Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • McBeast
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2007
    • 2998
    • Tallinn

    Tänään itsekkin kokeilin tuota "ominaisuutta", en vielä tiedä miten sitä jatkossa hyödynnän, mutta on kuitenkin! Eipä tullut heti mieleen kokeilla tuollaista.
    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

    Comment

    • juzu3
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 237

      Originally posted by juzu3 View Post
      Edit: Auto siis 740ia -1/98
      Autossa esiintyy ihmeellisiä sähkövaivoja..osaiskohan joku sanoa mistä lähteä etsimään vikaa, välillä kaikki viat ovat samaan aikaan päällä, välillä vain joku ja välillä voi mennä pitkäänkin että mitään ei esiinny. Mitään tiettyä kaavaa ei ole.

      -aurinkolipassa olevan peilin avaa->syttyy kaikki muut sisävalot paitsi kyseisen peilin ja radio sammuu. Peilin laittaa kiinni->sisävalot sammuu ja radio menee päälle. Koittaa uudestaan->peilin valot ja kaikki muu toimii normaalisti
      -ratista häviää kaikki virrat,mikään valo ei pala,nappulat ei toimi,töötti ei toimi. Sitten yhtäkkiä taas kaikki on kunnossa
      -mittaristoon syttyy airbag valo normaalisti käynnistyksessä,sitten sammuu ja vähän myöhemmin saattaa syttyä uudelleen, palaa satunnaisia aikoja,välillä palaa pitkään välillä vain hetken
      -tänään menin tankkaamaan,musiikki soi. sammutin auton ja tankkauksen jälkeen laitoin käyntiin ja kas kummaa, mankka ei lähde päälle. menee muutama minuutti niin lähtee itsestään päälle
      -voi olla muutakin mitä ei nyt muista tai ole tullut huomattua

      Onko kenelläkään MITÄÄN hajua mistä lähteä etsimään vikaa,tuntuu ettei uskalla tuolla ajaa kun ei koskaan tiedä mikä sammuu tai syttyy tai mitä tapahtuu
      Tätähän tuossa muutama posti aiemmin selviteltiin ja vika löytyi kuin löytyikin hajoamassa olevasta virtalukon pohjasta. KL- varaosilta tilasin ja vähän vajaa 60e oli rahtien kera. Nopea ja helppo homma vaihtaa. KIITOKSET NEUVOJILLE!
      VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
      MB Vito 116cdi 4x4 special
      BMW E92 320d
      Kawasaki Z750
      EX:
      E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

      Comment

      • Ramzez
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 6104
        • Jyväskylä

        Originally posted by juzu3 View Post
        Tätähän tuossa muutama posti aiemmin selviteltiin ja vika löytyi kuin löytyikin hajoamassa olevasta virtalukon pohjasta. KL- varaosilta tilasin ja vähän vajaa 60e oli rahtien kera. Nopea ja helppo homma vaihtaa. KIITOKSET NEUVOJILLE!
        Sitä vähän arvelinkin, kun vika oli juuri samanlainen, kuin monella muulla oli aikanaan ollut. Hyvä että tuli kuntoon.

        Comment

        • Jaska.T
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1527
          • TaNpere

          Pissapojan letku joko mennyt poikki tai irronnut e38:sta oikean puolen suuttimesta, miten tuo suuttimien ympärillä oleva kehys/paneli lähtee irti kun alakautta ei näyttänyt kovin lähelle pääsevän kun oli peltiä edessä reippaasti?
          Last edited by Jaska.T; 21-11-2009, 16:15.

          G30 530e Msport
          -------------------------------------------------
          F30 330e Msport
          E60 525d Msport LCI
          E39 530d Touring
          Ex E46 320i coupé
          Ex AC Schnitzer S5 3.0d
          Ex ALPINA B6
          Ex E34 525i Touring
          Ex E36 328i Coupe
          Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
          Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
          Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
          Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
          Never Drive Faster Than
          Your GuardianAngel Can Fly

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            Originally posted by Jaska.T View Post
            Pissapojan letku joko mennyt poikki tai irronnut e38:sta oikean puolen suuttimesta, miten tuo suuttimien ympärillä oleva kehys/paneli lähtee irti kun alakautta ei näyttänyt kovin lähelle pääsevän kun oli peltiä edessä reippaasti?
            Siinä listassa on muistaakseni neljä mustaa klipsiä, jotka pitävät listaa paikoillaan. Voisit yrittää nostaa listaa jostain kulmasta ja katsoa lähteekö irti. Ne klipsit kulkee siinä listan keskellä ja on kooltaan melko pieniä.

            Comment

            • Jaska.T
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1527
              • TaNpere

              Katselin jo niitä ja niissä näyttää olevan keskellä erillinen tappi joka kai lähtisi ylöspäin jos sen saisi kaivettua sieltä. Mutta se ei taida rikkomatta onnistua(en tohtinut vääntää muovinpalasta).Eli jatketaan kyselyä jos joku olisi tuon osan irroittanut.

              G30 530e Msport
              -------------------------------------------------
              F30 330e Msport
              E60 525d Msport LCI
              E39 530d Touring
              Ex E46 320i coupé
              Ex AC Schnitzer S5 3.0d
              Ex ALPINA B6
              Ex E34 525i Touring
              Ex E36 328i Coupe
              Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
              Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
              Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
              Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
              Never Drive Faster Than
              Your GuardianAngel Can Fly

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1835
                • Kotona/Poissa

                Originally posted by Jaska.T View Post
                Katselin jo niitä ja niissä näyttää olevan keskellä erillinen tappi joka kai lähtisi ylöspäin jos sen saisi kaivettua sieltä. Mutta se ei taida rikkomatta onnistua(en tohtinut vääntää muovinpalasta).Eli jatketaan kyselyä jos joku olisi tuon osan irroittanut.
                Kokeile jos se tappi pitää painaa läpi, ei vetämällä.
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by Jaska.T View Post
                  Katselin jo niitä ja niissä näyttää olevan keskellä erillinen tappi joka kai lähtisi ylöspäin jos sen saisi kaivettua sieltä. Mutta se ei taida rikkomatta onnistua(en tohtinut vääntää muovinpalasta).Eli jatketaan kyselyä jos joku olisi tuon osan irroittanut.
                  Nyt kun tutkailin omaa autoani, jossa yksi tuollainen klipsi on hyvin löysästi kiinni, niin ne mustat pikkuklipsit todellakin pitää nostaa ylös sieltä. Sitten kun ne on irti, lähtee koko listakin. En tosin tiedä hyvää metodia noiden irroittamiseen.


                  Vielä kaipaisin neuvoa, mistä lähteä hakemaan vikaa, kun rest-nappi ja se repsikan puolen keskisuutinnappi ei toimi. Toinen vika oli kesällä kun tuli käyteltyä ilmastointia, oireili systeemi siten, että alkoi puskea kuumaa jalkatilaan ja tuulilasiin. Vikakoodi kyllä tulee: Auxiliary water pump; short circuit to groud. Mistään en ole löytänyt tota oikosulkua, eli voiko vika olla siinä itse pumpussa?

                  Comment

                  • Petteri75
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 2540
                    • Kirkkonummi

                    Originally posted by Ramzez View Post
                    Vielä kaipaisin neuvoa, mistä lähteä hakemaan vikaa, kun rest-nappi ja se repsikan puolen keskisuutinnappi ei toimi. Toinen vika oli kesällä kun tuli käyteltyä ilmastointia, oireili systeemi siten, että alkoi puskea kuumaa jalkatilaan ja tuulilasiin. Vikakoodi kyllä tulee: Auxiliary water pump; short circuit to groud. Mistään en ole löytänyt tota oikosulkua, eli voiko vika olla siinä itse pumpussa?
                    Itselle ei vielä ole avautunut se REST-napin logiikka, mutta ilmeisesti se alkaa toimimaan silloin kun moottorissa on aistittavissa edes vähän käynnin tuomaa lämpöä. Tuleeko nappiin valo kun paina vai mitään ei tapahdu? Itsellä ei tullut tuosta vesipumppu/magneettiventtiiliyhdistelmästä mitään vikakoodia. Itse virtapistoke ja virtajohdot ovat hiukan hentoisia, kosketus- tms häiriö on luonnollisesti mahdollinen.
                    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Saako noihin prefacelift ajovaloihin niitä sisempiä laseja myös jälkituotantona jostain?
                      Pelkkiä etulasejahan löytyy niin alkuperäsinä kuin tarvikkeina, alkuperäsinäkään ei ilmeisesti älyttömän kalliit ole. Mutta miten on noiden sisempien laita kun ovat ihan kellastuneet? Mistä uudet edullisesti?
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Petteri75 View Post
                        Itselle ei vielä ole avautunut se REST-napin logiikka, mutta ilmeisesti se alkaa toimimaan silloin kun moottorissa on aistittavissa edes vähän käynnin tuomaa lämpöä. Tuleeko nappiin valo kun paina vai mitään ei tapahdu? Itsellä ei tullut tuosta vesipumppu/magneettiventtiiliyhdistelmästä mitään vikakoodia. Itse virtapistoke ja virtajohdot ovat hiukan hentoisia, kosketus- tms häiriö on luonnollisesti mahdollinen.
                        Ei syty valo kumpaankaan, vaikka mitä tekisi. Voi olla mahdollista, että itse paneelissa on vikaa. Se magneettiventtiili saattaa minulla oireilla, kun välillä toimii hyvin, mutta esim. kesällä kun nostaa napista lämpötilaa, niin saattaa yhtäkkiä puskea taas täyttä kuumaa jalkotilaan ja tuulilasiin.

                        Comment

                        • Petteri75
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2540
                          • Kirkkonummi

                          Originally posted by Ramzez View Post
                          Ei syty valo kumpaankaan, vaikka mitä tekisi. Voi olla mahdollista, että itse paneelissa on vikaa. Se magneettiventtiili saattaa minulla oireilla, kun välillä toimii hyvin, mutta esim. kesällä kun nostaa napista lämpötilaa, niin saattaa yhtäkkiä puskea taas täyttä kuumaa jalkotilaan ja tuulilasiin.
                          Tarkista myös jäähdytysnesteen määrä, sitä tulee olla riittävästi kiertoa varten ja jos sähköinen kiertovesipumppu toimii pitkään ilman nestettä mitä kierrättää, saattaa sekin kuluttaa osan loppuun. Itse REST-toimintoon sillä ei ole vaikutusta, omalla kohdalla REST ei ole palanut a) jos moottori on kylmä/ei käytetty lämpimäksi tai b) johto ollut kytkettynä irti. Paneli on tosin taidettu vaihtaa, vain painoappeja; -94 taisi olla vielä rullia?
                          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                          Comment

                          • Havis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1835
                            • Kotona/Poissa

                            Originally posted by Petteri75 View Post
                            Itselle ei vielä ole avautunut se REST-napin logiikka, mutta ilmeisesti se alkaa toimimaan silloin kun moottorissa on aistittavissa edes vähän käynnin tuomaa lämpöä. Tuleeko nappiin valo kun paina vai mitään ei tapahdu? Itsellä ei tullut tuosta vesipumppu/magneettiventtiiliyhdistelmästä mitään vikakoodia. Itse virtapistoke ja virtajohdot ovat hiukan hentoisia, kosketus- tms häiriö on luonnollisesti mahdollinen.
                            Hakusanalla REST löytyy paljon tarinaa, mm tämä lainaus:

                            http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...00&postcount=8)

                            Tietääkseni E38:n ja E39:n IHKA toimii hyvin samalla tavalla, joten E39:n ohjeet pätee.

                            Omassa E39:ssa REST toiminto ei toiminut auton ostohetkellä. Selvisi että toimintoon liittyvät sulakkeet oli poistettu.

                            Ja koska minun autossa oli myös se siili vika, niin päättelin, että jossakin vaiheessa huollossa viallisen siilin oireet on virheellisesti kuviteltu johtuvat REST toiminnosta, joten eikun sulakkeet pois.

                            Siilin vaihto poisti puhaltimen nopeuden pumppausongelmat, ja sulakkeiden laitto paikkoilleen sai REST toiminnon taas kuntoon.

                            Nyt pitäisi saada vielä tuo sähköinen kiertovesipumppu toimimaan joka kerta, nyt se ei aina lähde käyntiin, vaan vaatii pienen napautuksen ennenkuin alkaa hyrisemään.
                            Last edited by Havis; 23-11-2009, 09:47.
                            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                            E60 523iA -08

                            Comment

                            • Janzu
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2005
                              • 483
                              • Vantaa

                              Originally posted by Supa View Post
                              Saako noihin prefacelift ajovaloihin niitä sisempiä laseja myös jälkituotantona jostain?
                              Pelkkiä etulasejahan löytyy niin alkuperäsinä kuin tarvikkeina, alkuperäsinäkään ei ilmeisesti älyttömän kalliit ole. Mutta miten on noiden sisempien laita kun ovat ihan kellastuneet? Mistä uudet edullisesti?
                              Itsekin pohdin samaa kun noita Xenoneja asentelin ja purin valot palasiksi putsaamista varten, niissä on kyllä varaosanumerot, mutta ainakaan Realoem ei anna niille mitään numeroa, vain se kehys löytyy. Nuohan ovat siis muovia ainakin mulla. Pitää kaivaa ne ylimääräiset esiin ja kysyä Laakkoselta löytyykö niiden osanumeroilla mitään. Eivät voi olla kovin kalliita, jos löytyy.

                              Varmaan kellertyy juurikin sen takia, kun ovat muovia, mutta saakohan niitä hinkattua uudestaan kirkkaiksi..? Tai vetäisee päälle keltaiset Lamin-X-kalvot ja voilá, kusioptiikka on valmis

                              Comment

                              • Ramzez
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 6104
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Petteri75 View Post
                                Tarkista myös jäähdytysnesteen määrä, sitä tulee olla riittävästi kiertoa varten ja jos sähköinen kiertovesipumppu toimii pitkään ilman nestettä mitä kierrättää, saattaa sekin kuluttaa osan loppuun. Itse REST-toimintoon sillä ei ole vaikutusta, omalla kohdalla REST ei ole palanut a) jos moottori on kylmä/ei käytetty lämpimäksi tai b) johto ollut kytkettynä irti. Paneli on tosin taidettu vaihtaa, vain painoappeja; -94 taisi olla vielä rullia?
                                Jäähdytysnestettä on riittävästi, lämmitin koneen, REST ei toimi, ei edes syty valoa siihen nappiin. Minun autossani on se nappiversio. Nyt kuitenkin hieman pähkäiltyäni arvelen, että se itse paneeli saattaa olla viallinen. REST napin lisäksi sen alla oleva nappi, josta valitaan manuaalisesti repsikan keskisuuttimet, ei myöskään toimi. Vaikka mitä tekisi, ei valo syty kumpaankaan nappiin, olosuhteista riippumatta. Ja tuo kesällä ollut ongelma, joka aiheutti kuuman tulemisen jalkatilaan ja tuulilasiin, voisi johtua siitä, että paneeli on jotenkin rikki ja aiheuttaa noita häiriöitä. Kun se paneelikin on itsessään joku moduuli, niin eikö ole mahdollista, että se menee välillä "oikosulkuun" ja antaa tuolle venttiilisysteemille komennon, että jalkatilaan ja tuulilasiin pitää tulla kuumaa. Luulisi ainakin, että jos vika olisi siinä venttiilisysteemissä, niin se ei toimisi ollenkaan, toisin kuin nyt, jolloin se välillä toimii, välillä ei.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎