta, miten kulkee F10 koppa 19" nastoilla? Vai pitäisikö suosiolla pienentää 18" kokoon? Ovat vain niin orvot tuon korin alla 18" vanteet vaikka mitenpäin kääntäisi, eikä hintaerokaan kumeissa NIIN mahdoton ole tuossa tuuman matkalla.

                Kitkat nyt varmasti olisi läpihuutojuttu koosta riippumatta, mutta vähän kehnoja kokemuksia on edellisistä 5-sarjan takavedoista kitkoilla sitten kun se jää/sohjopäivä yllättää, kärry jumissa äkkiä aika naurettavassa paikassa kun sopivasti sattuu. Niin en tiedä uskaltaako lähteä kokeilemaan.

                Onko 245/40-19" nastat ok vai silkka painajainen F10 korin kanssa?

                ET35 jää edessä todella sisään ja ET20 tulee takana aika ulos. Laita samat ET luvut eteen ja taakse.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • MKV
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2012
                  • 116
                  • Kainuu

                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  ET35 jää edessä todella sisään ja ET20 tulee takana aika ulos. Laita samat ET luvut eteen ja taakse.
                  Vakio 19" vanne on leveydeltään 8,5" ja ET33 eli ei kai tuo ulkoreuna jää kuin 2mm sisemmäs edessä... Takana tulisi sitten 13mm ulommas.
                  Last edited by MKV; 12-09-2015, 22:09.

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6327
                    • P-Pohjanmaa

                    Originally posted by Aatti View Post
                    Syksy tulee ja talvirenkaiden tilailu on työlistalla. Autona F10 takaveto, ja kesärenkaina 20x8.5 ET20 / 20x10 ET30 jotka istuu kuin nenä päähän.

                    Vastaavasti talvivanteiksi siis tulossa varmaankin 18 tai 19" x 8.5" ja ET35 eteen, ET20 taakse. (Talvikumeilla lie turhaa pitää leveämpää takavannetta, kun ei noita kumejakaan oikein löydy enää 9.5 kiekolle)


                    Kysymys, onko porukalla kokemusta ajettavuuden osalta, miten kulkee F10 koppa 19" nastoilla? Vai pitäisikö suosiolla pienentää 18" kokoon? Ovat vain niin orvot tuon korin alla 18" vanteet vaikka mitenpäin kääntäisi, eikä hintaerokaan kumeissa NIIN mahdoton ole tuossa tuuman matkalla.

                    Kitkat nyt varmasti olisi läpihuutojuttu koosta riippumatta, mutta vähän kehnoja kokemuksia on edellisistä 5-sarjan takavedoista kitkoilla sitten kun se jää/sohjopäivä yllättää, kärry jumissa äkkiä aika naurettavassa paikassa kun sopivasti sattuu. Niin en tiedä uskaltaako lähteä kokeilemaan.

                    Onko 245/40-19" nastat ok vai silkka painajainen F10 korin kanssa?
                    Täällä oli nokian 245\40-19 kitkat viime talven ja toimivat hyvin,tosin nastoja kaipasin tässä autossa enempi kuin edellisissä E61:ssä joissa oli aina kitkat..

                    Eli saattapi olla että istutan saman kokoiset nastat alle tai sitten noille nykyisille 20" vanteille nastat :think
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • pexodus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 1577
                      • Leppävirta/Oravikoski

                      Originally posted by veku View Post
                      Täällä oli nokian 245\40-19 kitkat viime talven ja toimivat hyvin,tosin nastoja kaipasin tässä autossa enempi kuin edellisissä E61:ssä joissa oli aina kitkat..

                      Eli saattapi olla että istutan saman kokoiset nastat alle tai sitten noille nykyisille 20" vanteille nastat :think
                      Jos näin käy niin myy mulle nuo talvenajetut?
                      BMW F11 LCI 530da x-drive
                      Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                      Comment

                      • Aatti
                        Newbiemmer
                        • Sep 2015
                        • 7
                        • Helsinki

                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        ET35 jää edessä todella sisään ja ET20 tulee takana aika ulos. Laita samat ET luvut eteen ja taakse.
                        Hmm. Niin, hyvä pointti. Jotenkin mieltänyt että takana pitäisi tulla suhteessa ulommas nuo F10 kopassa, mutta nyt kun laskeskelee niin vakiot jos ovat 8.5 ET33 ja 9 ET40 niin nehän toden totta ovat samassa kohti ulkoreunaltaan jos näin voisi sanoa.

                        Mutta tuohon että ET20 tulee takana aika ulos, niin tykkään että tämänhetkiset kesävanteet istuu optimaalisella kohdalla kaaressa ja takavanne on selvästi kaaren sisällä jos päältä katsoo. Koko on 20x8.5 ET20 ja 20x10 ET30 siis.

                        Eli eikö 19x8.5 ET20 tulisi itse asiassa 9mm sisemmäksi, kuin tuo nykyinen kesävanne. Eikö? :think

                        Tämän mukaan koetin laskeskella että tuo 19x8.5 ET35 / 19x8.5 ET20 olisi lähimpänä nykyistä oleva rengastus, ja niin ettei edessä törröttäisi kiekot hölmösti ulompana kuin takana. Olenko aivan metsässä?

                        Edit: Niin huomioithan bemu2000 että ajattelin samaa leveyttä eteen ja taakse? Kun talvirenkaaksi ei viitsi mitään läskiä taakse laittaa, ajattelin 245/40-19 nastat ympäriinsä.

                        Comment

                        • mika-tre
                          Newbiemmer
                          • Sep 2015
                          • 4
                          • Tampere

                          Originally posted by Aatti View Post
                          Edit: Niin huomioithan bemu2000 että ajattelin samaa leveyttä eteen ja taakse? Kun talvirenkaaksi ei viitsi mitään läskiä taakse laittaa, ajattelin 245/40-19 nastat ympäriinsä.
                          Onko F11 rekisteriotteessa tuollaisia 2.akselin kokoja? Kun tässä F10:ssä sallitaan R19 koossa taakse vain 275 leveää, eli 275/35R19.
                          F10 520dA 2011

                          Comment

                          • jiihaa
                            BTCF Member
                            • Jul 2012
                            • 17
                            • KÖYLIÖ

                            Originally posted by jiihaa View Post
                            Terve, mulla 520da m-sport ja talvella breytonin etu 8,5 et 35 19 ja taka 9,5 et 30 , nokian 7 ja hienosti toimii, mukavammat, kuin orkkis runflat kesäkiekot 18. Nyt kesällä ympäri auton 9 et 32 20.
                            Moro,

                            Vielä tarkemmat tiedot. Kesällä ympäri auton 9 x 20 oxigin concave 18 black, ET 32. Elikkä edestä tulee nyt vanne vakiosta poiketen edestä 11mm ulommas ja takaa 12 mm. Mielestäni just sopivasti ja ajoltaan tosi hyvät.Tähän asti ollut leveämpiä vanteita takana ja aina kulunut takapyörät nopeemmin, mutta nyt mahdollistaa renkaitten kierrättämisen kulumisen tasoittamiseksi, koska gummit kaikiki 245/35/20( seuraavaksi hankin koolla 255/35 /20, täyttää paremmin vanteen). Jos vertaa auton mukana tulleisiin m-sportin 18 tuumaisiin RF -renkaisiin, niin ajoltaan jopa mukavammat. (RF -> jäykkä runko).
                            Talvella Breyton edessä 8,5 x 19 et 35 ja takana 9.5 x19 et 30 ja renkaat 245/40/19 hakkapeelitta 7:t. Ajoltaan miellyttävät. Kokeilin myöskin TSW mondello vanteita ekana talvena 8X19 et 20,jolloin vanteen puolat aiheutti lumen kertymistä sisäpinnalle ja lievää tärinää. Tuolloin et 20 toi vanteen aika reunalle ja vaikutti kyllä auton kulkuun pientä levottomuutta. BMW forumin puolella pari kuvaakin osiossa F10 Vanteet ja renkaat sivu 21.

                            Comment

                            • Aatti
                              Newbiemmer
                              • Sep 2015
                              • 7
                              • Helsinki

                              Originally posted by jiihaa View Post
                              Moro,

                              Talvella Breyton edessä 8,5 x 19 et 35 ja takana 9.5 x19 et 30 ja renkaat 245/40/19 hakkapeelitta 7:t. Ajoltaan miellyttävät.
                              Tuota en tullutkaan ajatelleeksi, että samaa rengaskokoa käyttäisi leveämmällä takavanteella. Eikö kumi veny eri näköiseksi kuin takana..? Vai ero niin pieni?

                              Omassa keississä vannevaihtoehtonaon 19x8.5 ET35 tai ET20, tai 19x9.5 ET35 tai ET20. Näistä pitäisi järkevä talvivanteistus valikoida F10iin siis.

                              Oman järkeni mukaan fiksuimmat olisivat 19x8.5 ET35 etu ja joko 19x8.5 ET20 taka, tai 19x9.5 ET35 taka. Näistä ensimmäinen takanen jää muutaman millin ulommas, kuin tuo leveämpi et35.lla. Renkaat kuitenkin olisi juuri nuo mainitut 245/40/19 ympäriinsä.

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17797
                                • Jämsä

                                Originally posted by MKV View Post
                                Vakio 19" vanne on leveydeltään 8,5" ja ET33 eli ei kai tuo ulkoreuna jää kuin 2mm sisemmäs edessä... Takana tulisi sitten 13mm ulommas.

                                Niin kun ne on aika sisällä jo vakiona, niin vielä sisempään laitettuna on jo todella sisällä

                                Ei mitään järkeä viedä etuvannetta niin sisään ja takaa tuoda melkeen kaarelle.
                                Last edited by bemu2000; 13-09-2015, 22:25.
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎