Originally posted by shaaka
View Post
E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Mitä se ajon aikana näytti jännitteeksi?Originally posted by shaaka View PostLaturin en usko olevan rikki, kun akun laitettua kiinni, mittaristo ilmoitti 12.2v, pienen ajelun jälkeen näytti 12.4-12.6v, eli kyllä se jonkin verran latasi tuota.
Kaivattaisiin apua ja kiitoksia etukäteen!1995 E38 740iAL
1994 E38 740iA
2004 E61 530d touring
1989 Nissan 200SX S13
1981 Datsun Sunny B310
Comment
-
OK, kiitos vihjeestä. Onko mitään riskiä purkaa nuo moottorin ojhauspurkin ja muut pois ja asentaa takaisin ?Originally posted by MetalmaN View Postitse vedin sen boksin kautta jossa on moottorin ohjaus ja muutama muu äly loota.
pohjalla on soppelisti reikäkin matkustajan jalkatilaan..
irroitat moottorin ohjauksen ja muut purkit edestä pois ja jalkatilasta irroittaa sen mustan muovin niin muistaakseni sieltä näkyi ulostulo.
Comment
-
Ongelmana on 750iL joka ei starttaa.
Virrat tulee ja kaikki sähkölaitteet toimii ok mutta starttiasennossa ei sano mitään. Ei edes solenoidi äännähdä tai valot himmene.
Akku oli tyhjä mutta nyttemmin ladattu täyteen ja samat oireet.
INPA käytössä joten huomenna saatte lisää tietoa, tämä nyt näin esitunnusteluna.
Oma arvaus on että EWS-DME on hukannut synkan? Muita ideoita?- E32 735iA - E38 750iAL -
Comment
-
edellä mainitun arvauksen lisäksi voisi vikakoodeja odotellessa ravistella hihasta lisäarvontana rikkinäisen solenoidin, hajonneen virtalukon pohjan, ja avaimesta hajonneen sirun (kuten naapurille kävi keväällä).Originally posted by Noxman View PostOngelmana on 750iL joka ei starttaa.
Virrat tulee ja kaikki sähkölaitteet toimii ok mutta starttiasennossa ei sano mitään. Ei edes solenoidi äännähdä tai valot himmene.
Akku oli tyhjä mutta nyttemmin ladattu täyteen ja samat oireet.
INPA käytössä joten huomenna saatte lisää tietoa, tämä nyt näin esitunnusteluna.
Oma arvaus on että EWS-DME on hukannut synkan? Muita ideoita?
ootko kokeillut toista avainta?
F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Onko facelift ja varustettu kahdella akulla?Originally posted by Noxman View PostOngelmana on 750iL joka ei starttaa.
Virrat tulee ja kaikki sähkölaitteet toimii ok mutta starttiasennossa ei sano mitään. Ei edes solenoidi äännähdä tai valot himmene.
Akku oli tyhjä mutta nyttemmin ladattu täyteen ja samat oireet.
INPA käytössä joten huomenna saatte lisää tietoa, tämä nyt näin esitunnusteluna.
Oma arvaus on että EWS-DME on hukannut synkan? Muita ideoita?
Comment
-
Kato edestä reaktiotangot ennenku alat vaihtaan tukivarsia.Ei maksa paljon ja helppo vaihtaa. Ja halpaa maalaria ei olekkaan.Originally posted by Tatsga View PostKesärenkaat 225 ja 255 18" M-parallerspokeilla(pilot sportit 2006 leimoilla, pintaa on vielä ku uusissa, kivikovat). Vetelee suomen teillä ku perkeleet... Pätkäajo kaupungissa todennäköisesti alustalle melko paljon rankempaa ku pitkän matkan ajaminen niin selittäis miks on tukivarret väljänä. Kilsat pitänee paikkansa koska muuten tota olis ruuvattu joka toinen vuosi ennen huoltoa/katsastusta tai vaihtoehtosesti merkkihuollossa olisivat merkanneet pienemmät kilsat ja ruuvattu ennen myyntiä(tosin katsastussetä olis saattanut puuttua tuohon viime vuonna ku leimalapussa n.65tkm). Etutukivarsien takakumit ilmeisesti kovettuneet ku 90km/h on aivan lievä täristys.
SimppaLast edited by transporter1; 31-10-2014, 22:35.
Comment
-
Eiks tossa oo avaimessa lastu? Laita starttinappula jos haluut päästä helpolla...Originally posted by Muurahainen View PostMitenkäs virtalukonpohja? Koitappa miten käy kun sen töpselin irroittaa.
SimppaLast edited by transporter1; 31-10-2014, 22:40.
Comment
-
Yleensä pitäis kyllä ladata päälle 13 volttia... Ja ampeerimittarilla kyllä yleensä katotaan lataako...Originally posted by Doni666 View PostMitä se ajon aikana näytti jännitteeksi?Last edited by transporter1; 31-10-2014, 22:45.
Comment
-
Ja virtaa ei muodostu ilman jännitettä eikä ihan joka pojan kotitarpeista löydy DC virtamittaria joka näyttäis virran 140A astiOriginally posted by transporter1 View PostYleensä pitäis kyllä ladata päälle 13 volttia... Ja ampeerimittarilla kyllä yleensä katotaan lataako...
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
ehdotat siis tukivarsien vaihtoa ennen kuin alkaa vaihtamaan tukivarsiaOriginally posted by transporter1 View PostKato edestä reaktiotangot ennenku alat vaihtaan tukivarsia.Ei maksa paljon ja helppo vaihtaa. Ja halpaa maalaria ei olekkaan.
Simppa
no miten tämä liittyy millään tavalla rikkinäiseen virtalukon pohjaan?Originally posted by transporter1 View PostEiks tossa oo avaimessa lastu? Laita starttinappula jos haluut päästä helpolla...
Simppa
ja ampeerimittarin noille arvoille saa... Vai riittäiskö että jos voltit on alle 13.5 niin eiköhän laturin päässä ole jotain häikkää.Originally posted by transporter1 View PostYleensä pitäis kyllä ladata päälle 13 volttia... Ja ampeerimittarilla kyllä yleensä katotaan lataako...F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Nämä kävi myös itsellä mielessä. Yritetty toisella avaimella myös, oireenkuvaus sama.Originally posted by BeamR View Postedellä mainitun arvauksen lisäksi voisi vikakoodeja odotellessa ravistella hihasta lisäarvontana rikkinäisen solenoidin, hajonneen virtalukon pohjan, ja avaimesta hajonneen sirun (kuten naapurille kävi keväällä).
ootko kokeillut toista avainta?
Pre-facelift(eli -96) ja yhdellä akulla.Originally posted by ihi View PostOnko facelift ja varustettu kahdella akulla?
PS. INPA:lla ei voinut synkata DME-EWS:än taulukkoa, muistanko oikein? En ole nimittäin DIS:iä saanut ikinä toimimaan kun pitäisi olla ADS-moodissa että pääsee moottorinohjaukseen kiinni.
EDIT: Noniin, nyt on käyty inpalla lukemassa. Moottorin ohjauksissa oli kummassakin yksi koodi supply voltagesta(jännite käynyt liian alhaisena), EML:ssä 3 communication error koodia ja EWS sanoi että No response from control unit, program will be stopped eli sinne ei päässyt käsiksi.
Oli näköjään taas purkanut akkua joten käyn uudestaan koittamassa kun akku on enemmän latautunut. Missä EWS:n boksi on(Vastataan itselle: Hanskalokeron takana 3/97 saakka ja siitä eteenpäin ohjauspilarin alla) ja mihin napoihin pitäisi tulla ja lähteä jännite IGNITION ON-asennossa?- E32 735iA - E38 750iAL -
Comment
-
Kerkesi pari päivää lepotila toimia ja nyt ei enään toiminut. Ei mitään käryä, mistä voisi johtua, virtalukon pohjan johto irti ja ei merkitystä, kontin sulakkeet käyty läpi yms. Täytyy huomenna käydä konepellin alta sulakkeet läpi.
Alkaa hiljalleen tippua oljenkorret, voiko tuo lukon pohja silti olla aiheuttajana, vaikka nykäsee johdon irti?
Comment
-
Ei se enään silloin ole syyllinen.Originally posted by shaaka View PostKerkesi pari päivää lepotila toimia ja nyt ei enään toiminut. Ei mitään käryä, mistä voisi johtua, virtalukon pohjan johto irti ja ei merkitystä, kontin sulakkeet käyty läpi yms. Täytyy huomenna käydä konepellin alta sulakkeet läpi.
Alkaa hiljalleen tippua oljenkorret, voiko tuo lukon pohja silti olla aiheuttajana, vaikka nykäsee johdon irti?
Comment
-
Mä lueskelin noita aikaisempia posteja, ja en nyt ymmärrä miksi mittailet akun jännitettä (Voltit) moottori sammuksissa, kun varsinainen ongelma on virrankulutus (eli ampeerit)? kennovikainen akku toimii vähän miten sattuu eikä jaksa pitää varausta kovin pitkään, vaikka heti latauksen jälkeen näyttääkin ihan ok:lta.Originally posted by shaaka View PostKerkesi pari päivää lepotila toimia ja nyt ei enään toiminut. Ei mitään käryä, mistä voisi johtua, virtalukon pohjan johto irti ja ei merkitystä, kontin sulakkeet käyty läpi yms. Täytyy huomenna käydä konepellin alta sulakkeet läpi.
Alkaa hiljalleen tippua oljenkorret, voiko tuo lukon pohja silti olla aiheuttajana, vaikka nykäsee johdon irti?
Eli:
- moottori käynnissä latausjännitteen tulee olla 13.6V tai enemmän; tällöin järjestelmä lataa ja sen puolesta ok
- moottori sammuksissa akun varaus hiipuu hissukseen, ampeerit putoaa lepokulutuksen mukaisesti alas, ja nimenomaan tuo lepokulutus pitää mitata, EI AKUN JÄNNITE.
Eli yleismittari käteen, ampeerimittaus valikosta, miinusnapa irti akusta, testeri akun miinusnavan ja auton miinuskaapelin väliin. Jos kulutus on jotain 0.0xA -luokkaa LEPOTILASSA, niin kaikki lienee ok. Jos kulutus on Ampeeriluokkaa tai vaikka 0.5A, niin silloin jokin syö sitä akkua.
Itse veikkaan, että sulla on niin hemmetin huono akku, että se ei jaksa kerätä varausta, tai vaihtoehtoisesti se ei jaksa luovuttaa varausta (ongelma ei siis ole lepovirrankulutus, vaan akun huono kunto).
Mulla kävi E38:n kanssa niin, että 2013 elokuussa ostin uuden sznajder (tms mikä perkele nyt olikaan) 110A akun seiskaan, ja keväällä se oli niin tööt, että se ei enää ottanut eikä antanut kunnolla varausta: kun sen latasi "täyteen"; niin seuraavana aamuna auto ei enää jaksanut käynnistyä.
Ratkaisu: täysin uusi laatuakku (Bosch) -> ongelma poistui.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
Comment