Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Omanni
    Newbiemmer
    • Jan 2011
    • 3
    • Vantaa

    hei!

    Ei kellään ole tietoo mistä löytäs bensatankin e38 750i -97
    ois kiiree kusee alle!!!

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      Originally posted by Omanni View Post
      Ei kellään ole tietoo mistä löytäs bensatankin e38 750i -97
      ois kiiree kusee alle!!!
      Voi olla aika kysyttyä kamaa, kun tälläkin foorumilla on kaiketi ainakin kuutisen heppua, joilla on sama ongelma, minä itseni mukaanlukien. Vuotaako siis suoraan tankin alta, vai kyljestä? Yleensä kun tankki pettää saumasta, niin ongelman voi hetkellisesti kiertää tankkaamalla max. 40 litraa ainetta. Muistahan sitten myös korjata tankin huohotus tai kohtaat saman ongelman taas uudestaan.

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8258
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by peto2 View Post
        mulla on kuskinlasista vaijeri poikki tms.. lasi ei liiku mutta moottori surisee. kattelin tos että tän mukaan pitäs vaihtaa koko paketti http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...chanism_front/

        vai saako tohon jostain noita vaijereita erikseen? :think
        eikö kukaan ole koskaan joutunut E38:n laseja fiksaamaan? :think
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Sie7ben
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 68
          • Itä-Helsinki

          Originally posted by peto2 View Post
          eikö kukaan ole koskaan joutunut E38:n laseja fiksaamaan? :think
          Mä ostin iibeistä koko härvelin moottoreineen(80€). Vaijeri oli rispaantunut, eikä mahtunu ohjureista läpi...
          Nyt: 740iA -99
          ex:740iA -94 E38
          ex: 730i -90 E32
          ex: 728i -83 E23

          sigpic

          Comment

          • kaol
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 5007
            • Ilmajoki

            Originally posted by |parsakaali| View Post
            Kyseessä 730d -99 ja vesiventtiili ei toimi. Venttiili on vaihdettu, mutta ei muutosta. Ei näillä keleillä haittaa vaikka puhaltaakin pelkkää kuumaa, mutta saattaa tässä vuoden mittaan rueta jossain vaiheessa jopa hikoiluttamaan Vielä sen verran, että venttiilille ei tule minkäänlaista sähköä tai mitään. Toisen jutun vielä huomasin, että kuskinpuolen sumari ei pala aina, yleensä syttyy kun antaa olla sumarien päällä n.10sec ja samalla ajoteitokone lopettaa siitä herjaamisen. Oisiko tässä kysessä juurikin se johtonippuongelma vai`? Mutta on vain eripuolella...
            Voisikohan sisäilman lämpötunnistin olla rikki tai irti, jolloin automatiikka luulee, että sisälämpö on pahasti pakkasella. :think Tuleeko venttiileille sähköä edes silloin, kun lämmöt on säädetty minimiin?

            Johtonippuongelma koskee kumpaakin puolta autosta. Ehkä yleisempää on vauriot oikealla puolella, mutta vasemmalla puolella on täysin samanlainen johtoteline.

            Originally posted by peto2 View Post
            eikö kukaan ole koskaan joutunut E38:n laseja fiksaamaan? :think
            Ei saa vaijereita erikseen. Purkuautoista noita nostimia kannattaa kysellä. Omasta purkuautosta kaikki nostimet meni melko nopeasti, mutta eBayssä noita näyttää olevan melko hyvin.
            Kokeilemalla se selviää...

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8258
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by Sie7ben View Post
              Mä ostin iibeistä koko härvelin moottoreineen(80€). Vaijeri oli rispaantunut, eikä mahtunu ohjureista läpi...
              Originally posted by kaol View Post
              Ei saa vaijereita erikseen. Purkuautoista noita nostimia kannattaa kysellä. Omasta purkuautosta kaikki nostimet meni melko nopeasti, mutta eBayssä noita näyttää olevan melko hyvin.
              kiitoksia, tarviikin kattella miten sais järkevämmin tuleen
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • |parsakaali|
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 997

                Originally posted by kaol View Post
                Voisikohan sisäilman lämpötunnistin olla rikki tai irti, jolloin automatiikka luulee, että sisälämpö on pahasti pakkasella. :think Tuleeko venttiileille sähköä edes silloin, kun lämmöt on säädetty minimiin?

                Johtonippuongelma koskee kumpaakin puolta autosta. Ehkä yleisempää on vauriot oikealla puolella, mutta vasemmalla puolella on täysin samanlainen johtoteline.
                Ei tule missään tilanteessa sähköä. Niin joo Inpa ilmoittaa juurikin vesiventtiileistä. Ei saa yhteyttä / johtopoikki. Tosin vanha oli rikki ja vuosi, koska vesi oli päässyt magneetti venttiileihin. Pitänee niitä johtosarjoja hieman tutkailla, jokohan sieltä vika löytyisi.

                Comment

                • MasaTDS
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1606
                  • Tampere

                  Originally posted by peto2 View Post
                  kiitoksia, tarviikin kattella miten sais järkevämmin tuleen
                  Juu vaijereita ei tosiaan saa erikseen eikä tunnu kellään olevan käytettyjä ehjiä pakettejakaan olevan kaupan,kun noissa tuntuu tuo olevan tyyppivika.
                  Vanhastakin saa toki askartelemalla toimivan,kun mittaa vanhan vaijerin vahvuuden ja hakee vaikka biltemasta tai jostain sopivan vahvuista vaijeria ja vaihtelee itse siihen uuden,moottori tosin muistaakseni kasattu niittaamalla mutta porailee niitit auki ja kasailee vaikka ruuveilla.Itselle tarvis tehdä sama operaatio,vanhan kun irrottelee ja laittaa tilalle väliaikaisesti vaikka lankunpätkän niin saa rauhassa askarrella.
                  E24 635csi
                  M-B W140
                  Citroen c4 coupe
                  H-D sportster chopper

                  Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                  Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                  Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                  www.mpanet.fi

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8258
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by MasaTDS View Post
                    Juu vaijereita ei tosiaan saa erikseen eikä tunnu kellään olevan käytettyjä ehjiä pakettejakaan olevan kaupan,kun noissa tuntuu tuo olevan tyyppivika.
                    Vanhastakin saa toki askartelemalla toimivan,kun mittaa vanhan vaijerin vahvuuden ja hakee vaikka biltemasta tai jostain sopivan vahvuista vaijeria ja vaihtelee itse siihen uuden,moottori tosin muistaakseni kasattu niittaamalla mutta porailee niitit auki ja kasailee vaikka ruuveilla.Itselle tarvis tehdä sama operaatio,vanhan kun irrottelee ja laittaa tilalle väliaikaisesti vaikka lankunpätkän niin saa rauhassa askarrella.
                    hmm.. onko täs mun hakusanois jotain kirjotettu väärin kun ei yhtään tunnu löytyvän "e38 fensterheber vorn links neu" :think
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      Originally posted by peto2 View Post
                      hmm.. onko täs mun hakusanois jotain kirjotettu väärin kun ei yhtään tunnu löytyvän "e38 fensterheber vorn links neu" :think
                      Jätkä yrittää liian tarkkaa osumaa. Hae pelkällä "E38 Fensterheber", niin jo löytyy.

                      EDIT: Isolierverglasung tai Isolierv. tarkoittaa sitten tuplalasien mekanismia. Mekaanisesti osa on normaliin verrattuna sama, mutta moottori on tehokkaampi.
                      Last edited by kaol; 25-02-2011, 21:19.
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8258
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by kaol View Post
                        Jätkä yrittää liian tarkkaa osumaa. Hae pelkällä "E38 Fensterheber", niin jo löytyy.
                        noku nyt mä tiiän mitä tarviin
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • pelti kiinni
                          Bimmer Rookie
                          • May 2003
                          • 72

                          Kiitokseni tämän threadin minulle antamasta avusta

                          Originally posted by Rockford View Post
                          Onkohan automatti-laatikon tietäjiä? Lainaan suoraan tekstini tuosta "damned" - topicista:
                          "Tästä päästäänkin sitten ongelmiin. Piti kokeilla piruuttaan vielä ennen saunaan lähtöä, että toimiiko laatikko ja liikkuuko seiska eteen + taakse - ei liikkunut ei.
                          Kaikki asennot kelaa läpi, mutta auto ei liiku milliäkään. P-asentoon laittaessa takaisin, kuuluu kohtalaisen rankat prrrrrrrrrrrrrr - soundit.
                          Originally posted by Morkai View Post
                          ... Edit: jos vaikka vetarin tumppi ois päättäny poistua perästä tms.. (vai miksikä niitä sanotaankaan) Selittäs varmaan sen parkkilukon kytkeytymisongelmankin (rallatuksen), kun kardaanit ja hilut pyöris vielä vaikka auto pysähdyksissä.

                          Lyhyesti :

                          Näin 2 kuukautta ylläkuvatun ongelman kohdattua minut, haluan ilmituoda kiitokset foorumille ( erityisesti Morkai priva-vastauksin & rockford tarkasta ongelman kuvauksesta ) että pääsin jäljille mistä ja miten autoani korjautan ! !

                          Pidempi kuvaus :

                          tässä copy+paste Morkaille lähettämästäni privasta joulupäivänä 25.12.2010 :

                          " Tässä lukenut E38 threadiä ,
                          ja tuli tuo rockford-damned E38 vaihdelaatikko ( vetari plomps ) juttu vastaan.
                          Mulle kävi toissapäivänä just sama oire ,
                          auto ei reagoi mitenkään vaihteenvalitsimeen,
                          ja liikkuu kaikissa asennoissa eteen/taakse eli vapaasti rullaten, ei vetoa. Lisäksi tasan sama P-asennon pärryytys kuuluu .
                          Yhä hinauksen aikana ja jälkeenkään ei mitään vaihdelaatikko(-vika-)ilmoitusta mittaristossa, nopeuden näytti hinatessa ( ja kulutuksen :P ).
                          Kuin hänelläkin, laatikko ei ollut oireillut aiemmin, tosin auto näki varmasti pitkästä aikaa kunnon pakkasta, tuore saksan tuonti kun on.
                          -22 , mutta muutaman minuutin oli käynyt ennen liikkeellelähtöä, ja ekat 5-10 km mökiltä sujuivat normaalisti. Sitten loivassa ylämäessä 3-vaihteella ( M asennossa itse valittuna noin 2000 kiekkaa lasissa ) yhtäkkiä vain veto loppui, ei pamausta, ei mitään, vain kuin olisi N-päällä koko ajan.
                          Mietin tässä kuinka tunari kyläseppä tuon vetarijutun kykenee tarkistamaan ( eli miten ? ) , etten turhaan autoa liikuta jonkin automaagispesialistipajan pihaan, ja tule ryöstetyksi vaikka uuden laatikon tms. verran .... ... u know what I mean ? Tnx. "

                          Morkain minua rohkaistua hyvin ohjein, kävin tapaninpäivänä auton sieltä minne se jäi tökkäisemässä liikkeelle, tökkäisemällä vetarin paikalleen

                          Sillä sitten muutaman päivän ajoin ennen pajalle vientiä, kerran tielle jääden, vastaavalla tavalla liikkeelle päästen.

                          Kohtuukustannuksin siitä siis selvisin, lue : säikähdyksellä

                          Onnellisesti olen sillä sittemmin vähäisiä talviajojani ajellut, kerran vielä kiitos ,

                          ja Freude am Fahren allen wünscht "pelti kiinni"

                          Comment

                          • kaol
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 5007
                            • Ilmajoki

                            Originally posted by |parsakaali| View Post
                            Ei tule missään tilanteessa sähköä. Niin joo Inpa ilmoittaa juurikin vesiventtiileistä. Ei saa yhteyttä / johtopoikki. Tosin vanha oli rikki ja vuosi, koska vesi oli päässyt magneetti venttiileihin. Pitänee niitä johtosarjoja hieman tutkailla, jokohan sieltä vika löytyisi.
                            Onko sulake 7 ehjä?
                            Venttiilit toimivat siten, että 1 -nastaan tulee sulakkeelta jännite ja 2- ja 3- nastan maadoitusta ohjaa AC-paneeli.
                            Venttiileiltä maadoitusjohdot menevät keskikonsoliin AC-paneelin taakse siniseen X610 -liittimeen. Sinisessä liittimessä vasemman venttiilin johto on pin 20 ja oikean pin 21.

                            Ei muuta kuin mittailemaan onko johdoissa katkoksia.
                            Kokeilemalla se selviää...

                            Comment

                            • Jukkis30
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 377
                              • Oulu

                              Mitkä ne ois sit parhaat koot ton levysille vanteille siebeniin??

                              Comment

                              • |parsakaali|
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2005
                                • 997

                                Originally posted by kaol View Post
                                Onko sulake 7 ehjä?
                                Venttiilit toimivat siten, että 1 -nastaan tulee sulakkeelta jännite ja 2- ja 3- nastan maadoitusta ohjaa AC-paneeli.
                                Venttiileiltä maadoitusjohdot menevät keskikonsoliin AC-paneelin taakse siniseen X610 -liittimeen. Sinisessä liittimessä vasemman venttiilin johto on pin 20 ja oikean pin 21.

                                Ei muuta kuin mittailemaan onko johdoissa katkoksia.
                                Mistä ihmeestä te tuommoista tietoa revitte? Tuntuu jo tyhmältä kysyä, mutta kysytään nyt kuiteskin. Miten se paneeli lähtee siitä irti? En ole kyllä etes vielä kokeillutkaan, muttei tarvitsisi rueta keksimään ruutia uudestaan

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎