Originally posted by Ramzez
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by shaaka View PostTämän ku löytäis vielä, niin homma etenis urakalla. Vielä hanskalokeron sulakkeet käymättä läpi.
Muistelisin joskus täällä lukeneeni hieman vastaavasta viasta, jossa vaihdekaavion ledi ei myöskään sammunut ja lopulta vian aiheuttaja taisi olla viallinen korimoduuli. Mutta tässä vaiheessa on paha vielä sanoa juuta taikka jaata, ennen kuin tiedetään, paljonko se autosi sähköä syö.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostSelvitä nyt sitten, paljonko sähkö kuluu, kun auton pitäisi olla lepotilassa, eli paljonko sähköä kuluu, kun tuo 16 min on kulunut.
Muistelisin joskus täällä lukeneeni hieman vastaavasta viasta, jossa vaihdekaavion ledi ei myöskään sammunut ja lopulta vian aiheuttaja taisi olla viallinen korimoduuli. Mutta tässä vaiheessa on paha vielä sanoa juuta taikka jaata, ennen kuin tiedetään, paljonko se autosi sähköä syö.
Täytyy huomenna valosalla käydä tarkistamassa, paljonko syö virtaa. Tuossa kaverin lainaamassa mittarissa on valittavana 40A / 400A, niin kummalla otan lukemat talteen.
Comment
-
-
Originally posted by JaakkoT View PostUskaltaako e38 735iL käyttää vaihteiston täyttöproppua auki? Pääseekö sieltä öljyä pois jos käyttää auki? Niin joo ja automaattilaatikko.
vaihteiston lämpö n.40 ja kaikki vaihteet valittuina vuoron perään ennen avausta.
Muuten valuu tavaraa pois.
Comment
-
-
Originally posted by JaakkoT View PostLähinnä aattelin kokkeilla että onko näillä maagisilla öljyn lisäaineilla minkäänlaista vaikutusta.
Jos et tiedä, onko laatikon öljyjä koskaan vaihdettu ja autolla on jo kilometrejä paljon takana, niin ainoa järkevä toimintatapa on vaihtaa laatikonöljyt kokonaisuudessaan oikeaoppisella huuhtelumenetelmällä. Muussa tapauksessa öljyjä ei kannata vaihtaa ollenkaan, eikä myöskään lisätä vanhojen öljyjen joukkoon mitään lisäaineita.
Useimmiten laatikot hajoavat öljyn vähyyden seurauksena. Sen yleensä aiheuttaa öljyvuoto joko itse laatikossa tai öljyjäähdyttimessä ja/tai sen putkistossa. Laatikkoon liittyvät komponentit onkin hyvä käydä säännöllisesti läpi, jotta mahdolliset vuodot tulee havaittua ajoissa.
Toinen tapa rikkoa laatikoita on sitten tietysti ajotyyli. Jos poltat kumia tai muuten käytät laatikkoa agressiivisesti, laatikon ikä on todennäköisesti lyhyt.
Comment
-
-
Tuli mieleen kysyä vielä, että eikös pihtivirtamittarilla pysty tsekkaamaan kulutuksen, siinnä missä yleismittarillakin?
Kävin 16min jälkeen koittamassa (valot kaikki pois pl. "P" vaihdekepin luona), niin antoi 00.62A lukemaksi, tsekkasin vielä kontin valo päällä, niin lukema oli 02.00A ja risat.
Eli mikäli nuo lukemat pitää paikkaansa, niin tuohan syö 620mA sen halutun 50mA:n sijaan. Toivotaan, että tällä jotain selkenee
Comment
-
-
Originally posted by shaaka View PostTuli mieleen kysyä vielä, että eikös pihtivirtamittarilla pysty tsekkaamaan kulutuksen, siinnä missä yleismittarillakin?
Kävin 16min jälkeen koittamassa (valot kaikki pois pl. "P" vaihdekepin luona), niin antoi 00.62A lukemaksi, tsekkasin vielä kontin valo päällä, niin lukema oli 02.00A ja risat.
Eli mikäli nuo lukemat pitää paikkaansa, niin tuohan syö 620mA sen halutun 50mA:n sijaan. Toivotaan, että tällä jotain selkeneeF46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Comment