Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • okko
    replied
    mulla on ilmeisesti raitisilmaläppä ilmastoinnissa jumittunut auki/säätömoottori kuollut. Kennossa kiertää neste, mutta sisälle ei puhalla lämmintä. Menikö kojelaudan purkuhommiksi, vai pääseekö jalkatilasta käsiksi.

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by Lördagskorv View Post
    Omassa on taas tämmöstä esiintynyt:

    Avaimet virtalukkoon ja kun kääntää virrat päälle, niin tuntuu että avain menee "yliasentoon" ja kierrosviisari pomppaa jonkun verran ylöspäin.
    Tämän jälkeen jos avaimen kääntää käynnistysasentoon niin ei meinaa tapahtua mitään tai sitten tulee semmonen "akku finaalissa" käynnistys ja räpsyminen.

    Jos avaimen kääntää kerran nollille ja sitten uudestaan, niin käyttäytyy normaalisti.

    Olisikos tässä myös tuo virtalukon pohja potilaana?
    Tää on todennäköisesti lukkopatruunavika, kannattaa korjata ennenkuin alkaa pyörimään tyhjää ja on melkein mahdoton korjata. Eli joko ostat uuden patruunan merkkiliikkeen tiskiltä tai sitten korjaat vanhan lukituksen: Patruuna irti, lukkopesän kylkeen reikä, kierteet, pidätinruuvi.

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    Kävin kattomassa viikonloppuna 5 vuotta seissyttä 730i:tä. Siinä pyöri virtalukko avaimen kanssa ympyrää ja jatkuva raksutus kuulu akun luota kontista (ilmeisesti rele?) et kyllä toi sunkin virtalukkovialta kuulostaa.

    Leave a comment:


  • Lördagskorv
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Klassinen virtalukonpohjavika. Seuraavana oireena jarruvalot palaa myös ajaessa, mittaristo sekoilee ja sisävalotkin palaa kun vika päällä.
    Omassa on taas tämmöstä esiintynyt:

    Avaimet virtalukkoon ja kun kääntää virrat päälle, niin tuntuu että avain menee "yliasentoon" ja kierrosviisari pomppaa jonkun verran ylöspäin.
    Tämän jälkeen jos avaimen kääntää käynnistysasentoon niin ei meinaa tapahtua mitään tai sitten tulee semmonen "akku finaalissa" käynnistys ja räpsyminen.

    Jos avaimen kääntää kerran nollille ja sitten uudestaan, niin käyttäytyy normaalisti.

    Olisikos tässä myös tuo virtalukon pohja potilaana?

    Leave a comment:


  • sierra4x4tbo
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Klassinen virtalukonpohjavika. Seuraavana oireena jarruvalot palaa myös ajaessa, mittaristo sekoilee ja sisävalotkin palaa kun vika päällä.
    Virtalukonpohjan oon jo kerran vaihtanu.

    Korjaantu vika mittariston vaihdolla..

    -Timo

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by sierra4x4tbo View Post
    Potilaana 740 ~-95, jarruvalot syttyy kun auton sammuttaa ja ottaa avaimet virtalukosta. Käynnissä ja virrat päällä ei pala kuin poljinta painaessa.. mistäköhän lähtis vikaa etsimään?

    -Timo
    Klassinen virtalukonpohjavika. Seuraavana oireena jarruvalot palaa myös ajaessa, mittaristo sekoilee ja sisävalotkin palaa kun vika päällä.

    Leave a comment:


  • sierra4x4tbo
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Itse olen samanlaista tuosta sigun autosta yrittänyt selvittää. Itse olen melko varma, että ongelma johtuu valomoduulista. Itsellä matalat jännitteet saa tuon aikaan. Irroittamalla akun kengän sammuu. Ongelma ei esiinny silloin kun sitä ehtisi kunnolla selvittämään, niin ihan varma en ole.
    Mulla olikin syynä viallinen mittaristo.

    Tuo alkaa kosteilla keleillä prakaamaan, viisarit liikkuu miten sattuu. Tämä oli vaan uusi vika.
    Pistin nyt kutoskoneisen mittariston paikalleen..

    -Timo

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by sierra4x4tbo View Post
    Potilaana 740 ~-95, jarruvalot syttyy kun auton sammuttaa ja ottaa avaimet virtalukosta. Käynnissä ja virrat päällä ei pala kuin poljinta painaessa.. mistäköhän lähtis vikaa etsimään?

    -Timo
    Itse olen samanlaista tuosta sigun autosta yrittänyt selvittää. Itse olen melko varma, että ongelma johtuu valomoduulista. Itsellä matalat jännitteet saa tuon aikaan. Irroittamalla akun kengän sammuu. Ongelma ei esiinny silloin kun sitä ehtisi kunnolla selvittämään, niin ihan varma en ole.

    Leave a comment:


  • sierra4x4tbo
    replied
    Potilaana 740 ~-95, jarruvalot syttyy kun auton sammuttaa ja ottaa avaimet virtalukosta. Käynnissä ja virrat päällä ei pala kuin poljinta painaessa.. mistäköhän lähtis vikaa etsimään?

    -Timo

    Leave a comment:


  • Palvikr
    replied
    Itsellä tehopuhallus ei nosta sitä näytössä olevaa asetettua lämpötilaa mutta alkaa kumminkin puhaltamaan huomattavasti lämpimämpää ilmaa.

    Leave a comment:


  • okko
    replied
    Miten muilla toimii puhaltimessa oleva tuulilasin tehopuhallus.
    Kun siitä painaa, niin puhallin pyörii täysillä ja ilma menee tuulilasille, mutta lämpötila ei mene täysille, vaan noudattaa säädettyä asetusta.

    Pitäisikö lämpötilan mennä täysille.

    Leave a comment:


  • okko
    replied
    Jarrupalojen kulumisanturi

    Leave a comment:


  • Biimersson
    replied
    Punainen valo jossa huutomerkki keskellä moilottaa mittaristossa.
    Jarrunestettä on säiliössä ja kohon liikuttelu ei vaikuta valon palamiseen. Merkkaako valo myös jtn muuta kuin jarrunesteen määrää vai onko anturi vaan paskana?
    Auto 730d vm:00
    Last edited by Biimersson; 01-11-2019, 13:13.

    Leave a comment:


  • Doni666
    replied
    Originally posted by RS2 View Post
    Olen vaihtamassa Tu44. n imusarjan avarampaan vanhempaan malliin, jossa ei ole sitä putkea sarjan sisällä, joka lähtee separaattorilta. Voinko laittaa tuon vanhemman imusarjan suoraan sille käypäisellä separaattorilla paikoilleen? Mikä sen sisällä olevan putken merkitys TU44. ssä on?

    Edit:Itse itselleni vastaten: Ilmeisemmin huohotuskaasut jakautuvat tasaisemmin sylintereiden kesken, kun putki on paikoillaan. Muuta väliä tuolla putkella ei ole.

    Juuri näin. Öljy palaa tasaisemmin joka pytyssä

    Leave a comment:


  • RS2
    replied
    M62 TU44 imusarja

    Olen vaihtamassa Tu44. n imusarjan avarampaan vanhempaan malliin, jossa ei ole sitä putkea sarjan sisällä, joka lähtee separaattorilta. Voinko laittaa tuon vanhemman imusarjan suoraan sille käypäisellä separaattorilla paikoilleen? Mikä sen sisällä olevan putken merkitys TU44. ssä on?

    Edit:Itse itselleni vastaten: Ilmeisemmin huohotuskaasut jakautuvat tasaisemmin sylintereiden kesken, kun putki on paikoillaan. Muuta väliä tuolla putkella ei ole.
    Last edited by RS2; 17-10-2019, 05:10.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎