Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    Originally posted by VaihtoVirta View Post
    Ei muutaku lemörderiä. Nuo meylen hd:t on melkeen samaa kuraa, kuin kaikki muutkin halpaosat
    Kuinkas se on, että kyseisen firman omilla sivuilla hinta on halvempi? :think Lukeehan tuolla että erikoistarjous, mutta siitä huolimatta hinta on jo sitä ennen ollut hiukan tuota Ebayta halvempi.

    Comment

    • JiPe
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2010
      • 2548
      • Kuopio

      Originally posted by VaihtoVirta View Post
      Ei muutaku lemörderiä. Nuo meylen hd:t on melkeen samaa kuraa, kuin kaikki muutkin halpaosat
      No mitäs noi nyt sitten on. Ennen täällä on kyllä kehuttu meyle hd:tä :think
      MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
      MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
      MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
      Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

      Comment

      • Ramzez
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 6104
        • Jyväskylä

        Originally posted by JiPe View Post
        No mitäs noi nyt sitten on. Ennen täällä on kyllä kehuttu meyle hd:tä :think
        Meyle ainoastaan pakkaa eri valmistajien osia, joten halvemmalla pääset jos ostat vain niitä "ei minkään merkkisiä" halpis tukivarsia. Nimittäin samaa kamaa ovat. Meylen myymät tukivarret eivät seiskan alla kahta vuotta kestä.

        Comment

        • JiPe
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2010
          • 2548
          • Kuopio

          Originally posted by Ramzez View Post
          Meyle ainoastaan pakkaa eri valmistajien osia, joten halvemmalla pääset jos ostat vain niitä "ei minkään merkkisiä" halpis tukivarsia. Nimittäin samaa kamaa ovat. Meylen myymät tukivarret eivät seiskan alla kahta vuotta kestä.
          Jaahas:think, hyvä tietää. Eli ensi vuoden katsastuksessa tulee sitten hylsy takatukivarresta.
          MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
          MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
          MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
          Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            Originally posted by JiPe View Post
            Jaahas:think, hyvä tietää. Eli ensi vuoden katsastuksessa tulee sitten hylsy takatukivarresta.
            Itse tein niin alunperin kun seiskan ostin, että ostin eteen Meyle HD -setin ja nyt kesällä sitten saa luvan kaikki etupään tukivarret vaihtua Lemförderiin. Meylet kestivät vajaa kolme vuotta ja 35 tkm. Suorista alatukivarsista on kumi toisesta rikki ja toisesta erittäin haurastunut. Täristää jarruttaessa, joten reaktiotankojen puslat ja/tai pallonivelet ovat entiset. Aivan luvattoman huonot ovat hintaansa nähden. Halvemmalla olisi päässyt kun olisi suoraan Motonetistä hakenut tukivarret.

            Comment

            • Maikkeliiih
              Newbiemmer
              • Sep 2010
              • 11
              • Tampere

              Voiko noita startteja huoltaa? Oma 730d startti on jo 1½ vuotta kuulostanut siltä kuin pyörisi viimeisiä hetkiään. Paraneeko ihan vaan purkamalla ja putsaamalla vai saako noihin ylipäätään mitään huolto-osia?

              Comment

              • VaihtoVirta
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 558
                • Kuusamo

                Originally posted by JiPe View Post
                Jaahas:think, hyvä tietää. Eli ensi vuoden katsastuksessa tulee sitten hylsy takatukivarresta.
                No eiköhän ne siellä takana kestä ihan ok. Pusla voi olla kyllä melko veltto jo uutena, mutta niveliä menee harvemmin takatukivarsista, kun eivät ole niin kovan rasituksen alla. Etupään tukivarret meylenä ei yleensä kestä kuin vuoden tai kaks. On ollut pari tapausta, joissa on jo uutena ollut pusla ihan luvattoman löysä. Halvimmillaanhan etupään tukivarsisetin saa 150eurolla, mutta ainakaan minä en näitä vaihtamisen ilosta vaihtele..

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  Originally posted by BeamR View Post
                  Kuinka mitataan E38:n ruskea lasinpyyhkijöiden rele (Double relay, green-brown 61368384505) ?

                  On kummitteleva vika joka tulee ja menee, eli aina silloin tällöin pyyhkijät lopettavat automaattipyyhkimisen ja vian ilmestyessä pyyhkijät kiertävät kyllä syklin loppuun mutta nousevat lopuksi muutaman sentin ylöspäin alakuolokohdastaan. Seuraavana päivänä saattaa taas kaikki toimia kuten pitääkin, eli automaattipyyhintä pelittää ja pyyhkijät jää täysin oikeaan kohtaan ala-asentoonsa.

                  Vian ollessa päällä pyyhkijöitä voi käyttää manuaalisesti viiksestä painamalla 1-asentoon ja lasinpesinkin toimii ja laukaisee kiertosyklin.

                  Toinen kysymys: miten tehdään johtoliitos ABS-boksin liittimeen? Tarttis saada naville eturenkaiden pyörintäsignaali, ja helpoin tapa lienee vetää ne johdot sinne ABS-boksin isolle liittimelle, mutta kuinka ne johdon päät saa fiksusti oikeisiin pinneihin, WDS:n mukaan pinnit
                  - 12 Signal Wheel speed sensor, front left Wheel speed sensor, front left
                  - 16 Signal Wheel speed sensor, front right Wheel speed sensor, front right

                  EDIT: vai pitäisikö käyttää "supply" pinnejä, jotka on aina viereiset?
                  Eikö kukaan tosiaan ole avannut ABS-modulin liitintä? Tahi testannut releitä... :think
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • rocroc
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2003
                    • 573
                    • keminmaa

                    Autossani on hydraulinen takaluukku, se aukeaa: avaimen napista, luukun nupista tai sisällä olevasta aukaisukytkimestä, kiinni se menee kun painaa luukun sisäpinnalla olevaa sulkunappulaa, MUTTA miksei luukku mene kiinni avaimesta, niinkuin esim tässä videossa:




                    Toki avain on minulla vanhemman mallinen, mutta luulis että moinen feature on tuossakin avaimessa? vai onko se jotenkin "koodattavissa"

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Originally posted by rocroc View Post
                      Autossani on hydraulinen takaluukku, se aukeaa: avaimen napista, luukun nupista tai sisällä olevasta aukaisukytkimestä, kiinni se menee kun painaa luukun sisäpinnalla olevaa sulkunappulaa, MUTTA miksei luukku mene kiinni avaimesta, niinkuin esim tässä videossa:




                      Toki avain on minulla vanhemman mallinen, mutta luulis että moinen feature on tuossakin avaimessa? vai onko se jotenkin "koodattavissa"
                      Pidä nappia pohjassa, tuo on joku turvavaruste.
                      Vai oletko tehnyt näin jo?
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • rocroc
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2003
                        • 573
                        • keminmaa

                        Originally posted by Supa View Post
                        Pidä nappia pohjassa, tuo on joku turvavaruste.
                        Vai oletko tehnyt näin jo?
                        Ei auta napin pohjassa pito

                        Comment

                        • VaihtoVirta
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 558
                          • Kuusamo

                          Originally posted by Supa View Post
                          Pidä nappia pohjassa, tuo on joku turvavaruste.
                          Vai oletko tehnyt näin jo?
                          Onko tuota turvavarustetta mahdollista kytkeä ncs-expertillä pois? Jossain youtube-videossa retrofit hydrauliluukun sai kiinni avaimen lukitusnappia painamalla (siis napauttamalla) :think

                          Comment

                          • Maikkeliiih
                            Newbiemmer
                            • Sep 2010
                            • 11
                            • Tampere

                            Originally posted by Maikkeliiih View Post
                            Voiko noita startteja huoltaa? Oma 730d startti on jo 1½ vuotta kuulostanut siltä kuin pyörisi viimeisiä hetkiään. Paraneeko ihan vaan purkamalla ja putsaamalla vai saako noihin ylipäätään mitään huolto-osia?
                            Itse itselleni vastaten, KL-varaosien kautta ei saa kuulemma edes uusia hiiliä. Sähköliikkeistä voi kuulemma kysellä solenoideja ja hiiliä.

                            Comment

                            • _charger-
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2011
                              • 380
                              • Helsinki

                              Originally posted by Maikkeliiih View Post
                              Itse itselleni vastaten, KL-varaosien kautta ei saa kuulemma edes uusia hiiliä. Sähköliikkeistä voi kuulemma kysellä solenoideja ja hiiliä.
                              ja-parts oy:tä(ormuspellontie helsinki) löyty ainakin '95 750:seen solenoidi...ja jäi maksamaan n. 20e...
                              1966 Dodge Monaco
                              1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

                              EX:1994 BMW 750 IA e38
                              EX:1994 BMW 740 IA e38

                              Comment

                              • VaihtoVirta
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 558
                                • Kuusamo

                                Dsc-yksikkövikako?

                                Mittaristossa palaa luistonesto, abs ja (!) -valot. Yritin päästä inpalla kiinni DSC-moduliin, mutta antoi tällaisen herjan "SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR. Program will be stopped!" Kaikki muut modulit pääsee lukemaan.

                                Auto tosiaan seisoi kaksi viikkoa lämpimässä hallissa ja takakontinluukku oli irti. Heti hallista ulos ajaessa syttyi nuo valot. Teki joskus pari kk sitten ihan saman, mutta valot sammui muistaakseni seuraavana aamuna eikä vika palannut.

                                Näissähän on ollut ilmeisesti dsc-yksikkövikoja (maadoitus)? Kuka korjaa? :think

                                Lisäksi tällainen herja löytyi dme:ltä, mutta lieneekö mitään yhteyttä?


                                Pahoittelut kännykameralla otetusta kuvasta, iski laiskuus..

                                Edit: Autohan on valm. 04/99 jos sillä on merkitystä..
                                Last edited by VaihtoVirta; 20-03-2012, 21:59.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎