Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zener
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Mistäs tuohon saisi korjaussarjaa? Onko KL:n korjaussarja mistään kotoisin? :think
    Aeromotorsilta tilasin ER merkkisen sarjan ja hyvin on pelannut. Toki männät ei ollu alumiiniset...

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    parisen viikkoa sitten omasta juuri käytin molemmista satuloista sisemmät alemmat männät ulkona, putsasin ja takaisin kasaan. Ei tietysti siihen hätään ollut uusia tiivisteitä ja autolla piti olla liikkeessä seuraavana päivänä.

    Ei ole kova homma, jarrujen ilmauksen tosin vaatii mutta ei ole homma eikä mikään sekään.
    Mistäs tuohon saisi korjaussarjaa? Onko KL:n korjaussarja mistään kotoisin? :think

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Onko paha homma korjata 728 kolmekasin etujarrusatula? Vaihdoin tänään jarrulevyt eteen ja huomasin samalla että eihän siellä kuskin puolella liikkuneet sisemmät männät senttiäkään, jumissa ovat. Ei ihme että jarruttaessa puistaa
    parisen viikkoa sitten omasta juuri käytin molemmista satuloista sisemmät alemmat männät ulkona, putsasin ja takaisin kasaan. Ei tietysti siihen hätään ollut uusia tiivisteitä ja autolla piti olla liikkeessä seuraavana päivänä.

    Ei ole kova homma, jarrujen ilmauksen tosin vaatii mutta ei ole homma eikä mikään sekään.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Olisko linkkiä siihen topicciin?
    Minun e38 topicissa, mutta ei ole kovin detailed kucia.

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Hwlppo homma, kun satulat saa halkaistua. Vasta vaihdoin männät ja tiivisteet. Jotain kuvia on topicissa.
    Olisko linkkiä siihen topicciin?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Onko paha homma korjata 728 kolmekasin etujarrusatula? Vaihdoin tänään jarrulevyt eteen ja huomasin samalla että eihän siellä kuskin puolella liikkuneet sisemmät männät senttiäkään, jumissa ovat. Ei ihme että jarruttaessa puistaa
    Hwlppo homma, kun satulat saa halkaistua. Vasta vaihdoin männät ja tiivisteet. Jotain kuvia on topicissa.

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Onko paha homma korjata 728 kolmekasin etujarrusatula? Vaihdoin tänään jarrulevyt eteen ja huomasin samalla että eihän siellä kuskin puolella liikkuneet sisemmät männät senttiäkään, jumissa ovat. Ei ihme että jarruttaessa puistaa

    Leave a comment:


  • Doni666
    replied
    Niitä pyyhkijän releitä on kaksi, toinen valitsee nopeuden. Punaruskeat johdot tulee sulakkeelta F28:


    Leave a comment:


  • pope
    replied
    Apuja kaivattaisiin 740 -94 sähköjen kanssa. Konehuoneen takanurkassa apukuskin puolella DME boksin alla on kaksi violettia relettä, toinen näistä on ilmeisesti pyyhkijöille, mutta kumpi? Entäs mikä se toinen rele on? Näiden relepohjista on irti kolme ohutta johtoa. Ruskeavalkoinen, ruskeasininen ja punainenruskea. Mikähän niistä menee mihinkin?

    Toinen ongelma on toimimaton cruise, mittarin vihreä merkkivalo välähtää, mutta ei jää päälle. Voisikohan vika olla releessä? Sehän on siellä samassa paikassa vaaleanpunainen rele.

    Leave a comment:


  • Doni666
    replied

    Kappas, muistin väärin. Maadoituksella siis ohjaus.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Doni666 View Post
    Jännitteellä ohjataan, maadoitus kiinteä
    https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...valves/wMomjD8 :think

    Leave a comment:


  • Doni666
    replied
    Jännitteellä ohjataan, maadoitus kiinteä

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Enoo View Post
    Hyviä ideoita kenelläkään, 728 puhaltaa tuulilasille, jalkoihin ja taakse kuumaa/lämmintä. Eteenpäin kun pistää puhalluksen tulee kuskin puolelle viileää ja apukuskin puolelle haaleaa. Vikakoodeina antoi vesiventtiili oikea puoli ja auc sensori. Vesiventtiili vaihdettu eikä anna enää vikakoodia ja tuntuisi toimivan ja auc sensori puhisteltu, mutta siitä koodi tulee kuitenkin. Mitä pitäisi kokeilla seuraavaksi, ja liittyykö samaan asiaan että vaikka lämpötilaa vaihtaa 16-32 välillä automaatti asennolla, niin puhallus teho vaihtuu korkeintaan kahdella palkilla :think
    Mittaappa tuleeko sinne vesiventtiilin liittimen virtaa? Maadoituksella ohjataan, joten virrat päällä pitäisi tulla jatkuva.

    Leave a comment:


  • Enoo
    replied
    Hyviä ideoita kenelläkään, 728 puhaltaa tuulilasille, jalkoihin ja taakse kuumaa/lämmintä. Eteenpäin kun pistää puhalluksen tulee kuskin puolelle viileää ja apukuskin puolelle haaleaa. Vikakoodeina antoi vesiventtiili oikea puoli ja auc sensori. Vesiventtiili vaihdettu eikä anna enää vikakoodia ja tuntuisi toimivan ja auc sensori puhisteltu, mutta siitä koodi tulee kuitenkin. Mitä pitäisi kokeilla seuraavaksi, ja liittyykö samaan asiaan että vaikka lämpötilaa vaihtaa 16-32 välillä automaatti asennolla, niin puhallus teho vaihtuu korkeintaan kahdella palkilla :think

    EDIT: ja siis ongelma on että kuumaa ei tule puhalluksen laittaessa suoraan, viileää tulee aivan normaalisti
    Last edited by Enoo; 21-08-2019, 17:14.

    Leave a comment:


  • Pekkude
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Mutta noin se vaan on jos ei ole oikean sorttista puristinta.

    Noniiin, remppa saatu päätöksen. Käytin juuri tuota tekniikkaa että vartta vetää voimalla ylös ja toinen kirii klemmarin juuren. Jousen sai juuri ja juuri sen verta lyttyyn, että paketin sai kiinni. Suuri kiitos tästä neuvosta ja anteeksi epäillyni.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎