Announcement

Collapse
No announcement yet.

G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17512
    • Turku

    Onko tämä ymmärrettävissä niin, että mitä enemmän maantieajoa, sitä enemmän ureaa kuluu?
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • Vex
      Bimmer Rookie
      • Jan 2004
      • 168
      • Kokkola / Lohtaja

      Ite ajanut nyt reilut 10tkm viime lokakuusta lähtien 520xd ja täyttömäärän kilometrit on laskenut 14 000km:iin kun lähdössä oli 15 000km. Eikös tuota ureaa kulu vasta kun moottori ahdistuu ja lämpiää tarpeeksi? Oletan että talviköröttelyt 80 km/h ei sitä ole juuri kuluttanut.

      Comment

      • JayJay-
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 625
        • jkl

        Hei, onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?

        Kuskin ovea avattaessa, oven sisältä kuuluu avattaessa "nakuna", nak, nak,nak.... eli mitä pidemmälle ovea aukaiset,sitä enemmän ääntä kuuluu..
        En ole ovea vielä availlut ja sille ei ole tehty mitään muutakaan.
        Autoton..
        ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2693
          • Tampere

          Originally posted by Laku View Post
          Onko tämä ymmärrettävissä niin, että mitä enemmän maantieajoa, sitä enemmän ureaa kuluu?
          Kun SCR-järjestelmä on saavuttanut käyttölämpötilan, sen tehtävä on alentaa pakokaasun typenoksidipitoisuutta siltä osin kuin EGR:ltä jää tekemättä. Toisin sanoen typenoksidipäästöjen alentamisesta huolehditaan EGR- ja SCR-järjestelmien yhteisvaikutuksella, ja urealiuoksen kulutus kasvaa yleensä ajonopeuden kanssa polttomoottorin typenoksidituoton suurentuessa.
          B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • _Bäri_
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2014
            • 928
            • Turku

            Tuota omat havaintoni vahvistaisivat. Omat ajot on pääsääntöisesti kaupunki/ taajamaa.

            Täytin ureatankin täyteen. Näytti rangeksi 12500km, nyt kun kävin kaupungilla nousi range 15000km. Millainen riski mulla on saada toi kusilitku menemään vanhaksi? Eikö tuo vanhetessa ns. Hartsiinnu?


            G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

            Ex:
            E61 535dA -05
            E91 320dA -06
            E53 X5 3.0dA - 03
            E39 535iA -01
            E39 520i -97
            E39 530dA - 00

            Comment

            • _Bäri_
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2014
              • 928
              • Turku

              Originally posted by JayJay- View Post
              Hei, onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?

              Kuskin ovea avattaessa, oven sisältä kuuluu avattaessa "nakuna", nak, nak,nak.... eli mitä pidemmälle ovea aukaiset,sitä enemmän ääntä kuuluu..
              En ole ovea vielä availlut ja sille ei ole tehty mitään muutakaan.
              Onko sulla saranan kuivat? Pieni rasvaus on noihin ääniin auttanut. Vai onko sulla imuovi?
              G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

              Ex:
              E61 535dA -05
              E91 320dA -06
              E53 X5 3.0dA - 03
              E39 535iA -01
              E39 520i -97
              E39 530dA - 00

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2693
                • Tampere

                Originally posted by _Bäri_ View Post
                Millainen riski mulla on saada toi kusilitku menemään vanhaksi? Eikö tuo vanhetessa ns. Hartsiinnu?
                Urealiuos säilyy vähintään 12 kk ajan käyttökelpoisena. Noin 18 kk ylittävää käyttöaikaa ei suositella, koska urea väistämättä hydrolysoituu ja siten heikentää järjestelmän toimintaa. Korkea lämpötila ja UV-sätelily nopeuttavat urean hajoamista. Pätkäajossa urealiuos voi alkaa helpommin kristallisoitua putkistoihin, mikä heikentää järjestelmän suorituskykyä. Jos tankkiin on jäänyt runsaasti vanhentunutta urealiuosta, sen voi poistaa imemällä ja korvata tuoreemmalla. Pienemmissä määrissä riittää että sekaan laittaa tuoretta tavaraa ja ajelee menemään. Tarvittaessa tankin voi myös huuhdella tislatulla vedellä, mutta kovin paljoa ajoa ei pelkällä tilsatulla vedellä voi tehdä, koska järjestelmä seuraa liuoksen ureapitoisuutta.
                B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • Shuko
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 739
                  • Forssa

                  Näytti range 6000km ja top-up 6l. Laitoin 4l lisää ja annoin käydä hetken aikaa. Näyttää 11500km ja top-up 3l.
                  G31 520d M-Sport '18
                  Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

                  Comment

                  • bmw323it
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1824
                    • N/A

                    Käytiin viikonloppuna helteessä pohjoisen reissu. Kotiin palattua huomasin että apukuskin puoleisen jalkatilan matto oli etureunasta ihan litimärkä. Samoin kardaanitunnelin posket olivat kosteat siitä keskikonsolin paikkeilta, molemmilta puolilta mutta apukuskin puolelta enemmän.

                    Olen huomannut joskus ennenkin helteillä että kardaanitunnelin kyljet kostuvat tuosta kohtaa, mutta tuolloin oli ollut penkkien tuuletus päällä. Tulkitsin että kyseessä olisi ollut kondenssi. Tällä kertaa penkkien tuuletus ei ollut käytössä, mutta ilmastointi tietysti muuten kyllä.

                    Mikähän tuon maton kasteli? Reissussa ei satanut missään vaiheessa. Autossa ei ole kattoluukkuakaan.

                    Potilas G30 530e pre-fl
                    Nyt:
                    BMW 530e (g30)
                    BMW 335i (e90)
                    BMW 323iC (e36)
                    BMW 850i (e31)
                    Golf GTE
                    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5407
                      • S:t Karins

                      Nyt menee kondessivedet väärään paikkaan?
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • bmw323it
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1824
                        • N/A

                        Originally posted by Tommix View Post
                        Nyt menee kondessivedet väärään paikkaan?
                        No ihan varmasti menee. Voiko tuo muutakaan olla kuin kondenssivettä? Mistä tuota nyt osaisi alkaa jäljittämään? Pitäisikö purkaa koko keskikonsoli?
                        Nyt:
                        BMW 530e (g30)
                        BMW 335i (e90)
                        BMW 323iC (e36)
                        BMW 850i (e31)
                        Golf GTE
                        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5407
                          • S:t Karins

                          Oliskoha jotkut letkut esim. auton alla tukossa. Vai tietääkö joku mihin nuo kondessivedet johdetaan?
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • kaitsu66
                            Bimmer Rookie
                            • May 2012
                            • 52
                            • Janakkala

                            Originally posted by Tommix View Post
                            Oliskoha jotkut letkut esim. auton alla tukossa. Vai tietääkö joku mihin nuo kondessivedet johdetaan?
                            Keskeltä keskikonsolia pitäs valua ulos.

                            Kannattaa tarkistaa että raitisilmasuodattimen vaihdossa ei toi valkonen putki oo jääny irti tai rikkoontunu .
                            G30 530e -17
                            https://www.facebook.com/roadsportA
                            https://photos.google.com/share/AF1Q...JYelRJalAxN093

                            Comment

                            • bmw323it
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1824
                              • N/A

                              Originally posted by kaitsu66 View Post

                              Keskeltä keskikonsolia pitäs valua ulos.

                              Kannattaa tarkistaa että raitisilmasuodattimen vaihdossa ei toi valkonen putki oo jääny irti tai rikkoontunu .
                              https://youtu.be/Z5_GkfXjdhY
                              Jotain semisti outoa tuossa on. Tutkin purkamalla vähän sisustaa ja kurkkimalla sinne tänne endoskoopilla. Missään muualla ei näy vettä kuin lattialla. Tuo suodatinkotelon letkukin oli paikallaan, keskikonsolin alla ei näkynyt vettä eikä evaporaattorin kotelon sisälläkään näkynyt mitään ihmeellistä. Lattiakin oli kuiva maton alta, eli päältä päin se vesi sinne tulee.

                              Muistin tuossa rassatessa että käytinhän minä sitä pesussa siellä reissussa. Ehkä vesi tulikin sisään siinä yhteydessä?

                              Vielä täytyy tutkia mitä hansikaslokeron takana tapahtuu. Huomasin että puhalluksen ollessa päällä hansikaslokeron takana puhaltaa kunnolla. Ehkä siellä on jotain irti? Ehkä pesussa vesi pääsikin sitä kautta sisään?

                              mutta mites tuo perskuleen hansikaslokero irtoaa? Löysin neljä ruuvia, joilla se Amerikan foorumin mukaan pitäisi olla kiinni, mutta vielä sitä joku muukin pitää paikallaan. Mikä? En löytänyt TIS:stäkään ohjetta koko hansikaslokeron irroitukseen.

                              Tietääkö joku miten G3x:n hansikaslokero irtoaa?
                              Nyt:
                              BMW 530e (g30)
                              BMW 335i (e90)
                              BMW 323iC (e36)
                              BMW 850i (e31)
                              Golf GTE
                              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                              Comment

                              • bmw323it
                                BTCF Member
                                • Mar 2008
                                • 1824
                                • N/A

                                Originally posted by bmw323it View Post

                                Jotain semisti outoa tuossa on. Tutkin purkamalla vähän sisustaa ja kurkkimalla sinne tänne endoskoopilla. Missään muualla ei näy vettä kuin lattialla. Tuo suodatinkotelon letkukin oli paikallaan, keskikonsolin alla ei näkynyt vettä eikä evaporaattorin kotelon sisälläkään näkynyt mitään ihmeellistä. Lattiakin oli kuiva maton alta, eli päältä päin se vesi sinne tulee.

                                Muistin tuossa rassatessa että käytinhän minä sitä pesussa siellä reissussa. Ehkä vesi tulikin sisään siinä yhteydessä?

                                Vielä täytyy tutkia mitä hansikaslokeron takana tapahtuu. Huomasin että puhalluksen ollessa päällä hansikaslokeron takana puhaltaa kunnolla. Ehkä siellä on jotain irti? Ehkä pesussa vesi pääsikin sitä kautta sisään?

                                mutta mites tuo perskuleen hansikaslokero irtoaa? Löysin neljä ruuvia, joilla se Amerikan foorumin mukaan pitäisi olla kiinni, mutta vielä sitä joku muukin pitää paikallaan. Mikä? En löytänyt TIS:stäkään ohjetta koko hansikaslokeron irroitukseen.

                                Tietääkö joku miten G3x:n hansikaslokero irtoaa?
                                Tämä taitaa jäädä arvoitukseksi. Hansikaslokeron takana kiertää ilma kun sisäkierron läppä aukeaa, eli kaiketi ihan normaalia.

                                Autolla on nyt ajeltu ilmastointi päällä vaikka kuinka paljon, mutta matto ei ole kastunut. Kokeilin myös lasketella vettä auton päälle letkulla ja painepesurilla, mutta sekään ei tuonut vettä sisälle.

                                Taitaa jäädä arvoitukseksi. Ehkä joku matkustajista kaatoi vesipullon lattialle, mutta ei tunnusta, mene ja tiedä.

                                Täytyy seurailla tilannetta. Ehkä kaikki on ok.
                                Nyt:
                                BMW 530e (g30)
                                BMW 335i (e90)
                                BMW 323iC (e36)
                                BMW 850i (e31)
                                Golf GTE
                                ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎