Originally posted by #BMW#
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Sähköposti.
IG: janzki_
-
-
Originally posted by #BMW# View PostOnko olemassa jotain valmiita alustan osien settejä?
Mun seiska täristää 80-90km/h alueella. Nosturilla käyty, en havainnut mitään mikä viittaisi kuluneisuuteen tai vikaan alustassa.
Mistä ootte ostaneet alustan osat?
Heiluttaa rengasta ja pitää kädellä kiinni reaktiotangon sisäpäänpuslasta saattaa tuntea pientä pitkittäisliikettä. Parhaiten huomaa vasta kun tanko on irti. Luultavasti myös pallonivel löysä, aiheuttaa ilkeää kolinaa ja vetelyä pienissä töyssyissä ja epätasaisuuksissa.
Käyttäjältä "rotelli" oon ebaystä ostanu alustan osia, osat on tullu nopeesti. Postikulut: 0-10kg = 25€, 10-50kg = 40€.
Tästä pääset kattomaan noita settejä (mitä rotelli myy), omat eteen ja taakse (vor=eteen, hinter=taakse):
Löytyy mm. Meylen settejä eteen ja taakse. Ebaystä ostaessasi vältä ATP-merkkisiä.Last edited by Lanakt; 04-10-2009, 20:13.
Comment
-
-
Originally posted by Erich View PostTuossa ei muuten sittenkään ole valoa... vanhemmissa se ei näköjään ole valaistu, vasta vähän uudemmissa on. Lista lyheni heti.
Jotain varmasti joutuu alustalle tekemään, 235/60:lla hakee kyllä uria. Onneksi tänään oli +8°C, ei palellut niin paljoa Kiertovesipumpusta vielä sen verran, että onko kukaan tutkinut mahdollisuutta korvata ko. pumppu ihan jollain 12V-tarvikepumpulla, jos sen tarkoitus on olla koko ajan vain päällä ja liikuttaa jäähdytysvettä lämmityskennoille?BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Laitetaas tänne nyt vähän kyssäriä noista 740i kateista. Eli tilasin Bemariin Määttälästä uudet Magnaflown katit (2 kpl), hintaa tuli 320 euroo ja mukana tulee sellaiset sovitusputkenpätkät, jotka aikanaan tulevat kattien etupuolelle. Eivät kuulemma sovi sellaisenaan vanhojen tilalle. Mutta itse aiheeseen, niin onko syytä epäillä, että vikaa olisi jossain muuallakin, kun toinen kateista alkoi pikkuhiljaa helistä heinäkuusta alkaen ja pari viikkoa sitten 600 kilsan reissun jälkeen meteli kasvoi merkittävästi. Sisuskalut ovat ilmeisesti lähteneet liikkeelle, mutta eivät ilmeisesti täysin, kun minkäänlaisia vikakoodeja ei ole tullut. Ääni on kuin pieni metallipallo pomppisi ympäri kattia. Helinä on voimakkaimmillaan pintakaasulla ajettaessa tai kevyessä kiihdytyksessä. Voisiko siis syynä olla luonnollinen katin hajoaminen vanhuuttaan, vai onko kyse lamda- tai ilmavuotoviasta, joka on aiheuttanut katin tuhon. Siksi vaan kysyn, kun minkäänlaisia vikakoodeja ei ole edes merkkihuolto löytänyt ja ilmeisesti kaiken pitäisi toimia normaalisti. En nimittäin halua taas ostaa parin kuukauden päästä uusia katteja.
Ja autohan oli E38 740iA 11/1996 M62 koneella.
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostOnko ihmiset asennelleet noita alpinan etulippoja näihin? Ja varsinkin kopiolippoja siis. Oletin että jonkinverran sovittelua vaatisi tuollainen lasikuitukopio mutta eihän se istu mitenkään.
Olihan se arvattavissa mutta en arvannut että tilanne olisi näin paha, kokemuksia?
Comment
-
-
Vielä siitä vesiventtiili/sähköinen kiertovesipumppu -yhdistelmästä. Miten sen pitäisi irrota? Onko se kiinni autossa vain niiden kahden kumivaimentimen kautta vai jossain piilossa ruuvejakin? Eli pitäisikö sen lähteä irti ihan vain nostamalla?
Saattaa mennä vaihtoon jonnekin muuallekin, aika kova inspiraationpuute iski tänään. Autossa ei sinänsä mitään vakavaa, mutta kesällä tuli E34-nysväykseen uhrattua aika monta viikonloppua ja nyt E38:n kanssakin näyttäisi menevän laatuaikaa ns. tarpeeksi. Haluaako joku sinänsä hienon, mutta ehkä vähän kylmän E38:n?BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Homer View PostMuutama viikko sitten itse törmäsin tähän samaan ongelmaan,minkä luulin olevan ns.pulttaa kiinni juttu.Mutta jos kerron rehellisesti mitä laitteita käytin asennukseen niin elä säikähdä.Koska ei ne pakollisia olleet,vaan kiire oli julmettu joten säästin aikaa enkä ihan niin siististi leikellyt lippaa,koska auton alle ei kukaan pysty ilman nosturia paljon katsomaan omassa tapauksessa ainakaan.Siis joutuu noita leikkelee varmaan aika väkisinkin jos ei sit halua orkkis puskuria alkaa leikkelee,mitä itse en mielellään tee.Mutta kuviosaha,rälläkkä,rautasaha apuna käyttäen sain istumaan ihan o.k.Ja tietty liimaa ja muutama ruuvi kiinnityksessä.Kyseessä siis ns.Hamann etulippa.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostApukuskin penkin alla on pääsulakerasia, siellä lienee valmiina tyhjä lähtö noille penkkien sähköille ja vieläpä sopivan sulakkeen kera.
Tarkoititko "nuolen" osoittamaa paikkaa? Ajattelin laittaa vielä oman sulakkeen väliin varm.vuoksi (minkä kokoinen olisi hyvä?).
Comment
-
-
Originally posted by Lanakt View PostTämännäköinen härveli sieltä paljastui.
Tarkoititko "nuolen" osoittamaa paikkaa? Ajattelin laittaa vielä oman sulakkeen väliin varm.vuoksi (minkä kokoinen olisi hyvä?).sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Lanakt View PostTämännäköinen härveli sieltä paljastui.
Tarkoititko "nuolen" osoittamaa paikkaa? Ajattelin laittaa vielä oman sulakkeen väliin varm.vuoksi (minkä kokoinen olisi hyvä?).
EDIT: Kannattaa pitää se iso sulake siellä jalkatilassa ja laittaa johonkin helpompaan paikkaan sitten penkkien erilliset sulakkeet. Kurja alkaa purkamaan verhoiluja, jos sulake palaa joskus.Last edited by kaol; 06-10-2009, 22:27.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostVielä siitä vesiventtiili/sähköinen kiertovesipumppu -yhdistelmästä. Miten sen pitäisi irrota? Onko se kiinni autossa vain niiden kahden kumivaimentimen kautta vai jossain piilossa ruuvejakin? Eli pitäisikö sen lähteä irti ihan vain nostamalla?6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
-
Originally posted by kaol View Post20A kummallekkin penkille erikseen on sopiva. 15A saattaa palaa, jos raskaampi henkilö käyttää useampaa moottoria yhtäaikaa. Virtakaapeli vähintään 4mm².
EDIT: Kannattaa pitää se iso sulake siellä jalkatilassa ja laittaa johonkin helpompaan paikkaan sitten penkkien erilliset sulakkeet. Kurja alkaa purkamaan verhoiluja, jos sulake palaa joskus.
Comment
-
-
Originally posted by Lanakt View PostKiitos neuvosta. 6mm2 kaapelia sinne eksyi ja 2kpl 20A sulakkeita."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Comment