Originally posted by Ramzez
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E38 kysymyksiä ja vastauksia
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Omaan ruuvasin vasta nuo NGK:t ja on pelannut myös 540:ssä.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Onko kukaan huomannut, että nuo ovien yläpuoliset kromilistat kutistuvat? Omassa listan ja katon välissä oleva rako kasvaa huomattavasti C pilarin kaaren kohdalla ja siitä kaariosasta oli myös kiinnikkeitä hajalla kuljettajan puolella.
Laitoin uudet kiinnikkeet niin listan jatkon kohdalle tuli melkein sentin väli ja toisaalta tuo rako listan ja katon välissä on nyt suurinpiirtein saman kokoinen koko listan matkalta. Onko kyseessä siis listan kutistuminen vai onko mulla listassa kiinnikkeet väärässä kohdassa. Kiinnikkeethän ovat 2-osaiset joista toinen on liimalla kiinni listassa. Itse en vaihtanut niitä liimattuja osia mutta mietin olisiko joku joskus liimannut ne väärin? Sentin kutistuminen kun vaikuttaa aika suurelta, toisaalta kyseessä on L malli jossa lista on luonnollisesti pitempi...
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Usko vain hyvä mies..Nuo pumput on ihan kulutus kamaa. Lähes joka kotteroon jossa moinen on ollut, on saanut pumpun vaihtaa.Originally posted by Petteri75 View PostKuljettajan puoli tuntuu aina olevan hiukan viileämpi, mutta samaa taisi vekotin tehdä edelliselläkin vesiventtiili/kiertovesipumppu -yhdistelmällä. Sen verran sattumanvaraista on lämmön tulo, että alkaa kovasti tuntumaan siltä, että tästä uudestakin osasta on se sähköinen kiertovesipumppu mennyt. Hiukan oudolta tuntuisi, että (käytetty) osa kestää 2vk ja sitten alkaa sattumanvaraisesti toimimaan ja nyt ei lainkaan. Ei jaksa uskoa oikein isoon ilmakuplaankaan, sen verran tuli ilmattua jne. Vikakoodit nollattiin kerran, AAC ei tuottanut mitään vikailmoituksia edelliselläkään rikkinäisellä osalla ja niin kauan kuin tuo vaihto-osa toimi, lämmöntuotto oli oikein mukavaa.
Ottaa päähän taas kerran. Uusi osa on Laakkosella 480€.
Autoahan on helppo ilmailla uudestaankin..Senkun korkit auki, vettä ja virrat päälle..Pari tuntia kun antaa pöhnöttää niin eiköhän se..Välillä vähä letkuja lypsää.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Kompataan täälläkin..Melkosesti alkaa buimureista kokemusta jo olemaan, ja NGK on tähän asti tulpista ollut ylivoimaisesti paras. Boschilaisia en laita edes maksusta, niin "hyvät" tulpat on.Originally posted by 540iAV8 View PostOmaan ruuvasin vasta nuo NGK:t ja on pelannut myös 540:ssä.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
NGK on hyvä valinta, ja kannattaa unohtaa sitten ne tarvikemallin R merkinnällä (punaisella siinä posliinissa) olevat tulpat niillä ei saa kuin sytytyskatkoksia aikaan kun niillä on ajettu muutama kymmenen tuhatta. eli pidättäydy alkuperäisessä BMW NGK bkr6equp tulpassa niin kestää huomattavasti pidempäänOriginally posted by 540iAV8 View PostOmaan ruuvasin vasta nuo NGK:t ja on pelannut myös 540:ssä.
							
						
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Kummallakin puolen lohkoa on tyhjennysproput. Vielä kun avaa syylarista tyhjennyspropun niin pitäs olla aika tyhjäOriginally posted by Ramzez View PostOnko tuo siis oikean mallinen tulppa M62 koneelle? Tietäisi sitten pyytää oikean mallista tiskillä.
Sen verran vielä jäähdytinnesteen vaihdosta, että mistä olisi paras paikka tyhjätä systeemi?
							
						- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Jep, pakkohan tuo vesiventtiili/kiertovesipumppu oli tilata, nyt tulee uusi ja hinta on totta vieköön sen mukainen. Menisiköhän nyt vähemmän aikaa kuin 3h? Silti, harmittaa kovasti.Originally posted by Janzki View PostUsko vain hyvä mies..Nuo pumput on ihan kulutus kamaa. Lähes joka kotteroon jossa moinen on ollut, on saanut pumpun vaihtaa.
Autoahan on helppo ilmailla uudestaankin..Senkun korkit auki, vettä ja virrat päälle..Pari tuntia kun antaa pöhnöttää niin eiköhän se..Välillä vähä letkuja lypsää.
Tuli kokeiltua vielä sen ilmausruuvin avausta, kyllähän sieltä ilmaa tuli jkn verran. Onneksi tuotakin pääsee harjoittelemaan parin viikon sisällä, mutta hiukan vaativampi kohde näköjään tuokin. Kai tämä kuuluu kaikki tähän E38-Kokemukseen?
EDIT: ei surinaa eikä värinää. Yhdistelmä kaput ja tänä aamuna hytistiin taas vanhaan malliin. Sinänsä mielenkiintoista kurjuuden maksimointia, että heti kun sää kylmenee +10° - +2°, auto päättää siirtyä jääkaappi-tilaan.Last edited by Petteri75; 28-10-2009, 10:26.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Ikävää tuollainen on kyllä..Ei tuo varsinaisesti E38 kokemukseen kuulu, huonoa tuuria kyllä.Originally posted by Petteri75 View PostJep, pakkohan tuo vesiventtiili/kiertovesipumppu oli tilata, nyt tulee uusi ja hinta on totta vieköön sen mukainen. Menisiköhän nyt vähemmän aikaa kuin 3h? Silti, harmittaa kovasti.
Tuli kokeiltua vielä sen ilmausruuvin avausta, kyllähän sieltä ilmaa tuli jkn verran. Onneksi tuotakin pääsee harjoittelemaan parin viikon sisällä, mutta hiukan vaativampi kohde näköjään tuokin. Kai tämä kuuluu kaikki tähän E38-Kokemukseen?
Tuo pumppu hässäkkä nyt on ihan kulutuskamaa..Mm. e39:seissä varmasti yli puolessa on tuo rikki/jumissa.
Ilmaus kannattaa kyllä tehdä ihan ajan kanssa..Voithan vielä kokeilla miten se vanha pelaa jos ilmaa uudestaan. Surinastahan sen kuulee pelaako, ja tietysti stetoskoopilla voi auton käydessä kuunnella käykö pumppu
							
						Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
tietääkö kukaan minkälainen homma on vaihtaa tuulilasinpesurin pumppu? Entä mikä mahtais olla tuon vehkeen sulakkeen numero? Autona 740ia M62b44 koneella vuodelta 98. Kiitos!VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
MB Vito 116cdi 4x4 special
BMW E92 320d
Kawasaki Z750
EX:
E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Ilmeisesti ei pelaa? Voipi olla vain jumissa..Nappaa irti, ölppää sisään ja piuhoilla akusta vähän virtaa sille..Usein miten irtoavat näin ja taas mennään pitkäänOriginally posted by juzu3 View Posttietääkö kukaan minkälainen homma on vaihtaa tuulilasinpesurin pumppu? Entä mikä mahtais olla tuon vehkeen sulakkeen numero? Autona 740ia M62b44 koneella vuodelta 98. Kiitos!
Sisälokarin sisällä se taitaa seiskassakin olla..Apparin puolella.
Ei paha jobi, sisäloksua vain purkamaan.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Ok.kiitoksia!täytyy koittaa jos lähtis öljyllä tai vaihtaa se pumppu,ei kyllä pidä mitään ääntä kun vettä yrittää lasille saada,siks ajattelin et ois rikki tai sulake menny. Toisaalta voi olla jumissa ku auto seissyt noin vuoden...VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
MB Vito 116cdi 4x4 special
BMW E92 320d
Kawasaki Z750
EX:
E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Kannattaa kokeilla ensin myös tehopesusäiliön pesurin moottori, jos sekin on mykkä, niin kannattaa vaihtaa molemmat. Jos pumpun saa pöyrimään öljyllä ja virralla, niin jossain vaiheessa se voi taas jumahtaa, jolloin joutuu taas vaihtohommiin. Se lokarin takainen alue voi olla aivan törkeän likainen, kannattaa varata harja ja pesuainetta. Jos ei muuta, niin mukavampi työskennellä.Originally posted by juzu3 View PostOk.kiitoksia!täytyy koittaa jos lähtis öljyllä tai vaihtaa se pumppu,ei kyllä pidä mitään ääntä kun vettä yrittää lasille saada,siks ajattelin et ois rikki tai sulake menny. Toisaalta voi olla jumissa ku auto seissyt noin vuoden...BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
 
							
						
Comment