Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Pekkude View Post
    Pitänee koittaa tätä vaikka hullulle kuullostaa, että pitää kikkailla tuolla tavoin:think
    Mutta noin se vaan on jos ei ole oikean sorttista puristinta.

    Leave a comment:


  • Pekkude
    replied
    Originally posted by okko View Post
    kyllä ne todennäköisesti oikeat iskarit ovat.
    Niissä on vain tuollainen ominaisuus. Epäilen, että siellä putken sisällä on jousi, joka on vanhoissa iskareissa kuoleentunut. Nyt ei vaan muistu mieleen miten taiteilin ne paikalleen, mutta josko yön aikana palautuisi mieleen. Mitä, jos vedät varren ulos ja kiristää klemmarin sinne juureen. Jotain teippiä tms alle, jottei tule naarmuja.
    Pitänee koittaa tätä vaikka hullulle kuullostaa, että pitää kikkailla tuolla tavoin:think

    Leave a comment:


  • okko
    replied
    kyllä ne todennäköisesti oikeat iskarit ovat.
    Niissä on vain tuollainen ominaisuus. Epäilen, että siellä putken sisällä on jousi, joka on vanhoissa iskareissa kuoleentunut. Nyt ei vaan muistu mieleen miten taiteilin ne paikalleen, mutta josko yön aikana palautuisi mieleen. Mitä, jos vedät varren ulos ja kiristää klemmarin sinne juureen. Jotain teippiä tms alle, jottei tule naarmuja.

    Leave a comment:


  • Pekkude
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Se sinun vanha iskari saattaa vain olla niin loppu ettei mene enään siihen lepoasentoonsa itsekseen vaan on koko mitaltaan ulkona..
    Uudesta siis pitää vetää vartta ulospäin tai mahdollisesti painaa jousi todella littuun. En kyllä ole varma saako orginaali jousta edes niin littuun että onnistuu sillä.
    Vitutuksessa tuli pituuseroksi arvioitua liikaa, noin 40-50mm oikea ero. Jousi on puristettu kyllä niin lyttyyn että enempää ei pysty jos haluaa vielä puristimet saavan välistä pois kun paketti on nipussa. Vartta koitettu vrtää ulos väkivalloin, mutta varsi palautuu takaisin. Taitaa nämä uudet olla madallusiskarit siispä? Tuli tilattua autodocilta, ja pitivät kyllä olla ihan Bmw E38 740:een sopivat ja alkuperäisiä vastaavat. Trucktec merkkiset.
    Last edited by Pekkude; 07-08-2019, 20:39.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Pekkude View Post
    Etuiskareiden vaihto menossa. Tuli hommattua uudet iskarit ja tarkoitus olisi käyttää vanhaa jousta. Purkuvaiheessa huomasin että uuden iskarin mäntä/tanko miksi tätä kutsuisi, niin on noin 100mm lyhyempi kuin vanhassa loppuunkulutetussa iskarissa. Vanhan jousen asennus uuteen iskariin ei siis onnistu mitenkään. Uusi iskari on alkuperäinen.
    Se sinun vanha iskari saattaa vain olla niin loppu ettei mene enään siihen lepoasentoonsa itsekseen vaan on koko mitaltaan ulkona..
    Uudesta siis pitää vetää vartta ulospäin tai mahdollisesti painaa jousi todella littuun. En kyllä ole varma saako orginaali jousta edes niin littuun että onnistuu sillä.

    Leave a comment:


  • Pekkude
    replied
    Etuiskareiden vaihto menossa. Tuli hommattua uudet iskarit ja tarkoitus olisi käyttää vanhaa jousta. Purkuvaiheessa huomasin että uuden iskarin mäntä/tanko miksi tätä kutsuisi, niin on noin 100mm lyhyempi kuin vanhassa loppuunkulutetussa iskarissa. Vanhan jousen asennus uuteen iskariin ei siis onnistu mitenkään. Uusi iskari on alkuperäinen.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Pystyykö tällaiseen avaimeen teettämään suutarilla pelkän rautaosan, vai pitääkö teetättää marmorilla kokonainen?
    Pystyy teettämään, itse olen jyrsittänyt. Ei ole homma eikä mikään, jos sattuu olemaan osaava lukkoseppä. Näitä ei tosin nykyisin välttämättä ihan joka puljusta löydy.

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    Oletan että siru ja kaukosäätö on ehjät, jolloin ostat vaan uuden rungon, ja siirrät sisukset. Jos tarviit lisäavaimen niin sitten taitaa marmori olla se paikka.
    Joo, napit ja sirut kyllä toimii, mutta rautaosa on kulunut. Pitääpä kysäistä vielä mitä mieltä suutari on

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Pystyykö tällaiseen avaimeen teettämään suutarilla pelkän rautaosan, vai pitääkö teetättää marmorilla kokonainen?
    Oletan että siru ja kaukosäätö on ehjät, jolloin ostat vaan uuden rungon, ja siirrät sisukset. Jos tarviit lisäavaimen niin sitten taitaa marmori olla se paikka.

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Pystyykö tällaiseen avaimeen teettämään suutarilla pelkän rautaosan, vai pitääkö teetättää marmorilla kokonainen?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by jamih View Post
    Onkohan tampereella/lähialueilla korjaajia vai täytyykö postittaa elehuoltoon yms
    BmWiz Oy (forumilla nick böntti) korjaa noita vallan onnistuneesti siellä suunnalla.

    Leave a comment:


  • jamih
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    näillä taustatiedoilla: Isolla todennäköisyydellä.
    Onkohan tampereella/lähialueilla korjaajia vai täytyykö postittaa elehuoltoon yms

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by jamih View Post
    . Abs yksikkö?
    näillä taustatiedoilla: Isolla todennäköisyydellä.

    Leave a comment:


  • jamih
    replied
    Mikäköhän 01 seiskassa vikana kun abs, luistonesto ja jarrujen merkkivalo palaa jatkuvasti. Testeri antaa koodin takaoikeasta abs anturista ja se vaihdettu. Kaikista antureista myös tulee nopeustieto. Vikakoodia kun yrittää nollata niin se tulee sekunnissa takasin vaikkei autolla aja. Abs yksikkö?

    Leave a comment:


  • Lördagskorv
    replied
    Seiskan kanssa piti mennä leimalle, niin eiköhän sieltä tullut vikakoodia sopivasti tauluun.

    Vikakoodi
    "14 - Valve relay fault" (Ventilrelais fehler)

    Onko tuohon jotain ohjeita, että mikä voisi olla vikana?

    EDIT:
    Luistonesto toimii normaalisti, nappia painamalla saa sen pois.
    Mittaristossa herjaa "Check brake linings"
    Last edited by Lördagskorv; 19-07-2019, 06:43.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎