G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • skt
    replied
    Ainakin 225xe:hen f45:seen luukun nokka on joku 6 euron varaosa. Kuluu jokatapauksessa käytössä ja vaihto parantaa sulkemisen täsmällisyyttä

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Latausluukun kansi ilmoittaa olevansa auki, vaikka kiinni

    Sigun auton latausluukku ilmoitti 6pv sitten, juuri ennen vajaan 1200km siivua, että latausluukku on auki, vaikka se oli kiinni. Ensimmäisen etapin jälkeen lämpöpuhallin & CRC auttoivat sen verran, että virheilmoitusta ei enää tullut. Kunnes nyt, oltuaan lämpimässä hallissa latauksessa ja myös ajoakun latauksessa, niin nyt sitten BLING..BLING..BLING. Välillä ehtii 1-2s kuittaamaan virheilmoituksen pois.

    Kyse lienee luukun lukitustapista. Saako sitä jotenkin korjattua / vaihdettua helposti? Ei muuten, mutta kuten koko Etelä-Suomella, uusi n. 1100km ajo odottaa viikolla 8 ja tuolla jatkuvalla Check Control -ilmoittelulla (BLING) tulee lähinnä verenpaineongelmia.

    RealOEM näytti vain tämän, ilmeisesti koko roska olisi hankittava?

    Lyhyen googlettelun jälkeen pikaohjeet: Charge Flap Not Opening (Replacement)
    Last edited by Petteri75; 06-02-2023, 19:13.

    Leave a comment:


  • alluk
    replied
    Originally posted by peLoGo? View Post
    Missä hinnoissa liikutaan jos G31 530iX:ään retrofitataan normaalista cruisesta --> adaptiiviseksi? Näitä varmaan tekee ainakin Böntti?
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Veikkaan että 3 k€ on aika lähellä, ehkä ei kannata.
    Vaikuttaako asiaan jos on jo perus Driving Assistant? Tällöin käsittääkseni ei tarvita uutta DSC:tä, vaan riittää

    - napit rattiin (täristin on jo kaistavahdin johdosta kuten kamerat tuulilasissa)
    - sivututkat eteen (taakse on jo kuolleenkulman varoittimen myötä) (n. 200eur/kpl eBay)
    - tutka etupuskuriin ja kehikko sille (n. 400e eBay + kehikko)

    Mitä muuta tarvitaan johtosarjojen lisäksi? Joku FSC-koodilo jos toinenkin?

    Leave a comment:


  • nupaha
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Mä käytän käytännössä aina Carplay-yhteyttä. Esim puhekomennot toimivat hyvin ja näytössä näkyy nopeusrajoitus ja nopeuskamerat vaikka Mapsin tai Wazen kautta. On myös kerrottu, että esim Spotifyn äänenlaatu olisi huonompi Carplayn kautta kuin auton oman Spotifyn kautta mutta tätä pääsen testaamaan vasta myöhemmin. Auton oma spotify tosn ainakin aiemmin vaati tilauksen eli ilmaisversiota ei saanut kirjautumaan. En ole tätäkään hetkeen testannut.
    Jep, lähinnä juurikin tuo Wazen toimivuus kiinnostaa näissä vm-18 -19 mallin G3x-sarjalaisissa.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by nupaha View Post
    Lisää kysymyksiä… Onko apple car vakiona G3x-sarjalaisissa? Eli miten hyvin nuo ”juttelee” Applen kanssa? …tai android-puhelimen kanssa. En oo Apple-fanaatikko, mutta nyt sattuu olemaan.
    Mä käytän käytännössä aina Carplay-yhteyttä. Esim puhekomennot toimivat hyvin ja näytössä näkyy nopeusrajoitus ja nopeuskamerat vaikka Mapsin tai Wazen kautta. On myös kerrottu, että esim Spotifyn äänenlaatu olisi huonompi Carplayn kautta kuin auton oman Spotifyn kautta mutta tätä pääsen testaamaan vasta myöhemmin. Auton oma spotify tosn ainakin aiemmin vaati tilauksen eli ilmaisversiota ei saanut kirjautumaan. En ole tätäkään hetkeen testannut.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Idrive järjestelmän tyyppi:



    No halogeenin vertaaminen g malleissa ledeihin tms melko turhaa, koska halogeeneja ei ole kyseiseen automalliin saatavilla. Kahden eri sukupolven tai mallin autojen valojen vertailu melko turhaa. Lähtökohtaisesti halogeenit ei pärjää millään tasolla xenonin tai ledin kanssa valon määrässä. Ainakaan ne halogeeni autot millä minä olen ajanut.
    Last edited by VilleP; 04-02-2023, 09:29.

    Leave a comment:


  • radiaani
    replied
    Originally posted by N54 View Post
    Näissä on yksi "valonlähde" per umpio, eli pitkä ja lyhyt tulevat saman linssin kautta. Pitkät on tästä syystä heikohkot, lähivalot luokkaa ok. Ainoat oikeasti hyvät valot näistä on nuo Adaptiiviset, niissä on kaksi "valonlähdettä" per umpio ja huimasti parempi kaukovaloteho.
    Näiden eri "valonlähteiden" speksejä (wattia, lumenia) ei varsinaisesti ole missään isommin näkynyt?

    Mitä xenoneista on lukenut, niin bixenonien kaukovaloa (taas yksi "valonlähde" per umpio) ei ole kehuttu mutta vanhan liiton E6x bixenon+H7 oli hyvä. F10 halogeeniumpioissa on H7+H7 ja omasta mielestä lähivalo kaipaisi lisää tehoa mutta kaukovalo on ihan OK. Jos xenoneista on vaihtanut ledeihin, niin ei oikein voi ottaa kantaa siihen, onko uusi parempi kuin H7.

    Onko tavallisten ledien lähivalo hyvä ja miten G30/1 keulalle saisi jonkin ledbar-kaukovalon? Esim. https://www.youtube.com/watch?v=XnNDJf5OVFI

    Leave a comment:


  • nupaha
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    Carplay saadaan helposti aktivoitua myös NBT Evoilla oleviin vehjeksiin
    Mitä tarkoittaa käytännössä NBT Evo?

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Carplay saadaan helposti aktivoitua myös NBT Evoilla oleviin vehjeksiin

    Leave a comment:


  • AC*
    replied
    Originally posted by nupaha View Post
    Lisää kysymyksiä… Onko apple car vakiona G3x-sarjalaisissa? Eli miten hyvin nuo ”juttelee” Applen kanssa? …tai android-puhelimen kanssa. En oo Apple-fanaatikko, mutta nyt sattuu olemaan.
    Idrive 7:lla varustetussa on, eli 2020 alkaen, on siis jo viimeisimmissä ennen faceliftia valmistetuissa.

    Leave a comment:


  • nupaha
    replied
    Originally posted by nupaha View Post
    Onhan noi adaptiiviset ledit tosi jees. Bemarin omista ei ole kokemusta, mutta noi Insignian full matrixit oli kans hyvät. On nämä kuitenkin taas jo eri sukupolven lamput kuin normi ledit. Esim pientareet tulee valaistua ihan eri tasolla, kin ajaa toisen perässä. Tämä on taas hyvä esim hirvivaaran takia jne
    Lisää kysymyksiä… Onko apple car vakiona G3x-sarjalaisissa? Eli miten hyvin nuo ”juttelee” Applen kanssa? …tai android-puhelimen kanssa. En oo Apple-fanaatikko, mutta nyt sattuu olemaan.

    Leave a comment:


  • Kale67
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    Minulla oli 2017 alkuvuoden prelci g12 ja siinä oli jo laser valot. Eikös lci tullut 2019
    Nyt puhutaan vitos -sarjalaisista (G30/31), jolloin laserit tuli vasta mallivuodelle 2021 (LCI). Seiska menee aina vähän edellä...

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Minulla oli 2017 alkuvuoden prelci g12 ja siinä oli jo laser valot. Eikös lci tullut 2019

    Leave a comment:


  • Tweed
    replied
    Originally posted by red devil View Post
    Morjens. Käytin auton siinä EGR takaisin kutsu kampanjassa ja sen jälkeen kulutus noussut reilun kaksi litraa. Onko muilla ollut vastaavaa? Auto siis 530da xdrive.
    Mulla nousi G11 (730d) kulutus myös tuon kamppispäivityksen myötä. Samalla lähti myös virisofta tosin, että en tiedä kumpi vai kampi tuon aiheutti.

    Leave a comment:


  • N54
    replied
    Originally posted by radiaani View Post
    Löytyykö jostain speksit, millaiset valolähteet näissä eri valaisimissa on: led, adaptive, laser? Onko erot pelkästään valon suuntauksessa vai onko valon määrässäkin eroja?

    Omaan makuun adaptiivisten valojen aktiivinen sohiminen näyttää ainakin videoilla rauhattomalta ja valot näyttävät reagoivan pienellä viiveellä vastaantulijaan (ja kohtaamiseen). Toki ajatus siitä, että pelkkien lähivalojen sijaan voi käyttää edes osittaista kaukovaloa vaikuttaa hyvältä.

    H7-aikaan oli yksinkertaista, kun tiesi, että 55W/1500lm ±10% @12V on sekä lähi- että kaukovalolle. Nelivaloilla siis yhteensä max. 6600 lm. [ja 100W-polttimot oli kielletty. Siis laittomia. Ei.]
    Pre-Lci:ssä on kolmenlaisia valoja, perusmalli, kääntyvät ja adaptiiviset. Pre-Lci autoihin ei saanut Laser valoja lainkaan, kaikki on kuitenkin Ledejä. Perusmalli ja kääntyvät on periaatteessa samat valot, kääntyvissä on vain kurvi- ja kulmavalot lisänä. Näissä on yksi "valonlähde" per umpio, eli pitkä ja lyhyt tulevat saman linssin kautta. Pitkät on tästä syystä heikohkot, lähivalot luokkaa ok. Ainoat oikeasti hyvät valot näistä on nuo Adaptiiviset, niissä on kaksi "valonlähdettä" per umpio ja huimasti parempi kaukovaloteho.

    Adaptiiviset onkin helppo erottaa ihan päältäpäin autoa katsomalla, koska umpion sisuskalut on erinäköiset kuin noissa kahdessa muussa vaihtoehdossa. Perusvalot ja kääntyvät on päällepäin melkein saman näköiset.

    Leave a comment:

Working...
X