Olisiko ehdotuksia, mitkä olisivat hinta/laatu suhteeltaan hyvät jarrulevyt ja palat seiskaan? Zimmermanin reikälevyjä olen katsellut, mutta olen kuullut, että ovat pahoja murtumaan reikien kohdilta ja saattavat mennä hyvinkin nopeasti kieroiksi. Pitääkö paikkansa? KL-varaosatkin myy jotain levyjä, mutta merkistä ei ole tietoa. Onko joku ostanut kyseisestä paikasta levyjä autoonsa?
Ainiin, jos jollakulla on tarvetta kuskin puolen orkkis katille, niin myisin sellaisen kympillä.
Olisiko ehdotuksia, mitkä olisivat hinta/laatu suhteeltaan hyvät jarrulevyt ja palat seiskaan? Zimmermanin reikälevyjä olen katsellut, mutta olen kuullut, että ovat pahoja murtumaan reikien kohdilta ja saattavat mennä hyvinkin nopeasti kieroiksi. Pitääkö paikkansa? KL-varaosatkin myy jotain levyjä, mutta merkistä ei ole tietoa. Onko joku ostanut kyseisestä paikasta levyjä autoonsa?
Ainiin, jos jollakulla on tarvetta kuskin puolen orkkis katille, niin myisin sellaisen kympillä.
Motonetista kannattaa käydä ainakin kysymässä josko siellä tuurilla Bremboa hyllyssä olisi
Ainakin minun mielestä normaalit jarrulevyt toimii normaalikäytössä parhaiten. Itse olen Supa:n linjoilla, eli levyt mahdollisimman orkkistavarana, mutta jarrupaloina oon käyttänyt Remsa:n paloja. Koskaan ei ole vanteet jarrupölyssä, eikä jarrut kitise kosteillakaan keleillä.
Itse vaihdoin juuri ATE:n levyt+palat joka nurkkaan.
Suosittelen alkuperäisvalmistajien osia kuten pagid, ate jne. Toimii
Löytyykö hintaa noille osille? Itsekin kannatan orkkisosia, mutta kokemuksesta tiedän, että se ei ole aina se paras ja järkevin vaihtoehto
Edit: Pistetääs tän viestin mukaan, eli onko kellään kokemuksia automaatti-ilmastoinnin paneelin rikkoutumisesta? Syystä tai toisesta en pysty valitsemaan repsikan puolen keskisuuttimia manuaalisesti, enkä voi valita REST-toimintoa. Voisiko vika olla itse paneelissa? Ilmastoinnissa on muutenkin ollut vähän häikkää, kun välillä käy siten, että auto muuttuu saunaksi, kun jaloille ja tuulilasiin alkaa tulla maksimaalisen kuumaa. Vikakoodi on seuraava: Auxiliary water pump; short circuit to ground. Eli maihin lyö ilmeisesti jostain, mutta vikaa en ole kyennyt paikantamaan. Mikä kummallisempaa, aina tätä "saunaa" ei tule, vaan välillä ilmastointi toimii, kuin unelma. Yleisimmin vika ilmenee, kun nostaa manuaalisesti lämpötilaa ylöspäin, niin sitten yhtäkkiä alkaa taas tulla kuumaa jalkotilaan ja tuulilasiin. Neuvot olisivat todella tarpeen, ennen kuin alan ostamaan uusia osia.
Mikähän on vikana autossa, autosta löytyy pdc. Edessä sormella koittaen jokainen pdc sensori värisee ja kuunnellessa pitää ääntä. Takana ei värise eikä pidä mtn ääntä. Voisko kaikki 4kpl taka sensoreja olla muka rikki? Missä sensoreiden boksi sijaitsee?
Onko joku ostanut kyseisestä paikasta levyjä autoonsa?
On ostanut, monta kierrosta. Myös levyt ja palat ovat sieltä ostettaessa yleensä OEM kamaa. Levyt ovat usein Zimmermania, palat joko Jurid (=BMW OEM), Textar (=BMW OEM) tai Pagid (ainakin MB OEM?). Ja unohda ne reiälliset. Motonet kannattaa myös unohtaa tässä asiassa, ainakin Tampere tarjoaa yhä useammin vain kiinareita. Enää ei jaksa käydä edes katsomassa mitä hyllystä löytyy, lotossakin on nykyään helpompi voittaa.
Jostain ihmeeen syystä BMW Suomi hinnoittelee itsensä täysin ulos jarruosissa. Jos merkkiliikkeen hinnalla saa aina kaksi kierrosta KL:n OEM kamaa, niin kustannustietoisen (=persaukisen) on helppo äänestää lompakollaan. Joidenkin jarruosien kohdalla ero on vielä paljon suurempi.
Minun mielestäni turhaa käyttää imusarja irti.
Mun autossa oli myös tuo huohotin ongelma. Toista vikaa korjatessa oli imusarjan etupää auki. Ei siellä mitään oikeestaan ollut.
Jarrukliinerillä ja valkoisella rätillä kokeilin pyyhkiä, mutta eipä sieltä mitään öljy möhnää irronnut.
Varo kun vaihdat huohotinta, ettei torxsit pyörähdä väljäksi.
Menee nimittäin tosi herkästi ja torxsit ovat tiukassa. Ensin kun saa torxin napsahtamaan auki sitten kyllä pyörii käsin.
Ahdasta on rintapellin välissä. Kennon letkun kun irroittaa niin saa hieman tilaa.
Ok, luulisi että tuo imusarjaan pääsevä ylimääräinen öljy jättäisi jotain jälkeensä, ehkäpä muutama reipas kiihdytys putsaa sen mitä tarvii. Ilmeisesti siihen huohotinläppään tulevat letkut pitää kuitenkin putsata hyvin ettei joudu tekemään samaa hommaa kohta uudestaan.
Kiitos varoituksesta, eihän ne muuten ole sellaisia "sinetöityjä" torxseja? Joskus jossain oli sellainen tappi siinä keskellä ettei normi torx-sarjalla saanut auki.
Mitkä levyt päädyt ikinä ostamaankin, niin muista ajaa jarrut sisään. Tästä ei yleensä paljoa puhuta, mutta huomannut että bemareissa melkein välttämätöntä (välykset pieniä = kaikki epätasaisuudet tuntuu terävämmin). Omassa on lähes uudenveroiset levyt joka nurkassa, mutta navat ilmeisesti jäänyt vaihdon yhteydessä putsaamatta tai laitettu jotain vaseliinia levyn ja navan väliin, lämpö ei ole siirtynyt tasaisesti ja jossain jarrutuksessa ei ole kevennetty poljinta lopussa. Edestä löytyy molemmista levyistä kaksi printtiä paloista ja niihin sitä "sementtiä" sitten alkaa kertyä. Tulos, jarrut ravistaa todella pahasti. E38 on sen verran painava auto, että muutama kovempi jarrutus lämmittää jarruja huomattavasti.
On ostanut, monta kierrosta. Myös levyt ja palat ovat sieltä ostettaessa yleensä OEM kamaa. Levyt ovat usein Zimmermania, palat joko Jurid (=BMW OEM), Textar (=BMW OEM) tai Pagid (ainakin MB OEM?). Ja unohda ne reiälliset.
Kiitoksia tiedoista Täytyy laittaa levyt ja palat tilaukseen.
Ok, mutta onko siellä noin hyvin tilaa, että oot saanut kuvan otettua? Vai oliko kone irrallaan.
Joo, toi räpsy on irrallisesta koneesta otettu. Vähän ahdas paikka se on, mutta pienellä räikällä ja hylsyllä mahtuu vielä väliin. Työskentelyasento ei tosin ole kovin ergonominen, ellei sitten kippaa autoa kyljelleen vaihdon ajaksi... eli ei kannata sössiä niiden kantojen kanssa.
Comment