Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VaihtoVirta
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 558
    • Kuusamo

    Originally posted by Ramzez View Post
    Pultataanko se tanko sitten kiinni siihen reikään? Ei viitsisi tilata väärää osaa, jos tuo xenon valollisen auton repsikan puoleinen tukivarsi onkin jotenkin erilainen. Ainakin bmwfans ilmoittaa osanumeroksi tuon saman, mitä Car Parts myy.
    Kyllä se valojen korkeudensäätötanko oli ainakin omassani näin:



    En ymmärrä miksi tukivarsi olisi erilainen valojen korkeudensäädöllä varustetuissa, kun tuon kiinnitys on kynkässä
    Last edited by VaihtoVirta; 25-04-2012, 15:26.

    Comment

    • McBeast
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2007
      • 2998
      • Tallinn

      Originally posted by Ramzez View Post
      Pultataanko se tanko sitten kiinni siihen reikään? Ei viitsisi tilata väärää osaa, jos tuo xenon valollisen auton repsikan puoleinen tukivarsi onkin jotenkin erilainen. Ainakin bmwfans ilmoittaa osanumeroksi tuon saman, mitä Car Parts myy.
      Tuohon en taas osaa kyllä vastata, koska omassa oli halogeenivalot orkkiksena.
      Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

      Comment

      • Rudenorth
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 2415
        • Iisalmi

        Originally posted by Jarjestaja View Post
        ittellä riitti reaktiotankojen puslien vaihto...
        Jeps, tilasin itsekin KL-Varaosista pelkät puslat (ei ollu pahan hintaiset). Puslien mukana ei toimiteta pultteja, kannattaako vanhoja käyttää vai uudet tilalle? olin katsovinaan Realoemista että pultit ovat kokoa M14x1,5x150?
        MB W204 C320 CDI
        Kawasaki Ninja ZX-7R

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          Originally posted by Rudenorth View Post
          Jeps, tilasin itsekin KL-Varaosista pelkät puslat (ei ollu pahan hintaiset). Puslien mukana ei toimiteta pultteja, kannattaako vanhoja käyttää vai uudet tilalle? olin katsovinaan Realoemista että pultit ovat kokoa M14x1,5x150?
          Eikös tuo parhaiten selviä kun näytät vähän teräsharjaa tai smirkeliä ja katsot missä kunnossa pultti on. Itse ainakin hyödyntänyt kaikki sellaiset pultit, mitkä ovat olleet hyväkuntoisia. Ainoastaan ruostuneet vaihtanut uuteen. Käy suosilla ostamassa vaikka jostakin traktorivaraosa liikkeestä tms. kasa uusia erikokoisia pultteja ja muttereita. Eivät maksa paljoa ja ei tarvitse lähteä joka kerralla erikseen metsästämään tiettyä pulttikokoa.

          Comment

          • VaihtoVirta
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 558
            • Kuusamo

            Kampiakselin "kunkkupultin" aukaisuun/kiinnilaittoon tarvittava työkalu.



            Ihan vaan siltä varalta, että jos jollakulla täytyy tuollainen tehdä, niin M20 hihnapyörä käy mukavasti sinne, hieman joutuu keskireikää viilaamaan ja poraamaan uuden pulttijaon. Hienosti aukesi 1,5metrin jatkovarrella

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by VaihtoVirta View Post
              Kyllä se valojen korkeudensäätötanko oli ainakin omassani näin:



              En ymmärrä miksi tukivarsi olisi erilainen valojen korkeudensäädöllä varustetuissa, kun tuon kiinnitys on kynkässä
              Sullo päässy iskarin alapultti vähä löystyy
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                Originally posted by VaihtoVirta View Post
                Kampiakselin "kunkkupultin" aukaisuun/kiinnilaittoon tarvittava työkalu...
                Itse aukonut noita astetta tiukempia liitoksia ihan pelkillä voimahylsyillä ja kaksimetrisellä 3/4" räikällä. Tiedä sitten mihin panssarivaunujen korjaamiseen tarkoitettu avain, mutta tuolla on kyllä kaikki pultit/mutterit auenneet. Ahtaaseen väliin ei tietysti sitten sovi.

                Comment

                • VaihtoVirta
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 558
                  • Kuusamo

                  Originally posted by Supa View Post
                  Sullo päässy iskarin alapultti vähä löystyy
                  Tässä löystyy kohta ohimostakin pultit, kun saa tehdä kevyitä keväthuoltoja

                  Comment

                  • VaihtoVirta
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 558
                    • Kuusamo

                    Originally posted by Ramzez View Post
                    Itse aukonut noita astetta tiukempia liitoksia ihan pelkillä voimahylsyillä ja kaksimetrisellä 3/4" räikällä. Tiedä sitten mihin panssarivaunujen korjaamiseen tarkoitettu avain, mutta tuolla on kyllä kaikki pultit/mutterit auenneet. Ahtaaseen väliin ei tietysti sitten sovi.
                    Tuo työkalu on tarkoitettu pitämään kampuraa paikallaan, jotta pultin saa auki. Hyvin kesti 1/2" karalla oleva jäykkä vääntövarsi. Räikät ei varmaan kestä tässä tapauksessa..
                    Last edited by VaihtoVirta; 26-04-2012, 22:38.

                    Comment

                    • Rudenorth
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 2415
                      • Iisalmi

                      Originally posted by Ramzez View Post
                      Eikös tuo parhaiten selviä kun näytät vähän teräsharjaa tai smirkeliä ja katsot missä kunnossa pultti on. Itse ainakin hyödyntänyt kaikki sellaiset pultit, mitkä ovat olleet hyväkuntoisia. Ainoastaan ruostuneet vaihtanut uuteen. Käy suosilla ostamassa vaikka jostakin traktorivaraosa liikkeestä tms. kasa uusia erikokoisia pultteja ja muttereita. Eivät maksa paljoa ja ei tarvitse lähteä joka kerralla erikseen metsästämään tiettyä pulttikokoa.
                      Toki itsekin hyödynnän jo käytössä olevia pultteja mikäli vaan ehjinä irtoavat. Tuli vaan mieleen kun noita puslia tilailin niin oikein erikseen mainitsivat ettei pultteja tulee mukaan ja millaiset pultit pitää hankkia.
                      MB W204 C320 CDI
                      Kawasaki Ninja ZX-7R

                      Comment

                      • Jarjestaja
                        BTCF Member
                        • Jun 2007
                        • 451
                        • Ylivieska/Tervajoki

                        1vko alustan uusimisen jälkeen rupesi etupään paikat koliseen... kaikki vaihtoon... 2vko hiljasta ja alko taas joku koluuttaan... ensin en halunnut uskoa korviani, mutta kaveri kävi kyytissä ja kysy heti että mikä kolahtelee...
                        vika oli siis alustasarjan mukana tuleissa koiranluissa. yläpään pultin kierteet oli jostain syystä antanut periksi. Vika korjattu nyt aluksi vain niin että mutteri pois ja pari prikkaa väliin ja uusi mutteri.
                        En sitte tiärä olinko vetänyt pultin liian tiukalle, vaikko oliko se pultti vaan pehmiää että ajan myäten venyy...

                        Kymysys... Onko muilla ollut samaa vikaa ja mistä uusia koiranluita ja mielellään sais olla kestävempiä
                        F01 740D -10


                        EXät:
                        E70 x35d -09 / E65 730D -05 / #e65 735 -02 / e34 520i -89 / #e28 520i -86 /#e32 730 -92 Pussikyykky / #e36 325 cabriolet -93 / e39 540ia Touring -99 / e36 316coupe -94/ #e39 523i -96/ #e46 330D Touring -04/ #e34 520i -95 / #e32 730iA -91 bmvip / #e38 740iA -00 / #e39 525 tds NATOuring -97 / #e36 328i Touring -95 # e34 525i Touring -92

                        Comment

                        • sammy2
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2005
                          • 377
                          • kemi city

                          minkäköhän takia ei vänkärin puolella puhalla ilmaa nuista ilma suuttimista? puhallin pyörii mutta ilmaa ei vaan tule...eli mikähän tälläkertaa on paskana
                          e46-00 320CIA (2.2)
                          e65-04 730d sport
                          e38-96 740i 4.4
                          e46-01 330d touring
                          e30-88 320i touring
                          e36-96 328i coupe
                          e21-82 315
                          e21-79 320
                          e30-82 316 (2.0 M10)
                          e12-78 525 (3.3)
                          _______________________________________________
                          e53-02 x5 4.4i sport / e39 -96 528i `"sportattu"

                          Comment

                          • Jarjestaja
                            BTCF Member
                            • Jun 2007
                            • 451
                            • Ylivieska/Tervajoki

                            lisää mahtavuutta...
                            emäntä haki mut töistä tänään ja jatkettiin sievistä suoraan seinäjoelle. sanoi että jännästi pöpötti ku pihasta lähti... hyppäsin itte ruoriin tyämaalta ja huomasin heti että nyt on vedot kateissa...

                            hain uuret tulpat heti kun päästiin perille.. laitan huomenna paikoilleen
                            kokeilin äsköön käynnistää niin pätki kovasti... niinku olis vaan 6pyttynen

                            toivottavasti ei muuta
                            F01 740D -10


                            EXät:
                            E70 x35d -09 / E65 730D -05 / #e65 735 -02 / e34 520i -89 / #e28 520i -86 /#e32 730 -92 Pussikyykky / #e36 325 cabriolet -93 / e39 540ia Touring -99 / e36 316coupe -94/ #e39 523i -96/ #e46 330D Touring -04/ #e34 520i -95 / #e32 730iA -91 bmvip / #e38 740iA -00 / #e39 525 tds NATOuring -97 / #e36 328i Touring -95 # e34 525i Touring -92

                            Comment

                            • ana87
                              BTCF Member
                              • Dec 2009
                              • 45
                              • Pöytyä

                              missä mahtaa olla vikaa kun cd vaihtaja ei anna kelkkaa ulos et sais levyjä sisään?? ja onko miten paha homma väsät jonkinlainen systeemi vakio soittimeen että sais vaikka kannettavan mp3 kiini??

                              Comment

                              • Zoui
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2003
                                • 6350
                                • Tampere

                                Originally posted by ana87 View Post
                                missä mahtaa olla vikaa kun cd vaihtaja ei anna kelkkaa ulos et sais levyjä sisään?? ja onko miten paha homma väsät jonkinlainen systeemi vakio soittimeen että sais vaikka kannettavan mp3 kiini??
                                Olisi varmaan helpoin poimia ebaystä sovitin, eikös niillä saa cd-boxin tilalle jos jonkinmoista soitinta kytkettyä... nyt kun se cd-boxi kerran jäi turhaksi.
                                Elämä on pihakivestä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎