Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    Originally posted by #BMW# View Post
    Onko olemassa jotain valmiita alustan osien settejä?
    Mun seiska täristää 80-90km/h alueella. Nosturilla käyty, en havainnut mitään mikä viittaisi kuluneisuuteen tai vikaan alustassa.

    Mistä ootte ostaneet alustan osat?
    Ebay.de..Sieltä löytyy valmiita settejä huomattavasti Suomen hintoja halvemmalla.
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • Lanakt
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 147
      • Helsinki / Orimattila

      Originally posted by #BMW# View Post
      Onko olemassa jotain valmiita alustan osien settejä?
      Mun seiska täristää 80-90km/h alueella. Nosturilla käyty, en havainnut mitään mikä viittaisi kuluneisuuteen tai vikaan alustassa.

      Mistä ootte ostaneet alustan osat?
      Reaktiotangon sisäpäät aiheuttaa yleensä ratin vatkausta jos on finaalissa.
      Heiluttaa rengasta ja pitää kädellä kiinni reaktiotangon sisäpäänpuslasta saattaa tuntea pientä pitkittäisliikettä. Parhaiten huomaa vasta kun tanko on irti. Luultavasti myös pallonivel löysä, aiheuttaa ilkeää kolinaa ja vetelyä pienissä töyssyissä ja epätasaisuuksissa.

      Käyttäjältä "rotelli" oon ebaystä ostanu alustan osia, osat on tullu nopeesti. Postikulut: 0-10kg = 25€, 10-50kg = 40€.

      Tästä pääset kattomaan noita settejä (mitä rotelli myy), omat eteen ja taakse (vor=eteen, hinter=taakse):


      Löytyy mm. Meylen settejä eteen ja taakse. Ebaystä ostaessasi vältä ATP-merkkisiä.
      Last edited by Lanakt; 04-10-2009, 20:13.

      Comment

      • Erich
        BTCF Member
        • Apr 2005
        • 783
        • Hämeenkyrö

        Originally posted by Petteri75 View Post
        - taustapeilien säätönapin valaistuksen korjaus
        Tuossa ei muuten sittenkään ole valoa... vanhemmissa se ei näköjään ole valaistu, vasta vähän uudemmissa on. Lista lyheni heti.
        6 - E24 635
        7 - E38 740
        8 - E31 850

        Comment

        • Petteri75
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2540
          • Kirkkonummi

          Originally posted by Erich View Post
          Tuossa ei muuten sittenkään ole valoa... vanhemmissa se ei näköjään ole valaistu, vasta vähän uudemmissa on. Lista lyheni heti.
          Jep, ja tärinäkin lakkasi?? Mitä hittoa? Onko jollain kokemusta Pirelli P6000 -renkaista? Auto oli seissyt kolmisen päivää, ja kun lähti liikkeelle, niin hiukan kulmikkaalta tuntui ajo aluksi - menettävätkö nuo hiukan pyöreyttään jos kantavat melkein puolta tonnia yhtäjaksoisesti?

          Jotain varmasti joutuu alustalle tekemään, 235/60:lla hakee kyllä uria. Onneksi tänään oli +8°C, ei palellut niin paljoa Kiertovesipumpusta vielä sen verran, että onko kukaan tutkinut mahdollisuutta korvata ko. pumppu ihan jollain 12V-tarvikepumpulla, jos sen tarkoitus on olla koko ajan vain päällä ja liikuttaa jäähdytysvettä lämmityskennoille?
          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            Laitetaas tänne nyt vähän kyssäriä noista 740i kateista. Eli tilasin Bemariin Määttälästä uudet Magnaflown katit (2 kpl), hintaa tuli 320 euroo ja mukana tulee sellaiset sovitusputkenpätkät, jotka aikanaan tulevat kattien etupuolelle. Eivät kuulemma sovi sellaisenaan vanhojen tilalle. Mutta itse aiheeseen, niin onko syytä epäillä, että vikaa olisi jossain muuallakin, kun toinen kateista alkoi pikkuhiljaa helistä heinäkuusta alkaen ja pari viikkoa sitten 600 kilsan reissun jälkeen meteli kasvoi merkittävästi. Sisuskalut ovat ilmeisesti lähteneet liikkeelle, mutta eivät ilmeisesti täysin, kun minkäänlaisia vikakoodeja ei ole tullut. Ääni on kuin pieni metallipallo pomppisi ympäri kattia. Helinä on voimakkaimmillaan pintakaasulla ajettaessa tai kevyessä kiihdytyksessä. Voisiko siis syynä olla luonnollinen katin hajoaminen vanhuuttaan, vai onko kyse lamda- tai ilmavuotoviasta, joka on aiheuttanut katin tuhon. Siksi vaan kysyn, kun minkäänlaisia vikakoodeja ei ole edes merkkihuolto löytänyt ja ilmeisesti kaiken pitäisi toimia normaalisti. En nimittäin halua taas ostaa parin kuukauden päästä uusia katteja.

            Ja autohan oli E38 740iA 11/1996 M62 koneella.

            Comment

            • Homer
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2005
              • 3653
              • Springfield-Jyväskylä

              Originally posted by Supa View Post
              Onko ihmiset asennelleet noita alpinan etulippoja näihin? Ja varsinkin kopiolippoja siis. Oletin että jonkinverran sovittelua vaatisi tuollainen lasikuitukopio mutta eihän se istu mitenkään.
              Olihan se arvattavissa mutta en arvannut että tilanne olisi näin paha, kokemuksia?
              Muutama viikko sitten itse törmäsin tähän samaan ongelmaan,minkä luulin olevan ns.pulttaa kiinni juttu.Mutta jos kerron rehellisesti mitä laitteita käytin asennukseen niin elä säikähdä.Koska ei ne pakollisia olleet,vaan kiire oli julmettu joten säästin aikaa enkä ihan niin siististi leikellyt lippaa,koska auton alle ei kukaan pysty ilman nosturia paljon katsomaan omassa tapauksessa ainakaan.Siis joutuu noita leikkelee varmaan aika väkisinkin jos ei sit halua orkkis puskuria alkaa leikkelee,mitä itse en mielellään tee.Mutta kuviosaha,rälläkkä,rautasaha apuna käyttäen sain istumaan ihan o.k.Ja tietty liimaa ja muutama ruuvi kiinnityksessä.Kyseessä siis ns.Hamann etulippa.

              Comment

              • Petteri75
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2540
                • Kirkkonummi

                Vielä siitä vesiventtiili/sähköinen kiertovesipumppu -yhdistelmästä. Miten sen pitäisi irrota? Onko se kiinni autossa vain niiden kahden kumivaimentimen kautta vai jossain piilossa ruuvejakin? Eli pitäisikö sen lähteä irti ihan vain nostamalla?

                Saattaa mennä vaihtoon jonnekin muuallekin, aika kova inspiraationpuute iski tänään. Autossa ei sinänsä mitään vakavaa, mutta kesällä tuli E34-nysväykseen uhrattua aika monta viikonloppua ja nyt E38:n kanssakin näyttäisi menevän laatuaikaa ns. tarpeeksi. Haluaako joku sinänsä hienon, mutta ehkä vähän kylmän E38:n?
                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Originally posted by Homer View Post
                  Muutama viikko sitten itse törmäsin tähän samaan ongelmaan,minkä luulin olevan ns.pulttaa kiinni juttu.Mutta jos kerron rehellisesti mitä laitteita käytin asennukseen niin elä säikähdä.Koska ei ne pakollisia olleet,vaan kiire oli julmettu joten säästin aikaa enkä ihan niin siististi leikellyt lippaa,koska auton alle ei kukaan pysty ilman nosturia paljon katsomaan omassa tapauksessa ainakaan.Siis joutuu noita leikkelee varmaan aika väkisinkin jos ei sit halua orkkis puskuria alkaa leikkelee,mitä itse en mielellään tee.Mutta kuviosaha,rälläkkä,rautasaha apuna käyttäen sain istumaan ihan o.k.Ja tietty liimaa ja muutama ruuvi kiinnityksessä.Kyseessä siis ns.Hamann etulippa.
                  Otan takaisin sanani. Lippa istui suoraan ja varsin hyvin. Oli vaan niin tiukka että piti vetää kunnolla jotta sai puskurin reunojen yli.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Lanakt
                    Bimmer Rookie
                    • May 2006
                    • 147
                    • Helsinki / Orimattila

                    Originally posted by Morkai View Post
                    Apukuskin penkin alla on pääsulakerasia, siellä lienee valmiina tyhjä lähtö noille penkkien sähköille ja vieläpä sopivan sulakkeen kera.
                    Tämännäköinen härveli sieltä paljastui.


                    Tarkoititko "nuolen" osoittamaa paikkaa? Ajattelin laittaa vielä oman sulakkeen väliin varm.vuoksi (minkä kokoinen olisi hyvä?).

                    Comment

                    • Morkai
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 3197
                      • Saarijärvi

                      Originally posted by Lanakt View Post
                      Tämännäköinen härveli sieltä paljastui.


                      Tarkoititko "nuolen" osoittamaa paikkaa? Ajattelin laittaa vielä oman sulakkeen väliin varm.vuoksi (minkä kokoinen olisi hyvä?).
                      Jep, noi mustatpulikathan tossa on sulakkeita, kannattaa varmaan pienempi laittaa kuin paikoillaan on jos sille jotain lisäarvoa haluaa. Tossa lienee kohdassa 1. ihan tyhjä paikka odottamassa kaapelia jos en taas ihan väärinpäin tota rasiaa kattonut.
                      sigpic
                      E23 728iA V8-projekti
                      E38 730D -projekti
                      E39 540iA -projekti
                      I01 i3 -projekti

                      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                      Comment

                      • kaol
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 5007
                        • Ilmajoki

                        Originally posted by Lanakt View Post
                        Tämännäköinen härveli sieltä paljastui.


                        Tarkoititko "nuolen" osoittamaa paikkaa? Ajattelin laittaa vielä oman sulakkeen väliin varm.vuoksi (minkä kokoinen olisi hyvä?).
                        20A kummallekkin penkille erikseen on sopiva. 15A saattaa palaa, jos raskaampi henkilö käyttää useampaa moottoria yhtäaikaa. Virtakaapeli vähintään 4mm².

                        EDIT: Kannattaa pitää se iso sulake siellä jalkatilassa ja laittaa johonkin helpompaan paikkaan sitten penkkien erilliset sulakkeet. Kurja alkaa purkamaan verhoiluja, jos sulake palaa joskus.
                        Last edited by kaol; 06-10-2009, 22:27.
                        Kokeilemalla se selviää...

                        Comment

                        • Erich
                          BTCF Member
                          • Apr 2005
                          • 783
                          • Hämeenkyrö

                          Originally posted by Petteri75 View Post
                          Vielä siitä vesiventtiili/sähköinen kiertovesipumppu -yhdistelmästä. Miten sen pitäisi irrota? Onko se kiinni autossa vain niiden kahden kumivaimentimen kautta vai jossain piilossa ruuvejakin? Eli pitäisikö sen lähteä irti ihan vain nostamalla?
                          Lähtee nostamalla, ne kumitallat tahtoo vaan olla vähän naheet. Avittaa vähän kampeamalla tallan ja pumpun jalan välistä niin lähtee.
                          6 - E24 635
                          7 - E38 740
                          8 - E31 850

                          Comment

                          • Lanakt
                            Bimmer Rookie
                            • May 2006
                            • 147
                            • Helsinki / Orimattila

                            Originally posted by kaol View Post
                            20A kummallekkin penkille erikseen on sopiva. 15A saattaa palaa, jos raskaampi henkilö käyttää useampaa moottoria yhtäaikaa. Virtakaapeli vähintään 4mm².

                            EDIT: Kannattaa pitää se iso sulake siellä jalkatilassa ja laittaa johonkin helpompaan paikkaan sitten penkkien erilliset sulakkeet. Kurja alkaa purkamaan verhoiluja, jos sulake palaa joskus.
                            Kiitos neuvosta. 6mm2 kaapelia sinne eksyi ja 2kpl 20A sulakkeita.

                            Comment

                            • Havis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1835
                              • Kotona/Poissa

                              Originally posted by Lanakt View Post
                              Kiitos neuvosta. 6mm2 kaapelia sinne eksyi ja 2kpl 20A sulakkeita.
                              Onko tuossa ulosotossa jatkuva +12V vaiko virtalukon takaa?
                              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                              E60 523iA -08

                              Comment

                              • Lanakt
                                Bimmer Rookie
                                • May 2006
                                • 147
                                • Helsinki / Orimattila

                                Originally posted by Havis View Post
                                Onko tuossa ulosotossa jatkuva +12V vaiko virtalukon takaa?
                                Muistaakseni jatkuva. Tarkistan huomenna ja editoin viestiä.
                                EDIT: Jatkuva virta
                                Last edited by Lanakt; 08-10-2009, 10:41.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎