Originally posted by jussi_r
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Törmäsin vasta tähän m60 öljypumpun pulttien irtoamis hässäkkään, niin heräsi kysymys, että onko m62 moottoreissa ollut samaa vikaa?:thinkF01 740D -10
EXät:
E70 x35d -09 / E65 730D -05 / #e65 735 -02 / e34 520i -89 / #e28 520i -86 /#e32 730 -92 Pussikyykky / #e36 325 cabriolet -93 / e39 540ia Touring -99 / e36 316coupe -94/ #e39 523i -96/ #e46 330D Touring -04/ #e34 520i -95 / #e32 730iA -91 bmvip / #e38 740iA -00 / #e39 525 tds NATOuring -97 / #e36 328i Touring -95 # e34 525i Touring -92
Comment
-
-
Originally posted by Jarjestaja View PostTörmäsin vasta tähän m60 öljypumpun pulttien irtoamis hässäkkään, niin heräsi kysymys, että onko m62 moottoreissa ollut samaa vikaa?:think
Comment
-
-
Katseltiin tuossa auto.com ohjelmalla tota seiskan livedataa ja muuten näytti hyvältä mutta katin jälkeinen lambda ryhmässä 1 näytti ensin nollaa ja sitten tyyliin jotain 50 volttia.
Onkohan yksinkertaisesti rikki vai joku muu syynä tähän? Muut lambdat näyttivät kaikki samoja arvoja.
Sitten toinen asia että mitenkäs tämän m62b44tu:n perässä olevaan automaattiaskiin piti öljyt vaihtaa. Huuhtelemalla jollain konstilla vai ihan niinkun normaalisti proppua auki ja niin eteenpäin?
Onko tämä oikea suodatin laatikkoon? http://www.schmiedmann.fi/7_sarja/E3...sivu3.htm#8796
Kun jotkut puhuivat että koko öljypohja pitää vaihtaa ja että maksaa helvetisti... Tuon lisäks tarvii vissiin öljypohjan tiivisteen ja ei muuta?F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
Tilattu i4 M50
Exät:
e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84
Comment
-
-
Originally posted by juho-85 View PostKatseltiin tuossa auto.com ohjelmalla tota seiskan livedataa ja muuten näytti hyvältä mutta katin jälkeinen lambda ryhmässä 1 näytti ensin nollaa ja sitten tyyliin jotain 50 volttia.
Onkohan yksinkertaisesti rikki vai joku muu syynä tähän? Muut lambdat näyttivät kaikki samoja arvoja.
Sitten toinen asia että mitenkäs tämän m62b44tu:n perässä olevaan automaattiaskiin piti öljyt vaihtaa. Huuhtelemalla jollain konstilla vai ihan niinkun normaalisti proppua auki ja niin eteenpäin?
Onko tämä oikea suodatin laatikkoon? http://www.schmiedmann.fi/7_sarja/E3...sivu3.htm#8796
Kun jotkut puhuivat että koko öljypohja pitää vaihtaa ja että maksaa helvetisti... Tuon lisäks tarvii vissiin öljypohjan tiivisteen ja ei muuta?
Huuhtelemalla kyllä. Määrän tarkistus koneen käydessä ja öljyjen ollessa 30-50 asteiset.
Ja jossain laatikoissa tuo suodatin on rakennettu suoraan kiinteäksi öljypohjaan. Tosin ei pahemmin kalliimpi taida olla kuin normifilsukaan.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostAutoComin antamista arvoista en sano mitään. Ei sieltä kuitenkaan 50 Volttia voi tulla.
Huuhtelemalla kyllä. Määrän tarkistus koneen käydessä ja öljyjen ollessa 30-50 asteiset.
Ja jossain laatikoissa tuo suodatin on rakennettu suoraan kiinteäksi öljypohjaan. Tosin ei pahemmin kalliimpi taida olla kuin normifilsukaan.
Ei taida olla mikään halpa investointi.F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
Tilattu i4 M50
Exät:
e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84
Comment
-
-
Originally Posted by juho-85
Katseltiin tuossa auto.com ohjelmalla tota seiskan livedataa ja muuten näytti hyvältä mutta katin jälkeinen lambda ryhmässä 1 näytti ensin nollaa ja sitten tyyliin jotain 50 volttia.
Onkohan yksinkertaisesti rikki vai joku muu syynä tähän? Muut lambdat näyttivät kaikki samoja arvoja.
Osaisikohan kukaan auttaa kun omaa autoa vaivaa sellainen ongelma jos kylmästä laittaa käyntiin, että auto yrittää käynnistyä, mutta sammuu heti. Esim. tänään vasta neljännellä starttauksella jäi käyntiin.
Autoon on vaihdettu nokka-akselin asentotunnistin ja imuilman lämpötila tunnistin. Lämpinä autossa tuntuu tehot olevan tallella ja auto toimii hyvin. Livedata ei myöskään herjaa eikä autossa ole vikakoodeja.
Käynnistys on ollut normaalia vaikka auto on seissyt normaalin työ/koulupäivän, mutta heti kun ei aja n. vuorokauteen niin ei meinaa käynnistyä. Autohan on m62b44 moottorilla ja vuosimallia -97.
Toivottavasti joku sai tästä selkoa..Entiset: e38 740iA -97, e34 525i -95, e39 535iA -97, e60 530d -03, e36 320 coupe -92,
Comment
-
-
Originally posted by jussi_r View PostTulla näkyviin?
Pyöränpultit pitää saada ainakin neljällä kokonaisella kierroksella kierteelle, ja pinnapulteille asennettaessa mutterit vastaavasti.
Pyörien kiinnityksen kanssa urheilu ei ole kovin fiksua. Sopivat pultit eivät omaisuuksia maksa, ainakaan verrattuna siihen mitä kaikkea irtoava pyörä voi aiheuttaa.
Comment
-
-
Mistäs löytys laatujousia sopuhintaan 730d:hen? Normaalikorkuista tai miedosti madaltavaa. Renkaita vaihtaessa huomasin, että toinen etujousi oli poikki, nii vaihtas samalla kaikki ympäri auton.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Originally posted by 174000 View PostMistäs löytys laatujousia sopuhintaan 730d:hen? Normaalikorkuista tai miedosti madaltavaa. Renkaita vaihtaessa huomasin, että toinen etujousi oli poikki, nii vaihtas samalla kaikki ympäri auton.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostLiekkö nuilla menis kovin metsään: http://www.ebay.de/itm/H-R-Federn-35...item2c645026f9’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
Comment