Mitenköhän suuri virhe olisi hankkia e38 mikäli ei osaa itse tehdä mitään remppaa? Kuluja tulee tietysti, mutta ehkä kysymyksellä hain enemmänkin sitä että miten mätiä nuo 10-12 vuotta vanhat e38:t on? "Kalliinkin" e38:n hinta-/laatusuhde sen verran kohdallaan että tekis mieli hankkia ensimmäinen auto jossa ei joudu huutamaan moottoritienopeuksissa kaverille että se sais selvää. Entä mikä noista bensakoneista on fiksuin valinta kaverille jolla ei ole kiire, tavoitteena säästää joku euro bensoissa kuitenkin vaikka punto kulkis vähemmällä. Diesellille ei tule tarpeeksi kilsoja.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Last edited by sarppo; 10-10-2009, 22:49.__________________________________
G12 740Le M-Sport almandin-braun metallic
ex.
E93 330i M-Sport saphirschwarz metallic
E90 325i M-Sport Le Mans blau metallic
E46 328i Coupe topazblau metallic
E36 320i Coupe diamantschwarz metallic
Lika barn leker bäst med varandra.
-
-
Originally posted by sarppo View PostMitenköhän suuri virhe olisi hankkia e38 mikäli ei osaa itse tehdä mitään remppaa? Kuluja tulee tietysti, mutta ehkä kysymyksellä hain enemmänkin sitä että miten mätiä nuo 10-12 vuotta vanhat e38:t on? "Kalliinkin" e38:n hinta-/laatusuhde sen verran kohdallaan että tekis mieli hankkia ensimmäinen auto jossa ei joudu huutamaan moottoritienopeuksissa kaverille että se sais selvää. Entä mikä noista bensakoneista on fiksuin valinta kaverille jolla ei ole kiire, tavoitteena säästää joku euro bensoissa kuitenkin vaikka punto kulkis vähemmällä. Diesellille ei tule tarpeeksi kilsoja.
Omasta mielestä paras kiire/kulutus-suhde on 730ia, riittävästi voimaa ja kulutus kuitenkin maltillinen, kohta 740-jumalat jyrähtää.
Osat on aika edullisia tänä päivänä ja löytyy hyvin.xxxxx
"Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry
Exät:
E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas, e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92
Comment
-
-
Itse olisin ostanut E39:n, mutta vastaavilla ajomäärillä ja varustuksella ei tullut samassa hintaluokassa millään vastaan. Nyt tuohon seiskaan on jo muuten alustavasti tottunut, paitsi kokoon. Yksilöistä, mitä itse kävin kokeilemassa, ei monestakaan ruostetta löytynyt paitsi kovaa kulumista siitä yhdestä 730i:stä joka oli muutenkin pilalle raiskattu.
Taloudellisin vaihtoehto lienee 730i. Manuaalilaatikko ei välttämättä sovi E38:iin, mutta millä muullakaan voi jatkuvasti päästä n. 9l/100km -kulutukseen auton painaessa 1.8t? Ei raketti, mutta pysyy liikenteen mukana ja kuullostaa ihan kasilta. Kannattaa kokeilla kaikki sähköllä liikkuvat varusteet läpi, jos ei muuten, niin tietää ainakin mihin joutuu. Mitä enemmän alustaan on vaihdettu osia ed. omistajien toimesta, sitä parempi.
En minäkään osaa tehdä remontteja, siksi tulen tänne aina kysymään neuvoja. Kolme iltaa siihen meni, ennen kuin sain esim. kuljettajan penkin takalevyt auki, nyt menisi ehkä nopeammin.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Samoja ajatuksia oli myös täällä kuin Petteri75:llä. Eli oltiin ostamassa joko E46 tai E39 sedan mutta hinta,varusteet ja ajokilometrit kun ei sitten millään osuneet kohdalleen ja sitten tuli seiska.
Päivääkään ei ole kyllä kaduttanut vaikka tietysti viehän tuo vähän enemmän polttoainetta kuin edellinen dieseli.
Hieno auto ajaa kunhan muistaa vaan pitää etupään nivelet kunnossa.
Osatkaan ei hirveitä maksa ja auto kuitenkin kohtuu helppo pitää kunnossaa vaikka ei aikaisemmin olisikaan paljon rempaa tehnyt.
Muistaa vaan etsiä sen huolletun yksilön kun pommeja on näissäkin.
JA kyllä sillä 730:llä pärjää hyvin mutta kokeile myös tuo kasi. Ettei jälkeenpäin sitten kaduta. Vai mitä Lusu?F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by Lanakt View PostReaktiotangon sisäpäät aiheuttaa yleensä ratin vatkausta jos on finaalissa.
Heiluttaa rengasta ja pitää kädellä kiinni reaktiotangon sisäpäänpuslasta saattaa tuntea pientä pitkittäisliikettä. Parhaiten huomaa vasta kun tanko on irti. Luultavasti myös pallonivel löysä, aiheuttaa ilkeää kolinaa ja vetelyä pienissä töyssyissä ja epätasaisuuksissa.
Käyttäjältä "rotelli" oon ebaystä ostanu alustan osia, osat on tullu nopeesti. Postikulut: 0-10kg = 25€, 10-50kg = 40€.
Tästä pääset kattomaan noita settejä (mitä rotelli myy), omat eteen ja taakse (vor=eteen, hinter=taakse):
Löytyy mm. Meylen settejä eteen ja taakse. Ebaystä ostaessasi vältä ATP-merkkisiä.
Comment
-
-
Originally posted by sarppo View PostMitenköhän suuri virhe olisi hankkia e38 mikäli ei osaa itse tehdä mitään remppaa? Kuluja tulee tietysti, mutta ehkä kysymyksellä hain enemmänkin sitä että miten mätiä nuo 10-12 vuotta vanhat e38:t on? "Kalliinkin" e38:n hinta-/laatusuhde sen verran kohdallaan että tekis mieli hankkia ensimmäinen auto jossa ei joudu huutamaan moottoritienopeuksissa kaverille että se sais selvää. Entä mikä noista bensakoneista on fiksuin valinta kaverille jolla ei ole kiire, tavoitteena säästää joku euro bensoissa kuitenkin vaikka punto kulkis vähemmällä. Diesellille ei tule tarpeeksi kilsoja.
Tuskin tulet katumaan, jos seiskan ostat. Huoltaminen ei loppupeleissä ole kallista, jos viitsii selvittää asioita, eikä vie sitä autoa aina sinne marmoritiskin luokse, jos kyse on esim. pelkästä öljynvaihdosta. Esim. Tampereen Metroauton pikahuollossa öljynvaihto maksaa 220 euroa, Rantatien öljykeskuksessa 155 euroa. Jälkimmäisessä saa sellaisen alennuskupongin, johon tulee leimoja ja koska seiskaan menee sen verran runsaasti öljyä (n. 7,5 litraa), niin yksi kuponki täyttyy samantien, joten seuraava kerta on kympin halvempi.
Hyvä kompromissi on varmaankin juuri tuo 730i, ripeä ja silti taloudellinen.
Comment
-
-
Originally posted by sarppo View PostMitenköhän suuri virhe olisi hankkia e38 mikäli ei osaa itse tehdä mitään remppaa? Kuluja tulee tietysti, mutta ehkä kysymyksellä hain enemmänkin sitä että miten mätiä nuo 10-12 vuotta vanhat e38:t on? "Kalliinkin" e38:n hinta-/laatusuhde sen verran kohdallaan että tekis mieli hankkia ensimmäinen auto jossa ei joudu huutamaan moottoritienopeuksissa kaverille että se sais selvää. Entä mikä noista bensakoneista on fiksuin valinta kaverille jolla ei ole kiire, tavoitteena säästää joku euro bensoissa kuitenkin vaikka punto kulkis vähemmällä. Diesellille ei tule tarpeeksi kilsoja.
Tosin eipä niissäkään taida kulutuksessa juurikaan eroja olla. 740 saattaa mennä matkassa jopa pienemmällä paremman vääntönsä ansiosta :think
Ajan kanssa etsit hyvän vaikka saksasta niin ei sitä tarvitse kokoajan olla korjaamassa. Ex 735:ssa ei ollut omana aikana mitään noista tyyppivioista. Se olikin vähän ajettu ja todella hyvällä pidolla ollut yksilö.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by sarppo View PostMitenköhän suuri virhe olisi hankkia e38 mikäli ei osaa itse tehdä mitään remppaa? Kuluja tulee tietysti, mutta ehkä kysymyksellä hain enemmänkin sitä että miten mätiä nuo 10-12 vuotta vanhat e38:t on? "Kalliinkin" e38:n hinta-/laatusuhde sen verran kohdallaan että tekis mieli hankkia ensimmäinen auto jossa ei joudu huutamaan moottoritienopeuksissa kaverille että se sais selvää. Entä mikä noista bensakoneista on fiksuin valinta kaverille jolla ei ole kiire, tavoitteena säästää joku euro bensoissa kuitenkin vaikka punto kulkis vähemmällä. Diesellille ei tule tarpeeksi kilsoja.
En voi valitettavasti suositella omien huonojen kokemusten perusteeella. Mutta jos silti meinaat ostaa niin ota ihmeessä manuaalina. Mulla laukes automaattilaatikosta tiivisteet ja turbiini parin ajokuukauden jälkeen ostosta. Oli laatikon ohjausboksi rikki joka antoi väärää tietoa laatikolle ja se kului loppuun. Enkä tollasta mitenkään voinu koeajoilla huomata. Enkä ole edes kengittäjätyyppiä vaan rauhallisesti ajeleva perheenisä. No remontin hinnaksi tuli 3000e. Nyt pähkäilen päästöjen kanssa jonka remonttihinnaksi tulee noin 1000e. Sit oon alustaan ja muita pikkujuttuja joutunu laittamaan lähes parilla tonnilla, joten rahaa olen saanut palamaan melkein koko auton hinnan verran alle vuodessa. Hyvä tällä on ajaa, mutta edellinen autoni oli lähes samanikäinen ja saman verran ajettu e39 ja tykkäsin paljon enemmän sen ajettavuudesta. Eli niinkuin mainitsit että oot poropeukalo autojen kanssa niinku minäkin, niin en todellakaan voi suositella. Tietenkin hyviäkin voi olla tarjolla jos ne vaan osaa joukosta etsiä. Itse en ainakaan osannute39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think
Comment
-
-
Originally posted by 540iAV8 View Post
JA kyllä sillä 730:llä pärjää hyvin mutta kokeile myös tuo kasi. Ettei jälkeenpäin sitten kaduta. Vai mitä Lusu?
Ja todellakin e38 pitää olla kasina!!
xxxxx
"Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry
Exät:
E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas, e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92
Comment
-
-
Originally posted by Ganes View PostEn voi valitettavasti suositella omien huonojen kokemusten perusteeella. Mutta jos silti meinaat ostaa niin ota ihmeessä manuaalina. Mulla laukes automaattilaatikosta tiivisteet ja turbiini parin ajokuukauden jälkeen ostosta. Oli laatikon ohjausboksi rikki joka antoi väärää tietoa laatikolle ja se kului loppuun. Enkä tollasta mitenkään voinu koeajoilla huomata. Enkä ole edes kengittäjätyyppiä vaan rauhallisesti ajeleva perheenisä. No remontin hinnaksi tuli 3000e. Nyt pähkäilen päästöjen kanssa jonka remonttihinnaksi tulee noin 1000e. Sit oon alustaan ja muita pikkujuttuja joutunu laittamaan lähes parilla tonnilla, joten rahaa olen saanut palamaan melkein koko auton hinnan verran alle vuodessa. Hyvä tällä on ajaa, mutta edellinen autoni oli lähes samanikäinen ja saman verran ajettu e39 ja tykkäsin paljon enemmän sen ajettavuudesta. Eli niinkuin mainitsit että oot poropeukalo autojen kanssa niinku minäkin, niin en todellakaan voi suositella. Tietenkin hyviäkin voi olla tarjolla jos ne vaan osaa joukosta etsiä. Itse en ainakaan osannut
Itse etsin mahdollisimman tuunaamatonta ja sellaista, jota oli mahd. paljon huollettu sekä kohtuullisilla ajomäärillä. Ensimmäinen kohta oli melkein vaikein; mikä ihmeen vimma on madaltaa E38:a ja laittaa alle jotain älyttömän isoa kärrynpyörää?? No joka tapauksessa, ei ole vähän ajettu ja nyt odotellaan tietoa siitä vesiventtiilistä, että saisi lämpöä kabiiniin. Pikkufiksiä, pikkuhiljaa..
Itse kyllä tavallaan alan pitämään tuosta 740iA:sta koko ajan enemmän, ehkä se oli vain tottumiskysymys?Last edited by Petteri75; 11-10-2009, 22:49.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostTuo kuullostaa jo kalliilta - otan osaa. Miten automaatin ohjaus antoi väärää tietoa, tuntuiko se ajossa mitenkään? Millä tavoin E39 on ajettavampi, esim. painossahan niillä ei taida olla aivan hirveästi eroa, jos ottaa esim. M60B40-moottorilla..?
E38 on kaikin puolin raskaampi käsiteltävä. Moottoritiellä suoraan ajettaessa ei eroa niin huomaa mutta jos vähänkään on mutkaa niin ero on yllättävän iso E39:n hyväksi :thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
[quote=Petteri75;1800713]Tuo kuullostaa jo kalliilta otan osaa. Miten automaation ohjaus antoi väärää tietoa, tuntuiko se ajossa mitenkään? Millä tavoin E39 on ajettavampi, esim. painossahan niillä ei taida olla aivan hirveästi eroa, jos ottaa esim. M60B40-moottorilla..?
Eli sieltä ohjausboksista laatikkoon oli tullu jotakin kierroslukuun liittyvää tietoa niin että ihan kuin kierrokset olis heilunut koko ajan vaikka todellisuudessa kierrokset pysyivät vakaana minkä kertoi myös kierroslukumittari. Ja se heiluminen aiheuttaa kuulemma laatikon paineiden heiluntaa, joka sitten ajan myötä oli syönyt jotkut tiivisteet sekä oli aiheuttanut turbiinin kulumisen. Áuton ostin yksityiseltä henkilöltä, joten tietenkään takuuta ei ollut minkäänlaista. Ajossa se rupes sit tekemään sitä että turbiinin lukitus ei enää jaksanu pysyä pois päältä vaan jysähti kesken hiljaisenkin ajon päälle ja tietenki sitten pysähdyttäessä auto sammui kun tubiini ei luistanut. Oli muutamat hermoja raastavat hetket liikennevaloissa ym vittumaisissa paikoissa. Niin ja tosta e39:n ajettavuudesta: eli mullahan on tässä e38 joku madallus systeemi jonka ehdottomasti haluaisin pois mutta iskareiden ja jousien muuttaminen vakioks tulis maksamaan hunajaa kun tässä on se sähkönen tasonsäätö. e39 jousitus oli pehmeämpi mutta tietyllä tapaa jämäkämpi, siinä oli tarkempi ja nopeampi ohjaus eikä melutaso ollu yhtään kovempi ku tässä. e39 oli 523i manuaali ja tykkäsin väännöntunteesta joka manuaalissa välittyy. Tää e38 on 740i ja tuo automaatti kyllä syö semmosen väännöntunteen pois mikä näinki tehokkaassa autossa kyllä pitäis tuntua selkeemmin. (Manuaalina ois varmaan mahtava) Sit vielä toi kulutuspuoli: e39 keskikulutus oli 9.5 kun tällä se on 13.5. Ero on huomattava verrattuna autojen suoritusarvoihin Ja lisää autoni ongelmista olen kirjoitellut nimimerkilläni tänne btcf:ne39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think
Comment
-
-
Originally posted by Ganes View PostEn voi valitettavasti suositella omien huonojen kokemusten perusteeella. Mutta jos silti meinaat ostaa niin ota ihmeessä manuaalina. Mulla laukes automaattilaatikosta tiivisteet ja turbiini parin ajokuukauden jälkeen ostosta. Oli laatikon ohjausboksi rikki joka antoi väärää tietoa laatikolle ja se kului loppuun. Enkä tollasta mitenkään voinu koeajoilla huomata. Enkä ole edes kengittäjätyyppiä vaan rauhallisesti ajeleva perheenisä. No remontin hinnaksi tuli 3000e. Nyt pähkäilen päästöjen kanssa jonka remonttihinnaksi tulee noin 1000e. Sit oon alustaan ja muita pikkujuttuja joutunu laittamaan lähes parilla tonnilla, joten rahaa olen saanut palamaan melkein koko auton hinnan verran alle vuodessa. Hyvä tällä on ajaa, mutta edellinen autoni oli lähes samanikäinen ja saman verran ajettu e39 ja tykkäsin paljon enemmän sen ajettavuudesta. Eli niinkuin mainitsit että oot poropeukalo autojen kanssa niinku minäkin, niin en todellakaan voi suositella. Tietenkin hyviäkin voi olla tarjolla jos ne vaan osaa joukosta etsiä. Itse en ainakaan osannut
Tuo kuullostaa jo hirveältä En kyllä yhtään epäile, että kiinnostus on autoon mennyt, jos vikaa on ollut lyhyessä ajassa noin paljon. Tuo automaattiloota taitaa olla yleisempikin ongelma Bemareissa, ilmeisesti näiden "ikuisten" öljyjen takia. Öljyillä ei tosin ollut vaikutusta sinun tapauksessasi. Kyselitkö täältä foorumilta, että olisiko jollakin ollut myydä käytettyä lootaa autoosi? Niitä näkee myytävän toisinaan. Olisi melko varmasti tullut halvemmaksi, vaikka et olisi sitä itse asentanutkaan.
Onneksi tämä foorumi on olemassa sillä se on pelastanut minut monesta ongelmasta, jotka olisivat hyvin helposti maksaneet tuhansia marmoritiskillä. Ehkä viimeaikaisin sattumus seiskassani oli toisen katin pettäminen. Marmorilla pyysivät 1100 euroa uudesta katista ilman töitä ja kiitos tämän ihanan foorumin ostin uudet (2 kpl) katit Määttälästä yhteishintaan 320 euroa. Tietysti siinä joutuu kätensä likaamaan, että saa katit paikoilleen, mutta mieluummin katselen mustaa kynnen alla, kuin mattia kukkarossa.
Comment
-
-
Hei,
Onko porukka päivitellyt tuontiautoihin noita huohotinseparaattoreita talviversioiksi?
Tää päivitys olis itsellä edessä, ettei tuu ongelmia kovilla pakkasilla?
Onko jotain oikotietä, vai vienkö BMW:lle suoraan?
Ja paljonko tälläinen työ maksaa?
Onko kellään kokemuksia Tyremate.com sivustosta? Olisi halvalla talvinakkeja, tai vaikka vanne-rengas paketti, kuinka toimii palvelu? Ainakin puhelimeen vastattiin kun äsken soitin.
-Tuomas
Comment
-
Comment