Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Qeequ
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 993
    • Ylivieska

    Onko 96 vuoden 740IL:ssä vanos moottori jos M62B44 ? ainakaan bmwfans ei anna osia vanokselle tuleeko tämä 98 -> moottori uudistus. :think

    13xE34
    1xE39
    5xE36
    1xE38
    1xE32

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Originally posted by Qeequ View Post
      Onko 96 vuoden 740IL:ssä vanos moottori jos M62B44 ? ainakaan bmwfans ei anna osia vanokselle tuleeko tämä 98 -> moottori uudistus. :think
      9/98 eteenpäin vasta.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Qeequ
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 993
        • Ylivieska

        Originally posted by Supa View Post
        9/98 eteenpäin vasta.
        Kiitos tiedosta. onko näitten M62:sten jakopäissä sitte niitä ketju/laahain ongelmia? vai onko se enempi siihen vanosmalliin suuntautuva vika?

        13xE34
        1xE39
        5xE36
        1xE38
        1xE32

        Comment

        • juho-85
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 753
          • Pirkkala

          Originally posted by Qeequ View Post
          Kiitos tiedosta. onko näitten M62:sten jakopäissä sitte niitä ketju/laahain ongelmia? vai onko se enempi siihen vanosmalliin suuntautuva vika?
          Tais olla ihan kaikkien M62:sten vika. Vanosmallissa vaan tulee vielä kiva lisälasku jos haluaa vanoksetkin uusia samalla..
          F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
          Tilattu i4 M50

          Exät:
          e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

          Comment

          • 2bar..ahhh
            BTCF Honorary Member
            • Nov 2004
            • 3351
            • haapavesi

            Originally posted by Qeequ View Post
            Kiitos tiedosta. onko näitten M62:sten jakopäissä sitte niitä ketju/laahain ongelmia? vai onko se enempi siihen vanosmalliin suuntautuva vika?
            laahaimien kuluminen johtunee siitä et M60 koneissa jako 2rivisella ja M62 1 rivirellä kettingillä...
            €34 M5 pelastetaan museoinnilta

            Comment

            • VaihtoVirta
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 558
              • Kuusamo

              Originally posted by 2bar..ahhh View Post
              laahaimien kuluminen johtunee siitä et M60 koneissa jako 2rivisella ja M62 1 rivirellä kettingillä...
              Johtuisko kuitenkin siitä, ettei siellä ole keskimmäistä laahainta M60-koneissa

              Comment

              • VaihtoVirta
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 558
                • Kuusamo

                Hammaspyörät näyttää kaikki hyviltä, joten tilaukseen lähti laahaimet ja uusi ketju + iso kasa tiivisteitä yms. roipetta. Nokka-akselin lukitustyökaluja ei ole ja ajatus oli vaihtaa laahaimet + ketju jakoon koskematta.

                Eli merkkaan hammaspyörät ja vanhan ketjun, jonka jälkeen nostan ketjun pois, merkkaan uuteen ketjuun merkit vanhasta ketjusta ja nostan uuden ketjun kohdistaen merkit paikalleen + kasaus? :think

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Se on melkeen varmempi tehdä hammaspyörien väli kerrallaan, vaihtaa uuden pätkän ketjua vanhan tilalle, varsinkin kampuran pyörässä sekoaa todella helposti kun se pääsee hyppäämään niin helposti.
                  Mutta onnistuu kyllä kun käyttää aikaa ja järkeä
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Joku kuva vielä:

                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • VaihtoVirta
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 558
                      • Kuusamo

                      No lienee pääasia, että saa hyvät merkit vanhaan ketjuun ja hammaspyöriin, niin ei tule ahdistuskohtauksia jos jokin menee pieleen

                      Comment

                      • Jarjestaja
                        BTCF Member
                        • Jun 2007
                        • 451
                        • Ylivieska/Tervajoki

                        Originally posted by Rudenorth View Post
                        Alkanut seiska ravistamaan n.80km/h vauhdissa. Ravistaa sekä ajaessa että jarruttaessa. Ilmeisesti reaktiotankojen vaihto edessä?
                        ittellä riitti reaktiotankojen puslien vaihto...
                        F01 740D -10


                        EXät:
                        E70 x35d -09 / E65 730D -05 / #e65 735 -02 / e34 520i -89 / #e28 520i -86 /#e32 730 -92 Pussikyykky / #e36 325 cabriolet -93 / e39 540ia Touring -99 / e36 316coupe -94/ #e39 523i -96/ #e46 330D Touring -04/ #e34 520i -95 / #e32 730iA -91 bmvip / #e38 740iA -00 / #e39 525 tds NATOuring -97 / #e36 328i Touring -95 # e34 525i Touring -92

                        Comment

                        • renze
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2007
                          • 92
                          • Tampere

                          Vein auton huoltoon näytille heittelehtivän tyhjäkäynnin takia (600-650rpm).
                          Itelle oli pari päivää aikasemmin selvinny että rail-paine heittelehtii 290-370 välillä, amplitudi ~1 sekuntti. Ei varmaan normaalia?
                          Toivottu arvo ~325. Paineet käy aina alhaalla kun tyhjäkäynti niiaa. Korkeapainepumpussa vikaa?

                          Suuttimien korjausarvoja ei mistään päästy katsomaan ja sanoin huollolle, että ottaa ne ylös jotta itsekin saan tietää.
                          Kerroin niille paineiden heittelystä.

                          Tänään otin yhteyttä korjaamoon, että mitä kuuluu.
                          Kertoivat, että #2 suutin pitää vaihtaa kun ei korjausarvo oo toleransseissa.
                          Kysyin paljo arvo on ja mitkä on valmistajan toleranssit. Ei osannut vastata ja sanoi palaavansa asiaan.
                          Onko toleranssi -4,0 - +5,0?

                          Kaikki 8 suutinta on ~100tkm ajettuja.
                          Oli kovasti huollon kaveri sitä mieltä, että tyhjäkäynnin heittely johtuu yhdestä huonosta suuttimesta.
                          Voiko oikeesti olla näin?

                          Ilmeisesti painepuolta ei oltu vielä selvitelty.
                          Ei tekis mieli maksaa suutinremppaa ja todeta, että vika on jossain muualla.
                          Last edited by renze; 24-04-2012, 15:55. Reason: yhdys sana
                          exät:
                          740dA -00
                          Z3 roadster 2.8 -99
                          325 sedan -95

                          Comment

                          • Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

                            Olisi tarvetta tilata seiskaan repsikan puolelle takaylätukivarsi, eli se "bumerangi". Mutkia matkaan toi kuitenkin se, että Car Partsin sivuilla kyseisen osan lisätiedoissa lukee, ettei sovellu xenon valolliseen autoon, joka minun autoni siis on. Mitä nyt tuota tukivartta on seiskan alla tullut tiirailtua, niin sen kylkeenhän on kytketty sellainen tanko, joka ilmeisesti liittyy valojen automaattisäätöön, mutta millälailla tuo konsepti muuttaa tukivarren rakennetta? Nimittäin kun vuosi takaperin vaihdoin kuskin puolelle samaisen tukivarren, ainakin siinä tukivarressa oli tukivarren puolivälissä reikä. Eikös se valojen säätötanko pultata samaiseen reikään siellä repsikan puolella?

                            Comment

                            • McBeast
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2007
                              • 2998
                              • Tallinn

                              Originally posted by Ramzez View Post
                              Olisi tarvetta tilata seiskaan repsikan puolelle takaylätukivarsi, eli se "bumerangi". Mutkia matkaan toi kuitenkin se, että Car Partsin sivuilla kyseisen osan lisätiedoissa lukee, ettei sovellu xenon valolliseen autoon, joka minun autoni siis on. Mitä nyt tuota tukivartta on seiskan alla tullut tiirailtua, niin sen kylkeenhän on kytketty sellainen tanko, joka ilmeisesti liittyy valojen automaattisäätöön, mutta millälailla tuo konsepti muuttaa tukivarren rakennetta? Nimittäin kun vuosi takaperin vaihdoin kuskin puolelle samaisen tukivarren, ainakin siinä tukivarressa oli tukivarren puolivälissä reikä. Eikös se valojen säätötanko pultata samaiseen reikään siellä repsikan puolella?
                              Jep. sellainen pieni reikä siinä melko keskikohdassa oli, kun tilasin takapäähän ylemmät ja alemmat tukivarret aikoinaan. :think
                              Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                              Comment

                              • Ramzez
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 6104
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by McBeast View Post
                                Jep. sellainen pieni reikä siinä melko keskikohdassa oli, kun tilasin takapäähän ylemmät ja alemmat tukivarret aikoinaan. :think
                                Pultataanko se tanko sitten kiinni siihen reikään? Ei viitsisi tilata väärää osaa, jos tuo xenon valollisen auton repsikan puoleinen tukivarsi onkin jotenkin erilainen. Ainakin bmwfans ilmoittaa osanumeroksi tuon saman, mitä Car Parts myy.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎