Kiertovesipumpulla varustettu letkulammitin toimii, mutta kuten todettu niin kone ei sita tarvii.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
-
Alkaa seiskan laatikko sanomaan sopimustaan irti, mitään en automaattilaatikon päälle ymmärrä, mutta tuntuu 50-60 nopeudessa vaihtelevan jatkuvasti 3 ja 2 vaihteen välillä. Tätä tekee vain moottorijarrutuksessa, eli kun kierrokset laskee liian alas, vaihtaa pienempää pykälää, jolloin kierrokset nousee ilmeisesti laatikon mukaan niin ylös että vaihtaa takaisin kolmoselle, toistaa samaa kunnes laittaa taas vedon päälle. Mitä lähden arpomaan;
- Ohjelmallinen vika
- Öljyn määrä
- Turbiinissa jotain häikkää
Ei hakemalla tullut oikein vastaavia oireita foorumilla vastaan...Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Vikakoodeissa voisi olla ehkä jotain sanottavaa tuohon.
Myös adaptiot voisi nollata, jos vahingossa tämä auttaisi.
Ohjelman päivityskään ei varmaan mahdoton juttu ole jos autossa on jokin kovin wanha.
Comment
-
Tälläset viat yleensä johtuu enempi moottorinohjauspuolelta tulevista signaaleista.. eli kuormitustieto (maffit) ja kaasuläpän asentotunnistin. Tai tällänen spekulaatio sopis vikakuvaukseen jos loota muuten toimii normaalisti.Originally posted by Zoui View PostAlkaa seiskan laatikko sanomaan sopimustaan irti, mitään en automaattilaatikon päälle ymmärrä, mutta tuntuu 50-60 nopeudessa vaihtelevan jatkuvasti 3 ja 2 vaihteen välillä. Tätä tekee vain moottorijarrutuksessa, eli kun kierrokset laskee liian alas, vaihtaa pienempää pykälää, jolloin kierrokset nousee ilmeisesti laatikon mukaan niin ylös että vaihtaa takaisin kolmoselle, toistaa samaa kunnes laittaa taas vedon päälle. Mitä lähden arpomaan;
- Ohjelmallinen vika
- Öljyn määrä
- Turbiinissa jotain häikkää
Ei hakemalla tullut oikein vastaavia oireita foorumilla vastaan...sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
Eipä tuolta sopivaa vikakoodia löytynyt, tuli moottorijarrutusta testattua pakko-vitosella ja vitun kierrosten seilausta tuo piti vaikkei vaihde vaihtunutkaan...turbiini?Originally posted by Morkai View PostTälläset viat yleensä johtuu enempi moottorinohjauspuolelta tulevista signaaleista.. eli kuormitustieto (maffit) ja kaasuläpän asentotunnistin. Tai tällänen spekulaatio sopis vikakuvaukseen jos loota muuten toimii normaalisti.
Kierrokset laskee tasaisesti, hiukan nypäyttää ja kierrokset nousee n.700rpm korkeemmalle.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Onkohan sinne ikinä vaihdettu öljyjä ja suodatinta? Ei välttämättä olisi pahitteeksi:thinkOriginally posted by Zoui View PostEipä tuolta sopivaa vikakoodia löytynyt, tuli moottorijarrutusta testattua pakko-vitosella ja vitun kierrosten seilausta tuo piti vaikkei vaihde vaihtunutkaan...turbiini?
Kierrokset laskee tasaisesti, hiukan nypäyttää ja kierrokset nousee n.700rpm korkeemmalle.
Comment
-
Juu joku pari kymppiä sitten, sen jälkeen on nelisen kertaa öljyä lisätty, vuotaa useammasta paikkaa. Onko sitten jossain välissä ollut öljyt liian vähissä ja ottanut tuo turbiini itteensä... hiukan vaan koittaa ittellensä selkeyttää mikä siellä mahtaa prakata.Originally posted by Spetke View PostOnkohan sinne ikinä vaihdettu öljyjä ja suodatinta? Ei välttämättä olisi pahitteeksi:thinkElämä on pihakivestä.
Comment
-
Näpyttää turbiinin lukkoa edestakaisin, aina kun kytkee lukon niin luulee ettei kone jaksa ja oravanpyörä on valmis. Samaa mieltä Morkain kanssa että konepuolelta löytyy vika.Originally posted by Zoui View PostKierrokset laskee tasaisesti, hiukan nypäyttää ja kierrokset nousee n.700rpm korkeemmalle.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Aikoinaan 750iL:ssä turbiinilukko seilas eestaas, kun olisi pitänyt irroittaa. Tuloksena ikävää nykimistä. Sen verran tuli selviteltyä, että nykiessä moottorin LOAD signaali hyppeli eestaas ja maffit irti ajellessa toimi normaalisti. Homma jäi kuitenkin puolitiehen, sillä koko paska meni lunariin.Originally posted by Cell View PostNäpyttää turbiinin lukkoa edestakaisin, aina kun kytkee lukon niin luulee ettei kone jaksa ja oravanpyörä on valmis. Samaa mieltä Morkain kanssa että konepuolelta löytyy vika.
Comment
-
Olisko kavereilta jeesiä tuollaisen kolmekasin ostamiseen. Lähinnä kun jokaisessa ilmoituksessa hehkutetaan VOLL VOLL ja "Kaikki varusteet". Mistä tunnistaa esim. paremmat penkit (comfort, parempaa nahkaa?) ja millaisia yybervarusteita ylipäätään kannattaa yrittää bongata? Laajennettu nahkapaketti kojelautaa myöden olisi kyllä namu. Ja mitä "vakiovarusteita" esim. 12-pannusessa on vrt. vajaamoottoreihin?W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
Comfortit on helppo erottaa lättäpenkeistä. Comforteissa taittuu/säädettävissä selkänoja keskeltä "katki" eli puolet selkänojasta "kippaava" sähköllä. Täysinahat hakkaa 100-0 vakio muovisisustan. Tuossa kun on kojetaulusta lähtien nahalla tikattua heebeliä.Originally posted by ka00z View PostOlisko kavereilta jeesiä tuollaisen kolmekasin ostamiseen. Lähinnä kun jokaisessa ilmoituksessa hehkutetaan VOLL VOLL ja "Kaikki varusteet". Mistä tunnistaa esim. paremmat penkit (comfort, parempaa nahkaa?) ja millaisia yybervarusteita ylipäätään kannattaa yrittää bongata? Laajennettu nahkapaketti kojelautaa myöden olisi kyllä namu. Ja mitä "vakiovarusteita" esim. 12-pannusessa on vrt. vajaamoottoreihin?
Edit. ja nahat on ehdottomat E38:sissa. Kangaslätät tuon tasoisessa vehkeessä on sama, kuin ostaisit kengät ilman pohjia.Last edited by Rockford; 19-11-2011, 13:44.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
Originally posted by ka00z View PostOlisko kavereilta jeesiä tuollaisen kolmekasin ostamiseen. Lähinnä kun jokaisessa ilmoituksessa hehkutetaan VOLL VOLL ja "Kaikki varusteet". Mistä tunnistaa esim. paremmat penkit (comfort, parempaa nahkaa?) ja millaisia yybervarusteita ylipäätään kannattaa yrittää bongata? Laajennettu nahkapaketti kojelautaa myöden olisi kyllä namu. Ja mitä "vakiovarusteita" esim. 12-pannusessa on vrt. vajaamoottoreihin?Käytännössä voi sanoa, että jokainen ilmoitus jossa lukee VOLL valehtelee ja paljon. Näihin on jo saanut lisävarusteena niin paljon heebeliä, että en ole ainakaan itse vielä nähnyt TÄYSIN varusteltua, esim asekoteloita en ole vielä nähnyt kuin yhdessä autossa...Originally posted by Rockford View PostComfortit on helppo erottaa lättäpenkeistä. Comforteissa taittuu/säädettävissä selkänoja keskeltä "katki". Täysinahat hakkaa 100-0 vakio muovisisustan. Tuossa kun on kojetaulusta lähtien nahalla tikattua heebeliä.
Comfortit tunnistaa joo helposti, mutta itse metsästäisin Contour-penkkejä, jotka on vielä pykälää paremmat. Helppo tunnistaa: säädettävä reisituki.
V12:Ssa on mm seuraavat vakiona: voll-leder, xenonit, kattoluukku(?), automaagi-ilmastointi, automaattiaski, monitoimiruori/cruise, verhot jne.
Itse pitäisin toivelistalla:
- facelift-Langi (ei kuitenkaan 2001 koska silloin verotellaan päästöjen mukaan ja OBD-testi tulee mukaan),
- countour edessä, comfort takana,
- EI NAVIA (ihan siitä syystä, että nykyaikaisen mankan asentaminen on todella perseestä jos on alkuperäinen navi, ja toi ysärinavi on syvältä perseestä, mieluummin ajan TOmTomin voimalla),
- ei mielellään kattoluukkua (vuotojutut ja turhake kun on ilmastointi),
- Highend tai Highline, Highend sisältää takailmastoinnin ja tarjottimet, highline on käytännössä kaksivärinen sisustus lisää.
- ei puhelinta eikä hälyä; niistä on tuntunut olevan noita sähköhäikkiä.
Tää olis mielenkiintoinen, tuossa on esim etuniskatuet joita oon himoinnut pitkään... on vaan suhteettoman harvinainen individuaalivaruste. Tää on muutenkin highline-varusteinen.
Last edited by BeamR; 19-11-2011, 14:00.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Onkos näissä ollu jo tehtaalta tullessa jonkin sortin vahvistimia syöttämässä musiikkipuolta, jos on niin missähän semmonen mahtaa sijaita. :thinkMB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
Comment