Tänään itsekkin kokeilin tuota "ominaisuutta", en vielä tiedä miten sitä jatkossa hyödynnän, mutta on kuitenkin! Eipä tullut heti mieleen kokeilla tuollaista.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by juzu3 View PostEdit: Auto siis 740ia -1/98
Autossa esiintyy ihmeellisiä sähkövaivoja..osaiskohan joku sanoa mistä lähteä etsimään vikaa, välillä kaikki viat ovat samaan aikaan päällä, välillä vain joku ja välillä voi mennä pitkäänkin että mitään ei esiinny. Mitään tiettyä kaavaa ei ole.
-aurinkolipassa olevan peilin avaa->syttyy kaikki muut sisävalot paitsi kyseisen peilin ja radio sammuu. Peilin laittaa kiinni->sisävalot sammuu ja radio menee päälle. Koittaa uudestaan->peilin valot ja kaikki muu toimii normaalisti
-ratista häviää kaikki virrat,mikään valo ei pala,nappulat ei toimi,töötti ei toimi. Sitten yhtäkkiä taas kaikki on kunnossa
-mittaristoon syttyy airbag valo normaalisti käynnistyksessä,sitten sammuu ja vähän myöhemmin saattaa syttyä uudelleen, palaa satunnaisia aikoja,välillä palaa pitkään välillä vain hetken
-tänään menin tankkaamaan,musiikki soi. sammutin auton ja tankkauksen jälkeen laitoin käyntiin ja kas kummaa, mankka ei lähde päälle. menee muutama minuutti niin lähtee itsestään päälle
-voi olla muutakin mitä ei nyt muista tai ole tullut huomattua
Onko kenelläkään MITÄÄN hajua mistä lähteä etsimään vikaa,tuntuu ettei uskalla tuolla ajaa kun ei koskaan tiedä mikä sammuu tai syttyy tai mitä tapahtuuVoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
MB Vito 116cdi 4x4 special
BMW E92 320d
Kawasaki Z750
EX:
E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95
Comment
-
-
Originally posted by juzu3 View PostTätähän tuossa muutama posti aiemmin selviteltiin ja vika löytyi kuin löytyikin hajoamassa olevasta virtalukon pohjasta. KL- varaosilta tilasin ja vähän vajaa 60e oli rahtien kera. Nopea ja helppo homma vaihtaa. KIITOKSET NEUVOJILLE!
Comment
-
-
Pissapojan letku joko mennyt poikki tai irronnut e38:sta oikean puolen suuttimesta, miten tuo suuttimien ympärillä oleva kehys/paneli lähtee irti kun alakautta ei näyttänyt kovin lähelle pääsevän kun oli peltiä edessä reippaasti?Last edited by Jaska.T; 21-11-2009, 16:15.
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Comment
-
-
Originally posted by Jaska.T View PostPissapojan letku joko mennyt poikki tai irronnut e38:sta oikean puolen suuttimesta, miten tuo suuttimien ympärillä oleva kehys/paneli lähtee irti kun alakautta ei näyttänyt kovin lähelle pääsevän kun oli peltiä edessä reippaasti?
Comment
-
-
Katselin jo niitä ja niissä näyttää olevan keskellä erillinen tappi joka kai lähtisi ylöspäin jos sen saisi kaivettua sieltä. Mutta se ei taida rikkomatta onnistua(en tohtinut vääntää muovinpalasta).Eli jatketaan kyselyä jos joku olisi tuon osan irroittanut.
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Comment
-
-
Originally posted by Jaska.T View PostKatselin jo niitä ja niissä näyttää olevan keskellä erillinen tappi joka kai lähtisi ylöspäin jos sen saisi kaivettua sieltä. Mutta se ei taida rikkomatta onnistua(en tohtinut vääntää muovinpalasta).Eli jatketaan kyselyä jos joku olisi tuon osan irroittanut."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Jaska.T View PostKatselin jo niitä ja niissä näyttää olevan keskellä erillinen tappi joka kai lähtisi ylöspäin jos sen saisi kaivettua sieltä. Mutta se ei taida rikkomatta onnistua(en tohtinut vääntää muovinpalasta).Eli jatketaan kyselyä jos joku olisi tuon osan irroittanut.
Vielä kaipaisin neuvoa, mistä lähteä hakemaan vikaa, kun rest-nappi ja se repsikan puolen keskisuutinnappi ei toimi. Toinen vika oli kesällä kun tuli käyteltyä ilmastointia, oireili systeemi siten, että alkoi puskea kuumaa jalkatilaan ja tuulilasiin. Vikakoodi kyllä tulee: Auxiliary water pump; short circuit to groud. Mistään en ole löytänyt tota oikosulkua, eli voiko vika olla siinä itse pumpussa?
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostVielä kaipaisin neuvoa, mistä lähteä hakemaan vikaa, kun rest-nappi ja se repsikan puolen keskisuutinnappi ei toimi. Toinen vika oli kesällä kun tuli käyteltyä ilmastointia, oireili systeemi siten, että alkoi puskea kuumaa jalkatilaan ja tuulilasiin. Vikakoodi kyllä tulee: Auxiliary water pump; short circuit to groud. Mistään en ole löytänyt tota oikosulkua, eli voiko vika olla siinä itse pumpussa?BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Saako noihin prefacelift ajovaloihin niitä sisempiä laseja myös jälkituotantona jostain?
Pelkkiä etulasejahan löytyy niin alkuperäsinä kuin tarvikkeina, alkuperäsinäkään ei ilmeisesti älyttömän kalliit ole. Mutta miten on noiden sisempien laita kun ovat ihan kellastuneet? Mistä uudet edullisesti?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostItselle ei vielä ole avautunut se REST-napin logiikka, mutta ilmeisesti se alkaa toimimaan silloin kun moottorissa on aistittavissa edes vähän käynnin tuomaa lämpöä. Tuleeko nappiin valo kun paina vai mitään ei tapahdu? Itsellä ei tullut tuosta vesipumppu/magneettiventtiiliyhdistelmästä mitään vikakoodia. Itse virtapistoke ja virtajohdot ovat hiukan hentoisia, kosketus- tms häiriö on luonnollisesti mahdollinen.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostEi syty valo kumpaankaan, vaikka mitä tekisi. Voi olla mahdollista, että itse paneelissa on vikaa. Se magneettiventtiili saattaa minulla oireilla, kun välillä toimii hyvin, mutta esim. kesällä kun nostaa napista lämpötilaa, niin saattaa yhtäkkiä puskea taas täyttä kuumaa jalkotilaan ja tuulilasiin.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostItselle ei vielä ole avautunut se REST-napin logiikka, mutta ilmeisesti se alkaa toimimaan silloin kun moottorissa on aistittavissa edes vähän käynnin tuomaa lämpöä. Tuleeko nappiin valo kun paina vai mitään ei tapahdu? Itsellä ei tullut tuosta vesipumppu/magneettiventtiiliyhdistelmästä mitään vikakoodia. Itse virtapistoke ja virtajohdot ovat hiukan hentoisia, kosketus- tms häiriö on luonnollisesti mahdollinen.
http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...00&postcount=8)
Tietääkseni E38:n ja E39:n IHKA toimii hyvin samalla tavalla, joten E39:n ohjeet pätee.
Omassa E39:ssa REST toiminto ei toiminut auton ostohetkellä. Selvisi että toimintoon liittyvät sulakkeet oli poistettu.
Ja koska minun autossa oli myös se siili vika, niin päättelin, että jossakin vaiheessa huollossa viallisen siilin oireet on virheellisesti kuviteltu johtuvat REST toiminnosta, joten eikun sulakkeet pois.
Siilin vaihto poisti puhaltimen nopeuden pumppausongelmat, ja sulakkeiden laitto paikkoilleen sai REST toiminnon taas kuntoon.
Nyt pitäisi saada vielä tuo sähköinen kiertovesipumppu toimimaan joka kerta, nyt se ei aina lähde käyntiin, vaan vaatii pienen napautuksen ennenkuin alkaa hyrisemään.Last edited by Havis; 23-11-2009, 09:47."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostSaako noihin prefacelift ajovaloihin niitä sisempiä laseja myös jälkituotantona jostain?
Pelkkiä etulasejahan löytyy niin alkuperäsinä kuin tarvikkeina, alkuperäsinäkään ei ilmeisesti älyttömän kalliit ole. Mutta miten on noiden sisempien laita kun ovat ihan kellastuneet? Mistä uudet edullisesti?
Varmaan kellertyy juurikin sen takia, kun ovat muovia, mutta saakohan niitä hinkattua uudestaan kirkkaiksi..? Tai vetäisee päälle keltaiset Lamin-X-kalvot ja voilá, kusioptiikka on valmis
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostTarkista myös jäähdytysnesteen määrä, sitä tulee olla riittävästi kiertoa varten ja jos sähköinen kiertovesipumppu toimii pitkään ilman nestettä mitä kierrättää, saattaa sekin kuluttaa osan loppuun. Itse REST-toimintoon sillä ei ole vaikutusta, omalla kohdalla REST ei ole palanut a) jos moottori on kylmä/ei käytetty lämpimäksi tai b) johto ollut kytkettynä irti. Paneli on tosin taidettu vaihtaa, vain painoappeja; -94 taisi olla vielä rullia?
Comment
-
Comment