Noniin, tuoltahan rupesi infoa löytymään ihan urakalla! Kiitoksia linkistä ja lämpimästä vastaanotosta foorumille! Helpottaa kummasti varaosahakua, kerta melkein kaikki syylärit e39:sta passaa kans, kohta on seiska taas tien päällä!
Sitten jatkuu edellisen omistajan jäljiltä ongelmien selvittely.
Auto tasaisella ja ovet lukossa. Ei mitään ongelmaa. Auto apätasaisella alustalla tai hiemankaan kallellaan toiselle sivulle, alkaa hälytin huutaa. Edellinen omistaja oli ratkaissut tämän ongelman nyppäsemällä sulakkeen mäkeen. Way to GO!!!
Täten nyt mulla heräsi epäilys että hälyttimen kallistuksen anturi olisi jollain tapaa mäsä tai kuitenkin pätkii. Eli missä päin autoa löytyy hälyn kallistuksen anturi?
Tai sitten supa koodaa multa viikonloppuna hälyn pois?
Sitten jatkuu edellisen omistajan jäljiltä ongelmien selvittely.
Auto tasaisella ja ovet lukossa. Ei mitään ongelmaa. Auto apätasaisella alustalla tai hiemankaan kallellaan toiselle sivulle, alkaa hälytin huutaa. Edellinen omistaja oli ratkaissut tämän ongelman nyppäsemällä sulakkeen mäkeen. Way to GO!!!
Täten nyt mulla heräsi epäilys että hälyttimen kallistuksen anturi olisi jollain tapaa mäsä tai kuitenkin pätkii. Eli missä päin autoa löytyy hälyn kallistuksen anturi?
Tai sitten supa koodaa multa viikonloppuna hälyn pois?
Konepellin anturi tai juurikin tuo kallistus anturi.
Se selvii kattomalla minkä takia häly on lauennut, kallistusanturi tais olla muistaakseni takana jommal kummal puolen tavaratilan verhoiluja, en nyt tarkkaan muista.
Tuli tossa samanlainen alkupään murheenkryyni ostettua.
Onko jotain yleistä paikkaa mikä on pettänyt kun kuskin ovi ei aukea sisältä eikä ulkoa, lukkonuppi kyllä liikkuu
Taitaa olla yhteys lukkomoottorilta lukkopesälle rikki jotenkin, kiva avata vaan tuo pahvi pois :think
Aika sekavaa, jos pitää käytettyä syyläriä alkaa etsimään, niin pitäs aika varmaks tietää että mistä mallista käy, ja mistä ei...
Sellainen neuvo, ettei välttämättä kannata alkaa ostamaan käytettyä syyläriä seiskaan, koska sen rikkoutuminen on enemmän kuin yleistä. Ts. käytetyn syylärin elinikä ei välttämättä ole kauhean pitkä, ellei sitten käytetty osa ole vähän käytetty. Kolme seiskaa omistaneena, kahdesta se vuoti.
Näin ajattelin asiaa itekkin. Mutta nyt on uusi syyläri tilauksessa, huomenna lähtee postiin. Erään autopurkaamon kautta tilattuna 98€+matkahuollon rahtikulut uudesta syyläristä paketissaan, ei miun mielestä ollenkaan paha! Onpahan käypänen ainakin. Aika niukasti noita e38 ja e39 koppasia olikin purettuina ja osissa myynnissä...
Nappasin vanhan syylärin jo tänään irti, yllättävän fiksusti toteutettu kiinnitys! Ilmastoinnin ja tehostimen letkut vähän tekee tilasta kyllä ahtaan, mutta kyllä sen sieltä suht nätisti saa pujoteltua poijes. Onkohan tuo miten nirso nesteille, uskaltaa ihan jotkut motonetin vihreät tai siniset litkut lorautella sisälle? Ja tuli tuossa jo katseltua vähän ilmausohjeitakin, ilmeisesti saattaa olla vähän haastava ilmattava? Hyviä ohjeita kyllä löyty, eiköhän se näillä saada viikonloppuna syylärin saavuttua ajoon! Sitten olisikin vuorossa öljyjen vaihto, uusi öljypohjan tiivistekkin tilattuna, 207tkm lasissa, taitaa olla korkea aika tarkistaa öljypumpun pulttien kireys ja nykästä lukitteen kera kiinne, nimittäi ei ole tietoa onko nuita koskaan tsekattu...
Mutta kiitoksia vielä kertaalleen asiallisista vastauksista!
Näin ajattelin asiaa itekkin. Mutta nyt on uusi syyläri tilauksessa, huomenna lähtee postiin. Erään autopurkaamon kautta tilattuna 98€+matkahuollon rahtikulut uudesta syyläristä paketissaan, ei miun mielestä ollenkaan paha! Onpahan käypänen ainakin. Aika niukasti noita e38 ja e39 koppasia olikin purettuina ja osissa myynnissä...
Nappasin vanhan syylärin jo tänään irti, yllättävän fiksusti toteutettu kiinnitys! Ilmastoinnin ja tehostimen letkut vähän tekee tilasta kyllä ahtaan, mutta kyllä sen sieltä suht nätisti saa pujoteltua poijes. Onkohan tuo miten nirso nesteille, uskaltaa ihan jotkut motonetin vihreät tai siniset litkut lorautella sisälle? Ja tuli tuossa jo katseltua vähän ilmausohjeitakin, ilmeisesti saattaa olla vähän haastava ilmattava? Hyviä ohjeita kyllä löyty, eiköhän se näillä saada viikonloppuna syylärin saavuttua ajoon! Sitten olisikin vuorossa öljyjen vaihto, uusi öljypohjan tiivistekkin tilattuna, 207tkm lasissa, taitaa olla korkea aika tarkistaa öljypumpun pulttien kireys ja nykästä lukitteen kera kiinne, nimittäi ei ole tietoa onko nuita koskaan tsekattu...
Mutta kiitoksia vielä kertaalleen asiallisista vastauksista!
Itse olen ainakin seiskoissa käyttänyt sitä Motonetissä myytävää vihreän väristä nestettä, onkohan se laadultaan sitten monoetyleeniglykolia. Toki jos vanhat nesteet ovat olleet väriltään esim. sinistä, niin laita samanlaista nestettä tilalle. Punaista älä mene laittamaan, ellet aio huuhdella koko järjestelmää todella huolellisesti.
- Jäähdyttäjän korkki ja ilmaruuvi auki
- Säiliö täyteen nestettä
- Sytytysvirta päälle (ei käyntiin) ja lämppäri maksimiin, mutta puhallus minimiin
- Lisäilin nestettä aina sen laskiessa maksimista ja samalla pumppasin alavesiletkua siinä sivussa.
- Auto käyntiin ja nestettä lisäillen sen pudotessa
- Suljin ilmaruuvin vasta, kun tuli pelkkää nestettä
- Hieman vielä lisää nestettä ja korkki kiinni
- Koeajo
- Koeajon jälkeen auto kylmäksi ja nesteen tarkistus, mahdollisesti myös lisäys
Täsmennetään tuota vanhaa ohjetta sen verran, ettei autoa välttämättä tarvitse käyttää, jotta järjestelmä tulee ilmatuksi, eikä oikeastaan pitäisikään, mutta joissakin tapauksissa, järjestelmään on jäänyt ilmaa, jos autoa ei ole hieman käyttänyt. Tuo ohje toimii myös silloin, jos sähköpumppu toimii huonosti, tai ei ollenkaan. Toimivan sähköpumpun avulla myös toiminta tuon edellä mainitun ohjeen mukaan.
ilmauksen jälkeen kannattaisi imaista paisarista ylimääräiset nesteet pois, tai väkisinhän se jää maksimin yläpuolelle mutta jos jättää piripintaan niin tekee aika reilusti painetta ennenkun korkki päästää ylimääräset pois.
Comment