Originally posted by Tourister
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by bemu2000 View PostVanteet menee hyvin mutta renkaat on tosiaan liian matalat.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Syksy tulee ja talvirenkaiden tilailu on työlistalla. Autona F10 takaveto, ja kesärenkaina 20x8.5 ET20 / 20x10 ET30 jotka istuu kuin nenä päähän.
Vastaavasti talvivanteiksi siis tulossa varmaankin 18 tai 19" x 8.5" ja ET35 eteen, ET20 taakse. (Talvikumeilla lie turhaa pitää leveämpää takavannetta, kun ei noita kumejakaan oikein löydy enää 9.5 kiekolle)
Kysymys, onko porukalla kokemusta ajettavuuden osalta, miten kulkee F10 koppa 19" nastoilla? Vai pitäisikö suosiolla pienentää 18" kokoon? Ovat vain niin orvot tuon korin alla 18" vanteet vaikka mitenpäin kääntäisi, eikä hintaerokaan kumeissa NIIN mahdoton ole tuossa tuuman matkalla.
Kitkat nyt varmasti olisi läpihuutojuttu koosta riippumatta, mutta vähän kehnoja kokemuksia on edellisistä 5-sarjan takavedoista kitkoilla sitten kun se jää/sohjopäivä yllättää, kärry jumissa äkkiä aika naurettavassa paikassa kun sopivasti sattuu. Niin en tiedä uskaltaako lähteä kokeilemaan.
Onko 245/40-19" nastat ok vai silkka painajainen F10 korin kanssa?
Comment
-
-
Originally posted by Aatti View PostSyksy tulee ja talvirenkaiden tilailu on työlistalla. Autona F10 takaveto, ja kesärenkaina 20x8.5 ET20 / 20x10 ET30 jotka istuu kuin nenä päähän.
Vastaavasti talvivanteiksi siis tulossa varmaankin 18 tai 19" x 8.5" ja ET35 eteen, ET20 taakse. (Talvikumeilla lie turhaa pitää leveämpää takavannetta, kun ei noita kumejakaan oikein löydy enää 9.5 kiekolle)
Kysymys, onko porukalla kokemusta ajettavuuden osalta, miten kulkee F10 koppa 19" nastoilla? Vai pitäisikö suosiolla pienentää 18" kokoon? Ovat vain niin orvot tuon korin alla 18" vanteet vaikka mitenpäin kääntäisi, eikä hintaerokaan kumeissa NIIN mahdoton ole tuossa tuuman matkalla.
Kitkat nyt varmasti olisi läpihuutojuttu koosta riippumatta, mutta vähän kehnoja kokemuksia on edellisistä 5-sarjan takavedoista kitkoilla sitten kun se jää/sohjopäivä yllättää, kärry jumissa äkkiä aika naurettavassa paikassa kun sopivasti sattuu. Niin en tiedä uskaltaako lähteä kokeilemaan.
Onko 245/40-19" nastat ok vai silkka painajainen F10 korin kanssa?
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostNäin, mutta eikö pulttikokokin ole eri? Menevätkö paksut pultit reikiä suurentamatta vanteiden läpi?
On niissä sen verran välystä...
Comment
-
-
Originally posted by Aatti View PostSyksy tulee ja talvirenkaiden tilailu on työlistalla. Autona F10 takaveto, ja kesärenkaina 20x8.5 ET20 / 20x10 ET30 jotka istuu kuin nenä päähän.
Vastaavasti talvivanteiksi siis tulossa varmaankin 18 tai 19" x 8.5" ja ET35 eteen, ET20 taakse. (Talvikumeilla lie turhaa pitää leveämpää takavannetta, kun ei noita kumejakaan oikein löydy enää 9.5 kiekolle)
Kysymys, onko porukalla kokemusta ajettavuuden osalta, miten kulkee F10 koppa 19" nastoilla? Vai pitäisikö suosiolla pienentää 18" kokoon? Ovat vain niin orvot tuon korin alla 18" vanteet vaikka mitenpäin kääntäisi, eikä hintaerokaan kumeissa NIIN mahdoton ole tuossa tuuman matkalla.
Kitkat nyt varmasti olisi läpihuutojuttu koosta riippumatta, mutta vähän kehnoja kokemuksia on edellisistä 5-sarjan takavedoista kitkoilla sitten kun se jää/sohjopäivä yllättää, kärry jumissa äkkiä aika naurettavassa paikassa kun sopivasti sattuu. Niin en tiedä uskaltaako lähteä kokeilemaan.
Onko 245/40-19" nastat ok vai silkka painajainen F10 korin kanssa?
ET35 jää edessä todella sisään ja ET20 tulee takana aika ulos. Laita samat ET luvut eteen ja taakse.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostET35 jää edessä todella sisään ja ET20 tulee takana aika ulos. Laita samat ET luvut eteen ja taakse.Last edited by MKV; 12-09-2015, 22:09.
Comment
-
-
Originally posted by Aatti View PostSyksy tulee ja talvirenkaiden tilailu on työlistalla. Autona F10 takaveto, ja kesärenkaina 20x8.5 ET20 / 20x10 ET30 jotka istuu kuin nenä päähän.
Vastaavasti talvivanteiksi siis tulossa varmaankin 18 tai 19" x 8.5" ja ET35 eteen, ET20 taakse. (Talvikumeilla lie turhaa pitää leveämpää takavannetta, kun ei noita kumejakaan oikein löydy enää 9.5 kiekolle)
Kysymys, onko porukalla kokemusta ajettavuuden osalta, miten kulkee F10 koppa 19" nastoilla? Vai pitäisikö suosiolla pienentää 18" kokoon? Ovat vain niin orvot tuon korin alla 18" vanteet vaikka mitenpäin kääntäisi, eikä hintaerokaan kumeissa NIIN mahdoton ole tuossa tuuman matkalla.
Kitkat nyt varmasti olisi läpihuutojuttu koosta riippumatta, mutta vähän kehnoja kokemuksia on edellisistä 5-sarjan takavedoista kitkoilla sitten kun se jää/sohjopäivä yllättää, kärry jumissa äkkiä aika naurettavassa paikassa kun sopivasti sattuu. Niin en tiedä uskaltaako lähteä kokeilemaan.
Onko 245/40-19" nastat ok vai silkka painajainen F10 korin kanssa?
Eli saattapi olla että istutan saman kokoiset nastat alle tai sitten noille nykyisille 20" vanteille nastat :thinkF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostTäällä oli nokian 245\40-19 kitkat viime talven ja toimivat hyvin,tosin nastoja kaipasin tässä autossa enempi kuin edellisissä E61:ssä joissa oli aina kitkat..
Eli saattapi olla että istutan saman kokoiset nastat alle tai sitten noille nykyisille 20" vanteille nastat :thinkBMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostET35 jää edessä todella sisään ja ET20 tulee takana aika ulos. Laita samat ET luvut eteen ja taakse.
Mutta tuohon että ET20 tulee takana aika ulos, niin tykkään että tämänhetkiset kesävanteet istuu optimaalisella kohdalla kaaressa ja takavanne on selvästi kaaren sisällä jos päältä katsoo. Koko on 20x8.5 ET20 ja 20x10 ET30 siis.
Eli eikö 19x8.5 ET20 tulisi itse asiassa 9mm sisemmäksi, kuin tuo nykyinen kesävanne. Eikö? :think
Tämän mukaan koetin laskeskella että tuo 19x8.5 ET35 / 19x8.5 ET20 olisi lähimpänä nykyistä oleva rengastus, ja niin ettei edessä törröttäisi kiekot hölmösti ulompana kuin takana. Olenko aivan metsässä?
Edit: Niin huomioithan bemu2000 että ajattelin samaa leveyttä eteen ja taakse? Kun talvirenkaaksi ei viitsi mitään läskiä taakse laittaa, ajattelin 245/40-19 nastat ympäriinsä.
Comment
-
-
Originally posted by Aatti View PostEdit: Niin huomioithan bemu2000 että ajattelin samaa leveyttä eteen ja taakse? Kun talvirenkaaksi ei viitsi mitään läskiä taakse laittaa, ajattelin 245/40-19 nastat ympäriinsä.F10 520dA 2011
Comment
-
-
Originally posted by jiihaa View PostTerve, mulla 520da m-sport ja talvella breytonin etu 8,5 et 35 19 ja taka 9,5 et 30 , nokian 7 ja hienosti toimii, mukavammat, kuin orkkis runflat kesäkiekot 18. Nyt kesällä ympäri auton 9 et 32 20.
Vielä tarkemmat tiedot. Kesällä ympäri auton 9 x 20 oxigin concave 18 black, ET 32. Elikkä edestä tulee nyt vanne vakiosta poiketen edestä 11mm ulommas ja takaa 12 mm. Mielestäni just sopivasti ja ajoltaan tosi hyvät.Tähän asti ollut leveämpiä vanteita takana ja aina kulunut takapyörät nopeemmin, mutta nyt mahdollistaa renkaitten kierrättämisen kulumisen tasoittamiseksi, koska gummit kaikiki 245/35/20( seuraavaksi hankin koolla 255/35 /20, täyttää paremmin vanteen). Jos vertaa auton mukana tulleisiin m-sportin 18 tuumaisiin RF -renkaisiin, niin ajoltaan jopa mukavammat. (RF -> jäykkä runko).
Talvella Breyton edessä 8,5 x 19 et 35 ja takana 9.5 x19 et 30 ja renkaat 245/40/19 hakkapeelitta 7:t. Ajoltaan miellyttävät. Kokeilin myöskin TSW mondello vanteita ekana talvena 8X19 et 20,jolloin vanteen puolat aiheutti lumen kertymistä sisäpinnalle ja lievää tärinää. Tuolloin et 20 toi vanteen aika reunalle ja vaikutti kyllä auton kulkuun pientä levottomuutta. BMW forumin puolella pari kuvaakin osiossa F10 Vanteet ja renkaat sivu 21.
Comment
-
-
Originally posted by jiihaa View PostMoro,
Talvella Breyton edessä 8,5 x 19 et 35 ja takana 9.5 x19 et 30 ja renkaat 245/40/19 hakkapeelitta 7:t. Ajoltaan miellyttävät.
Omassa keississä vannevaihtoehtonaon 19x8.5 ET35 tai ET20, tai 19x9.5 ET35 tai ET20. Näistä pitäisi järkevä talvivanteistus valikoida F10iin siis.
Oman järkeni mukaan fiksuimmat olisivat 19x8.5 ET35 etu ja joko 19x8.5 ET20 taka, tai 19x9.5 ET35 taka. Näistä ensimmäinen takanen jää muutaman millin ulommas, kuin tuo leveämpi et35.lla. Renkaat kuitenkin olisi juuri nuo mainitut 245/40/19 ympäriinsä.
Comment
-
-
Originally posted by MKV View PostVakio 19" vanne on leveydeltään 8,5" ja ET33 eli ei kai tuo ulkoreuna jää kuin 2mm sisemmäs edessä... Takana tulisi sitten 13mm ulommas.
Niin kun ne on aika sisällä jo vakiona, niin vielä sisempään laitettuna on jo todella sisällä
Ei mitään järkeä viedä etuvannetta niin sisään ja takaa tuoda melkeen kaarelle.Last edited by bemu2000; 13-09-2015, 22:25.
Comment
-
Comment