Announcement

Collapse
No announcement yet.

G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jj5
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Katsopa valikko, jossa voit valita, lämmittääkö myös penkkejä ja rattia esilämmittäessä.
    hmm, en löytänyt erikseen esilämmitystä koskevaa ko. valikkoa (tai ylipäätään muitakaan säätöjä kuin esisyötettävät lähtöajat ja esilämmityksen niille) , mutta kylläkin sen missä yleisesti voi säätää noista automaattitoiminnoista ilmastointiin liittyen suhteessa ulkolämpötilaan. Siellä ei oo kuin ratin lämppäri ja penkinlämppäri tosiaan. Auto oli kyllä testerimodessa kun ei "käynnisty" latauskaapelin ollessa kiinni, mutta kai siellä samat valikot on.

    Onko jossain siis erikseen esilämmityksen asetukset?
    Last edited by jj5; 05-12-2022, 10:25.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    G31 530e & esilämmitys.

    Esilämmityksen yhteydessä menee takalasinlämpppäri päälle, josta seuraa että suolakura jähmettyy lasiin poikkeuksellisen tiukkaan kiinni, sekä takaluukkuun tulee jäätä kun lasista sulava lumi jäätyy lasin alle.

    Onko jollakulla kokemusta saako jotenkin tuon takalasinlämppärin kytkettyä pois esilämmityksestä?
    Katsopa valikko, jossa voit valita, lämmittääkö myös penkkejä ja rattia esilämmittäessä.

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    G31 530e & esilämmitys.

    Esilämmityksen yhteydessä menee takalasinlämpppäri päälle, josta seuraa että suolakura jähmettyy lasiin poikkeuksellisen tiukkaan kiinni, sekä takaluukkuun tulee jäätä kun lasista sulava lumi jäätyy lasin alle.

    Onko jollakulla kokemusta saako jotenkin tuon takalasinlämppärin kytkettyä pois esilämmityksestä?

    Leave a comment:


  • Peksu
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Weba korjattu.

    Nyt hajos sit adblue. Aktiviitankin määräsensori. Korjausarvio 2k€ töineen, ellei ole johtovika. Yks johto oli jo korjattu..

    Alkaa omistaminen maksaa.
    Omasta ex G32 meni kans tuo pönttö ja täältä tilasin uuden Klik ja sit Böntti tuon vaihto ja ajo testerillä koeajon sille ja tuli maksaan vähän yli 1k€

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Weba korjattu.

    Nyt hajos sit adblue. Aktiviitankin määräsensori. Korjausarvio 2k€ töineen, ellei ole johtovika. Yks johto oli jo korjattu..

    Alkaa omistaminen maksaa.

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Vika selvis. Webaston ohjainkortti viallinen tms vastaava.. Estää sitten taukotuuletuksennii..

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Muistelen että F sarjan dieseleissä mitä ollut ei tullut näyttöön sitä sinistäpalkkia kovemmilla pakkasilla rullatessa.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Eikö tästäkin ollut juttua että lämpötila vaikuttaa tuohon miten täyteen akku ladataan. Kovemmilla pakkasilla ladataan lähemmäksi 100%
    Näin se taitaa olla.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by peeämwee View Post
    Kun jarruenergian talteenotto päällä, ei lataa täyteen. Toimii varmasti etelä Euroopassa, mutta täällä kun kylmää, niin jarruenergiasta ei mitään hyötyä. Joku postasi joskus tänne livedataa, miten akku latautuu kun jarruenergian talteenotto päällä vs ei päällä. Huomasi aikaisemmassa f20 kesällä kun ilmastointi päällä, start stop toimi pari kertaa ja kolmansissa liikennevaloissa ei sammunut, vaikka akku oli ladattu täyteen. Piti koodata pois, mutta auto meni vaihtoon.

    P.s. Jos muistan oikein, jarruenergian talteenoton kun koodaa pois, lataa akun automaattisesti 100%.
    Eikö tästäkin ollut juttua että lämpötila vaikuttaa tuohon miten täyteen akku ladataan. Kovemmilla pakkasilla ladataan lähemmäksi 100%

    Leave a comment:


  • Mustis55
    replied
    Mites on joko digital key toimii uusilla android-puhelimilla
    ja i-drive7 yhdistelmällä?

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Saako g sarjalaisista sen koodattus kuikkaan? Mahdollisesti bimmercodella?

    Leave a comment:


  • peeämwee
    replied
    Originally posted by skt View Post
    Sait siis kuitattua isomman akun sisään?

    Böntti mielestäni mainitsi omasta F:sta ottaneen jarruenergian talteenoton pois päältä ja samalla säätänyt akun latautumaan täyteen asti.
    Kun jarruenergian talteenotto päällä, ei lataa täyteen. Toimii varmasti etelä Euroopassa, mutta täällä kun kylmää, niin jarruenergiasta ei mitään hyötyä. Joku postasi joskus tänne livedataa, miten akku latautuu kun jarruenergian talteenotto päällä vs ei päällä. Huomasi aikaisemmassa f20 kesällä kun ilmastointi päällä, start stop toimi pari kertaa ja kolmansissa liikennevaloissa ei sammunut, vaikka akku oli ladattu täyteen. Piti koodata pois, mutta auto meni vaihtoon.

    P.s. Jos muistan oikein, jarruenergian talteenoton kun koodaa pois, lataa akun automaattisesti 100%.

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Tässä vakiona 105Ah akku. Joten nakkasin samanlaisen sisään ja bimmerlinkillä koodasin vaihdon.

    Ei auttanu yhtää

    Leave a comment:


  • skt
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Njahas. Vaihdoin akun (siis sen ison 105AGM) koska webasto ja taukotuuletus ei pelannut. Valitti että piti säästää virtaa starttia varten.

    Saako näissä muuten koodattua sitä akkuvarausta isommaksi kuin 80%?
    Sait siis kuitattua isomman akun sisään?

    Böntti mielestäni mainitsi omasta F:sta ottaneen jarruenergian talteenoton pois päältä ja samalla säätänyt akun latautumaan täyteen asti.

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Njahas. Vaihdoin akun (siis sen ison 105AGM) koska webasto ja taukotuuletus ei pelannut. Valitti että piti säästää virtaa starttia varten.

    Noh.
    Eipä auttanut pätkääkään. Mistäs nyt aletaan etsimään vikaa, bitti poikittain?

    Vikakoodeja ei nyt kummosia ollut, webasta jonkun linjavian mutta pitäisihän sen taukotuuletuksen pelata, pelkät puhaltimet...

    Tyrkkäsin laturiin varuilta, mutta kun koodasin uutta akkua niin näytti 74% varausta ja ei näillä lämmöillä pitäisi olla ongelma.

    Saako näissä muuten koodattua sitä akkuvarausta isommaksi kuin 80%?

    Edit: käpistelin vähän ja katsoin livedataa. Edes tuuletusta ei voi käyttää ja akun jänö ei edes notkahda . Jotain muuta pieles. Ongelma alkoi keväällä kun tätä BMW toimesta korjailtiin ja ohjelmoitiin. Haisee bittivialta
    Last edited by Ceeray; 04-10-2022, 20:01.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎