memebuy23buy

G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peLoGo?
    replied
    Missä hinnoissa liikutaan jos G31 530iX:ään retrofitataan normaalista cruisesta --> adaptiiviseksi? Näitä varmaan tekee ainakin Böntti?

    Leave a comment:


  • nupaha
    replied
    Originally posted by TuomoA View Post
    Aina on ledit tai laserit. Xenoneita ei ole tainnut enää G3x saada. Itse katselisin adaptiivisia ledejä tai lasereita. Normi leditkin menee ihan hyvin on paremmat kuin perus xenonit, mutta valoa ei ole koskaan liikaa ja lisävalojen asennuspaikan löytyminen voi olla hankalaa jos ei suoraan puskuriin halua laittaa
    Kiitti.��
    Adaptiiviset olis ihan jees, mutta itselleni ei pakolliset. Sport-penkit 188cm kuskille on melkein se vaatimus.
    Ruotsin kruunu on siinä kurssissa, että sieltä saa noin 100tkm ajettuja ja allekkin noin 30 000€ veroineen. Taitaa noi dieselit olla Ruotsin puolellakin jäämässä vähemmistöön ja sähkö ja bensa kovasti ottamassa jalansijaa. Valikoimaa G31 dieseleissä on kohtuu hyvin ja kohtuu hyvillä varusteilla, jos vertaa ns Suomi-autoihin. Pitää odotella muutaman asian järjestymistä ja kattella lähteekö itse hakemaan vai kääntyykö jonkun ammattilaisen puoleen. Tuon kesäauton kävin hakemassa Ruotsista 2016 ja melko selkeetä toimintaahan se on, kun vain ensin myyjän kanssa saa soviteltua hinnat ja ehdot kohdilleen. Se että löytyykö sopivaa ajallista rakoa hakuun onkin eri asia…

    Leave a comment:


  • TuomoA
    replied
    Originally posted by nupaha View Post
    Kiitos näistä tiedoista.
    Onkos noissa G30/31 aina led-ajovalot? Toisissa adaptiiviset ja toisissa ei…
    Vai löytyykö joistakin xenonit? Halogeeneja ei kai sentään enää mistään.😊
    Aina on ledit tai laserit. Xenoneita ei ole tainnut enää G3x saada. Itse katselisin adaptiivisia ledejä tai lasereita. Normi leditkin menee ihan hyvin on paremmat kuin perus xenonit, mutta valoa ei ole koskaan liikaa ja lisävalojen asennuspaikan löytyminen voi olla hankalaa jos ei suoraan puskuriin halua laittaa

    Leave a comment:


  • nupaha
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Teoriassa pitäisi olla huoleton peli. Ei hirveämmin taida olla edes mitään tyyppivikoja paitsi EGR-ongelmia piisaa kuten aina ennenkin näissä. Mutta muutenhan tuo on uskomattoman taloudellinen kulutukseltaan kokoisekseen (takavetoisena varsinkin). Tosin vielä edullisemmin kokonaiskustannuksiltaan pääsee 530e:llä, joista tietty joutuu maksamaan ostettaessa vähän enemmän.

    Takavetoisen 520d:n tapauksessa kannattaa tehdä huolellinen koeajo maantiellä ja moottoritiellä. Mielellään pidempi matka, kylmällä ja lämpimällä autolla, ja kuullostella että jyriseekö voimansiirto. Itselläni ollut noita kaksi farkku-yksilöä, joista varsinkin ensimmäinen piti ikävää jyrinää 100km/h paikkeilla. Sellaista "ison subbarin" tasaista jyrinää muistuttavaa. Siihen ei välttämättä osaa kiinnittää ostokiimassa huomiota, mutta se alkaa ajan myötä nousemaan ärsyttävästi esiin. Joten tuntosarvet tuon suhteen tarkkana! Tämä ilmiö on todettu monessa vastaavassa yksilössä. Jyrinän lähde on ilmeisesti kardaani.

    Kyseessä lienee enemmän 520d takavedon ominaisuus. Ja BMW-huoltoa ei tunnu asia kiinnostavan millään tasolla jos menee sieltä kysymään.

    Täältä löytyy lisää ym. asiasta.
    Kiitos näistä tiedoista.
    Onkos noissa G30/31 aina led-ajovalot? Toisissa adaptiiviset ja toisissa ei…
    Vai löytyykö joistakin xenonit? Halogeeneja ei kai sentään enää mistään.😊

    Leave a comment:


  • juuhee
    replied
    Voi kun joku vielä keksiis ratkaisun tohon jyrinä ongelmaan... :think

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by nupaha View Post
    Moro!
    Tässä on tullut ajeltua useat vuodet työsuhdeautoilla ja nyt tarttis kattella taas pitkästä aikaa omaa autoa. E61 Bemarin aikoinaan omistaneena Bmw tietenkin kiinnostaa. Mites huolettomia kilometrejä olisi odotettavisss tuollaisella G31 520dsl 150tkm ajettuna ja siitä eteenpäin. Ymmärtääkseni nuo entiset jakopään ongelmat kai pitäisi olla jo ohi ja paremmat hilut niiden suhteen. Korjatkaa, jos olen väärässä. Mites alustan osat näissä kestää kilometrejä?
    Kaikki kokemukset tervetulleita.
    Kiitos.
    Teoriassa pitäisi olla huoleton peli. Ei hirveämmin taida olla edes mitään tyyppivikoja paitsi EGR-ongelmia piisaa kuten aina ennenkin näissä. Mutta muutenhan tuo on uskomattoman taloudellinen kulutukseltaan kokoisekseen (takavetoisena varsinkin). Tosin vielä edullisemmin kokonaiskustannuksiltaan pääsee 530e:llä, joista tietty joutuu maksamaan ostettaessa vähän enemmän.

    Takavetoisen 520d:n tapauksessa kannattaa tehdä huolellinen koeajo maantiellä ja moottoritiellä. Mielellään pidempi matka, kylmällä ja lämpimällä autolla, ja kuullostella että jyriseekö voimansiirto. Itselläni ollut noita kaksi farkku-yksilöä, joista varsinkin ensimmäinen piti ikävää jyrinää 100km/h paikkeilla. Sellaista "ison subbarin" tasaista jyrinää muistuttavaa. Siihen ei välttämättä osaa kiinnittää ostokiimassa huomiota, mutta se alkaa ajan myötä nousemaan ärsyttävästi esiin. Joten tuntosarvet tuon suhteen tarkkana! Tämä ilmiö on todettu monessa vastaavassa yksilössä. Jyrinän lähde on ilmeisesti kardaani.

    Kyseessä lienee enemmän 520d takavedon ominaisuus. Ja BMW-huoltoa ei tunnu asia kiinnostavan millään tasolla jos menee sieltä kysymään.

    Täältä löytyy lisää ym. asiasta.
    Last edited by JKK; 22-01-2023, 17:19.

    Leave a comment:


  • nupaha
    replied
    G31, 520dsl

    Moro!
    Tässä on tullut ajeltua useat vuodet työsuhdeautoilla ja nyt tarttis kattella taas pitkästä aikaa omaa autoa. E61 Bemarin aikoinaan omistaneena Bmw tietenkin kiinnostaa. Mites huolettomia kilometrejä olisi odotettavisss tuollaisella G31 520dsl 150tkm ajettuna ja siitä eteenpäin. Ymmärtääkseni nuo entiset jakopään ongelmat kai pitäisi olla jo ohi ja paremmat hilut niiden suhteen. Korjatkaa, jos olen väärässä. Mites alustan osat näissä kestää kilometrejä?
    Kaikki kokemukset tervetulleita.
    Kiitos.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Muistaakseni puhelimissakin ruukaa olemaan valinta että mitä oikeuksia kullekin bluetooth laitteelle annetaan. Eli eri autot voi käyttäytyä eri tavalla valinnoista riippuen. :think
    Juu, siellä on valinta "Laitetyyppi". Voisko se vaikuttaa asiaan?

    EDIT: siis iPhonessa BT-asetuksissa on tämä.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Kale67 View Post
    No kun molemmat puhelimet toimii VW konsernin autoissa.
    Muistaakseni puhelimissakin ruukaa olemaan valinta että mitä oikeuksia kullekin bluetooth laitteelle annetaan. Eli eri autot voi käyttäytyä eri tavalla valinnoista riippuen. :think

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by Kale67 View Post
    No kun molemmat puhelimet toimii VW konsernin autoissa.
    Oletko kysynyt tätä myös Apple-käyttäjien saitilla https://hopeinenomena.fi/?

    Leave a comment:


  • Kale67
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Oletko varma ettei puhelimessa ole joku estävä asetus päällä?
    No kun molemmat puhelimet toimii VW konsernin autoissa.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by Kale67 View Post
    Itse itselleni vastaten, vaikuttaa bugilta. Koitin siis OnePlussalla ja Samsungilla täppä päällä ja pois, eikä kumpikaan hälytä kaiuttimista. Volkkarissa molemmat toimii, eli ei ole vika kännyköissä. Toimiiko tämä kellään???
    Oletko varma ettei puhelimessa ole joku estävä asetus päällä?

    Leave a comment:


  • Jarppa63
    replied
    Originally posted by Kale67 View Post
    Itse itselleni vastaten, vaikuttaa bugilta. Koitin siis OnePlussalla ja Samsungilla täppä päällä ja pois, eikä kumpikaan hälytä kaiuttimista. Volkkarissa molemmat toimii, eli ei ole vika kännyköissä. Toimiiko tämä kellään???
    No kyllä mun iLuuri hälyyttää auton kajareista.
    Asetuksista en tähän hätään osaa sanoa mitään.
    Ja autona tuo sigun 545e

    Jarppa

    Leave a comment:


  • Kale67
    replied
    Originally posted by Kale67 View Post
    Osaako joku sanoa miten saapuvan puhelun soittoäänen saa kuulumaan auton kaiuttimesta? Kaiken järjen mukaan tuo kuvassa olevan täpän pitäisi aktivoida tämä toiminta. Kännykkä on taskussa ja puhelut menee usein ohi kun soittoääntä ei kuule. Hands-free toimii kuitenkin normaalisti sekä lähtevän puhelun soittoäänet. Idrive 7 on kysessä.
    Itse itselleni vastaten, vaikuttaa bugilta. Koitin siis OnePlussalla ja Samsungilla täppä päällä ja pois, eikä kumpikaan hälytä kaiuttimista. Volkkarissa molemmat toimii, eli ei ole vika kännyköissä. Toimiiko tämä kellään???

    Leave a comment:


  • Juize
    replied
    Originally posted by BemsuG31 View Post
    Mites tuo 80527A ratkesi?
    Aktiivitankin vaihdolla.

    Leave a comment:

Working...
X