Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Originally posted by |foder| View Post

    Eli tämä sleep mode vika korjaantui toisella ehjällä korimoduulilla!!!!
    Mitä mä sanoin
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Joudi_Action
      Newbiemmer
      • Sep 2011
      • 18
      • Finland

      Originally posted by BeamR View Post
      Teretulemast voorumille....
      Noniin, tuoltahan rupesi infoa löytymään ihan urakalla! Kiitoksia linkistä ja lämpimästä vastaanotosta foorumille! Helpottaa kummasti varaosahakua, kerta melkein kaikki syylärit e39:sta passaa kans, kohta on seiska taas tien päällä!

      Comment

      • ttw
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 1016
        • Vantaa

        Muutamien varusteiden retrofittailua vailla, onko kellään kokemuksia alkuperäisten kaasupurkausvalojen, valonpesimien, sähköpenkkien (comfort) ja ajotietokoneen jälkiasennuksesta?
        728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
        Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
        MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

        Comment

        • |foder|
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 7045
          • Forssa

          Originally posted by Supa View Post
          Mitä mä sanoin
          No nii...

          Sitten jatkuu edellisen omistajan jäljiltä ongelmien selvittely.
          Auto tasaisella ja ovet lukossa. Ei mitään ongelmaa. Auto apätasaisella alustalla tai hiemankaan kallellaan toiselle sivulle, alkaa hälytin huutaa. Edellinen omistaja oli ratkaissut tämän ongelman nyppäsemällä sulakkeen mäkeen. Way to GO!!!
          Täten nyt mulla heräsi epäilys että hälyttimen kallistuksen anturi olisi jollain tapaa mäsä tai kuitenkin pätkii. Eli missä päin autoa löytyy hälyn kallistuksen anturi?

          Tai sitten supa koodaa multa viikonloppuna hälyn pois?
          Nyt:
          E82 135i -11

          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

          Comment

          • rocroc
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 573
            • keminmaa

            Originally posted by ttw View Post
            Muutamien varusteiden retrofittailua vailla, onko kellään kokemuksia alkuperäisten kaasupurkausvalojen, valonpesimien, sähköpenkkien (comfort) ja ajotietokoneen jälkiasennuksesta?

            Comfort penkit asensin syksyllä omaan 728:iin, simppeli juttu, ainut osa mikä piti lisätä oli rele hanskalootan taakse.

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by |foder| View Post
              No nii...

              Sitten jatkuu edellisen omistajan jäljiltä ongelmien selvittely.
              Auto tasaisella ja ovet lukossa. Ei mitään ongelmaa. Auto apätasaisella alustalla tai hiemankaan kallellaan toiselle sivulle, alkaa hälytin huutaa. Edellinen omistaja oli ratkaissut tämän ongelman nyppäsemällä sulakkeen mäkeen. Way to GO!!!
              Täten nyt mulla heräsi epäilys että hälyttimen kallistuksen anturi olisi jollain tapaa mäsä tai kuitenkin pätkii. Eli missä päin autoa löytyy hälyn kallistuksen anturi?

              Tai sitten supa koodaa multa viikonloppuna hälyn pois?
              Konepellin anturi tai juurikin tuo kallistus anturi.

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Se selvii kattomalla minkä takia häly on lauennut, kallistusanturi tais olla muistaakseni takana jommal kummal puolen tavaratilan verhoiluja, en nyt tarkkaan muista.

                Tuli tossa samanlainen alkupään murheenkryyni ostettua.
                Onko jotain yleistä paikkaa mikä on pettänyt kun kuskin ovi ei aukea sisältä eikä ulkoa, lukkonuppi kyllä liikkuu
                Taitaa olla yhteys lukkomoottorilta lukkopesälle rikki jotenkin, kiva avata vaan tuo pahvi pois :think
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by Joudi_Action View Post
                  Aika sekavaa, jos pitää käytettyä syyläriä alkaa etsimään, niin pitäs aika varmaks tietää että mistä mallista käy, ja mistä ei...
                  Sellainen neuvo, ettei välttämättä kannata alkaa ostamaan käytettyä syyläriä seiskaan, koska sen rikkoutuminen on enemmän kuin yleistä. Ts. käytetyn syylärin elinikä ei välttämättä ole kauhean pitkä, ellei sitten käytetty osa ole vähän käytetty. Kolme seiskaa omistaneena, kahdesta se vuoti.

                  Comment

                  • Joudi_Action
                    Newbiemmer
                    • Sep 2011
                    • 18
                    • Finland

                    Näin ajattelin asiaa itekkin. Mutta nyt on uusi syyläri tilauksessa, huomenna lähtee postiin. Erään autopurkaamon kautta tilattuna 98€+matkahuollon rahtikulut uudesta syyläristä paketissaan, ei miun mielestä ollenkaan paha! Onpahan käypänen ainakin. Aika niukasti noita e38 ja e39 koppasia olikin purettuina ja osissa myynnissä...

                    Nappasin vanhan syylärin jo tänään irti, yllättävän fiksusti toteutettu kiinnitys! Ilmastoinnin ja tehostimen letkut vähän tekee tilasta kyllä ahtaan, mutta kyllä sen sieltä suht nätisti saa pujoteltua poijes. Onkohan tuo miten nirso nesteille, uskaltaa ihan jotkut motonetin vihreät tai siniset litkut lorautella sisälle? Ja tuli tuossa jo katseltua vähän ilmausohjeitakin, ilmeisesti saattaa olla vähän haastava ilmattava? Hyviä ohjeita kyllä löyty, eiköhän se näillä saada viikonloppuna syylärin saavuttua ajoon! Sitten olisikin vuorossa öljyjen vaihto, uusi öljypohjan tiivistekkin tilattuna, 207tkm lasissa, taitaa olla korkea aika tarkistaa öljypumpun pulttien kireys ja nykästä lukitteen kera kiinne, nimittäi ei ole tietoa onko nuita koskaan tsekattu...

                    Mutta kiitoksia vielä kertaalleen asiallisista vastauksista!

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Joudi_Action View Post
                      Näin ajattelin asiaa itekkin. Mutta nyt on uusi syyläri tilauksessa, huomenna lähtee postiin. Erään autopurkaamon kautta tilattuna 98€+matkahuollon rahtikulut uudesta syyläristä paketissaan, ei miun mielestä ollenkaan paha! Onpahan käypänen ainakin. Aika niukasti noita e38 ja e39 koppasia olikin purettuina ja osissa myynnissä...

                      Nappasin vanhan syylärin jo tänään irti, yllättävän fiksusti toteutettu kiinnitys! Ilmastoinnin ja tehostimen letkut vähän tekee tilasta kyllä ahtaan, mutta kyllä sen sieltä suht nätisti saa pujoteltua poijes. Onkohan tuo miten nirso nesteille, uskaltaa ihan jotkut motonetin vihreät tai siniset litkut lorautella sisälle? Ja tuli tuossa jo katseltua vähän ilmausohjeitakin, ilmeisesti saattaa olla vähän haastava ilmattava? Hyviä ohjeita kyllä löyty, eiköhän se näillä saada viikonloppuna syylärin saavuttua ajoon! Sitten olisikin vuorossa öljyjen vaihto, uusi öljypohjan tiivistekkin tilattuna, 207tkm lasissa, taitaa olla korkea aika tarkistaa öljypumpun pulttien kireys ja nykästä lukitteen kera kiinne, nimittäi ei ole tietoa onko nuita koskaan tsekattu...

                      Mutta kiitoksia vielä kertaalleen asiallisista vastauksista!
                      Itse olen ainakin seiskoissa käyttänyt sitä Motonetissä myytävää vihreän väristä nestettä, onkohan se laadultaan sitten monoetyleeniglykolia. Toki jos vanhat nesteet ovat olleet väriltään esim. sinistä, niin laita samanlaista nestettä tilalle. Punaista älä mene laittamaan, ellet aio huuhdella koko järjestelmää todella huolellisesti.

                      Comment

                      • |foder|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 7045
                        • Forssa

                        Missä ne M60 ilmausohjeet löytyikään?
                        Ajankohtainen homma myös itsellä, kunhan se uusi termari sattuis tulee.

                        Nimi: EiLöydäKunEiOsaaEtsiä
                        Nyt:
                        E82 135i -11

                        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by |foder| View Post
                          Missä ne M60 ilmausohjeet löytyikään?
                          Ajankohtainen homma myös itsellä, kunhan se uusi termari sattuis tulee.

                          Nimi: EiLöydäKunEiOsaaEtsiä
                          Itseäni lainaten:

                          Originally posted by Ramzez View Post

                          - Jäähdyttäjän korkki ja ilmaruuvi auki
                          - Säiliö täyteen nestettä
                          - Sytytysvirta päälle (ei käyntiin) ja lämppäri maksimiin, mutta puhallus minimiin
                          - Lisäilin nestettä aina sen laskiessa maksimista ja samalla pumppasin alavesiletkua siinä sivussa.
                          - Auto käyntiin ja nestettä lisäillen sen pudotessa
                          - Suljin ilmaruuvin vasta, kun tuli pelkkää nestettä
                          - Hieman vielä lisää nestettä ja korkki kiinni
                          - Koeajo
                          - Koeajon jälkeen auto kylmäksi ja nesteen tarkistus, mahdollisesti myös lisäys
                          Täsmennetään tuota vanhaa ohjetta sen verran, ettei autoa välttämättä tarvitse käyttää, jotta järjestelmä tulee ilmatuksi, eikä oikeastaan pitäisikään, mutta joissakin tapauksissa, järjestelmään on jäänyt ilmaa, jos autoa ei ole hieman käyttänyt. Tuo ohje toimii myös silloin, jos sähköpumppu toimii huonosti, tai ei ollenkaan. Toimivan sähköpumpun avulla myös toiminta tuon edellä mainitun ohjeen mukaan.
                          Last edited by Ramzez; 02-11-2011, 17:27.

                          Comment

                          • |foder|
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 7045
                            • Forssa

                            Kiitos. Ihan perus ilmaus siis.
                            Nyt:
                            E82 135i -11

                            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8258
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by |foder| View Post
                              Kiitos. Ihan perus ilmaus siis.
                              ilmauksen jälkeen kannattaisi imaista paisarista ylimääräiset nesteet pois, tai väkisinhän se jää maksimin yläpuolelle mutta jos jättää piripintaan niin tekee aika reilusti painetta ennenkun korkki päästää ylimääräset pois.
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • #BMW#
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2004
                                • 488
                                • Espoo

                                arvon seiskan omistajat mitä mahtaa olla etupuskurin alalippa kyseessä. Ainoo järkevän näköinen uppaus joka ei pilaa e38 kliini ulkonäköä, mielestäni.
                                Attached Files
                                E38 pre 740i 4.4l Manual

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎