Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • icecold
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 2341
    • 🌍

    Originally posted by #BMW# View Post
    arvon seiskan omistajat mitä mahtaa olla etupuskurin alalippa kyseessä. Ainoo järkevän näköinen uppaus joka ei pilaa e38 kliini ulkonäköä, mielestäni.
    Eiköstä toi Hamann ole ? :think

    Comment

    • Jukkis30
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 377
      • Oulu

      Meneekö 225/55-16 kumit 728 vaiko onko alikokoset,entiset on 215/65

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by Jukkis30 View Post
        Meneekö 225/55-16 kumit 728 vaiko onko alikokoset,entiset on 215/65
        Liian pienet, 225/60-16 olisi oikeampi.

        Comment

        • juho-85
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 753
          • Pirkkala

          Originally posted by Jukkis30 View Post
          Meneekö 225/55-16 kumit 728 vaiko onko alikokoset,entiset on 215/65
          Kyllähän ne vähän alikokoiset on mutta itsekin koitin tätä juuri kysellä kun sellaiset talvirenkaissa on.. ainakin 2000 km toimi viime talvena ja nyt viikon toiminut ihan hyvin.
          F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
          Tilattu i4 M50

          Exät:
          e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

          Comment

          • Steel
            BTCF Member
            • Aug 2009
            • 31
            • Vantaa

            Originally posted by icecold View Post
            Eiköstä toi Hamann ole ? :think
            Sehän se, suomessa noita ainakin ugm myy lasikuitusena kohtuuhintaan.

            Comment

            • Thuppu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 3626
              • Seinäjoki

              Ilmeisesti näissä on aika suuri ero suorituskyvyssä käyttääkö laatikon normi- vai sporttipuolta? Tuntuu ettei tolla normipuolella kulje oikein kummasti ja vaihtaa suht aikasin pykäliä, johan kummasti muuttu kun vaihto sportille. Kerkes tottua edellisen 530d:n toimintaan joka tuntu liikkuvan alaväännön ansiosta paremmin normipuolella, kierrättäminen vain hidasti menoa.
              BMW 740iA "ALPINA"
              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                Originally posted by Thuppu View Post
                Ilmeisesti näissä on aika suuri ero suorituskyvyssä käyttääkö laatikon normi- vai sporttipuolta? Tuntuu ettei tolla normipuolella kulje oikein kummasti ja vaihtaa suht aikasin pykäliä, johan kummasti muuttu kun vaihto sportille. Kerkes tottua edellisen 530d:n toimintaan joka tuntu liikkuvan alaväännön ansiosta paremmin normipuolella, kierrättäminen vain hidasti menoa.
                Sulla on vaan liian pieni mosa...
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • Tepetus
                  Newbiemmer
                  • Oct 2011
                  • 3
                  • Lahti

                  Originally posted by AnttiHoo View Post
                  Terve



                  Toinen tapaus on sitten toisinaan päällä oleva "check brake linings"-varoitus. Paloissa on kyllä pintaa mutta voisiko ongelmana olla ne anturipiuhat paloilla? Kokemuksia?

                  Kiitos vaan.

                  Antti

                  Miten tuon valon saa nollattua kun on vaihtanut uudet anturin johdot mutta valo syttyy edelleen aina kun laittaa virrat päälle? Auto on e38 735 -97

                  Comment

                  • Morkai
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 3197
                    • Saarijärvi

                    Originally posted by Tepetus View Post
                    Miten tuon valon saa nollattua kun on vaihtanut uudet anturin johdot mutta valo syttyy edelleen aina kun laittaa virrat päälle? Auto on e38 735 -97
                    Virrat kakkosasentoon ja odottaa 60s, siinä kohtaa nollaantuu jos on nollaantuakseen.
                    sigpic
                    E23 728iA V8-projekti
                    E38 730D -projekti
                    E39 540iA -projekti
                    I01 i3 -projekti

                    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                    Comment

                    • |foder|
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 7045
                      • Forssa

                      No nyt on kyllä mulla silmät ristissä kun en löydä mistään tuota ilausruuvia. Missä helvetissä se majailee? Ilmausta vaille koko homma enää.

                      Originally posted by Ramzez View Post
                      - Jäähdyttäjän korkki ja ilmaruuvi auki
                      - Säiliö täyteen nestettä
                      - Sytytysvirta päälle (ei käyntiin) ja lämppäri maksimiin, mutta puhallus minimiin
                      - Lisäilin nestettä aina sen laskiessa maksimista ja samalla pumppasin alavesiletkua siinä sivussa. Pariin kertaan koitin pumpata ylävesiletkuakin, mutta tällä en nähnyt mitään vaikutusta
                      - Auto käyntiin ja nestettä lisäillen sen pudotessa
                      - Suljin ilmaruuvin vasta, kun tuli pelkkää nestettä
                      - Hieman vielä lisää nestettä ja korkki kiinni
                      - Koeajo
                      - Koeajon jälkeen auto kylmäksi ja nesteen tarkistus, mahdollisesti myös lisäys
                      Nyt:
                      E82 135i -11

                      Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                      Comment

                      • Morkai
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 3197
                        • Saarijärvi

                        Originally posted by BeamR View Post
                        Sulla on vaan liian pieni mosa...
                        Eikun liian pieni laatikko...
                        sigpic
                        E23 728iA V8-projekti
                        E38 730D -projekti
                        E39 540iA -projekti
                        I01 i3 -projekti

                        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                        Comment

                        • |foder|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 7045
                          • Forssa

                          Originally posted by |foder| View Post
                          No nyt on kyllä mulla silmät ristissä kun en löydä mistään tuota ilausruuvia. Missä helvetissä se majailee? Ilmausta vaille koko homma enää.
                          Löytyikin jo. Viimeksi ilmannut M20:stä ja siitä tuttua ilmausruuvia etsin aluksi.
                          Näissä se sitten onkin ihan paisarin korkin vieressä.
                          Job done. Lämpiää ja pysyy lämmöt just siellä missä pitääkin. Arjen pieniä onnistumisia.
                          Vielä kun menis kaupaksi.
                          Nyt:
                          E82 135i -11

                          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                          Comment

                          • Joudi_Action
                            Newbiemmer
                            • Sep 2011
                            • 18
                            • Finland

                            Noniin, eilen saapui matkahuoltoon uusi syyläri jonka sitten lykkäsin keulille vanhan loson tilalle. Netistä löytyikin tosi hyvin ohjeita niin suomeks, kuin lontoon kielekski ilmausohjeita, joittenka mukaan tuota sitten ilmailin ja kaikki tuntuu olevan nyt OK. 12,5l pitäs nestettä mennä, reilu 14l tuonne tuossa ilmauksessa meni, osa kun valuu yli... Ilmasin tuota aikas rauhallisesti ja pitkäjänteisesti, vänkärin nurkkakin oli tunkattuna ylös. Tyhjäkäynnillä ollessaan ei työnnä ilmausruuvista enää yhtään ilmaa, pelkkää nestettä. Kierroksia antaessa / höllätessä kaasun poijes, saattaa vähän kuplia tulla, onko tuo aivan normaalia...? Illasta ajeltiin testilenkit, lämmöt pysy normaalissa, sisälle puhaltaa lämmintä yms. Aamulla tarkistin nesteen tason kylmänä ja kaikki OK.

                            Vaikka porukka tuota e38 tai Bemaria ylipäätänsä on hankalaksi ilmattavaksi haukkunu, niin itellä ei tuntunu olevan onkelmia, maltti on valttia tässäkin asiassa vai oliko meikäläisellä kerrankin helkkarin hyvä tuuri näin perjantai iltasella?

                            Onko tuo nyt sitten valmis kovaan ajoon, vai pitäiskö noihin kaasutellessa tuleviin pieniin kupliin nyt jotenkin vielä paneutua?

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Joudi_Action View Post
                              Noniin, eilen saapui matkahuoltoon uusi syyläri jonka sitten lykkäsin keulille vanhan loson tilalle. Netistä löytyikin tosi hyvin ohjeita niin suomeks, kuin lontoon kielekski ilmausohjeita, joittenka mukaan tuota sitten ilmailin ja kaikki tuntuu olevan nyt OK. 12,5l pitäs nestettä mennä, reilu 14l tuonne tuossa ilmauksessa meni, osa kun valuu yli... Ilmasin tuota aikas rauhallisesti ja pitkäjänteisesti, vänkärin nurkkakin oli tunkattuna ylös. Tyhjäkäynnillä ollessaan ei työnnä ilmausruuvista enää yhtään ilmaa, pelkkää nestettä. Kierroksia antaessa / höllätessä kaasun poijes, saattaa vähän kuplia tulla, onko tuo aivan normaalia...? Illasta ajeltiin testilenkit, lämmöt pysy normaalissa, sisälle puhaltaa lämmintä yms. Aamulla tarkistin nesteen tason kylmänä ja kaikki OK.

                              Vaikka porukka tuota e38 tai Bemaria ylipäätänsä on hankalaksi ilmattavaksi haukkunu, niin itellä ei tuntunu olevan onkelmia, maltti on valttia tässäkin asiassa vai oliko meikäläisellä kerrankin helkkarin hyvä tuuri näin perjantai iltasella?

                              Onko tuo nyt sitten valmis kovaan ajoon, vai pitäiskö noihin kaasutellessa tuleviin pieniin kupliin nyt jotenkin vielä paneutua?
                              Jos vain hieman viitsit nähdä vaivaa siinä ilmausvaiheessa, ennen kuin ajelemaan lähdit, niin kyllä sen järjestelmän pitäisi olla kunnolla ilmattu. Jos sähköinen kiertovesipumppu toimii ja muistit puristella sitä alavesiletkua, jotta vesi kiersi siellä järjestelmässä, niin kyllä sillä keinolla, suurin piirtein kaiken ilman pitäisi olla tullut ulos. Ajele päivä ja tsekkaa nesteet, jos OK, niin lisää ajoa ja tsekkaa vaikka sitten viikon päästä vielä uudestaan, jos epäilyttää. Mikäli sitten on nestepinta laskenut, on jossakin vikaa. Ainoa, mitä ei saa päästää tapahtumaan, on se, ettei anna paisarin mennä tyhjäksi. Silloin joutuu koko ilmausoperaation tekemään uudelleen.

                              Comment

                              • Joudi_Action
                                Newbiemmer
                                • Sep 2011
                                • 18
                                • Finland

                                Originally posted by Ramzez View Post
                                Jos vain hieman viitsit nähdä vaivaa siinä ilmausvaiheessa...
                                Thänks, eli samalla linjalla ollaan! Ja kyllä tuo miusta ihan huolellisesti tulikin ilmattua. Nesteen pinta ei ollut ainakaan viime tarkistuksella laskenut. Paisarissa olevan, sen punaisen nesteen pinnan tasoa osoittavan kohon tapinhan kuuluu olla kone KYLMÄNÄ about paisarin ylimmän reunan kohdalla, eli siinä kaulan kierteiden kohdalla? Näin mie ainakin tuon käsitin, italiaa kun ei kovin hyvin taivu, niin ei tuosta manuaalistakaan ollu paljon helppiä...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎