Ei kellään ole tietoo mistä löytäs bensatankin e38 750i -97
ois kiiree kusee alle!!!
Voi olla aika kysyttyä kamaa, kun tälläkin foorumilla on kaiketi ainakin kuutisen heppua, joilla on sama ongelma, minä itseni mukaanlukien. Vuotaako siis suoraan tankin alta, vai kyljestä? Yleensä kun tankki pettää saumasta, niin ongelman voi hetkellisesti kiertää tankkaamalla max. 40 litraa ainetta. Muistahan sitten myös korjata tankin huohotus tai kohtaat saman ongelman taas uudestaan.
Kyseessä 730d -99 ja vesiventtiili ei toimi. Venttiili on vaihdettu, mutta ei muutosta. Ei näillä keleillä haittaa vaikka puhaltaakin pelkkää kuumaa, mutta saattaa tässä vuoden mittaan rueta jossain vaiheessa jopa hikoiluttamaan Vielä sen verran, että venttiilille ei tule minkäänlaista sähköä tai mitään. Toisen jutun vielä huomasin, että kuskinpuolen sumari ei pala aina, yleensä syttyy kun antaa olla sumarien päällä n.10sec ja samalla ajoteitokone lopettaa siitä herjaamisen. Oisiko tässä kysessä juurikin se johtonippuongelma vai`? Mutta on vain eripuolella...
Voisikohan sisäilman lämpötunnistin olla rikki tai irti, jolloin automatiikka luulee, että sisälämpö on pahasti pakkasella. :think Tuleeko venttiileille sähköä edes silloin, kun lämmöt on säädetty minimiin?
Johtonippuongelma koskee kumpaakin puolta autosta. Ehkä yleisempää on vauriot oikealla puolella, mutta vasemmalla puolella on täysin samanlainen johtoteline.
eikö kukaan ole koskaan joutunut E38:n laseja fiksaamaan? :think
Ei saa vaijereita erikseen. Purkuautoista noita nostimia kannattaa kysellä. Omasta purkuautosta kaikki nostimet meni melko nopeasti, mutta eBayssä noita näyttää olevan melko hyvin.
Ei saa vaijereita erikseen. Purkuautoista noita nostimia kannattaa kysellä. Omasta purkuautosta kaikki nostimet meni melko nopeasti, mutta eBayssä noita näyttää olevan melko hyvin.
kiitoksia, tarviikin kattella miten sais järkevämmin tuleen
Voisikohan sisäilman lämpötunnistin olla rikki tai irti, jolloin automatiikka luulee, että sisälämpö on pahasti pakkasella. :think Tuleeko venttiileille sähköä edes silloin, kun lämmöt on säädetty minimiin?
Johtonippuongelma koskee kumpaakin puolta autosta. Ehkä yleisempää on vauriot oikealla puolella, mutta vasemmalla puolella on täysin samanlainen johtoteline.
Ei tule missään tilanteessa sähköä. Niin joo Inpa ilmoittaa juurikin vesiventtiileistä. Ei saa yhteyttä / johtopoikki. Tosin vanha oli rikki ja vuosi, koska vesi oli päässyt magneetti venttiileihin. Pitänee niitä johtosarjoja hieman tutkailla, jokohan sieltä vika löytyisi.
kiitoksia, tarviikin kattella miten sais järkevämmin tuleen
Juu vaijereita ei tosiaan saa erikseen eikä tunnu kellään olevan käytettyjä ehjiä pakettejakaan olevan kaupan,kun noissa tuntuu tuo olevan tyyppivika.
Vanhastakin saa toki askartelemalla toimivan,kun mittaa vanhan vaijerin vahvuuden ja hakee vaikka biltemasta tai jostain sopivan vahvuista vaijeria ja vaihtelee itse siihen uuden,moottori tosin muistaakseni kasattu niittaamalla mutta porailee niitit auki ja kasailee vaikka ruuveilla.Itselle tarvis tehdä sama operaatio,vanhan kun irrottelee ja laittaa tilalle väliaikaisesti vaikka lankunpätkän niin saa rauhassa askarrella.
E24 635csi
M-B W140
Citroen c4 coupe
H-D sportster chopper
Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta www.mpanet.fi
Juu vaijereita ei tosiaan saa erikseen eikä tunnu kellään olevan käytettyjä ehjiä pakettejakaan olevan kaupan,kun noissa tuntuu tuo olevan tyyppivika.
Vanhastakin saa toki askartelemalla toimivan,kun mittaa vanhan vaijerin vahvuuden ja hakee vaikka biltemasta tai jostain sopivan vahvuista vaijeria ja vaihtelee itse siihen uuden,moottori tosin muistaakseni kasattu niittaamalla mutta porailee niitit auki ja kasailee vaikka ruuveilla.Itselle tarvis tehdä sama operaatio,vanhan kun irrottelee ja laittaa tilalle väliaikaisesti vaikka lankunpätkän niin saa rauhassa askarrella.
hmm.. onko täs mun hakusanois jotain kirjotettu väärin kun ei yhtään tunnu löytyvän "e38 fensterheber vorn links neu" :think
hmm.. onko täs mun hakusanois jotain kirjotettu väärin kun ei yhtään tunnu löytyvän "e38 fensterheber vorn links neu" :think
Jätkä yrittää liian tarkkaa osumaa. Hae pelkällä "E38 Fensterheber", niin jo löytyy.
EDIT: Isolierverglasung tai Isolierv. tarkoittaa sitten tuplalasien mekanismia. Mekaanisesti osa on normaliin verrattuna sama, mutta moottori on tehokkaampi.
Onkohan automatti-laatikon tietäjiä? Lainaan suoraan tekstini tuosta "damned" - topicista:
"Tästä päästäänkin sitten ongelmiin. Piti kokeilla piruuttaan vielä ennen saunaan lähtöä, että toimiiko laatikko ja liikkuuko seiska eteen + taakse - ei liikkunut ei.
Kaikki asennot kelaa läpi, mutta auto ei liiku milliäkään. P-asentoon laittaessa takaisin, kuuluu kohtalaisen rankat prrrrrrrrrrrrrr - soundit.
... Edit: jos vaikka vetarin tumppi ois päättäny poistua perästä tms.. (vai miksikä niitä sanotaankaan) Selittäs varmaan sen parkkilukon kytkeytymisongelmankin (rallatuksen), kun kardaanit ja hilut pyöris vielä vaikka auto pysähdyksissä.
Lyhyesti :
Näin 2 kuukautta ylläkuvatun ongelman kohdattua minut, haluan ilmituoda kiitokset foorumille ( erityisesti Morkai priva-vastauksin & rockford tarkasta ongelman kuvauksesta ) että pääsin jäljille mistä ja miten autoani korjautan ! !
Pidempi kuvaus :
tässä copy+paste Morkaille lähettämästäni privasta joulupäivänä 25.12.2010 :
" Tässä lukenut E38 threadiä , ja tuli tuo rockford-damned E38 vaihdelaatikko ( vetari plomps ) juttu vastaan. Mulle kävi toissapäivänä just sama oire , auto ei reagoi mitenkään vaihteenvalitsimeen, ja liikkuu kaikissa asennoissa eteen/taakse eli vapaasti rullaten, ei vetoa. Lisäksi tasan sama P-asennon pärryytys kuuluu . Yhä hinauksen aikana ja jälkeenkään ei mitään vaihdelaatikko(-vika-)ilmoitusta mittaristossa, nopeuden näytti hinatessa ( ja kulutuksen :P ). Kuin hänelläkin, laatikko ei ollut oireillut aiemmin, tosin auto näki varmasti pitkästä aikaa kunnon pakkasta, tuore saksan tuonti kun on. -22 , mutta muutaman minuutin oli käynyt ennen liikkeellelähtöä, ja ekat 5-10 km mökiltä sujuivat normaalisti. Sitten loivassa ylämäessä 3-vaihteella ( M asennossa itse valittuna noin 2000 kiekkaa lasissa ) yhtäkkiä vain veto loppui, ei pamausta, ei mitään, vain kuin olisi N-päällä koko ajan. Mietin tässä kuinka tunari kyläseppä tuon vetarijutun kykenee tarkistamaan ( eli miten ? ) , etten turhaan autoa liikuta jonkin automaagispesialistipajan pihaan, ja tule ryöstetyksi vaikka uuden laatikon tms. verran .... ... u know what I mean ? Tnx. "
Morkain minua rohkaistua hyvin ohjein, kävin tapaninpäivänä auton sieltä minne se jäi tökkäisemässä liikkeelle, tökkäisemällä vetarin paikalleen
Sillä sitten muutaman päivän ajoin ennen pajalle vientiä, kerran tielle jääden, vastaavalla tavalla liikkeelle päästen.
Kohtuukustannuksin siitä siis selvisin, lue : säikähdyksellä
Onnellisesti olen sillä sittemmin vähäisiä talviajojani ajellut, kerran vielä kiitos ,
Ei tule missään tilanteessa sähköä. Niin joo Inpa ilmoittaa juurikin vesiventtiileistä. Ei saa yhteyttä / johtopoikki. Tosin vanha oli rikki ja vuosi, koska vesi oli päässyt magneetti venttiileihin. Pitänee niitä johtosarjoja hieman tutkailla, jokohan sieltä vika löytyisi.
Onko sulake 7 ehjä?
Venttiilit toimivat siten, että 1 -nastaan tulee sulakkeelta jännite ja 2- ja 3- nastan maadoitusta ohjaa AC-paneeli.
Venttiileiltä maadoitusjohdot menevät keskikonsoliin AC-paneelin taakse siniseen X610 -liittimeen. Sinisessä liittimessä vasemman venttiilin johto on pin 20 ja oikean pin 21.
Ei muuta kuin mittailemaan onko johdoissa katkoksia.
Onko sulake 7 ehjä?
Venttiilit toimivat siten, että 1 -nastaan tulee sulakkeelta jännite ja 2- ja 3- nastan maadoitusta ohjaa AC-paneeli.
Venttiileiltä maadoitusjohdot menevät keskikonsoliin AC-paneelin taakse siniseen X610 -liittimeen. Sinisessä liittimessä vasemman venttiilin johto on pin 20 ja oikean pin 21.
Ei muuta kuin mittailemaan onko johdoissa katkoksia.
Mistä ihmeestä te tuommoista tietoa revitte? Tuntuu jo tyhmältä kysyä, mutta kysytään nyt kuiteskin. Miten se paneeli lähtee siitä irti? En ole kyllä etes vielä kokeillutkaan, muttei tarvitsisi rueta keksimään ruutia uudestaan
Comment