Onko jollain tietoa kun ajoittain 740i(4.4) oireilee?
Eli joskus tekee sillain, että sammuu starttauksen jälkeen.
Joka kerta lähtee käyntiin, mutta kun kierrokset laskee tyhjäkäynnille niin sammuu kuin virta-avaimesta sammuttais.
Vaihdoin uuden akun niin luulin, että oire loppui. Mutta oli emännälle tehnyt taas samoin.
Tosin nyt harvemmin, mutta oli tehnyt kuitenkin.
Sitten kun jää käyntiin niin ajosta ei koskaan sammu. Vain startauksen jälkeen.
EI vika koodeja.
Eli joskus tekee sillain, että sammuu starttauksen jälkeen.
Joka kerta lähtee käyntiin, mutta kun kierrokset laskee tyhjäkäynnille niin sammuu kuin virta-avaimesta sammuttais.
Vaihdoin uuden akun niin luulin, että oire loppui. Mutta oli emännälle tehnyt taas samoin.
Tosin nyt harvemmin, mutta oli tehnyt kuitenkin.
Sitten kun jää käyntiin niin ajosta ei koskaan sammu. Vain startauksen jälkeen.
EI vika koodeja.
) ja kaikki hyvin...Not! Auto ehti seistä pari viikkoa ja ajattelin, että varmaan seisontavikaa, kun tyhjäkäynti oli vähän karkeata. Itseasiassa oli sitä vähän jo ennen vesipumpun hajoamista, muttei vielä niin häiritsevästi. Pari päivää sitten alkoikin reipas savuttelu, joka kesti noin 10 sekuntia liikkeelle lähdön jälkeen, niin sakeaa savua ettei läpi nähnyt. Öljyn tarkistus ja alamerkissä oli taso vaikka huolto tehty vajaa 1000 km sitten. Eli 1+1=2 ja "huohotinkalvoventtiilli" tukossa/puhjennut diagnoosi tehty. Tästä löytyy lisää juttua foorumilta(hakuun vaikka "e38 huohot*"), mutta kerroin nyt tähänkin topiciin, kun varmasti moni kasikoneella ajeleva seiskan omistaja tähän jossain vaiheessa törmää. Autolla siis mittarissa 213 tkm.
Comment