Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shaaka
    Bimmer Rookie
    • Dec 2013
    • 59
    • Jyväskylä

    Originally posted by Ramzez View Post
    Kyllä se sammuu, kun auto menee oikeasti lepotilaan.
    Tämän ku löytäis vielä, niin homma etenis urakalla. Vielä hanskalokeron sulakkeet käymättä läpi.

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      Originally posted by shaaka View Post
      Tämän ku löytäis vielä, niin homma etenis urakalla. Vielä hanskalokeron sulakkeet käymättä läpi.
      Selvitä nyt sitten, paljonko sähkö kuluu, kun auton pitäisi olla lepotilassa, eli paljonko sähköä kuluu, kun tuo 16 min on kulunut.

      Muistelisin joskus täällä lukeneeni hieman vastaavasta viasta, jossa vaihdekaavion ledi ei myöskään sammunut ja lopulta vian aiheuttaja taisi olla viallinen korimoduuli. Mutta tässä vaiheessa on paha vielä sanoa juuta taikka jaata, ennen kuin tiedetään, paljonko se autosi sähköä syö.

      Comment

      • shaaka
        Bimmer Rookie
        • Dec 2013
        • 59
        • Jyväskylä

        Originally posted by Ramzez View Post
        Selvitä nyt sitten, paljonko sähkö kuluu, kun auton pitäisi olla lepotilassa, eli paljonko sähköä kuluu, kun tuo 16 min on kulunut.

        Muistelisin joskus täällä lukeneeni hieman vastaavasta viasta, jossa vaihdekaavion ledi ei myöskään sammunut ja lopulta vian aiheuttaja taisi olla viallinen korimoduuli. Mutta tässä vaiheessa on paha vielä sanoa juuta taikka jaata, ennen kuin tiedetään, paljonko se autosi sähköä syö.
        Sen verran huono keli ulkona, etten tänään enään viitsi mennä sateeseen kurkkimaan. Kerkesin konepellin alle kurkata sulakerasian viereen, noita bokseja, niin pikkasen oli kosteutta pohjalla, mutta liittimissä tai missään ei ollut korroosiota tms, eli pahimmalta varmaan ollaan vältytty? Käytin siis noista 2 isoimmasta liittimet irti ja tsekkasin sekä pinnit, että liittimet.

        Täytyy huomenna valosalla käydä tarkistamassa, paljonko syö virtaa. Tuossa kaverin lainaamassa mittarissa on valittavana 40A / 400A, niin kummalla otan lukemat talteen.

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          sellaisella aseyuksella joka näyttää desimaalit.
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • JaakkoT
            Bimmer Rookie
            • Oct 2013
            • 38
            • Tornio

            Vaihteistoöljyt

            Uskaltaako e38 735iL käyttää vaihteiston täyttöproppua auki? Pääseekö sieltä öljyä pois jos käyttää auki? Niin joo ja automaattilaatikko.
            Nykyinen: E38 735iL
            Entiset:e46 320d, e39 528iA, e46 330d

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by JaakkoT View Post
              Uskaltaako e38 735iL käyttää vaihteiston täyttöproppua auki? Pääseekö sieltä öljyä pois jos käyttää auki? Niin joo ja automaattilaatikko.
              Auton pitää olla käynnissä kun avaat propun.
              vaihteiston lämpö n.40 ja kaikki vaihteet valittuina vuoron perään ennen avausta.

              Muuten valuu tavaraa pois.

              Comment

              • JaakkoT
                Bimmer Rookie
                • Oct 2013
                • 38
                • Tornio

                Tarkotatko nyt että p-r-n-d pittää käyä läpi vai tartteeko käyä vaihteet 1-5 manuaalisesti läpi? Onko vaikutusta jos auton tunkkaa toiselta laidalta ylös?
                Nykyinen: E38 735iL
                Entiset:e46 320d, e39 528iA, e46 330d

                Comment

                • JaakkoT
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2013
                  • 38
                  • Tornio

                  Ja millä tuon vaihteiston lämpötilan näkkee? Näkkeekö Obc:sta?
                  Nykyinen: E38 735iL
                  Entiset:e46 320d, e39 528iA, e46 330d

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    miksi se öljyproppu pitää avata?

                    jos kallistat autoa niin ainakaan et enää pysty nestepintaa tarkastamaan.
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • JaakkoT
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2013
                      • 38
                      • Tornio

                      Lähinnä aattelin kokkeilla että onko näillä maagisilla öljyn lisäaineilla minkäänlaista vaikutusta.
                      Nykyinen: E38 735iL
                      Entiset:e46 320d, e39 528iA, e46 330d

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by JaakkoT View Post
                        Lähinnä aattelin kokkeilla että onko näillä maagisilla öljyn lisäaineilla minkäänlaista vaikutusta.
                        Älä nyt missään nimessä mene laittamaan mitään lisäaineita laatikonöljyjen joukkoon. On hyvin todennäköistä, että aiheutat ongelmia teoreettisten hyötyjen sijasta.

                        Jos et tiedä, onko laatikon öljyjä koskaan vaihdettu ja autolla on jo kilometrejä paljon takana, niin ainoa järkevä toimintatapa on vaihtaa laatikonöljyt kokonaisuudessaan oikeaoppisella huuhtelumenetelmällä. Muussa tapauksessa öljyjä ei kannata vaihtaa ollenkaan, eikä myöskään lisätä vanhojen öljyjen joukkoon mitään lisäaineita.

                        Useimmiten laatikot hajoavat öljyn vähyyden seurauksena. Sen yleensä aiheuttaa öljyvuoto joko itse laatikossa tai öljyjäähdyttimessä ja/tai sen putkistossa. Laatikkoon liittyvät komponentit onkin hyvä käydä säännöllisesti läpi, jotta mahdolliset vuodot tulee havaittua ajoissa.

                        Toinen tapa rikkoa laatikoita on sitten tietysti ajotyyli. Jos poltat kumia tai muuten käytät laatikkoa agressiivisesti, laatikon ikä on todennäköisesti lyhyt.

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14452
                          • Oulu

                          IHKA paneelissa kenties vikaa? Näppäilee sisäkiertoa päälle ja joskus poiskin iha itsestään. Noh, paneeli on vanha rullamalli ja pikselit norona, että sen päivitän uudempaan joka tapauksessa, mutta onko joku törmänny moiseen oireeseen?
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • shaaka
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2013
                            • 59
                            • Jyväskylä

                            Tuli mieleen kysyä vielä, että eikös pihtivirtamittarilla pysty tsekkaamaan kulutuksen, siinnä missä yleismittarillakin?

                            Kävin 16min jälkeen koittamassa (valot kaikki pois pl. "P" vaihdekepin luona), niin antoi 00.62A lukemaksi, tsekkasin vielä kontin valo päällä, niin lukema oli 02.00A ja risat.

                            Eli mikäli nuo lukemat pitää paikkaansa, niin tuohan syö 620mA sen halutun 50mA:n sijaan. Toivotaan, että tällä jotain selkenee

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              Originally posted by shaaka View Post
                              Tuli mieleen kysyä vielä, että eikös pihtivirtamittarilla pysty tsekkaamaan kulutuksen, siinnä missä yleismittarillakin?

                              Kävin 16min jälkeen koittamassa (valot kaikki pois pl. "P" vaihdekepin luona), niin antoi 00.62A lukemaksi, tsekkasin vielä kontin valo päällä, niin lukema oli 02.00A ja risat.

                              Eli mikäli nuo lukemat pitää paikkaansa, niin tuohan syö 620mA sen halutun 50mA:n sijaan. Toivotaan, että tällä jotain selkenee
                              sitten jätät sen pihtivirtamittarin kiinni ja otat yksitellen sulakkeita ja kun virrankulutus putoaa niin oikea virransyöjä on löytynyt.
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              • shaaka
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2013
                                • 59
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by BeamR View Post
                                sitten jätät sen pihtivirtamittarin kiinni ja otat yksitellen sulakkeita ja kun virrankulutus putoaa niin oikea virransyöjä on löytynyt.
                                Onko hanskalokeron takana jotain tarkistettavaa, vai onko kaikki sulakkeet kontissa ja konepellin alla?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎