Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    Kiertovesipumpulla varustettu letkulammitin toimii, mutta kuten todettu niin kone ei sita tarvii.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • Zoui
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 6350
      • Tampere

      Alkaa seiskan laatikko sanomaan sopimustaan irti, mitään en automaattilaatikon päälle ymmärrä, mutta tuntuu 50-60 nopeudessa vaihtelevan jatkuvasti 3 ja 2 vaihteen välillä. Tätä tekee vain moottorijarrutuksessa, eli kun kierrokset laskee liian alas, vaihtaa pienempää pykälää, jolloin kierrokset nousee ilmeisesti laatikon mukaan niin ylös että vaihtaa takaisin kolmoselle, toistaa samaa kunnes laittaa taas vedon päälle. Mitä lähden arpomaan;

      - Ohjelmallinen vika
      - Öljyn määrä
      - Turbiinissa jotain häikkää

      Ei hakemalla tullut oikein vastaavia oireita foorumilla vastaan...
      Elämä on pihakivestä.

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Vikakoodeissa voisi olla ehkä jotain sanottavaa tuohon.

        Myös adaptiot voisi nollata, jos vahingossa tämä auttaisi.
        Ohjelman päivityskään ei varmaan mahdoton juttu ole jos autossa on jokin kovin wanha.

        Comment

        • Morkai
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 3197
          • Saarijärvi

          Originally posted by Zoui View Post
          Alkaa seiskan laatikko sanomaan sopimustaan irti, mitään en automaattilaatikon päälle ymmärrä, mutta tuntuu 50-60 nopeudessa vaihtelevan jatkuvasti 3 ja 2 vaihteen välillä. Tätä tekee vain moottorijarrutuksessa, eli kun kierrokset laskee liian alas, vaihtaa pienempää pykälää, jolloin kierrokset nousee ilmeisesti laatikon mukaan niin ylös että vaihtaa takaisin kolmoselle, toistaa samaa kunnes laittaa taas vedon päälle. Mitä lähden arpomaan;

          - Ohjelmallinen vika
          - Öljyn määrä
          - Turbiinissa jotain häikkää

          Ei hakemalla tullut oikein vastaavia oireita foorumilla vastaan...
          Tälläset viat yleensä johtuu enempi moottorinohjauspuolelta tulevista signaaleista.. eli kuormitustieto (maffit) ja kaasuläpän asentotunnistin. Tai tällänen spekulaatio sopis vikakuvaukseen jos loota muuten toimii normaalisti.
          sigpic
          E23 728iA V8-projekti
          E38 730D -projekti
          E39 540iA -projekti
          I01 i3 -projekti

          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

          Comment

          • Zoui
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 6350
            • Tampere

            Originally posted by Morkai View Post
            Tälläset viat yleensä johtuu enempi moottorinohjauspuolelta tulevista signaaleista.. eli kuormitustieto (maffit) ja kaasuläpän asentotunnistin. Tai tällänen spekulaatio sopis vikakuvaukseen jos loota muuten toimii normaalisti.
            Eipä tuolta sopivaa vikakoodia löytynyt, tuli moottorijarrutusta testattua pakko-vitosella ja vitun kierrosten seilausta tuo piti vaikkei vaihde vaihtunutkaan...turbiini?

            Kierrokset laskee tasaisesti, hiukan nypäyttää ja kierrokset nousee n.700rpm korkeemmalle.
            Elämä on pihakivestä.

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3449
              • Janakkala

              Originally posted by Zoui View Post
              Eipä tuolta sopivaa vikakoodia löytynyt, tuli moottorijarrutusta testattua pakko-vitosella ja vitun kierrosten seilausta tuo piti vaikkei vaihde vaihtunutkaan...turbiini?
              Kierrokset laskee tasaisesti, hiukan nypäyttää ja kierrokset nousee n.700rpm korkeemmalle.
              Onkohan sinne ikinä vaihdettu öljyjä ja suodatinta? Ei välttämättä olisi pahitteeksi:think
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                Originally posted by Spetke View Post
                Onkohan sinne ikinä vaihdettu öljyjä ja suodatinta? Ei välttämättä olisi pahitteeksi:think
                Juu joku pari kymppiä sitten, sen jälkeen on nelisen kertaa öljyä lisätty, vuotaa useammasta paikkaa. Onko sitten jossain välissä ollut öljyt liian vähissä ja ottanut tuo turbiini itteensä... hiukan vaan koittaa ittellensä selkeyttää mikä siellä mahtaa prakata.
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  Originally posted by Zoui View Post
                  Kierrokset laskee tasaisesti, hiukan nypäyttää ja kierrokset nousee n.700rpm korkeemmalle.
                  Näpyttää turbiinin lukkoa edestakaisin, aina kun kytkee lukon niin luulee ettei kone jaksa ja oravanpyörä on valmis. Samaa mieltä Morkain kanssa että konepuolelta löytyy vika.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Zoui
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 6350
                    • Tampere

                    Originally posted by Cell View Post
                    Näpyttää turbiinin lukkoa edestakaisin, aina kun kytkee lukon niin luulee ettei kone jaksa ja oravanpyörä on valmis. Samaa mieltä Morkain kanssa että konepuolelta löytyy vika.
                    Ja kiitoksia tästä, pitääpä syventyä asiaan.
                    Elämä on pihakivestä.

                    Comment

                    • jakusa
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 515
                      • Lempäälä

                      Originally posted by Cell View Post
                      Näpyttää turbiinin lukkoa edestakaisin, aina kun kytkee lukon niin luulee ettei kone jaksa ja oravanpyörä on valmis. Samaa mieltä Morkain kanssa että konepuolelta löytyy vika.
                      Aikoinaan 750iL:ssä turbiinilukko seilas eestaas, kun olisi pitänyt irroittaa. Tuloksena ikävää nykimistä. Sen verran tuli selviteltyä, että nykiessä moottorin LOAD signaali hyppeli eestaas ja maffit irti ajellessa toimi normaalisti. Homma jäi kuitenkin puolitiehen, sillä koko paska meni lunariin.
                      -after all is said and done more is said than done-


                      Comment

                      • ka00z
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 1805
                        • Varsinais-Suomi

                        Olisko kavereilta jeesiä tuollaisen kolmekasin ostamiseen. Lähinnä kun jokaisessa ilmoituksessa hehkutetaan VOLL VOLL ja "Kaikki varusteet". Mistä tunnistaa esim. paremmat penkit (comfort, parempaa nahkaa?) ja millaisia yybervarusteita ylipäätään kannattaa yrittää bongata? Laajennettu nahkapaketti kojelautaa myöden olisi kyllä namu. Ja mitä "vakiovarusteita" esim. 12-pannusessa on vrt. vajaamoottoreihin?
                        W124 voll, markalla pidemmälle

                        Comment

                        • Rockford
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 8028
                          • Pinsiö

                          Originally posted by ka00z View Post
                          Olisko kavereilta jeesiä tuollaisen kolmekasin ostamiseen. Lähinnä kun jokaisessa ilmoituksessa hehkutetaan VOLL VOLL ja "Kaikki varusteet". Mistä tunnistaa esim. paremmat penkit (comfort, parempaa nahkaa?) ja millaisia yybervarusteita ylipäätään kannattaa yrittää bongata? Laajennettu nahkapaketti kojelautaa myöden olisi kyllä namu. Ja mitä "vakiovarusteita" esim. 12-pannusessa on vrt. vajaamoottoreihin?
                          Comfortit on helppo erottaa lättäpenkeistä. Comforteissa taittuu/säädettävissä selkänoja keskeltä "katki" eli puolet selkänojasta "kippaava" sähköllä. Täysinahat hakkaa 100-0 vakio muovisisustan. Tuossa kun on kojetaulusta lähtien nahalla tikattua heebeliä.

                          Edit. ja nahat on ehdottomat E38:sissa. Kangaslätät tuon tasoisessa vehkeessä on sama, kuin ostaisit kengät ilman pohjia.
                          Last edited by Rockford; 19-11-2011, 13:44.
                          -Dodge Charger -73
                          -Mercedes-Benz GLK
                          -VW Transporter

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            Originally posted by ka00z View Post
                            Olisko kavereilta jeesiä tuollaisen kolmekasin ostamiseen. Lähinnä kun jokaisessa ilmoituksessa hehkutetaan VOLL VOLL ja "Kaikki varusteet". Mistä tunnistaa esim. paremmat penkit (comfort, parempaa nahkaa?) ja millaisia yybervarusteita ylipäätään kannattaa yrittää bongata? Laajennettu nahkapaketti kojelautaa myöden olisi kyllä namu. Ja mitä "vakiovarusteita" esim. 12-pannusessa on vrt. vajaamoottoreihin?
                            Originally posted by Rockford View Post
                            Comfortit on helppo erottaa lättäpenkeistä. Comforteissa taittuu/säädettävissä selkänoja keskeltä "katki". Täysinahat hakkaa 100-0 vakio muovisisustan. Tuossa kun on kojetaulusta lähtien nahalla tikattua heebeliä.
                            Käytännössä voi sanoa, että jokainen ilmoitus jossa lukee VOLL valehtelee ja paljon. Näihin on jo saanut lisävarusteena niin paljon heebeliä, että en ole ainakaan itse vielä nähnyt TÄYSIN varusteltua, esim asekoteloita en ole vielä nähnyt kuin yhdessä autossa...

                            Comfortit tunnistaa joo helposti, mutta itse metsästäisin Contour-penkkejä, jotka on vielä pykälää paremmat. Helppo tunnistaa: säädettävä reisituki.
                            V12:Ssa on mm seuraavat vakiona: voll-leder, xenonit, kattoluukku(?), automaagi-ilmastointi, automaattiaski, monitoimiruori/cruise, verhot jne.

                            Itse pitäisin toivelistalla:
                            - facelift-Langi (ei kuitenkaan 2001 koska silloin verotellaan päästöjen mukaan ja OBD-testi tulee mukaan),
                            - countour edessä, comfort takana,
                            - EI NAVIA (ihan siitä syystä, että nykyaikaisen mankan asentaminen on todella perseestä jos on alkuperäinen navi, ja toi ysärinavi on syvältä perseestä, mieluummin ajan TOmTomin voimalla),
                            - ei mielellään kattoluukkua (vuotojutut ja turhake kun on ilmastointi),
                            - Highend tai Highline, Highend sisältää takailmastoinnin ja tarjottimet, highline on käytännössä kaksivärinen sisustus lisää.
                            - ei puhelinta eikä hälyä; niistä on tuntunut olevan noita sähköhäikkiä.

                            Tää olis mielenkiintoinen, tuossa on esim etuniskatuet joita oon himoinnut pitkään... on vaan suhteettoman harvinainen individuaalivaruste. Tää on muutenkin highline-varusteinen.
                            Last edited by BeamR; 19-11-2011, 14:00.
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • pjkorkko
                              Newbiemmer
                              • Jun 2011
                              • 10
                              • Tornio

                              Renkaat

                              Mahtuukohan E38:ssa pyörimään 255/40 19 edessä ja 285/35 19 takana vanteilla joiden et on 15

                              Comment

                              • JiPe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2010
                                • 2548
                                • Kuopio

                                Onkos näissä ollu jo tehtaalta tullessa jonkin sortin vahvistimia syöttämässä musiikkipuolta, jos on niin missähän semmonen mahtaa sijaita. :think
                                MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                                MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                                MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                                Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎