Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
mulla on ilmeisesti raitisilmaläppä ilmastoinnissa jumittunut auki/säätömoottori kuollut. Kennossa kiertää neste, mutta sisälle ei puhalla lämmintä. Menikö kojelaudan purkuhommiksi, vai pääseekö jalkatilasta käsiksi.
-
-
Originally posted by Lördagskorv View PostOmassa on taas tämmöstä esiintynyt:
Avaimet virtalukkoon ja kun kääntää virrat päälle, niin tuntuu että avain menee "yliasentoon" ja kierrosviisari pomppaa jonkun verran ylöspäin.
Tämän jälkeen jos avaimen kääntää käynnistysasentoon niin ei meinaa tapahtua mitään tai sitten tulee semmonen "akku finaalissa" käynnistys ja räpsyminen.
Jos avaimen kääntää kerran nollille ja sitten uudestaan, niin käyttäytyy normaalisti.
Olisikos tässä myös tuo virtalukon pohja potilaana?
Leave a comment:
-
-
Kävin kattomassa viikonloppuna 5 vuotta seissyttä 730i:tä. Siinä pyöri virtalukko avaimen kanssa ympyrää ja jatkuva raksutus kuulu akun luota kontista (ilmeisesti rele?) et kyllä toi sunkin virtalukkovialta kuulostaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Morkai View PostKlassinen virtalukonpohjavika. Seuraavana oireena jarruvalot palaa myös ajaessa, mittaristo sekoilee ja sisävalotkin palaa kun vika päällä.
Avaimet virtalukkoon ja kun kääntää virrat päälle, niin tuntuu että avain menee "yliasentoon" ja kierrosviisari pomppaa jonkun verran ylöspäin.
Tämän jälkeen jos avaimen kääntää käynnistysasentoon niin ei meinaa tapahtua mitään tai sitten tulee semmonen "akku finaalissa" käynnistys ja räpsyminen.
Jos avaimen kääntää kerran nollille ja sitten uudestaan, niin käyttäytyy normaalisti.
Olisikos tässä myös tuo virtalukon pohja potilaana?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Morkai View PostKlassinen virtalukonpohjavika. Seuraavana oireena jarruvalot palaa myös ajaessa, mittaristo sekoilee ja sisävalotkin palaa kun vika päällä.
Korjaantu vika mittariston vaihdolla..
-Timo
Leave a comment:
-
-
Originally posted by sierra4x4tbo View PostPotilaana 740 ~-95, jarruvalot syttyy kun auton sammuttaa ja ottaa avaimet virtalukosta. Käynnissä ja virrat päällä ei pala kuin poljinta painaessa.. mistäköhän lähtis vikaa etsimään?
-Timo
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostItse olen samanlaista tuosta sigun autosta yrittänyt selvittää. Itse olen melko varma, että ongelma johtuu valomoduulista. Itsellä matalat jännitteet saa tuon aikaan. Irroittamalla akun kengän sammuu. Ongelma ei esiinny silloin kun sitä ehtisi kunnolla selvittämään, niin ihan varma en ole.
Tuo alkaa kosteilla keleillä prakaamaan, viisarit liikkuu miten sattuu. Tämä oli vaan uusi vika.
Pistin nyt kutoskoneisen mittariston paikalleen..
-Timo
Leave a comment:
-
-
Originally posted by sierra4x4tbo View PostPotilaana 740 ~-95, jarruvalot syttyy kun auton sammuttaa ja ottaa avaimet virtalukosta. Käynnissä ja virrat päällä ei pala kuin poljinta painaessa.. mistäköhän lähtis vikaa etsimään?
-Timo
Leave a comment:
-
-
Potilaana 740 ~-95, jarruvalot syttyy kun auton sammuttaa ja ottaa avaimet virtalukosta. Käynnissä ja virrat päällä ei pala kuin poljinta painaessa.. mistäköhän lähtis vikaa etsimään?
-Timo
Leave a comment:
-
-
Itsellä tehopuhallus ei nosta sitä näytössä olevaa asetettua lämpötilaa mutta alkaa kumminkin puhaltamaan huomattavasti lämpimämpää ilmaa.
Leave a comment:
-
-
Miten muilla toimii puhaltimessa oleva tuulilasin tehopuhallus.
Kun siitä painaa, niin puhallin pyörii täysillä ja ilma menee tuulilasille, mutta lämpötila ei mene täysille, vaan noudattaa säädettyä asetusta.
Pitäisikö lämpötilan mennä täysille.
Leave a comment:
-
-
Punainen valo jossa huutomerkki keskellä moilottaa mittaristossa.
Jarrunestettä on säiliössä ja kohon liikuttelu ei vaikuta valon palamiseen. Merkkaako valo myös jtn muuta kuin jarrunesteen määrää vai onko anturi vaan paskana?
Auto 730d vm:00Last edited by Biimersson; 01-11-2019, 13:13.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by RS2 View PostOlen vaihtamassa Tu44. n imusarjan avarampaan vanhempaan malliin, jossa ei ole sitä putkea sarjan sisällä, joka lähtee separaattorilta. Voinko laittaa tuon vanhemman imusarjan suoraan sille käypäisellä separaattorilla paikoilleen? Mikä sen sisällä olevan putken merkitys TU44. ssä on?
Edit:Itse itselleni vastaten: Ilmeisemmin huohotuskaasut jakautuvat tasaisemmin sylintereiden kesken, kun putki on paikoillaan. Muuta väliä tuolla putkella ei ole.
Juuri näin. Öljy palaa tasaisemmin joka pytyssä
Leave a comment:
-
-
M62 TU44 imusarja
Olen vaihtamassa Tu44. n imusarjan avarampaan vanhempaan malliin, jossa ei ole sitä putkea sarjan sisällä, joka lähtee separaattorilta. Voinko laittaa tuon vanhemman imusarjan suoraan sille käypäisellä separaattorilla paikoilleen? Mikä sen sisällä olevan putken merkitys TU44. ssä on?
Edit:Itse itselleni vastaten: Ilmeisemmin huohotuskaasut jakautuvat tasaisemmin sylintereiden kesken, kun putki on paikoillaan. Muuta väliä tuolla putkella ei ole.Last edited by RS2; 17-10-2019, 05:10.
Leave a comment:
-
Leave a comment: