Originally posted by VaihtoVirta
View Post
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
No mitäs noi nyt sitten on. Ennen täällä on kyllä kehuttu meyle hd:tä :thinkOriginally posted by VaihtoVirta View PostEi muutaku lemörderiä. Nuo meylen hd:t on melkeen samaa kuraa, kuin kaikki muutkin halpaosat
MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
Meyle ainoastaan pakkaa eri valmistajien osia, joten halvemmalla pääset jos ostat vain niitä "ei minkään merkkisiä" halpis tukivarsia. Nimittäin samaa kamaa ovat. Meylen myymät tukivarret eivät seiskan alla kahta vuotta kestä.Originally posted by JiPe View PostNo mitäs noi nyt sitten on. Ennen täällä on kyllä kehuttu meyle hd:tä :think
Comment
-
Jaahas:think, hyvä tietää. Eli ensi vuoden katsastuksessa tulee sitten hylsy takatukivarresta.Originally posted by Ramzez View PostMeyle ainoastaan pakkaa eri valmistajien osia, joten halvemmalla pääset jos ostat vain niitä "ei minkään merkkisiä" halpis tukivarsia. Nimittäin samaa kamaa ovat. Meylen myymät tukivarret eivät seiskan alla kahta vuotta kestä.
MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
Itse tein niin alunperin kun seiskan ostin, että ostin eteen Meyle HD -setin ja nyt kesällä sitten saa luvan kaikki etupään tukivarret vaihtua Lemförderiin. Meylet kestivät vajaa kolme vuotta ja 35 tkm. Suorista alatukivarsista on kumi toisesta rikki ja toisesta erittäin haurastunut. Täristää jarruttaessa, joten reaktiotankojen puslat ja/tai pallonivelet ovat entiset. Aivan luvattoman huonot ovat hintaansa nähden. Halvemmalla olisi päässyt kun olisi suoraan Motonetistä hakenut tukivarret.Originally posted by JiPe View PostJaahas:think, hyvä tietää. Eli ensi vuoden katsastuksessa tulee sitten hylsy takatukivarresta.
Comment
-
Voiko noita startteja huoltaa? Oma 730d startti on jo 1½ vuotta kuulostanut siltä kuin pyörisi viimeisiä hetkiään. Paraneeko ihan vaan purkamalla ja putsaamalla vai saako noihin ylipäätään mitään huolto-osia?
Comment
-
No eiköhän ne siellä takana kestä ihan ok. Pusla voi olla kyllä melko veltto jo uutena, mutta niveliä menee harvemmin takatukivarsista, kun eivät ole niin kovan rasituksen alla. Etupään tukivarret meylenä ei yleensä kestä kuin vuoden tai kaks. On ollut pari tapausta, joissa on jo uutena ollut pusla ihan luvattoman löysä. Halvimmillaanhan etupään tukivarsisetin saa 150eurolla, mutta ainakaan minä en näitä vaihtamisen ilosta vaihtele..Originally posted by JiPe View PostJaahas:think, hyvä tietää. Eli ensi vuoden katsastuksessa tulee sitten hylsy takatukivarresta.
Comment
-
Eikö kukaan tosiaan ole avannut ABS-modulin liitintä? Tahi testannut releitä... :thinkOriginally posted by BeamR View PostKuinka mitataan E38:n ruskea lasinpyyhkijöiden rele (Double relay, green-brown 61368384505) ?
On kummitteleva vika joka tulee ja menee, eli aina silloin tällöin pyyhkijät lopettavat automaattipyyhkimisen ja vian ilmestyessä pyyhkijät kiertävät kyllä syklin loppuun mutta nousevat lopuksi muutaman sentin ylöspäin alakuolokohdastaan. Seuraavana päivänä saattaa taas kaikki toimia kuten pitääkin, eli automaattipyyhintä pelittää ja pyyhkijät jää täysin oikeaan kohtaan ala-asentoonsa.
Vian ollessa päällä pyyhkijöitä voi käyttää manuaalisesti viiksestä painamalla 1-asentoon ja lasinpesinkin toimii ja laukaisee kiertosyklin.
Toinen kysymys: miten tehdään johtoliitos ABS-boksin liittimeen? Tarttis saada naville eturenkaiden pyörintäsignaali, ja helpoin tapa lienee vetää ne johdot sinne ABS-boksin isolle liittimelle, mutta kuinka ne johdon päät saa fiksusti oikeisiin pinneihin, WDS:n mukaan pinnit
- 12 Signal Wheel speed sensor, front left Wheel speed sensor, front left
- 16 Signal Wheel speed sensor, front right Wheel speed sensor, front right
EDIT: vai pitäisikö käyttää "supply" pinnejä, jotka on aina viereiset?F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Autossani on hydraulinen takaluukku, se aukeaa: avaimen napista, luukun nupista tai sisällä olevasta aukaisukytkimestä, kiinni se menee kun painaa luukun sisäpinnalla olevaa sulkunappulaa, MUTTA miksei luukku mene kiinni avaimesta, niinkuin esim tässä videossa:
Toki avain on minulla vanhemman mallinen, mutta luulis että moinen feature on tuossakin avaimessa? vai onko se jotenkin "koodattavissa"
Comment
-
Pidä nappia pohjassa, tuo on joku turvavaruste.Originally posted by rocroc View PostAutossani on hydraulinen takaluukku, se aukeaa: avaimen napista, luukun nupista tai sisällä olevasta aukaisukytkimestä, kiinni se menee kun painaa luukun sisäpinnalla olevaa sulkunappulaa, MUTTA miksei luukku mene kiinni avaimesta, niinkuin esim tässä videossa:
Toki avain on minulla vanhemman mallinen, mutta luulis että moinen feature on tuossakin avaimessa? vai onko se jotenkin "koodattavissa"
Vai oletko tehnyt näin jo?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Onko tuota turvavarustetta mahdollista kytkeä ncs-expertillä pois? Jossain youtube-videossa retrofit hydrauliluukun sai kiinni avaimen lukitusnappia painamalla (siis napauttamalla) :thinkOriginally posted by Supa View PostPidä nappia pohjassa, tuo on joku turvavaruste.
Vai oletko tehnyt näin jo?
Comment
-
Itse itselleni vastaten, KL-varaosien kautta ei saa kuulemma edes uusia hiiliä. Sähköliikkeistä voi kuulemma kysellä solenoideja ja hiiliä.Originally posted by Maikkeliiih View PostVoiko noita startteja huoltaa? Oma 730d startti on jo 1½ vuotta kuulostanut siltä kuin pyörisi viimeisiä hetkiään. Paraneeko ihan vaan purkamalla ja putsaamalla vai saako noihin ylipäätään mitään huolto-osia?
Comment
-
ja-parts oy:tä(ormuspellontie helsinki) löyty ainakin '95 750:seen solenoidi...ja jäi maksamaan n. 20e...Originally posted by Maikkeliiih View PostItse itselleni vastaten, KL-varaosien kautta ei saa kuulemma edes uusia hiiliä. Sähköliikkeistä voi kuulemma kysellä solenoideja ja hiiliä.1966 Dodge Monaco
1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"
EX:1994 BMW 750 IA e38
EX:1994 BMW 740 IA e38
Comment
-
Dsc-yksikkövikako?
Mittaristossa palaa luistonesto, abs ja (!) -valot. Yritin päästä inpalla kiinni DSC-moduliin, mutta antoi tällaisen herjan "SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR. Program will be stopped!" Kaikki muut modulit pääsee lukemaan.
Auto tosiaan seisoi kaksi viikkoa lämpimässä hallissa ja takakontinluukku oli irti. Heti hallista ulos ajaessa syttyi nuo valot. Teki joskus pari kk sitten ihan saman, mutta valot sammui muistaakseni seuraavana aamuna eikä vika palannut.
Näissähän on ollut ilmeisesti dsc-yksikkövikoja (maadoitus)? Kuka korjaa? :think
Lisäksi tällainen herja löytyi dme:ltä, mutta lieneekö mitään yhteyttä?

Pahoittelut kännykameralla otetusta kuvasta, iski laiskuus..
Edit: Autohan on valm. 04/99 jos sillä on merkitystä..Last edited by VaihtoVirta; 20-03-2012, 21:59.
Comment
Comment