Originally posted by Ramzez
View Post
E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Selvitä nyt sitten, paljonko sähkö kuluu, kun auton pitäisi olla lepotilassa, eli paljonko sähköä kuluu, kun tuo 16 min on kulunut.Originally posted by shaaka View PostTämän ku löytäis vielä, niin homma etenis urakalla. Vielä hanskalokeron sulakkeet käymättä läpi.
Muistelisin joskus täällä lukeneeni hieman vastaavasta viasta, jossa vaihdekaavion ledi ei myöskään sammunut ja lopulta vian aiheuttaja taisi olla viallinen korimoduuli. Mutta tässä vaiheessa on paha vielä sanoa juuta taikka jaata, ennen kuin tiedetään, paljonko se autosi sähköä syö.
Comment
-
Sen verran huono keli ulkona, etten tänään enään viitsi mennä sateeseen kurkkimaan. Kerkesin konepellin alle kurkata sulakerasian viereen, noita bokseja, niin pikkasen oli kosteutta pohjalla, mutta liittimissä tai missään ei ollut korroosiota tms, eli pahimmalta varmaan ollaan vältytty? Käytin siis noista 2 isoimmasta liittimet irti ja tsekkasin sekä pinnit, että liittimet.Originally posted by Ramzez View PostSelvitä nyt sitten, paljonko sähkö kuluu, kun auton pitäisi olla lepotilassa, eli paljonko sähköä kuluu, kun tuo 16 min on kulunut.
Muistelisin joskus täällä lukeneeni hieman vastaavasta viasta, jossa vaihdekaavion ledi ei myöskään sammunut ja lopulta vian aiheuttaja taisi olla viallinen korimoduuli. Mutta tässä vaiheessa on paha vielä sanoa juuta taikka jaata, ennen kuin tiedetään, paljonko se autosi sähköä syö.
Täytyy huomenna valosalla käydä tarkistamassa, paljonko syö virtaa. Tuossa kaverin lainaamassa mittarissa on valittavana 40A / 400A, niin kummalla otan lukemat talteen.
Comment
-
Auton pitää olla käynnissä kun avaat propun.Originally posted by JaakkoT View PostUskaltaako e38 735iL käyttää vaihteiston täyttöproppua auki? Pääseekö sieltä öljyä pois jos käyttää auki? Niin joo ja automaattilaatikko.
vaihteiston lämpö n.40 ja kaikki vaihteet valittuina vuoron perään ennen avausta.
Muuten valuu tavaraa pois.
Comment
-
Älä nyt missään nimessä mene laittamaan mitään lisäaineita laatikonöljyjen joukkoon. On hyvin todennäköistä, että aiheutat ongelmia teoreettisten hyötyjen sijasta.Originally posted by JaakkoT View PostLähinnä aattelin kokkeilla että onko näillä maagisilla öljyn lisäaineilla minkäänlaista vaikutusta.
Jos et tiedä, onko laatikon öljyjä koskaan vaihdettu ja autolla on jo kilometrejä paljon takana, niin ainoa järkevä toimintatapa on vaihtaa laatikonöljyt kokonaisuudessaan oikeaoppisella huuhtelumenetelmällä. Muussa tapauksessa öljyjä ei kannata vaihtaa ollenkaan, eikä myöskään lisätä vanhojen öljyjen joukkoon mitään lisäaineita.
Useimmiten laatikot hajoavat öljyn vähyyden seurauksena. Sen yleensä aiheuttaa öljyvuoto joko itse laatikossa tai öljyjäähdyttimessä ja/tai sen putkistossa. Laatikkoon liittyvät komponentit onkin hyvä käydä säännöllisesti läpi, jotta mahdolliset vuodot tulee havaittua ajoissa.
Toinen tapa rikkoa laatikoita on sitten tietysti ajotyyli. Jos poltat kumia tai muuten käytät laatikkoa agressiivisesti, laatikon ikä on todennäköisesti lyhyt.
Comment
-
IHKA paneelissa kenties vikaa? Näppäilee sisäkiertoa päälle ja joskus poiskin iha itsestään. Noh, paneeli on vanha rullamalli ja pikselit norona, että sen päivitän uudempaan joka tapauksessa, mutta onko joku törmänny moiseen oireeseen?
Comment
-
Tuli mieleen kysyä vielä, että eikös pihtivirtamittarilla pysty tsekkaamaan kulutuksen, siinnä missä yleismittarillakin?
Kävin 16min jälkeen koittamassa (valot kaikki pois pl. "P" vaihdekepin luona), niin antoi 00.62A lukemaksi, tsekkasin vielä kontin valo päällä, niin lukema oli 02.00A ja risat.
Eli mikäli nuo lukemat pitää paikkaansa, niin tuohan syö 620mA sen halutun 50mA:n sijaan. Toivotaan, että tällä jotain selkenee
Comment
-
sitten jätät sen pihtivirtamittarin kiinni ja otat yksitellen sulakkeita ja kun virrankulutus putoaa niin oikea virransyöjä on löytynyt.Originally posted by shaaka View PostTuli mieleen kysyä vielä, että eikös pihtivirtamittarilla pysty tsekkaamaan kulutuksen, siinnä missä yleismittarillakin?
Kävin 16min jälkeen koittamassa (valot kaikki pois pl. "P" vaihdekepin luona), niin antoi 00.62A lukemaksi, tsekkasin vielä kontin valo päällä, niin lukema oli 02.00A ja risat.
Eli mikäli nuo lukemat pitää paikkaansa, niin tuohan syö 620mA sen halutun 50mA:n sijaan. Toivotaan, että tällä jotain selkenee
F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Comment