Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    Originally posted by peto2 View Post
    onhan se nyt ihan eri asia tehdä tuo homma m60 ja m52 koneisiin.. m52 älyttömästi yksinkertasempi tosin jos 32mm avain uupuu niin tekemättä jää molempiin
    Ei jos omistaa / käy halpahallista hakemassa halvimman mahdollisen piikkauskoneen / poravasaran. Tällä myös aukeavat kaikki ne mitä ei avaimella tahdo saada avatuksi. Normaali pitkä (ainakin 35cm) kovametalliteräkin riittää, tätä tarjotaan (ylhäältäpäin) flektin mutterin johonkin kuskinpuolella olevaan kulmaan, pieni suraus ja tiukinkin on auki tuosta vain, mutteriinkaan ei yleensä jää mitään jälkiä.

    Comment

    • VaihtoVirta
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 558
      • Kuusamo

      Originally posted by Ramzez View Post
      Pitäisi alkaa pikku hiljaa remppaamaan seiskaa ja ostinkin tänään uudet venttiilikopan tiivisteet, mutta tuli ryssittyä sen verran, etten muistanut katsoa, montako niitä pulttien väliin tulevia kumeja sinne oikein menee. Ostin 20 kappaletta niitä, että paljonko jää vajaaksi ja oletteko käyttäneet ollenkaan vanhoja kumeja, jos hyväkuntoisia?

      Moniuraremmitkin tuli ostettua, mutta jätin vielä toistaiseksi hyllylle kiristimet ja rullat, kun täytyy nyt ensiksi katsoa, missä kunnossa vanhatkin ovat. Ei viitsi vaihtamisen ilosta vaihtaa, jos kaikki on kunnossa. Sitten jos siltä näyttää, niin käyn hakemassa loputkin osat.
      Mulle kävi joskus E34:sen kanssa ihan samalla lailla. Ostin 20kpl ja jäi kahdesta vuotamaan.. Mutta helppohan nuo etummaiset oli myöhemmin vaihtaa.

      ps. kun kiristimiä vaihdat, hommaa valmiiksi Torx T50-avain. Ei löytynyt nimittäin mun pakista, eikä lauantai-iltana meinannut löytyä mistään

      Comment

      • Ramzez
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 6104
        • Jyväskylä

        Originally posted by VaihtoVirta View Post
        Mulle kävi joskus E34:sen kanssa ihan samalla lailla. Ostin 20kpl ja jäi kahdesta vuotamaan.. Mutta helppohan nuo etummaiset oli myöhemmin vaihtaa.
        No voi morjesta! Perus säkää! Jos nyt satun vielä ennen remppaa käymään KL:n lähellä, niin ostan vielä nuo puuttuvat kaksi kappaletta. Arvelin vain että jos vanhoja joutuu käyttämään, niin laittaa mahdollisuuksien mukaan vaikka tiivistesilikoonia väliin. Parempi kai pelata varman päälle ja ostaa nuo kaksi kumia.

        Comment

        • jakusa
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 515
          • Lempäälä

          Miten ovet saa lukkoon siten, että hälytin on kokonaan pois päältä? Kuljettajan oven lukkopesää kun kääntelee avaimella, ei tapahdu mitään ja takakontin pesä ei käänny. Eli kaukosäätimen varassa eletään. Jos ei muuta niin pitää käyä nappaamassa sulake irti, ei tuota jatkuvaa huutoa jaksa kuunnella...
          -after all is said and done more is said than done-


          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            Originally posted by jakusa View Post
            Miten ovet saa lukkoon siten, että hälytin on kokonaan pois päältä?
            Riippuu auton vuosimallista... Koodaamalla saa hälyyttimen sellaiseksi ettei mene päälle jos laittaa ovet lukkoon kuljettajan ovesta avaimella.
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by jakusa View Post
              Miten ovet saa lukkoon siten, että hälytin on kokonaan pois päältä? Kuljettajan oven lukkopesää kun kääntelee avaimella, ei tapahdu mitään ja takakontin pesä ei käänny. Eli kaukosäätimen varassa eletään. Jos ei muuta niin pitää käyä nappaamassa sulake irti, ei tuota jatkuvaa huutoa jaksa kuunnella...
              Kaukkarilla auto lukkoon ja perään toisen kerran lukkoon nappia. Tällöin poistuu käytöstä sisätutka sekä kallistusanturi. Jos on näistä huutanut niin auttaa.
              Tokihan vika kannattaa selvittää ja korjata jos itsekseen huutelee.
              Hälytin on integroitu korimoduuliin joten sieltä tutkimalla vikakoodeja selviää varmaankin.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • jakusa
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 515
                • Lempäälä

                Originally posted by Supa View Post
                Kaukkarilla auto lukkoon ja perään toisen kerran lukkoon nappia. Tällöin poistuu käytöstä sisätutka sekä kallistusanturi. Jos on näistä huutanut niin auttaa.
                Tokihan vika kannattaa selvittää ja korjata jos itsekseen huutelee.
                Hälytin on integroitu korimoduuliin joten sieltä tutkimalla vikakoodeja selviää varmaankin.
                Katteltiinkin jo INPA:lla mutta ei saanu yhteyttä hälyttimeen, tietenkään. Pitää yrittää uudestaan joku päivä...
                -after all is said and done more is said than done-


                Comment

                • jaiwe
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2007
                  • 328
                  • virrat

                  Originally posted by jakusa View Post
                  Miten ovet saa lukkoon siten, että hälytin on kokonaan pois päältä? Kuljettajan oven lukkopesää kun kääntelee avaimella, ei tapahdu mitään ja takakontin pesä ei käänny. Eli kaukosäätimen varassa eletään. Jos ei muuta niin pitää käyä nappaamassa sulake irti, ei tuota jatkuvaa huutoa jaksa kuunnella...
                  Edellinen omistaja myös moitti että hälytin huutelee itsestään. Ei kertaakaan ole meillä ollessa huutanut, ainakaan että olisi huomattu ja pelkästään kaukkarilla on lukkoja myös käytetty.:think
                  750 Oxfordgrun

                  __

                  Comment

                  • juho-85
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 753
                    • Pirkkala

                    Originally posted by juho-85 View Post
                    Kävin tänään vikakoodeja lukemassa jakopäärempan jälkeen ja niitähän riitti vaikka muille jakaa mutta häipyivät kyllä nollauksen jälkeen. ainoo mikä tuli takas oli ilmastoinnin flekti.
                    Sitä siinä sitten tutkailtiin ja eihän se tosiaan lähde päälle vaikka mitä tekis.

                    Onko siinä mitään muuta järkevää vaihtoehtoa kun että on flektin moottori rikki?
                    Nostellaas tätä vähän jos joku osais vastata että onko muuta vaihtoehtoa kuin tuo flektin moottori?

                    Ja voi tarjota privaan jos löytyy ehjänä kyseinen osa.
                    F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                    Tilattu i4 M50

                    Exät:
                    e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                    Comment

                    • VaihtoVirta
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 558
                      • Kuusamo

                      Originally posted by juho-85 View Post
                      Nostellaas tätä vähän jos joku osais vastata että onko muuta vaihtoehtoa kuin tuo flektin moottori?

                      Ja voi tarjota privaan jos löytyy ehjänä kyseinen osa.
                      Siinähän on tosiaan 3 nopeutta ja vastukset, jotka voi olla myös epäkunnossa. Katsoppas tuolta ohjeita vianhakuun: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/400697

                      Comment

                      • juho-85
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 753
                        • Pirkkala

                        Originally posted by VaihtoVirta View Post
                        Siinähän on tosiaan 3 nopeutta ja vastukset, jotka voi olla myös epäkunnossa. Katsoppas tuolta ohjeita vianhakuun: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/400697
                        Isot kiitokset. Oisin varmaan lähteny purkaan suoraan koko paskaa pois sieltä mutta voi olla että hyvällä säkällä pääsee paljon helpommalla.
                        F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                        Tilattu i4 M50

                        Exät:
                        e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Paitsi jos on jo uudempi PWM-flekti, sitten ei oo vastuksia... Kai niitä E38:ssakin jo löytyy. :think
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • H.Aulakoski
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2008
                            • 336
                            • Oulu

                            Onkos näihin kuninkaalisiin kulkineisiin ruukattu vaihtaa kardaanin kannattajalaakeria?

                            Mittarissa nyt 180 tkm ja tuntuu siltä, että mahdollisesti kardaanin suunnilta kuuluu jotain epämääräistä kierrosten mukaan vaihtuvaa hentoa jurinaa.

                            ps. Webasto toimii taas normaalisti resetoinnin jälkeen...
                            Last edited by H.Aulakoski; 09-03-2011, 08:19.
                            X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                            Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                            Comment

                            • Morkai
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 3197
                              • Saarijärvi

                              Originally posted by jakusa View Post
                              Katteltiinkin jo INPA:lla mutta ei saanu yhteyttä hälyttimeen, tietenkään. Pitää yrittää uudestaan joku päivä...
                              NCSexpertillä voi koodata hälyttimen pois GM-moduulista. Helpottaa elämää aikalailla.
                              sigpic
                              E23 728iA V8-projekti
                              E38 730D -projekti
                              E39 540iA -projekti
                              I01 i3 -projekti

                              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                              Comment

                              • VaihtoVirta
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 558
                                • Kuusamo

                                Originally posted by Cell View Post
                                Paitsi jos on jo uudempi PWM-flekti, sitten ei oo vastuksia... Kai niitä E38:ssakin jo löytyy. :think
                                Taitaapa tosiaan 9/98 vaihtua tuohon uudempaan flektiin, kun osanro 67328371873 "repair kit resistor" näyttää up-to 9/98, eikä repair kittiä saa faceliftiin.. Aina oppii jotain uutta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎