Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by jussi_r View Post
    Tuli teippailuista mieleen, kun tuossa ehkä joku viitisen vuotta sitten tuli M5:n ylävesiletkuun vuoto. No, eihän tästä koko albaniasta löytynyt korvaavaa osaa edes seuraavaksi päiväksi, joten piti laittaa letku pitkän kaavan mukaan tilaukseen ja paikata vuotava vulkanoivalla teipillä. Kumma kyllä paikkaus kesti 400km:n kotimatkan kesäisessä kotimaassa ihan hyvin.

    Yllättäen vanha ei päätynyt roskiin vaan jäi pahan päivän varalle hyllyyn.
    Tuo vulganoituva teippi on kyllä sinänsä näppärää kamaa mutta ei hyvä sellainen ihan halpaakaan ole.

    Comment

    • Jarjestaja
      BTCF Member
      • Jun 2007
      • 451
      • Ylivieska/Tervajoki

      Törmäsin vasta tähän m60 öljypumpun pulttien irtoamis hässäkkään, niin heräsi kysymys, että onko m62 moottoreissa ollut samaa vikaa?:think
      F01 740D -10


      EXät:
      E70 x35d -09 / E65 730D -05 / #e65 735 -02 / e34 520i -89 / #e28 520i -86 /#e32 730 -92 Pussikyykky / #e36 325 cabriolet -93 / e39 540ia Touring -99 / e36 316coupe -94/ #e39 523i -96/ #e46 330D Touring -04/ #e34 520i -95 / #e32 730iA -91 bmvip / #e38 740iA -00 / #e39 525 tds NATOuring -97 / #e36 328i Touring -95 # e34 525i Touring -92

      Comment

      • McBeast
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2007
        • 2998
        • Tallinn

        Originally posted by Jarjestaja View Post
        Törmäsin vasta tähän m60 öljypumpun pulttien irtoamis hässäkkään, niin heräsi kysymys, että onko m62 moottoreissa ollut samaa vikaa?:think
        Ei ole ollut.
        Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          Originally posted by McBeast View Post
          Ei ole ollut.
          Mutta ei haittaa tarkastaa. Siinä samalla tulee tsekattua ketjun "välys" ja öljypohjan tiiviste vaihdettua. Lisäksi jos öljyn tasoanturi on rikki, tulee se vaihdettua samalla kertaa.

          Comment

          • juho-85
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 753
            • Pirkkala

            Katseltiin tuossa auto.com ohjelmalla tota seiskan livedataa ja muuten näytti hyvältä mutta katin jälkeinen lambda ryhmässä 1 näytti ensin nollaa ja sitten tyyliin jotain 50 volttia.
            Onkohan yksinkertaisesti rikki vai joku muu syynä tähän? Muut lambdat näyttivät kaikki samoja arvoja.

            Sitten toinen asia että mitenkäs tämän m62b44tu:n perässä olevaan automaattiaskiin piti öljyt vaihtaa. Huuhtelemalla jollain konstilla vai ihan niinkun normaalisti proppua auki ja niin eteenpäin?

            Onko tämä oikea suodatin laatikkoon? http://www.schmiedmann.fi/7_sarja/E3...sivu3.htm#8796

            Kun jotkut puhuivat että koko öljypohja pitää vaihtaa ja että maksaa helvetisti... Tuon lisäks tarvii vissiin öljypohjan tiivisteen ja ei muuta?
            F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
            Tilattu i4 M50

            Exät:
            e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by juho-85 View Post
              Katseltiin tuossa auto.com ohjelmalla tota seiskan livedataa ja muuten näytti hyvältä mutta katin jälkeinen lambda ryhmässä 1 näytti ensin nollaa ja sitten tyyliin jotain 50 volttia.
              Onkohan yksinkertaisesti rikki vai joku muu syynä tähän? Muut lambdat näyttivät kaikki samoja arvoja.

              Sitten toinen asia että mitenkäs tämän m62b44tu:n perässä olevaan automaattiaskiin piti öljyt vaihtaa. Huuhtelemalla jollain konstilla vai ihan niinkun normaalisti proppua auki ja niin eteenpäin?

              Onko tämä oikea suodatin laatikkoon? http://www.schmiedmann.fi/7_sarja/E3...sivu3.htm#8796

              Kun jotkut puhuivat että koko öljypohja pitää vaihtaa ja että maksaa helvetisti... Tuon lisäks tarvii vissiin öljypohjan tiivisteen ja ei muuta?
              AutoComin antamista arvoista en sano mitään. Ei sieltä kuitenkaan 50 Volttia voi tulla.

              Huuhtelemalla kyllä. Määrän tarkistus koneen käydessä ja öljyjen ollessa 30-50 asteiset.

              Ja jossain laatikoissa tuo suodatin on rakennettu suoraan kiinteäksi öljypohjaan. Tosin ei pahemmin kalliimpi taida olla kuin normifilsukaan.

              Comment

              • juho-85
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 753
                • Pirkkala

                Originally posted by Muurahainen View Post
                AutoComin antamista arvoista en sano mitään. Ei sieltä kuitenkaan 50 Volttia voi tulla.

                Huuhtelemalla kyllä. Määrän tarkistus koneen käydessä ja öljyjen ollessa 30-50 asteiset.

                Ja jossain laatikoissa tuo suodatin on rakennettu suoraan kiinteäksi öljypohjaan. Tosin ei pahemmin kalliimpi taida olla kuin normifilsukaan.
                Minkäslaisen laitteen tuohon huuhteluun tarvitsee?
                Ei taida olla mikään halpa investointi.
                F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                Tilattu i4 M50

                Exät:
                e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                Comment

                • illevi
                  Newbiemmer
                  • Sep 2008
                  • 4
                  • Keminmaa

                  Originally Posted by juho-85
                  Katseltiin tuossa auto.com ohjelmalla tota seiskan livedataa ja muuten näytti hyvältä mutta katin jälkeinen lambda ryhmässä 1 näytti ensin nollaa ja sitten tyyliin jotain 50 volttia.
                  Onkohan yksinkertaisesti rikki vai joku muu syynä tähän? Muut lambdat näyttivät kaikki samoja arvoja.
                  Ite katselin omasta seiskasta auto.comin testerillä livedataa ja oli sama ongelma, mutta kun ohjelmasta valitsi toisen moottorinohjaus"tyypin" niin luvut olivatkin normaalit.

                  Osaisikohan kukaan auttaa kun omaa autoa vaivaa sellainen ongelma jos kylmästä laittaa käyntiin, että auto yrittää käynnistyä, mutta sammuu heti. Esim. tänään vasta neljännellä starttauksella jäi käyntiin.
                  Autoon on vaihdettu nokka-akselin asentotunnistin ja imuilman lämpötila tunnistin. Lämpinä autossa tuntuu tehot olevan tallella ja auto toimii hyvin. Livedata ei myöskään herjaa eikä autossa ole vikakoodeja.

                  Käynnistys on ollut normaalia vaikka auto on seissyt normaalin työ/koulupäivän, mutta heti kun ei aja n. vuorokauteen niin ei meinaa käynnistyä. Autohan on m62b44 moottorilla ja vuosimallia -97.

                  Toivottavasti joku sai tästä selkoa..
                  Entiset: e38 740iA -97, e34 525i -95, e39 535iA -97, e60 530d -03, e36 320 coupe -92,

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by juho-85 View Post
                    Minkäslaisen laitteen tuohon huuhteluun tarvitsee?
                    Ei taida olla mikään halpa investointi.
                    Samanlaisen vekottimen kuin muutenkin laatikon täyttöön ja soikon mihin öljyä voi laskea.

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Kuinkas yhteen naitettuja eri ohjainboksit ovat.

                      Mietin tässä moottorin ohjauksen vaihtamista ja luonnollisesti ainakin laatikon ohjaus tästä menee mutta mitä muuta?

                      Comment

                      • Rudenorth
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 2415
                        • Iisalmi

                        Mikähän tuota cd vaihtajaa vaivaa... levyt kun pistää kelkkaan niin soitin kyllä tunnistaa ne, mutta mitään ei kuulu? radion puoli kuuluu ihan normaalisti.
                        MB W204 C320 CDI
                        Kawasaki Ninja ZX-7R

                        Comment

                        • jani73
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 4320
                          • Turku

                          Originally posted by jussi_r View Post
                          Tulla näkyviin?

                          Pyöränpultit pitää saada ainakin neljällä kokonaisella kierroksella kierteelle, ja pinnapulteille asennettaessa mutterit vastaavasti.

                          Pyörien kiinnityksen kanssa urheilu ei ole kovin fiksua. Sopivat pultit eivät omaisuuksia maksa, ainakaan verrattuna siihen mitä kaikkea irtoava pyörä voi aiheuttaa.
                          Kierre on turvallinen, kun esim pulttia on kierretty sisään saman verran kuin mitä kierteen halkaisija on. Eli jos kierre on M12x1.5, niin silloin pulttia pitää kiertää 8 kierrosta jotta ollaan turvallisilla vesillä.

                          Comment

                          • 174000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2008
                            • 1176
                            • Tuusula

                            Mistäs löytys laatujousia sopuhintaan 730d:hen? Normaalikorkuista tai miedosti madaltavaa. Renkaita vaihtaessa huomasin, että toinen etujousi oli poikki, nii vaihtas samalla kaikki ympäri auton.
                            ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                            '02 VW Golf 1.4i
                            Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                            ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14354
                              • Oulu

                              Originally posted by 174000 View Post
                              Mistäs löytys laatujousia sopuhintaan 730d:hen? Normaalikorkuista tai miedosti madaltavaa. Renkaita vaihtaessa huomasin, että toinen etujousi oli poikki, nii vaihtas samalla kaikki ympäri auton.
                              Liekkö nuilla menis kovin metsään: http://www.ebay.de/itm/H-R-Federn-35...item2c645026f9
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • 174000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2008
                                • 1176
                                • Tuusula

                                Originally posted by zener View Post
                                Liekkö nuilla menis kovin metsään: http://www.ebay.de/itm/H-R-Federn-35...item2c645026f9
                                Käyköhän nämä sitten normi-iskareiden kanssa? Jotkut Bilsteinit näytti olevan alla.
                                ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                                '02 VW Golf 1.4i
                                Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                                ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎