Tietääkö kukaan noista sivulasien antureista? Oven rungossa on musta anturimötikkä, kulkee WDS:ssä nimellä window monitoring switch. Pikaisen tutkimisen perusteella tämä anturi antaa pienen vastuksen ollessaan lähellä magneettia. Lasin ollessa kiinni tämän anturimötikän lähelle tulee lasissa kiinni oleva valkoinen muovijuttu jonka sisällä oletettavasti voisi olla magneetti ja näin auto tietää ikkunan olevan kiinni.
Omassa autossa takasivulasi, josta toisinaan tulee DWA haamuhälytys, tuo valkoinen mötikkä ei osu ihan mustan mötikän kohdalle vaan vähän ylemmäs. Kuuluuko näin olla vai pitäisikö valkoisen ja mustan mötikän olla ihan kohdakkain? Lähinä haen tässä sitä, että onko tuo musta palikka hajoamassa vai johtuvatko haamuhälytykset siitä, että palikat eivät osu kohdakkain lasin ollessa kiinni. Kummassakaan palassa ei ole säätöä.
Autoni luulee kuskin sivulasin olevan koko ajan auki ja siitä puuttuukin lasissa oleva valkoinen palikka. Selkeästi voidaan silti havaita, että jos siellä se valkoinen mötikkä olisi, niin olisi se etuovessakin mustaa anturia ylempänä. Jos joku sattumoisin olisi purkanut autostaan ovipahvin ja viitsisi vilkaista ko. asian niin olisi kerrassaan hienoa
-after all is said and done more is said than done-
Tietääkö kukaan noista sivulasien antureista? Oven rungossa on musta anturimötikkä, kulkee WDS:ssä nimellä window monitoring switch. Pikaisen tutkimisen perusteella tämä anturi antaa pienen vastuksen ollessaan lähellä magneettia. Lasin ollessa kiinni tämän anturimötikän lähelle tulee lasissa kiinni oleva valkoinen muovijuttu jonka sisällä oletettavasti voisi olla magneetti ja näin auto tietää ikkunan olevan kiinni.
Omassa autossa takasivulasi, josta toisinaan tulee DWA haamuhälytys, tuo valkoinen mötikkä ei osu ihan mustan mötikän kohdalle vaan vähän ylemmäs. Kuuluuko näin olla vai pitäisikö valkoisen ja mustan mötikän olla ihan kohdakkain? Lähinä haen tässä sitä, että onko tuo musta palikka hajoamassa vai johtuvatko haamuhälytykset siitä, että palikat eivät osu kohdakkain lasin ollessa kiinni. Kummassakaan palassa ei ole säätöä.
Autoni luulee kuskin sivulasin olevan koko ajan auki ja siitä puuttuukin lasissa oleva valkoinen palikka. Selkeästi voidaan silti havaita, että jos siellä se valkoinen mötikkä olisi, niin olisi se etuovessakin mustaa anturia ylempänä. Jos joku sattumoisin olisi purkanut autostaan ovipahvin ja viitsisi vilkaista ko. asian niin olisi kerrassaan hienoa
Ovat juurikin hälyttimen antureita ja tulisi olla kohdallaan kuten epäilitkin.
Ovat juurikin hälyttimen antureita ja tulisi olla kohdallaan kuten epäilitkin.
Noniin nopeasti tuli tietoa, kiitos siitä. Mitenkähän voi olla mahdollista että ne eivät ole kohdakkain? En tosiaan huomannut mitään säätöä palikoissa, eli ainoa mahis olisi pudottaa lasia alaspäin, luokkaa 5-8mm josta varmasti jo aiheutuu rako lasin ja ylätiivisteen väliin. Voisiko olla, että alkuperäiset lasitiivisteet menisivät noinkin paljon "lyttyyn" ja lasi siksi nousisi ylemmäs kuin pitäisi?
-after all is said and done more is said than done-
Tietääkö kukaan noista sivulasien antureista? Oven rungossa on musta anturimötikkä, kulkee WDS:ssä nimellä window monitoring switch. Pikaisen tutkimisen perusteella tämä anturi antaa pienen vastuksen ollessaan lähellä magneettia. Lasin ollessa kiinni tämän anturimötikän lähelle tulee lasissa kiinni oleva valkoinen muovijuttu jonka sisällä oletettavasti voisi olla magneetti ja näin auto tietää ikkunan olevan kiinni.
Omassa autossa takasivulasi, josta toisinaan tulee DWA haamuhälytys, tuo valkoinen mötikkä ei osu ihan mustan mötikän kohdalle vaan vähän ylemmäs. Kuuluuko näin olla vai pitäisikö valkoisen ja mustan mötikän olla ihan kohdakkain? Lähinä haen tässä sitä, että onko tuo musta palikka hajoamassa vai johtuvatko haamuhälytykset siitä, että palikat eivät osu kohdakkain lasin ollessa kiinni. Kummassakaan palassa ei ole säätöä.
Autoni luulee kuskin sivulasin olevan koko ajan auki ja siitä puuttuukin lasissa oleva valkoinen palikka. Selkeästi voidaan silti havaita, että jos siellä se valkoinen mötikkä olisi, niin olisi se etuovessakin mustaa anturia ylempänä. Jos joku sattumoisin olisi purkanut autostaan ovipahvin ja viitsisi vilkaista ko. asian niin olisi kerrassaan hienoa
itselläni oli 740i:ssä sama ongelma (tosin vänkärin takasivulasi) ja kaikki väittivät ettei e38 ole tuommoista osaa/hienoutta.
ja sen takia hälytin saattoi yhtäkkiä keskellä yötä alkaa vonkumaan. no ei muutaku sulake hälyn sireeniltä pois ja merkkiliikkeeseen ja piuhan päähän ja tuo anturihan sieltä antoi koodia.
tilasin sitten anturin ja perkele sehän tuli koko vitun muovilista sinne oven sisäpuolelle. ja maksoi 165€. ja oli sitten todella,todella vittumainen laittaa paikoilleen,mutta sillä loppui hälyn huutaminen.
piruuttain purkasin vanhan listan/anturin ja siellä on vain kaksi metalliliuskaa mitkä ottavat yhteen kun ikkuna on ylhäällä ja minulla oli toinen liuska poikki ja muutenkin vihtallaan ja näin sen oletin että sen takia se antoi vikakoodia.
Muistiominaisuuksien johtuja ei löydy, mutta +12V ja maadoitus löytyy ainakin silloin, kun autossa on penkinlämmittimet. +12V johdot on konetilan sulakerasiassa kytkettynä sulakerimaan, mutta sulakkeelle ei tule virtaa -> helppo haaroittaa kotelon sisältä löytyvän mutterin alta.
+12V ja maadoituksen johtojen löytyminen on helppo tarkistaa säätämällä penkki ylös ja katsomalla, tuleeko auton johtosarjassa penkin liittimeen punaista ja ruskeaa n. 4mm paksua johtoa.
itselläni oli 740i:ssä sama ongelma (tosin vänkärin takasivulasi) ja kaikki väittivät ettei e38 ole tuommoista osaa/hienoutta.
ja sen takia hälytin saattoi yhtäkkiä keskellä yötä alkaa vonkumaan. no ei muutaku sulake hälyn sireeniltä pois ja merkkiliikkeeseen ja piuhan päähän ja tuo anturihan sieltä antoi koodia.
tilasin sitten anturin ja perkele sehän tuli koko vitun muovilista sinne oven sisäpuolelle. ja maksoi 165€. ja oli sitten todella,todella vittumainen laittaa paikoilleen,mutta sillä loppui hälyn huutaminen.
piruuttain purkasin vanhan listan/anturin ja siellä on vain kaksi metalliliuskaa mitkä ottavat yhteen kun ikkuna on ylhäällä ja minulla oli toinen liuska poikki ja muutenkin vihtallaan ja näin sen oletin että sen takia se antoi vikakoodia.
Tuossa katsein ETK:sta ettei sitä ikkunassa olevaa magneettikappaletta saa tilattua erikseen, vaan pitää vaihtaa koko lasi. Eli pitäis tilata lasit kuskin puolelle + ainakin 1 tuollainen anturi eikä noita tuplalaseja ainakaan vuosi sitten saanut kuin ehkä saksasta tuntemattomalla tilausajalla. Tyydyin hieman helpompaan ratkaisuun eli anturilta johto irti niin luulee lasin olevan auki koko ajan-> hälytin ei valvo ko. anturia.
-after all is said and done more is said than done-
Tuossa katsein ETK:sta ettei sitä ikkunassa olevaa magneettikappaletta saa tilattua erikseen, vaan pitää vaihtaa koko lasi. Eli pitäis tilata lasit kuskin puolelle + ainakin 1 tuollainen anturi eikä noita tuplalaseja ainakaan vuosi sitten saanut kuin ehkä saksasta tuntemattomalla tilausajalla. Tyydyin hieman helpompaan ratkaisuun eli anturilta johto irti niin luulee lasin olevan auki koko ajan-> hälytin ei valvo ko. anturia.
Multa saattais löytyä rikkoutuneesta tuplalasista irroitettu magneettipalikka, jos jollain on sellaiselle tarvetta.
Comment