Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani1632
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 2243
    • Etelä-pohjanmaa

    Miten E38.ssa pyörii takapäässä 275/40-20 rengasvanne yhdistelmä 25ET:llä onko kokemuksia?
    Vaikuttaa aika "horokki korkealta"....??
    Tallin täytteet:
    E70 3.0d -09
    E34 540ia -94
    E39 520d -00
    E39 528i M-sport -00
    E60 520i -04
    E30 -86
    E61 520da -09

    Comment

    • VaihtoVirta
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 558
      • Kuusamo

      Originally posted by jani1632 View Post
      Miten E38.ssa pyörii takapäässä 275/40-20 rengasvanne yhdistelmä 25ET:llä onko kokemuksia?
      Vaikuttaa aika "horokki korkealta"....??
      Mahtuu, mutta on ylikokoinen. Oikea koko 275/35-20 ET 20-31 riippuen vanteen leveydestä.
      Last edited by VaihtoVirta; 13-03-2011, 20:59.

      Comment

      • JoniB
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 551
        • Lappeenranta

        Hei.

        Kertokaapa joku dorkalle onko e38:n faceliftin helmamuovien kiinnitykseen olemassa poraus-sabluunaa?

        Olisi ihan kiva löytää ettei tarttis mittailla ja arpoa.

        Ja autohan on langi mikäli sillä nyt on mitään väliä:think

        Comment

        • VaihtoVirta
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 558
          • Kuusamo

          Originally posted by JoniB View Post
          Kertokaapa joku dorkalle onko e38:n faceliftin helmamuovien kiinnitykseen olemassa poraus-sabluunaa?
          Ei tartte sabluunaa

          http://bimmerboard.com/forums/posts/507519

          Comment

          • jakusa
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 515
            • Lempäälä

            Tietääkö kukaan noista sivulasien antureista? Oven rungossa on musta anturimötikkä, kulkee WDS:ssä nimellä window monitoring switch. Pikaisen tutkimisen perusteella tämä anturi antaa pienen vastuksen ollessaan lähellä magneettia. Lasin ollessa kiinni tämän anturimötikän lähelle tulee lasissa kiinni oleva valkoinen muovijuttu jonka sisällä oletettavasti voisi olla magneetti ja näin auto tietää ikkunan olevan kiinni.

            Omassa autossa takasivulasi, josta toisinaan tulee DWA haamuhälytys, tuo valkoinen mötikkä ei osu ihan mustan mötikän kohdalle vaan vähän ylemmäs. Kuuluuko näin olla vai pitäisikö valkoisen ja mustan mötikän olla ihan kohdakkain? Lähinä haen tässä sitä, että onko tuo musta palikka hajoamassa vai johtuvatko haamuhälytykset siitä, että palikat eivät osu kohdakkain lasin ollessa kiinni. Kummassakaan palassa ei ole säätöä.

            Autoni luulee kuskin sivulasin olevan koko ajan auki ja siitä puuttuukin lasissa oleva valkoinen palikka. Selkeästi voidaan silti havaita, että jos siellä se valkoinen mötikkä olisi, niin olisi se etuovessakin mustaa anturia ylempänä. Jos joku sattumoisin olisi purkanut autostaan ovipahvin ja viitsisi vilkaista ko. asian niin olisi kerrassaan hienoa
            -after all is said and done more is said than done-


            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by jakusa View Post
              Tietääkö kukaan noista sivulasien antureista? Oven rungossa on musta anturimötikkä, kulkee WDS:ssä nimellä window monitoring switch. Pikaisen tutkimisen perusteella tämä anturi antaa pienen vastuksen ollessaan lähellä magneettia. Lasin ollessa kiinni tämän anturimötikän lähelle tulee lasissa kiinni oleva valkoinen muovijuttu jonka sisällä oletettavasti voisi olla magneetti ja näin auto tietää ikkunan olevan kiinni.

              Omassa autossa takasivulasi, josta toisinaan tulee DWA haamuhälytys, tuo valkoinen mötikkä ei osu ihan mustan mötikän kohdalle vaan vähän ylemmäs. Kuuluuko näin olla vai pitäisikö valkoisen ja mustan mötikän olla ihan kohdakkain? Lähinä haen tässä sitä, että onko tuo musta palikka hajoamassa vai johtuvatko haamuhälytykset siitä, että palikat eivät osu kohdakkain lasin ollessa kiinni. Kummassakaan palassa ei ole säätöä.

              Autoni luulee kuskin sivulasin olevan koko ajan auki ja siitä puuttuukin lasissa oleva valkoinen palikka. Selkeästi voidaan silti havaita, että jos siellä se valkoinen mötikkä olisi, niin olisi se etuovessakin mustaa anturia ylempänä. Jos joku sattumoisin olisi purkanut autostaan ovipahvin ja viitsisi vilkaista ko. asian niin olisi kerrassaan hienoa
              Ovat juurikin hälyttimen antureita ja tulisi olla kohdallaan kuten epäilitkin.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • jakusa
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 515
                • Lempäälä

                Originally posted by Supa View Post
                Ovat juurikin hälyttimen antureita ja tulisi olla kohdallaan kuten epäilitkin.
                Noniin nopeasti tuli tietoa, kiitos siitä. Mitenkähän voi olla mahdollista että ne eivät ole kohdakkain? En tosiaan huomannut mitään säätöä palikoissa, eli ainoa mahis olisi pudottaa lasia alaspäin, luokkaa 5-8mm josta varmasti jo aiheutuu rako lasin ja ylätiivisteen väliin. Voisiko olla, että alkuperäiset lasitiivisteet menisivät noinkin paljon "lyttyyn" ja lasi siksi nousisi ylemmäs kuin pitäisi?
                -after all is said and done more is said than done-


                Comment

                • anza(kla)
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 970
                  • kokkola

                  Originally posted by jakusa View Post
                  Tietääkö kukaan noista sivulasien antureista? Oven rungossa on musta anturimötikkä, kulkee WDS:ssä nimellä window monitoring switch. Pikaisen tutkimisen perusteella tämä anturi antaa pienen vastuksen ollessaan lähellä magneettia. Lasin ollessa kiinni tämän anturimötikän lähelle tulee lasissa kiinni oleva valkoinen muovijuttu jonka sisällä oletettavasti voisi olla magneetti ja näin auto tietää ikkunan olevan kiinni.

                  Omassa autossa takasivulasi, josta toisinaan tulee DWA haamuhälytys, tuo valkoinen mötikkä ei osu ihan mustan mötikän kohdalle vaan vähän ylemmäs. Kuuluuko näin olla vai pitäisikö valkoisen ja mustan mötikän olla ihan kohdakkain? Lähinä haen tässä sitä, että onko tuo musta palikka hajoamassa vai johtuvatko haamuhälytykset siitä, että palikat eivät osu kohdakkain lasin ollessa kiinni. Kummassakaan palassa ei ole säätöä.

                  Autoni luulee kuskin sivulasin olevan koko ajan auki ja siitä puuttuukin lasissa oleva valkoinen palikka. Selkeästi voidaan silti havaita, että jos siellä se valkoinen mötikkä olisi, niin olisi se etuovessakin mustaa anturia ylempänä. Jos joku sattumoisin olisi purkanut autostaan ovipahvin ja viitsisi vilkaista ko. asian niin olisi kerrassaan hienoa
                  itselläni oli 740i:ssä sama ongelma (tosin vänkärin takasivulasi) ja kaikki väittivät ettei e38 ole tuommoista osaa/hienoutta.
                  ja sen takia hälytin saattoi yhtäkkiä keskellä yötä alkaa vonkumaan. no ei muutaku sulake hälyn sireeniltä pois ja merkkiliikkeeseen ja piuhan päähän ja tuo anturihan sieltä antoi koodia.

                  tilasin sitten anturin ja perkele sehän tuli koko vitun muovilista sinne oven sisäpuolelle. ja maksoi 165€. ja oli sitten todella,todella vittumainen laittaa paikoilleen,mutta sillä loppui hälyn huutaminen.

                  piruuttain purkasin vanhan listan/anturin ja siellä on vain kaksi metalliliuskaa mitkä ottavat yhteen kun ikkuna on ylhäällä ja minulla oli toinen liuska poikki ja muutenkin vihtallaan ja näin sen oletin että sen takia se antoi vikakoodia.

                  Comment

                  • JiPe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2010
                    • 2548
                    • Kuopio

                    Löytyyköhän autosta valmiit johdotukset sähköpenkeille? :think vm. -95
                    MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                    MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                    MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                    Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      Originally posted by JiPe View Post
                      Löytyyköhän autosta valmiit johdotukset sähköpenkeille? :think vm. -95
                      Muistiominaisuuksien johtuja ei löydy, mutta +12V ja maadoitus löytyy ainakin silloin, kun autossa on penkinlämmittimet. +12V johdot on konetilan sulakerasiassa kytkettynä sulakerimaan, mutta sulakkeelle ei tule virtaa -> helppo haaroittaa kotelon sisältä löytyvän mutterin alta.

                      +12V ja maadoituksen johtojen löytyminen on helppo tarkistaa säätämällä penkki ylös ja katsomalla, tuleeko auton johtosarjassa penkin liittimeen punaista ja ruskeaa n. 4mm paksua johtoa.
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • Mestar
                        Newbiemmer
                        • Sep 2008
                        • 19
                        • Pori

                        Tein tästä jo ketjunkin mutta laitetaan vielä tänne..

                        Eli siis millaiset välitykset tuollaisessa vuoden -95 730i manuaalissa on? Paljonko kierroksia suurin piirtein kun vauhtia on 100km/h?
                        Nyt: Opel Vectra B 2.5 V6 -00

                        Exät: VW Golf IV -01, E39 523i -97, E38 740iA -94, W202 C280, E36 328Ci, 850 T-5, E36 328i 4d, S40 T4, Passat V6 4Motion, Omega B 16V, 850 T-5, S70 2.0T

                        Comment

                        • jakusa
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 515
                          • Lempäälä

                          Originally posted by anza(kla) View Post
                          itselläni oli 740i:ssä sama ongelma (tosin vänkärin takasivulasi) ja kaikki väittivät ettei e38 ole tuommoista osaa/hienoutta.
                          ja sen takia hälytin saattoi yhtäkkiä keskellä yötä alkaa vonkumaan. no ei muutaku sulake hälyn sireeniltä pois ja merkkiliikkeeseen ja piuhan päähän ja tuo anturihan sieltä antoi koodia.

                          tilasin sitten anturin ja perkele sehän tuli koko vitun muovilista sinne oven sisäpuolelle. ja maksoi 165€. ja oli sitten todella,todella vittumainen laittaa paikoilleen,mutta sillä loppui hälyn huutaminen.

                          piruuttain purkasin vanhan listan/anturin ja siellä on vain kaksi metalliliuskaa mitkä ottavat yhteen kun ikkuna on ylhäällä ja minulla oli toinen liuska poikki ja muutenkin vihtallaan ja näin sen oletin että sen takia se antoi vikakoodia.
                          Tuossa katsein ETK:sta ettei sitä ikkunassa olevaa magneettikappaletta saa tilattua erikseen, vaan pitää vaihtaa koko lasi. Eli pitäis tilata lasit kuskin puolelle + ainakin 1 tuollainen anturi eikä noita tuplalaseja ainakaan vuosi sitten saanut kuin ehkä saksasta tuntemattomalla tilausajalla. Tyydyin hieman helpompaan ratkaisuun eli anturilta johto irti niin luulee lasin olevan auki koko ajan-> hälytin ei valvo ko. anturia.
                          -after all is said and done more is said than done-


                          Comment

                          • JoniB
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 551
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by VaihtoVirta View Post

                            Kiitosta vaan ohjeesta, nyt ei tarvi jännittää.. Pora käteen vaan

                            Comment

                            • kaol
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 5007
                              • Ilmajoki

                              Originally posted by jakusa View Post
                              Tuossa katsein ETK:sta ettei sitä ikkunassa olevaa magneettikappaletta saa tilattua erikseen, vaan pitää vaihtaa koko lasi. Eli pitäis tilata lasit kuskin puolelle + ainakin 1 tuollainen anturi eikä noita tuplalaseja ainakaan vuosi sitten saanut kuin ehkä saksasta tuntemattomalla tilausajalla. Tyydyin hieman helpompaan ratkaisuun eli anturilta johto irti niin luulee lasin olevan auki koko ajan-> hälytin ei valvo ko. anturia.
                              Multa saattais löytyä rikkoutuneesta tuplalasista irroitettu magneettipalikka, jos jollain on sellaiselle tarvetta.
                              Kokeilemalla se selviää...

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8258
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                Originally posted by Mestar View Post
                                Tein tästä jo ketjunkin mutta laitetaan vielä tänne..

                                Eli siis millaiset välitykset tuollaisessa vuoden -95 730i manuaalissa on? Paljonko kierroksia suurin piirtein kun vauhtia on 100km/h?
                                ei mitään faktaa mutta olettaisin että 2200-2400 :think (ei edustusautoon kuulu urheiluauton vaihteisto)
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎